سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع نهم دی؛ انقلاب علیه فتنه‌ها

مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با موضوع نهم دی؛ انقلاب علیه فتنه‌ها با حضور استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حسن عباسی در این مراسم با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: مردم هر جامعه ای باید فتنه‌های زمان خود را به خوبی بشناسند تا جامعه ای بالنده را رقم بزنند.

وی افزود: اگر ملت ما در جریان ۸ سال دفاع مقدس توانست مردانه از انقلاب و اسلام دفاع کند در جریان فتنه سال ۸۸ و خصوصا در روز ۹ دی هم در جنگ نرم در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه وقایع سال ۸۸ هیچ ربطی به موضوع انتخابات نداشت، ادامه داد: قطعا موضوع فتنه و فتنه شناسی بخشی از زندگی دینی ماست و اگر ما فتنه شناس نباشیم غافلگیر خواهیم شد.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه فتنه شناسی در زندگی ائمه و بزرگان دین یک اصل بود، گفت: فتنه زمانی رخ می‌دهد که منکر و باطل خود را شبیه حق در می‌آورد از همین رو بازخوانی فتنه ها یک اصل است.

وی با اشاره به اینکه فتنه ها هیچ وقت پایان پیدا نمی کند، بیان داشت: فتنه جدیدی با دو محور در پیش است که در واقع اتاق فکر این فتنه همان افراد فتنه ۸۸ هستند.

عباسی افزود: در فتنه جدید دو محور مدنظر است که یکی القای این تفکر است که ریاست جمهوری، مجلس و شوراها اختیاری ندارند در حالی که طبق قانون اساسی بیشترین اختیارات را قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه را در کشور دارند.

وی ادامه داد: محور دوم هم هدف قرار دادن نظارت استصوابی است که این موضوع را مدت هاست که از طریق رسانه ها و فضای مجازی در کشور دنبال می کنند.

رئیس اندیشکده یقین بااشاره به اینکه در سال ۹۸ فتنه عظیمی در راه است، تصریح کرد: البته حتما با هوشیاری ملت و نیروهای انقلابی این فتنه نیز به جایی نخواهد رسید و به کمک پروردگار برای همیشه تفکر لیبرال از کشور برچیده می شود.

وی تاکید کرد: البته جوانان ما باید همیشه هوشیار باشند و با بازخوانی فتنه های قبلی آمادگی لازم برای برخورد با فتنه های جدید را در خود ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.