سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع یک دانشگاه، دو پارادایم

استاد حسن عباسی سه شنبه شب در نشست علمی ‘یک دانشگاه، دو پارادایم’ در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم گفت: اروپا و آمریکا و کشورهایی که به زعم دیگران، بسیار با ثبات و پیشرفته هستند، امروز در بدترین وضعیت اقتصادی قرار گرفته اند و این پیامد علم اقتصاد مدرن و لیبرالیسم است.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می تواند پس از نابودی لیبرالیسم، بر اساس مکتب والای اسلام الگوی جایگزین ارائه دهد و جهانیان امروز منتظر الگوهای تبیین شده کشورمان در ابعاد و حوزه های مختلف هستند.

رییس اندیشکده یقین در ادامه افزود: بحمدالله ایران اسلامی با وجود تحریم، دچار فروپاشی اقتصادی نشده و بیش از 90 درصد وضعیت نابسامان اقتصادی امروز کشورمان، ناشی از سوء مدیریت و وجود دلالان است و ما دیدیم که در دولت گذشته با چاپ بدون پشتوانه اسکناس، دچار ربای دولتی شده بودیم.

وی با اشاره به دیدگاههای اجتماعی و اقتصادی اسلام تاکید کرد: در مکتب والای اسلام تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود وجود ندارد، بلکه اگر درست و بهینه مصرف کنیم خداوند متعال در منابع موجود برکت داده و نیازهای جامعه نیز باید با دوری از اسراف و تبذیر محدود باشد.

سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع یک دانشگاه، دو پارادایم
سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع یک دانشگاه، دو پارادایم

حسن عباسی در بخش دیگری از سخنان خود اساس و مبنای معرفت غربی ها را تثلیثی و نگاه علوم انسانی غرب به انسان را نگاه حیوانی دانست و گفت: علوم انسانی در غرب مادی و غیرالهی است و در حقیقت فقط گیاه و حیوان و بشر را زنده و حی می داند، در حالی که ایمان و اعتقاد بر هفت پایه ایمان به غیب، خدا، ملائکه، کتاب، انبیاء، آخرت و آیات الهی استوار است.

وی با بیان اینکه در شرق، نظام معرفتی بر اصل ثنویت و تضاد واقع شده است، خاطرنشان کرد: در جهان اسلام از یک سو با هجمه مکتب تثلیثی غرب و از سوی دیگر با هجمه مکتب ثنویت و تضاد شرق مواجه شده ایم، اما نظام معرفتی اسلام معرفت توحیدی است و این وظیفه موحدین است تا حق را از باطل شناخته و قدم در صراط مستقیم بگذارند.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اسلامی کردن علوم انسانی، خاطر نشان کرد: امروز علوم انسانی که در دانشگاه های کشورمان تدریس می شود، در مکتب تثلیث و ثنویت غرب و شرق شکل گرفته و اگر حواسمان نباشد ادامه این مسیر، نظام و کشور را به خطر خواهد انداخت.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم امروز در دانشگاههای کشور، شاهد جنبش دانشجویی معرفت توحیدی باشیم و خدایی ناکرده با مکاتب علوم انسانی غرب و شرق اغوا و گمراه نشویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

11 دیدگاه

  1. با سلام لطفا لینک دانلود سخنرانی های استاد عباسی رو قرار بدهید با تشکر

  2. من یه راه کار دارم . یکی از دوستانی که میتونه در جلسات دکتر شرکت کنه به مسئولین سخنرانی های استاد بگه همیشه همراه استاد یه وویس رکوردر بذارند که دکتر عباسی صدای خودشو ضبط کنه . مثل کاری که استاد رائفی پور انجام میده.

    • سلام علیکم
      استاد عباسی با آقای رائفی‌پور قابل قیاس نیستند
      استاد عباسی یک علم را بسط می‌دهند که مختص خودشان است و تولید فکر و اندیشه خود ایشان است
      استاد عباسی در بین هرجلسه سخنرانی یا کلاس کلبه کرامت بیش از 10 نمودار و سند نمایش میدهند یا در جلسات کلبه کرامت فیلم پخش میکنند
      و اگر شما صوت آن جلسه را گوش دهید هیچ گاه به فهم دقیق از مطلب نخواهید رسید و از این جهت صوتی جلسات در سایت قرار نمی‌گیرد و فقط فایل تصویری آن در سایت قرار می‌گیرد
      اما آقای رائفی‌پور منبر می‌روند و فقط شنیدن صوت آن کفایت می‌کند.

      یا علی

  3. بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و خسته نباشید
    آیا صوت یا تصویر این جلسه برای دانلود قرار می گیرد؟
    از جای دیگر می توان این جلسه را دانلود کرد؟

  4. این سخنرانی بسیار عالی بود ولی این دانشگاه اسم درستش اینه:پردیس فارابی دانشگاه تهران ممنون می شم اگه اسم دانشگاه رو درست یبزنید

  5. شما کلا قصد ندارید فایل صوتی از استاد بذارید؟!
    هرچی متن هم میذارید از خبرگزاری هاست…
    چیکار میکنید شما؟!
    ببندید سایتو اصلا…

    • معاونت پایگاه

      وقتی فایلی به دستمان نمی‌رسد چکار کنیم برادر من
      شما بیا همراه شو با ما و فایلهای صوتی را جمع آوری کن تا در پایگاه بگذاریم
      این حداکثر بضاعت ماست.

  6. سلام و خسته نباشید . ببخشید چرا دیگه فایل صوتی سخنرانی های دکتر عباسی رو برای دانلود نمیذارید ؟ الان چندین سخنرانی دانشگاهی جدید ایشون داشتند که فایل هیچ کدوم رو قرار ندادید . اگه ممکنه فایل اونها رو بذارید تا ما هم که تهرانی نیستیم و نمیتونیم سر جلسات سخنرانی ایشون بریم بتونیم استفاده کنیم . با تشکر.