سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دنیای امروز در ضیافت رولت روسی

استاد حسن عباسی امروز ـ 2 اسفند 94 ـ در همایش «دنیای امروز در ضیافت رولت روسی» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ، ثمره فؤاد فاطمه (س) هستند، گفت: قلب انسان دارای چهار لایه صدر که محل فرح و حزن، شغاف محل حب و بغض، قلب محل انقلاب و محل شک و یقین و فؤاد یعنی مرکز درونی انسان محل حق و باطل می باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد فؤاد ثبت است، افزود: انسانی که به تثبیت فؤاد می رسد بالاترین آرامش را پیدا می‌کند و اینکه گفته می‌شود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ثمره فؤاد حضرت فاطمه (س) هستند به همین معناست.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در مطالعات انسان شناسی قرآنی، اغلب انسان ها در صدر و شغاف می‌مانند و کمتر کسی می تواند فؤاد خویش را شکوفا کند و بسیاری فؤاد وجودی خود را در دوران جوانی کور می‌کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) همچون انبیاء به لایه چهارم وجود خویش رسیدند و آن را روشن کردند، طبیعی است بانویی که به این آرامش وجودی رسیده باشد فرزندانی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) را تربیت می کنند.

وی ادامه داد: الگوی تربیت نسل بعدی ما به این باز می گردد که در چه سطحی هستیم، فردی که به مرحله فؤاد برسد قطعا فرزندانش از یاران امام حسین (ع) در کربلا چیزی کم نخواهند داشت.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در شرایطی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تمام کردیم که هیچ امامی چنین فرصتی برای حکومت نداشت؛ اما مردم ما برای رسیدن به یک بلوغ دارای فرصت بودند.

وی بیان داشت: زمانی که خود را در مناسبات جهانی، منطقه ای و ملی بررسی می کنیم مشاهده می کنیم که شرایط متعادل نیست؛ به همین دلیل باید مقداری از زندگی روزمره بیرون آییم و تکلیف مان را روشن کنیم که در چه شرایطی زندگی می کنیم.

جهان در آستانه جنگی جهانی و یا یک انقلابی عظیم است

عباسی ضمن اشاره به این نکته که جهان با مشکلاتی که دارد یا در آستانه یک جنگ و یا در آستانه یک انقلاب عظیم است، گفت: چنانچه بررسی کنیم مراکز آینده شناسی می‌گویند در حال حاضر گرفتار یک بن بست جدی هستیم و افقی که در سال 2050 وجود دارد افقی ناامید کننده است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: این آینده شناسان افق تعلیم و تربیت را در تفرد می‌بینند یعنی جامعه بشریت با مفهومی به نام فردیت و اضطراب روبروست که این اضطراب در کشور ما نیز و خاصه در نسل جوان در حال نهادینه شدن است و هر چه جامعه پیچیده تر می‌شود این اضطراب و فردیت نیز محسوس تر می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب شد بیش از 70 درصد جمعیت ایران روستانشین و 30 درصد مابقی شهرنشین بودند امروز این آمار برعکس شده و افزایش جمعیت شهرنشینی تبدیل به یک مسئله کلیدی شده است همچنین در کنار آن معضل ریزگردها و بی آبی نیز از دیگر مشکلات آینده جهان هستند.

رئیس اندیشکده یقین با یادآوری اینکه به گفته قرآن تمامی این معضلات به دلیل عملکرد خودمان است، بیان کرد: امروز جمیع گناهان دوران پیامبر(ص) و امام معصوم را بشر با هم انجام می‌دهد و همین گناهان است که مشکلات امروز و آینده را سبب شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات فعلی جهان بدهی است، در حال حاضر بیش از 58 تریلیون دلار اقتصاد جهانی بدهی دارد و همه اینها در حالی است که دانشگاه ها و مسئولان سکوت کرده اند.

عباسی چاپ بدون پشتوانه پول را عامل این بدهکاری عظیم دانست و گفت: امروز یک ربای سازمان یافته جهانی در حال انجام شدن است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به این مسئله که یک اندیشمند غربی عنوان می کند چاپ پول خلق ثروت نیست؛ بلکه خلق بدهی است، در خصوص ضیافت رولت روسی، تصریح کرد: در این ضیافت عده ای قمارباز در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با استفاده از یک اسلحه که داخل آن یک فشنگ قرار دارد به قمار می‌پردازند. فرق فردی که رولت روسی می کند با فردی که خودکشی می‌کند این است که فردی که در حال انجام رولت روسی است امیدوار است و با انجام یک ریسک درصدد پیروزی است؛ اما فردی که خودکشی می کند انسان ناامیدی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که دیده می‌شود این است که بشر در یک رولت روسی اسلحه را بر روی شقیقه خود گذاشته و در تمامی مبانی در حال ریسک کردن است.

وی ادامه داد: امروز در زمینه اقتصادی هیچ استادی در ایران اقدامی برای بهبود اقتصاد انجام نمی‌دهد و تمامی اقتصاد را واگذار به غرب کرده است.

عباسی ضمن تاکید بر اینکه علم اقتصاد فعلی در ایران در غرب شکست خورده است، بیان کرد: روزی در این کشور افرادی به جنگ رفتند که نه جنگ را دیده بودند و نه حتی به سربازی اعزام شده بودند؛ اما فردی به نام حسن باقری اقدام به طراحی جنگی کرد که به گفته رهبر انقلاب این یک معجزه بود.

این استراتژیست ادامه داد: آن جایی که می شود پیچیده ترین پدیده جهان یعنی جنگ را به یک جوان سپرد، آیا نمی‌توان اقتصاد یک کشور را به یک جوان واگذار کرد؟ متاسفانه امروز اقتصاد کشورها را به افرادی که دارای دکترای اقتصاد هستند، می سپارند و به این امر توجه نمی‌کنند که علم این افراد به پایان رسیده است.

عباسی با بیان اینکه ۱۱ تن از مهمترین اقتصاد دان های دنیا وب سایتی بنام توابین راه انداخته اند که از کرده خود اظهار پشیمانی می‌کنند، بیان کرد: حال امروز می بینیم که برای اداره اقتصاد یک کشور سکان را به دست دکترای اقتصادی میدهند که سال ها در غرب تحصیل کرده‌اند.

این پژوهشگر تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا 19 تریلیون دلار بدهی دارد چین، اروپا، هند، ژاپن و کره نیز تا حدودی در مسئله بدهی اقتصادی هم ردیف آمریکا می‌باشند؛ اما در کشور ما مسئولان و اساتید دانشگاه به مردم و جوانان می گویند که اقتصاد این کشورها مطلوب و تنها اقتصاد ماست که به دلیل تحریم و بیان کردن مسائلی همچون هولوکاست و ورق پاره دانستن قطع نامه ها رو به وخامت است. مسئولان می‌گویند تحریم ها بود که اقتصاد ایران را با معضل مواجه کرد؛ ولی یک بار از زبان اینها نمی شنویم که اقتصاد جهان در حال مشکل است و در این حین ما هم سوء مدیریت داشتیم و تحریم نیز بی اثر نبوده است.

رئیس اندیشکده یقین ضمن بیان اینکه تا سال 2017 نیز اقتصاد جهان در رکود خواهد بود، بیان کرد: این رکود جهانی یک فاجعه است؛ استراتژیست ها معتقدند این رکود نه تنها تا سال 2017 که تا سال 2050 میلادی استمرار خواهد داشت.

عباسی تاکید کرد: امروز به نفع اساتید ماست که نگویند اقتصاد در رکود است و این چنین می شود که همه چیز را بر روی میز مذاکره می‌گذارند و وعده ۱۰۰ روزه برای بهبود اقتصادی می دهند که آن گاه این وعده به یک وعده 15 ساله تبدیل می‌شود.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: زمانی که برجام به تصویب رسید مسئولان ایران وعده سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و واگذاری بازارهای خارجی را به ایران دادند. 118 هواپیما خریدند بدون اینکه این هواپیماها در داخل تولید شود در کنار آن 5000 تراکتور و 1000 واگن خریداری کردند و با خود نگفتند چگونه می‌خواهد تکنولوژی اینها وارد کشور شود وقتی در داخل تولید نمی‌شود.

عباسی بیان کرد: هر یک میلیارد دلاری که کالا وارد ایران می‌شود صد هزار فرصت شغلی در اتحادیه اروپا به وجود می آورد یعنی 55 میلیارد دلاری که قرار است وارد ایران شود پنج میلیون شغل را برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هفت سال است که قاره اروپا در رکود اقتصادی به سر می برد، خاطرنشان کرد: مسئولان تمام این مسائل را کنار گذاشته و گفته اند هشت سال پیش فردی آمد و گفت هولوکاست، فردی آمد و گفت قطعنامه ها ورق پاره ای بیش نیست و با خود نگفتند چرا این کشورهایی که نگفتند هولوکاست، امروز در رکود به سر می برند؟ پس رولت روسی امروز یک خودکشی جهانی را به ما نشان می‌دهد، امروز تمامی بانک ها پول چاپ می کنند و صدای هیچ کس درنمی آید.

عباسی با یادآوری اینکه آمریکا دارای تورم 400 درصدی است که این تورم را به وسیله دلار به دیگر کشورها صادر می کند، گفت: این نکته را نه اساتید و نه مقامات مسئول ما باور نمی‌کنند، آنان می‌گویند مگر می‌شود آمریکا تورمی 400 درصدی داشته باشد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: 1000 جلد کتاب را جمع آوری کردیم که در آن گفته شده بود اقتصاد جهان در رکود است و دیگر این علم نمی تواند جوابگوی نیازهای جهان باشد. این کتاب ها را برای مسئولان کشور فرستادیم؛ اما آنان گفتند ما با برجام جهان را امن و آرام کردیم. وقتی به آنان می‌گوییم چه زمانی اثر این برجام را خواهیم دید می گویند 15 سال دیگر!

وی انقلاب جهانی و یا جنگ جهانی را دو راهکار این اوضاع نابسامان خواند و گفت: هر دوی این راهکارها در دوره جوانان فعلی رخ خواهد داد.

عباسی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طی 20 ماه 180 هزار میلیارد تومان از بورس تهران پرید و همین شد که چهار وزیر نامه نوشتند و از اوضاع اقتصادی گلایه کردند و زمانی که نامه رسانه ای شد و رسانه ها گفتند به چه علت این چهار وزیر نامه نوشته اند، آیا شما صدایی از اساتید اقتصاد شنیدید؟

وی خاطرنشان کرد: در آن سوی دنیا مردم به خیابان ها ریختند و جنبش 99 درصدی را ایجاد کردند؛ اما در ایران به مردم می گویند چنانچه می خواهید پولدار شوید در بورس سرمایه گذاری کنید در حالی که بورس یک قمار است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امام(ره) سال ها پیش فرمودند چنانچه در بانک‌های ما ربا بماند این جمهوری اسلامی نیست، گفت: امام (ره)گفتند پول نباید کار کند و امروز در کشور ما برعکس شده پول کار می‌کند و همه مسئولان سکوت کرده اند و هنگامی که پول کار می‌کند عدالت تحقق نخواهد یافت.

وی این تفکر که انسان با وام گرفتن زندگی اش بهبود می‌یابد راهکار و تفکری نادرست است خطاب به نسل جوان، خاطرنشان کرد: چنانچه نسل جوان نخواهد از خواب بیدار شود 20 سال دیگر زندگی اش وضعیت بحرانی خواهد داشت.

عباسی ضمن تاکید بر اینکه این یک دروغ بزرگ است که مسئولان می‌گویند اقتصاد دنیا گل و بلبل است، بیان داشت: ما در شرایطی سی و هفتمین سالگرد انقلاب را طی می کنیم که چنانچه شما انقلابی اقتصادی نکنید وضعیت بهبود نخواهد یافت.

این استراتژیست با بیان اینکه تمدن سازی نیازمند بیش از 200 انقلاب می باشد، خاطرنشان کرد: بشر برای اینکه به نقطه فعلی برسد 200 انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، صنعتی، فلسفی، هنری انجام داده است؛ ما نیز باید به عظمت انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی در حوزه اقتصادی، هنر و دیگر عرصه ها نیز انقلاب کنیم.

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم به نام اسلام انقلاب کنیم آن گاه مبانی بورس، بیمه، بانک ها و تمام اقتصاد خود را از مبانی لیبرالیسم اخذ کرده باشیم.

عباسی تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند شوراهای فقهی بر سر این نهادها گذاشته شده تا این نهادها خلاف اسلام رفتار نکنند این در حالی است که رئیس همین شوراهای فقهی گفته است این شوراها یک شورای تشریفاتی است و یک سال و نیم است که تشکیل جلسه نداده است.

غرب در حال پیاده کردن جنگ 30 ساله مذهبی در خاورمیانه است

رئیس اندیشکده یقین در ادامه سخنان خود گفت: هر جا در اخبار شنیدید که غربی ها جلسه گذاشته اند برای برچیدن تکفیری‌ها یک دروغ بزرگ است؛ چرا که پنج نفر در آمریکا (ریچارد هاس، هنری کسینجر، مک میلان، برژینسکی و جان کری) گفته اند این جنگ مذهبی باید 30 سال در خاورمیانه به طول بیانجامد.

عباسی افزود: چنانچه داخل مشهد و تهران بمبی منفجر نشده به این معنا نیست که اراده استکبار این نبوده باشد خیر، نهادهای امنیتی ما هوشیار بوده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا غربی ها می‌گویند ایجاد جنگ 30 ساله جدید در خاورمیانه بیان کرد: 400 سال پیش به مدت 30 سال بین کاتولیک ها و پروتستان ها جنگی درگرفت که طی آن 30 سال مسیحیان یکدیگر را کشتند و جمعیت کل قاره اروپا نصف و جمعیت آلمان یک سوم شد پس از این اتفاق کلیسا به کنار رفت. غرب درصدد است همین کار را در منطقه ما انجام دهد تا 30 سال بعد نسلی از مسلمانان ایجاد شود که بگویند نه شیعه نه سنی، اسلام به کنار. این جنگ یک سال پیش آغاز شده است.

این استراتژیست با بیان اینکه شش خاندان آل سعود، آل ثانی، آل خلیفه، آل نهیان، آل صباح و آل هاشم در حال رولت روسی کردن در خاورمیانه هستند، تصریح کرد: این رولت روسی یا در سطح اقتصادی است و یا در سطح مذهبی. همه در حال خودکشی کردن هستند و این نشان از این دارد که بشر دچار جوزدگی است و نه عقلانیت.

عباسی با یادآوری اینکه همه دور یک میز جمع شدند و به سمت جمجمه خودشان شلیک می کنند، خاطرنشان کرد: چنانچه در مرحله اول جمجمه متلاشی نشد نمی‌توان تضمین کرد که در مرحله بعد نیز متلاشی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید به جامعه هشدار دهیم چرا که بشر در اقتصاد به بن بست رسیده است و کسانی که امید داشتند در دوران پسا برجام اقتصاد بهبود خواهد یافت سال دیگر ناامید خواهند شد.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: ما یک راه داریم ابتدا باید از پای این میز رولت روسی بلند شویم و هر کجا جامعه جهانی می خواهد به این سمت برود جلوی آن را بگیریم و در نهایت روحیه انقلابی کسب کنیم یعنی هر کس هر کجا که هست باید خود را رهبر هر یک از انقلاب‌ها بداند.

عباسی گفت: چنانچه درب های کشور را به روی اقتصاد جهان باز کنیم تبدیل به یک دبی بزرگ خواهیم شد آیا امروز در دبی تولید صورت می گیرد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. سلام
    درکانال تلگرامی استاد صوت این جلسه موجود است
    لطفا قرار دهید
    باتشکر