سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع سایه روشن‌های نفوذ

استاد حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک، یکشنبه شب ـ 2 اسفند 94 ـ در برنامه ای با عنوان «سایه روشن های نفوذ» در مسجد النبی مشهد با بیان این که امروز در شرایط حساس و پیچ تاریخی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم اظهار کرد: با انقلاب اسلامی دوره ای فراهم شد که هیچ پیامبر و امامی چنین دوره ای برایشان به وجود نیامده و تنها امیرمؤمنان (ع) چهار سال امکان حکومت داشتند که برای ایشان جنگهای بسیاری به وجود آوردند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی نخستین دوره ای است که در زمان غیبت امام زمان (عج) توانسته حکومت اسلامی شیعه تشکیل دهد و هر چه از این انقلاب می گذرد آزمون های سخت تری پیش می آید تا زمینه ای برای نیل به ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

خنثی سازی تهدیدات با رهبری است

عباسی با اشاره به آزمایش های مختلف برای انقلاب و به دنبال آن ریزش افراد تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی آزمایش های مختلفی دادیم و ریزش های زیادی اتفاق افتاده و تا مادامی که قافله سالار ما ولی فقیه باشد مشکلی نداریم، مشکل کشورهای لیبی، سوریه، عراق و یمن به دلیل نداشتن امام است زیرا خنثی سازی تهدیدات با رهبری می باشد.

فتنه زمانی است که حق و باطل با هم ممزوج می شوند

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان آیه ای از قرآن کریم «می گویند ایمان آورده ایم، آیا ما شما را رها می کنیم و با فتنه ها نمی آزماییم؟» بیان کرد: مردم ما مدعی ایمانند پس امتحانهای متفاوت و سخت تری از مردم کشورهای دیگر خواهند داشت.

وی به بیان فتنه از زبان حکما و مفسران پرداخت و تشریح کرد: فتنه زمانی رخ می دهد که حق و باطل با هم ممزوج می شوند، اگر می خواهید فتنه رخ ندهد بایستی حق و باطل را تفکیک، حق را معروف و باطل را منکر نمایید و آن چه معروف شده را امر و نیز آنچه منکر شده را نهی کنید.

عباسی با تأکید بر این که اگر تفکیک حق و باطل صورت نگرفته، باطلی جای حق نشسته و معروف شده و حقی جای باطل نشسته و منکر شود؛ فتنه رخ خواهد داد خاطر نشان کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما منحصر به حجاب شده است در صورتی که سیستم بانکی و بورس ما منکرانی هستند که معروف شده اند. عدم تفکیک حق و باطل در گذشته تا جایی اثرگذار بود که باعث شهادت ائمه (ع) شد.

فتنه های کنونی: جهانی (اصغر)، منطقه ای (اوسط) و ملی (اکبر)

کارشناس مسائل استراتژیک فتنه های کنونی را به سه نوع فتنه جهانی، منطقه ای و ملی طبقه بندی کرد و گفت: فتنه جهانی یا فتنه اصغر؛ آمریکا، اروپا و اسرائیل هستند که از کشورهای فاقد دموکراسی از جمله عربستان، اردن و بحرین حمایت می کنند، رییس جمهور منتخب مردم سوریه را غیرقانونی می دانند و سبب کشتار بی گناهان بیشماری شده اند؛ کسی نمی تواند خود آنان را زیر سؤال ببرد؛ پس باطل جای حق نشسته است.

فتنه اوسط یا منطقه ای

وی فتنه اوسط را بسیار مخاطره آمیزتر از فتنه اصغر دانست و اظهار کرد: تقابل دروغین شیعه و سنی فتنه اوسط است زیرا آنان شیعه و سنی واقعی نیستند بلکه شیعه انگلیسی و وهابیون هستند که آتش جنگ را دامن می زنند. آمریکایی ها 14 سال پیش به بهانه جنگ با القاعده به افغانستان حمله کردند نه تنها القاعده را از بین نبردند بلکه گروه های تکفیری و داعش را به وجود آوردند.

عباسی به پیش بینی کسینجر از جنگ مذهبی 30 ساله بین شیعه و سنی که سبب از بین رفتن اسلام خواهد شد خبر داد و تصریح کرد: این پیش بینی به جنگ مذهبی 400 سال پیش در اروپا بین کاتولیک ها و پروتستان ها که 30 سال به طول انجامید بر می گردد؛ آن جنگ باعث شد نسل بعدی اروپا به خاطر کشتار و جنایات، دیگر مسیحیت را قبول نکند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در جهان، لیبرالیسم به بن بست رسیده و می دانند که تا 25 سال آینده اسلام می تواند مردم جهان را از بن بست خارج کند؛ این توطئه را غربی ها به راه انداختند تا اسلامی که در آینده پاسخگوی بن بست هاست وجود نداشته باشد.

فتنه اکبر یا ملی

وی فتنه اکبر را مربوط به داخل ایران عنوان و تبیین کرد: طبق فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب؛ تا رسیدن به اهداف اصلی، انقلاب همچنان ادامه دارد؛ ولی در مجمع تشخیص مصلحت نظام 10 سال پیش بیان شد «ما انقلاب کرده ایم تا جمهوری اسلامی بسازیم وگرنه عقب گرد کرده ایم، اگر انقلاب اسلامی بخواهیم باید صادر کنیم پس هزینه بردار است ولی اگر جمهوری اسلامی بخواهیم، نمی خواهیم صادر کنیم بلکه در درون می مانیم و ثروت تولید می کنیم.»

عباسی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی یعنی نیازی به رهبر، سپاه و دادگاه انقلاب اسلامی نیست زیرا رییس جمهور، ارتش و دادگاه عمومی کافیست و این عین نقض فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب و قانون است.

کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: فتنه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته جمهوری اسلامی را از انقلاب اسلامی جدا می کند؛ خطری که کشور را تهدید می کند و این نفوذ جریانی است.

وی نفوذ جریانی را تشریح کرد: نفوذ جریانی یعنی فکری که از خارج آمده، برخی در داخل آن را گرفته و بکار می برند که سبب شود ما از سطح ایدئولوژیک به سطح تکنولوژیک رفته، انقلاب از بین برود و دیگر به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل نشود.

 عباسی با اشاره به این که مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد پیاده کردن الگوی چین نو را در ایران دارد خاطرنشان کرد: مدل چین نو به این معنا که پوسته حکومت چین (کمونیستی) را حفظ کنند ولی مغزش به طور کامل لیبرالیستی باشد.

کارشناس مسائل استراتژیک تفاوت گذشته چین و حال انقلاب اسلامی را بیان کرد: چین در گذشته کشوری منزوی با سیاست درهای بسته بود در حالی که انقلاب اسلامی منزوی نیست و سیاست درب باز به سمت خارج را دارد. ما موافق دربهای باز به سمت خارج هستیم اما با سیاست دربهای باز به سمت داخل یعنی واردات بی رویه بدون انتقال تکنولوژی موافق نیستیم.

وی با بیان این که باید روحیه انقلابی در جامعه بسط و حقیقت انقلاب تبیین شود گفت: انقلاب نیاز به طهرانی مقدم ها و شهریاری ها دارد تا طبق فرمایش رهبری و نیاز انقلاب حرکت کنند همچنین نیاز به محمود کاوه هایی دارد که پستی و بلندی های ساختار اقتصادی و سیاسی را به خوبی بگذراند.

عباسی خطر دیگری را خاطر نشان کرد: آنان به دروغ اقتصاد مقاومتی را زمزمه می کنند ولی هیچ برنامه ای در جهت پیشبرد آن ندارند و در چند سال آینده که به بن بست های اقتصادی رسیدیم به اسم اقتصاد مقاومتی و شخص رهبری و به کام لیبرالیسم خواهد بود.

کارشناس مسائل استراتژیک در پایان تأکید کرد: نباید از فتنه ها هراسید و ناظر به مسائل روز احساسی عمل کرد؛ بلکه بایستی قله ها را نگریست و ناظر به قله ها عمل کرد.

منبع: خبرگزاری رسا

استاد حسن عباسی در نشستی با عنوان سایه روشن‌های نفوذ که به همت هیئت عمار مشهد در رابطه با واکاوی مفهوم نفوذ در محل مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: هرچه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، آزمون‌ها و امتحاناتی سخت‌تر و پیچیده‌تر پیش‌روی انقلاب و جامعه اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در نفوذ جریانی با سه نکته اساسی روبه‌رو هستیم؛ نخست این که مسئله فتنه همواره برای ما زمینه آزمون امتحان است.

عباسی با اشاره به اینکه موضوع فتنه محدود به وقایع سال88 نمی‌شود، ادامه داد: براساس آیات الهی هر انقلاب و حرکتی که ادعای ایمان داشته باشد، همیشه و هر روز با آزمایش فتنه‌ها روبه‌رو است و برای گذر از آن نیازمند بهره‌گیری از قرآن به عنوان ساز و کار فتنه شکنی هستیم.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز ما تفکیک حق از باطل به‌ درستی صورت نگرفته و بسیاری از حق‌ها در واقع منکر است و بسیاری از باطل‌ها معروف پنداشته می‌شوند گفت: یکی از مصادیق این امر، ربوی بودن سیستم بانکی کشور است به طوری که ربا در نهادی به‌نام بانک معروف است و مردم امر به این معروف می‌شوند همچون منکر قمار که در قالب نهادی بنام بورس، معروف تلقی می‌شود.

عباسی ادامه داد: اساس و پایه رشته‌های علوم انسانی غرب بر تثلیث است و مبنایی غیر توحیدی دارد و تدریس این دروس در دانشگاه‌های جامعه اسلامی ایران، ابزار فتنه نرم افزاری غرب است که سبب دین گریزی در دانشجویان می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه فتنه بر سه نوع جهانی، منطقه‌ای و ملی تقسیم‌بندی می‌شود اظهار داشت: فتنه جهانی یا به عبارتی فتنه اصغر مستقیماً توسط آمریکا و غرب رهبری می‌شود. در واقع غرب در جایگاه حق می‌نشیند و آمریکایی مدعی دموکراسی است که خود حامی نظام پادشاهی دیکتاتوری در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه منطقه‌ای بسیار مخاطره‌آمیز است و مصداق آن جنگ شیعه و اهل سنت در جهان اسلام است که به اعتقاد غرب همچون جنگ‌های مذهبی مسیحیت، 30 سال به‌ طول‌ می‌انجامد.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه هدف نهایی فتنه دشمن تخریب چهره اسلام در افکار عمومی جهانیان است گفت: اندیشمندان غربی متوجه شده‌اند که مدل و تفکر لیبرالیسم به بن‌بست رسیده و الگوی اسلامی تنها الگوی جایگزینی است که می‌تواند مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه غرب را حل کند بنابراین با ایجاد فتنه تکفیری و جنگ‌های تروریستی در جهان اسلام درصدد ناتوان جلوه دادن الگوی اسلامی است.

وی تصریح کرد: فتنه ملی یا فتنه اکبر در داخل کشور رخ می‌دهد و از این دیدگاه نشأت می‌گیرد که انقلاب اسلامی پس از پیروزی در سال 1357 به پایان رسیده و خواهان تفکیک نظام جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی است.

عباسی با تاکید بر اینکه حقیقت انقلاب باید در جامعه تبیین شود گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب حرکت مستمری است که تحقق نظام جمهوری اسلامی کف خواسته‌های آن بوده و هنوز به اهداف اصلی انقلاب دست نیافته‌ایم.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: این دیدگاه از نفوذ جریانی تغذیه می‌کند و طرفداران داخلی آن معتقد هستند استمرار انقلاب اسلامی به‌معنی ضرورت صدور انقلاب است و صدور انقلاب نیز امری هزینه‌بر است که مانع رونق اقتصادی می‌شود لذا باید انقلابی‌گری را کنار گذاشت.

عباسی تصریح کرد: دشمن از طریق تطمیع و نفوذ جریانی در نخست وزیر چین این تفکر را القا کرد که تنها راه نجات اقتصادی تجدیدنظرطلبی است به‌طوری که در حال حاضر چین پوسته کمونیستی و انقلابی خود را حفظ کرده است اما هسته نظام براساس تفکر لیبرالیستی تغییر کرده است.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تجدیدنظرطلبان، اندیشه امام خمینی (ره) را تحریف می‌کنند گفت: تجدیدنظرطلبی مصداق نفوذ جریانی است که اعتقاد دارد باید انقلابی بودن را درعمل کنار گذاشت و به سمت سیاست درهای باز و آشتی و تعامل با دنیا گرایش داشت درحالی که چین امروز تفکر انقلابی ندارد و عزت و استقلال ملی، قربانی تولید و افزایش ثروت ملی شده است.

وی با بیان اینکه استراتژی صدور انقلاب به معنای درهای باز ایران به بیرون است اما سیاست اقتصادی چین درهای باز به سمت داخل است گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی در پیشرفت و توسعه اقتصادی موثر است اما سیاست‌های جدید دولت با پیگیری از الگوی چین، صرفاً سبب افزایش واردات شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: انگلیس و آمریکا در تلاش ایجاد فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حضور افرادی که مورد عنایت غرب بوده و آنان نیز به انگلیس و آمریکا ارادت دارند، هستند و عدم واکنش برخی از کاندیداها در برابر حمایت و دفاع رسانه‌های غربی گواه بر این مدعی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به ضرورت انتخاب انقلابیونی که بتوانند با استفاده از ابزار فکر بر عرصه جنگ نرم غرب غلبه کنند گفت: ما در مجلس شورای اسلامی آینده نمایندگانی احتیاج داریم که حقیقت انقلاب را در جامعه تبیین و با پیگیری الگوی سیاست درهای باز و افزایش وارداتی نظیر هواپیما و واگن آماده شده،مقابله کنند.

عباسی افزود: باید با بومی‌سازی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد درون‌زا در جهت رشد و پیشرفت کشور و مبارزه با فتنه‌های دشمن بکوشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی یکشنبه ـ 2 اسفند 94 ـ در همایش «سایه روشن‌های نفوذ» که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت 37 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز به مقطعی رسیده‌ایم که آزمون‌های ما سخت شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر تحولات دنیا در این بود که ما ادعای ایمان داشتیم و این ادعای ایمان توام با مقابله با فتنه‌ها و آزمون‌هاست لذا یک مومن در زندگی خود به چراغ فتنه شکن نیاز دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز فتنه‌ها دشوارتر شده اما تا زمانی که رهبر معظم انقلاب حضور دارند جای نگرانی وجود ندارد، در حقیقت جوامعی که در دنیا دچار مشکل می‌شوند و در آتش دشمن می‌سوزند به این دلیل است که رهبر ندارند.

عباسی با اشاره به اینکه فتنه تنها محدود به فتنه 88 نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روز به روز در حال گذراندن آزمون‌های مختلف هستیم، به طوری که جوامع مختلف به مانند ملت ایران چنین امتحان‌هایی را نداده‌اند، در زمان دوران زندگی حضرت امیرالمومنین علی(ع) شاهد بودیم که حق و باطل جایش تغییر کرده بود و یزید خود را امیرالمومنین می‌دانست لذا هر وقت حق و باطل جای یکدیگر قرار بگیرند آنگاه فتنه صورت می‌گیرد. امروز بسیاری از حق‌ها منکر و بسیاری از باطل‌ها معروف هستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه علوم انسانی غربی در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، ادامه داد: 4 میلیون و 600 هزار نفر دانشجو در کشور وجود دارد که نیمی از آنها در رشته علوم انسانی تحصیل کرده‌اند در حالی که علوم انسانی غربی را می‌خوانند و در این بین گفته می‌شود که چرا دین‌گریزی وجود دارد؟

وی تصریح کرد: 70 درصد دانشجویان ما دختر هستند و عملا 30 درصد از این آمار می‌توانند با پسران هم نوع شخصیتی خود ازدواج کنند لذا امر به معروف و نهی از منکر تنها معطوف به حجاب و پوشش شده و از سایر مسائل دیگر غفلت کرده‌ایم، با این رویکرد اگر چشم خود را از تفکیک حق و باطل ببندیم آنگاه باید حوادثی به مانند صدر اسلام را مشاهده کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه سه فتنه جهانی، منطقه‌ای و ملی وجود دارد، یادآور شد: امروز افرادی ادعای حقوق بشر دارند که خود به دور از این موضوع عمل می‌کنند، سئوال اینجاست که آیا آل‌سعود، آل هاشم و آل خلیفه دموکراسی دارند که امروز مدعی دموکراسی شده‌اند؟

این کارشناس مسایل استراتژیک با بیان اینکه آمریکا 27 هزار کلاهک هسته‌ای دارد، یادآور شد: در حالی که آمریکا خواهان این بود که به انرژی هسته‌ای نباید دست پیدا کنیم اما هیچ گاه به آنها نگفتیم که چرا شما از این انرژی استفاده می‌کنید؟

وی عنوان کرد: اقتصاد آمریکا دارای 400 درصد تورم است آن هم طوری که اقتصاد دنیا را به دلار وابسته کرده اما این مشکلات اقتصادی را یک استاد اقتصاد در دانشگاه‌های مملکت مطرح نمی‌کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه آمریکا و اروپا دست از موضوع جنگ تکفیری بر نمی‌دارند، خاطرنشان کرد: 14 سال آمریکا در افغانستان برای نابودی القاعده به میدان آمد و این در حالی است که اسم القاعده عوض شده و امروز القاعده همان داعش است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را برای کشور ترسیم می‌کنند اما آقایان تئوری‌های اقتصادی 30 یا 50 سال گذشته را در کشور استفاده می‌کنند لذا غرب می‌داند که اسلام در سال‌های آینده تاثیرگذار است و بدین صورت است که سعی در تخریب آن دارند.

عباسی اظهار کرد: فتنه‌ای در کشور وجود دارد که می‌گوید انقلاب در سال 57 تمام شد، اما باید بدانند کف خواسته این انقلاب در سال 57 محقق شد در حالی که سقفش در دوران ظهور قرار دارد لذا کسانی این چنین تفکری دارند که می‌گویند بیشترین ارتباط را با امام راحل داشته‌اند.

عباسی خطاب به جمع حاضر با طرح این سئوال که آیا تشکیل تمدن اسلامی با خرید از کشورها محقق می‌شود؟ تصریح کرد: غرب نمی‌خواهد که ایران فناوری هسته‌ای داشته باشد اما به جایش می‌گوید هر چیزی که بخواهید به شما می‌دهیم درحالی که اگر خلاف خواسته‌اش عمل کنیم آنگاه ترور دانشمندان هسته‌ای صورت می‌گیرد، با این رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام 10 سال است که بر روی این کار می‌کند تا انقلاب و رهبری کنار گذاشته شود حتی می‌گویند نیازی به سپاه پاسداران نیست و دارا بودن ارتش کافی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر اینکه فتنه‌ای در نظام شکل گرفته که به دنبال تفکیک جمهوری اسلامی از نظام است، گفت: خطری که امروز کشور را تهدید می‌کند نشستن باطل به جای حق است لذا رهبر انقلاب در 14 خرداد ماه امسال در حرم امام راحل تحریف امام را بیان کردند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی کشور و لزوم توجه کافی به آن افزود: عده‌ای رسما در تریبون‌های خود می‌گویند طومار رهبری باید پیچیده شود که در کنارش شاهد هستیم بنگاه خبرپراکنی استعمار مثل بی.بی.سی و رسانه‌های ضد انقلاب هم اینچنین آرزوهایی دارند، زمانی که نیروهای غیور ایرانی آمریکایی‌ها را در خلیج فارس دستگیر کردند آنگاه فرد کذایی در روزنامه اصلاح‌طلب به رزمندگان ایرانی توهین می‌کند و همچنین همان‌هایی که مطالب بی.بی.سی را در رسانه‌های خود کپی می‌کنند بعد از شهادت سردار همدانی می‌نویسند که این فرد کشته شد.

این محقق و کارشناس مسائل روز دنیا گفت: روزنامه‌نگار اصلاح طلب می‌خواهد بگوید امنیت کشور را آمریکا فراهم کرده لذا باید گفت جمهوری اسلامی کشوری است که درهایش باز و هدفش صدور انقلاب اسلامی است در حالی که سیاست درب‌های باز به سمت داخل همانند کشور چین است، با این رویکرد مجلس آینده باید به گونه‌ای باشد که با خطر سیاست درب‌های باز به سمت داخل با مدل چین مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه تمام مقامات گفته‌اند امیدی به اصلاح وضعیت اقتصادی وجود ندارد، اظهار کرد: در همین مشهد گفتند از رکود عبور کرده‌ایم در حالی که اینچنین نیست و باید در جوابشان گفت کلیدی که نشان دادند کلید سیاست درب‌های باز بود.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.