سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع مهندسی سیاسی و دار و دسته‌‌ی نیویورکی‌ها

استاد حسن عباسی در روز ـ 20 اردیبهشت 95 ـ در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع اظهار کرد: امروز شهدای مدافع حرم، شهدای جهانی مبارزه با تکفیر هستند و نام لشگر 25 کربلای مازندران بعد از گذشت حدود 30 سال، بر زبان‌ها جاری می شود.

وی افزود: 30 سال پیش وقتی در کربلای 5 و قبل از آن در سال 64 در والفجر 8، لشکر ویژه 25  کربلا حماسه عظیمی را در عبور از اروند و آزادی فاو و نبرد کنار دریاچه‌نمک آفرید، امروز هم در صحنه منازعات منطقه‌ای با تروریست‌های تکفیری که یک ساز‌و‌کار تمدن‌ستیز و زن‌ستیز و اسلام‌ستیز را از خودشان ارائه می‌کنند، فرزندان رشید سپاه کربلای مازندران، حماسه بین والفجر 8 در سال 64 در فاو را با حماسه نبرد در حلب و به‌ویژه در خان طومان ترکیب کردند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: امروز پیکر شهدای مدافع حرم ما به عنوان شهدای جهانی منازعه با تکفیر و مقابله با صهیونیسم جهانی که نیستی اسلام را می‌خواهند و نابودی ملت‌های منطقه را رقم می‌زنند، از مرزهای ملی ما فراتر رفته است و خون شهدای ما در کربلای 5 و والفجر 8 که در سطح ملی بود، امروز به عرصه بین‌المللی رسیده است و به پاس خون این شهدای عزیز تمام قد می‌ایستیم که یاد آنها را گرامی داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: امروز که دلیرمردان سپاه و بسیج و ارتش در سوریه اینگونه به شهادت می‌رسند، در شمال تهران جوانان پورشه‌سواری را می‌بینید که ماشین‌های میلیاردی سوار می‌شوند و سگشان در بغلشان است و هرطور تظاهر باعناد با دین و ملیت را از خودشان بروز می‌دهند، و نمی‌دانند که این امنیت امروزشان را مدیون همین دلیرمردانی هستند که در سوریه به شهادت می‌رسند.

وی اضافه کرد: ما از چهار رکن فرهنگ، سیاست، اقتصاد و نظامی‌گری، نظامی‌ها و امنیتی‌هایمان وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند، اما سیاسیون، اقتصادیون و متولیان فرهنگی، بیشتر از آنکه عمل کنند، حرف می‌زنند، آنها می‌گویند موانع را از دست‌و‌پای ما بردارید که ما بتوانیم فکر و کار کنیم.

عباسی تصریح کرد: امروز 70 هزار استاد در دانشگاه‌های ما حق شهدا و این امنیتی که داریم را ادا نمی‌کنند و کم‌کاری اساتید، ما را به اینجا رسانده است، به‌ویژه در علوم انسانی که حق این بود که استادان ما در حوزه اقتصاد عرق بریزند، عرق ذهنی در مقابل خونی که شهدا می‌ریزند.

اساتید اقتصاد غرب تاکید کردند که علم اقتصاد سقوط کرده است

وی با اشاره به اینکه مملکتی که 4 میلیون 600 هزار دانشجو دارد و اساتیدش آن همراهی لازم را با جامعه ندارند و باید پاسخگو باشند، متذکر شد: وقتی هزار استاد دانشگاه غربی نامه می‌نویسند که علم اقتصاد سقوط کرده است، شما یک استاد اقتصاد در جمهوری اسلامی پیدا نمی‌کنید که سقوط علم اقتصاد را بپذیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال یادآور شد: مهمترین پایگاه اطلاع‌رسانی اقتصاد جهانی نقشه منتشر می‌کند و بدهی جهان را 60 تریلیون دلار عنوان می‌کند، اما ما درهای اقتصادی کشور خود را باز کردیم تا کشورهایی که دچار بحران اقتصادی هستند، بتوانند خود را از بحران نجات دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کشورهایی که پس از برجام هر روز به ایران رفت‌وآمد می‌کنند، نه از سر دلسوزی و برای پیشرفت ایران، بلکه برای نجات کشورهای خود از بحران وارد ایران می‌شوند.

دیر یا زود شاهد نابودی علوم انسانی در ایران خواهیم بود

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته دیر یا زود نابودی و ناکارامدی علوم انسانی غربی در ایران هم خودش را نشان می‌دهد، همانطور که در غرب خود را نشان داده است و امروز می‌بینید که در تیرماه سال 1392 مهمترین شهر صنعتی در ایالت متحده ورشکست شد و شهردار این شهر در برابر دوربین‌ها قرار گرفت و ورشکستگی شهر دیترویت را اعلام کرد.

عباسی با بیان اینکه این شهر با سه کمپانی عظیم اتومبیل‌سازی و 2 میلیون نیروی کار ورشکست شد، اظهار کرد: بر این اساس یک‎میلیون و 300 هزار نفر از نیروهای این شرکت‌ها این شهر را ترک کردند و شهر حالت متروکه به خود گرفت.

وی در ادامه به جنگ سهمگین ارزی چین و آمریکا در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: جنگ ارزی بیش از 40 درصد اقتصاد چین را نابود کرده بود، به طوری که بعد از 25 سال که این کشور دارای رشد اقتصادی بالای 11 درصد بود، به زیر 6 درصد سقوط کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به برنامه چین بعد از جنگ ارزی برای تعدیل سیاست خارجی نسبت به سیاست داخلی، بیان کرد: چین به این نتیجه رسید یک میلیارد جمعیت غیرپیشرفته را مصرفی بار آوردند و عملاً اقتصاد مقاومتی را آغاز کردند.

این مسئول یادآور شد: چینی‌ها تصمیم گرفتند به جای صنعت کپی با توجه به یک‌میلیارد نفر بازار به سمت ابداع روی آورده و در تولید پیشگام باشند.

وی همچنین به جنگ یوان و دلار از اواخر تیرماه سال گذشته اشاره کرد گفت: در اواخر شهریورماه آتش‌بس جنگ ارزی صورت گرفت و در این جنگ ارزی چین 45 روز با وضعیت موجود دوام آورد، اگر این موضوع در خصوص ایران پیش می‌آمد کمتر از 24 ساعت اعلام ورشکستگی می‌شد.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه داشتن انباشت‌طلا و ارز راه مقابله با جنگ ارزی است،‌ تاکید کرد: چین به دلیل داشتن انباشت‌طلا و دلار توان مقابله 45 روزه داشت و روسیه نیز بعد از آن تصمیم به انباشت‌طلا و دلار گرفت، چراکه روسیه متوجه شد که اگر بخواهد به جنگ ارزی با آمریکا روی آورد، در کمتر از 20 روز نابود خواهد شد.

وی موضوع «دایم پارادایم» را مطرح کرد و یادآور شد: در این طرح فشار بر ایران از 4 جنبه استراتژی دیپلماتیک،‌ اطلاعاتی،‌ نظامی و اقتصادی را در نظر داشتند و هر روز در کنگره امریکا شاهد تصویب قانونی جدید علیه کشورمان هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا بر اساس حرف‌های پشت تریبون ما تغییر نمی‌کند و باید بدانیم دشمن هر روز علیه ایران توطئه‌ای جدید اجرا می‌کند.

این مسئول گلایه کرد: متاسفانه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و هیچ‌کدام نمی‌خواهند بگذارند کارشناسان حرف بزنند و به حرف هیچ‌کس هم گوش نمی‌دهند.

ایران در برجام گول خورد، تحریم دلار برداشته نشود عملا یعنی هیچ!

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع برداشته نشدن تحریم‌ها پس از برجام و دور خوردن ایران از آمریکا گفت: آن روی این کار را انجام ندادند، امروز سیف رفت آمریکا و گفت تقریبا هیچ چیزی نصیب ما نشد و وزیر خزانه‌داری هم گفت ما هیچ قولی در این خصوص ندادیم و درست هم گفت.

عباسی با بیان اینکه اگر آن روز دولت به حرف منتقدان گوش می‌داد، امروز سرش کلاه نمی‌رفت، اضافه کرد: آن روزی که وزیر انرژی آمریکا با صالحی سر چگونگی پر کردن راکتور اراک بحث می‌کرد، رئیس بانک مرکزی ما هم باید می‌رفت سر یوترن چانه می‌زد، که متاسفانه در اینجا سر ایران کلاه رفت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: باید در توافق هسته‌ای به برداشتن یوترن یا دوربرگردان‌ها تأکید می‌شد که متأسفانه تحریم‌ها برداشته نشد و یوترن باقی ماند که ای کاش عکس این موضوع انجام می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه در صورت برداشته نشدن «یوترن» معاملات با ایران باید از چرخه نظام آمریکا عبور کند، تصریح کرد: آمریکا لیستی از مراودات و کالا‌ها دارد که رهبری در دیدار اخیر با کارگران این کار آمریکا را ایران‌هراسی اقتصادی نام نهادند.

عباسی یادآور شد: سه گروه شامل «افراد حقیقی»، «شرکت‌ها، بانک‌ها» و «کمپانی‌ها و دولت‌ها» در «یوترن» تحت فشار خواهند بود و در صورت برداشته نشدن یوترن در اقتصاد ایران اتفاقی نمی‌افتد.

امروز حاصل برجام شده یک کارخانه آمریکایی ـ انگلیسی سیگار در اشتهارد کرج!

وی با تأکید بر اینکه در برجام تعهدی مبنی بر لغو «یوترن» دیده نمی‌شود، اظهار کرد: امریکایی‌ها برجام را گروگان گرفته‌اند و می‌گویند سوریه و عراق را از سردار سلیمانی و سپاه قدس گرفته و به دست وزارت امور خارجه داده شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: امروز حاصل برجام شده یک کارخانه آمریکایی ـ انگلیسی سیگار در اشتهارد کرج! جایی که عمده شهرک‌های صنعتی ورشکست شده‌اند، و ورود پورشه‌ها و لوازم‌های مختلف آرایشی به داخل کشور است که نشان می‌دهد، برجام برای این پورشه‌سوار‌هاست.

این مسئول با بیان اینکه پاسخ درست در مورد «یوترن» را باید از آمریکایی‌ها بشنویم، تصریح کرد: چرا نباید به مردم حقیقت را بگوییم، چرا هر روز گفتن حقیقت را به بهانه انتخابات در پشت پرده نگه می‌دارند؟

عباسی در پایان گفت: اگر قرار بود مذاکراتی رخ دهد و چندی بعد شرایط اقتصادی ما بهبود یابد، خود آن جوامع که در مذاکرات بودند، باید شرایط بهتری داشتند!.

منبع: بلاغ مازندران

استاد حسن عباسی در همایش مهندسی سیاسی و دار و دسته‌ی نیویورکی‌ها در دانشگاه مازندران با بیان اینکه از چهار رکن سیاست، فرهنگ، اقتصاد و نظامی‌گری فقط نیروهای انتظامی و امنیتی توانسته‌اند وظایف خود را به درستی انجام دهند، اظهار کرد: سیاسیون، اقتصادیون و فرهنگیان بیشتر از آنچه که کار کنند، حرف می‌زنند.

وی با بیان اینکه 70 هزار استاد دانشگاه حق‌ مطلب خون شهدا را ادا نمی‌کنند، افزود: دیر یا زود نابودی و ناکارآمدی علوم انسانی در جامعه ما خود را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه در عرصه قدرت جهانی با پدیده‌ای به نام جنگ ارزی یا جنگ پولی مواجه هستیم، گفت: در این جنگ اقتصادی سه کشور چین، روسیه و ایران مورد هدف است.

عباسی تصریح کرد: در این جنگ ارزی که در سال گذشته بین دو واحد ارزی یوان با دلار به‌ وجود آمد، کشور چین با وجود ذخایر عظیم طلای دنیا و دلار ایالات متحده توانست تنها 45 روز دوام بیاورد که اگر این اتفاق برای روسیه رخ دهد 25 روز و کشور ما کمتر از 24 ساعت دوام می‌آورد.

وی با طرح این سؤال که استادان اقتصاد ما کجا هستند و غیر از متون ترجمه‌ای چه کار دیگری توانستند انجام دهند، افزود: علم اقتصاد براساس نظریه‌پردازان برتر دنیا سقوط کرد، اما چرا تاکنون استادان اقتصاد ما سکوت کرده و راه‌حلی ارائه نمی‌دهند، جای بسی سؤال است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه روزی که وزیر انرژی آمریکا با رئیس سازمان انرژی اتمی ما در مورد چگونگی پر کردن بتن در سیستم نیروگاه اراک مذاکره می‌کردند، رئیس بانک ملی مرکزی باید با وزیر خزانه‌داری بر حذف دوربرگردان تأکید می‌کرد، گفت: در برجام باید قید می‌شد؛ روزی که توافق بین ایران و 5+1 نهایی شد آمریکا قول می‌دهد دوربرگردان یا یوترن حذف شود، چراکه با این سیاست، دوربرگردان از 190 کشور برداشته می‌شد.

این تئوریسین با بیان اینکه با حذف تحریم هم هیچ کشوری جرأت نمی‌کند با ایران معامله کند، تشریح کرد: این کشورها تنها می‌توانند جنس‌های بنجول و خارج از چارچوب را به شما بفروشند.

وی همچنین با اعلام اینکه سیستم بانک کشور ما ربوی است و تمام مراجع تقلید و بزرگان دینی آن را تأیید می‌کند، از وزیر راه و شهرسازی که در یکی از سخنان خود از مکتب لیبرالیسم حمایت کرده بود، انتقاد کرد.

عباسی با بیان اینکه با برداشتن تحریم تنها پنج درصد از اقتصاد کشور بهبود می‌یابد، تصریح کرد: از دی‌ماه 92 تا مردادماه 94 در طول 20 ماه 180 هزار میلیارد بورس کشور از دست رفت و این به معنای 60 برابر اختلاس 3 هزار میلیاردی است، چرا کسی جواب نداد این 180 هزار میلیارد در کجا هزینه شد و چرا عده‌ای تنها مردم را با برجام سرگرم می‌کنند و اصل موضوع را پنهان می‌کنند.

وی تصریح کرد: این انقلاب 38 سال پا برجا مانده است، چراکه روبه‌روی بنی‌صدر و رجوی، منتظری و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد کوتاه نیامد، تا امام خمینی (ره) بود و تا مقام معظم رهبری هست این مملکت، نظام و مردم هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

10 دیدگاه

  1. بابا شما چقدر عقبید این همه گذشته هنوز صوتش رو نگذاشتید این متن هم که نمیخونه با صحبت های اون مراسمشون
    این لینک هم که دوست عزیز گذاشتند کلی حجم داره نمیشه دانلود کرد
    صوتش رو بگذارید 15 روز گذشته

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      متن مشکلی نداره و طبق صحبت های همان جلسه است، صوت هر سخنرانی هم که داشته باشیم حتما در سایت قرار خواهیم داد

  2. لینک تصویری بدید

  3. با اسلام اي كاش حاقل فايل صوتي آن را براي دانلود مي گذاشتيد

  4. سلام
    خدا قوت ، و تشکر فراوان برای تمامی زحماتتون در این سایت عالی.
    درخواستی داشتم، وآن این است که فایل صوتی یا تصویری کامل سخنرانی استاد حسن عباسی عزیز را ، با موضوع مهندسی سیاسی و دارودسته نیویورکی ها را هر طور شده خواهشا در سایتتون برای دانلود قرار دهید.
    بازهم تشکر و قدردانی میکنم بابت همه تلاشهاتون .
    خدا حامی و نگهدارتون باشد .

  5. پس چرا فیلم یا صوت این سخنرانی رو منتشر نمیکنید?
    ما منتظریم