سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی‌ و سیاست درهای باز

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مورد مسائل مختلف از جمله مبانی علوم انسانی در دانشگاه علامه محدث نوری سخن گفت.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری دل‌نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را مبنی بر تحول در نظام علوم انسانی کشور ، متون و ساختارهای این حوزه بیان کرده‌اند تصریح کرد : رهبر انقلاب مستقیما تأکید کردند که علوم انسانی غربی، ما را به بیراهه خواهد برد.

عباسی  تحول و بازنگری در علوم انسانی را ضروری دانست و یاد آور شد : در علوم انسانی و مبانی نظری از نظریه ‌ها و دیدگاه‌های غربی بیان شده که باید مبانی توحیدی جایگزین این مطالب شود.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال تصریح کرد: مسأله امروز ما با تکنولوژی حل نمی‌شود بلکه با ادبیات بومی حل می‌شود زیرا در حال حاضر 60 درصد علوم انسانی تدریس شده مبنی بر اقتصاد لیبرالیستی است.

دکتر عباسی بازی‌های کامپیوتری محبوبی هم‌چون جنرالز، کال آف دیوتی، بتلفیلد و اساسینز کرید را سازکار جدید غرب و زمینه‌ساز ورود آمریکا به خاورمیانه در دهه‌ی گذشته  معرفی کردند و اظهار کرد : گسترش بازی‌های استراتژیک طرحی حساب شده از سوی پنتاگون بوده که برای اولین بار و بی‌واسطه‌تر از همیشه مخاطبین رسانه‌ها را با مفاهیمی هم‌چون قدرت و استراتژی روبه‌رو کرده‌است.

سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع “دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی‌ و سیاست درهای باز” به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج  دانشجویی و با حضور پر شور مسئولین ، اساتید و دانشجویان در سالن همایش دانشگاه برگزار شد.

منبع: هراز نو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.