استاد حسن عباسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس؛ امام خمینی(ره) با طرح ضدیت علیه “صهیونیسم” همه اذناب کفر را هدف قرار داد

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) با اشاره به جایگاه مسئله فلسطین در آرا و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) گفت: مسئله قدس به عنوان قبله اول مسلمین و محل تلاقی سه دین ابراهیمی یهود، مسیحیت و اسلام، مرکز ثقل ژئو رلیژن (دین مبتنی بر ساختار جغرافیایی) به موازات ژئو کالچر (تلاقی فرهنگ ها )است. از این رو اهمیت قدس به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان بسیار زیاد است.

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در ادامه افزود : مهمترین ایدئولوژی که انقلاب اسلامی ایران با آن دشمن است ، ایدئولوژی صهیونیسم است. این ایدئولوژی منشاء همه خباثت ها است، یعنی همه ایدئولوژی های مارکسیستی و لیبرالیستی را در درون خودش دارد به این خاطر وقتی هدف را مقابله با صهیونیسم و رژیم صهیونیستی قرار می دهیم، عملا با همه کفر و باطل و اذنابش یعنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل به مبارزه بر می خیزیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکید بر مسئله فلسطین، تمرکز بر وحدت آفرینی در جهان اسلام است  گفت: اگر تمرکز شعارهای انقلاب روی این قضیه باشد، مسئله قدس برای همه مسلمین به یک دغدغه استراتژیک مبدل خواهد شد، لذا ایجاد وحدت می کند. به همین علت حضرت امام (ره) بر روی مسئله فلسطین همواره تاکید داشتند.

استاد عباسی در ادامه در خصوص نزدیک شدن روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه نیز گفت:  این کشورها از مدت ها قبل با رژیم صهیونیستی روابط پنهانی داشته و به این رژیم نزدیک بودند ولی در مقطع زمانی کنونی این روابط پنهانی افشا شده است، روابط تل آیو – ریاض طی سال های متمادی بصورت پنهانی وجود داشته است ولی با ترکیه این روابط کاملا علنی بوده است.

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک تصریح کرد: شش خانواده آل سعود، آل نهیان، آل خلیفه، آل ثانی، آل هاشم و آل صباح در قالب یک کمربند امنیتی که شش پر ستاره داوود هستند با وجود رژیم صهیونیستی و ترکیه مجموعا 8 وجه را در جبهه متحد کفر در منطقه تشکیل می دهند که طبیعتا یک ساخت یکپارچه است که علنی می شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه افزود: این کشورها حامی و پشت پرده اصلی گروه های تکفیری – تروریستی به ویژه پشت سر داعش و القاعده و النصره هستند و دشمنی هایشان با اسلام عینیت پیدا کرده است.

وی در ادامه در خصوص انتفاضه سوم تصریح کرد: انتفاضه سوم در غربت شروع شد اما قطعا به نتایج و دستاوردهای خودش مثل انتفاضه اول و دوم خواهد رسید هر چند گروه های فلسطینی اشتباهاتی در تعریف دوست از دشمن و نزدیک شدن به عربستان و ترکیه داشتند ولی انتفاضه سوم راه خودش را پیدا خواهد کرد و به پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری قدس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. سلام لطفا فایلها صوتی و از طریق تلگرام باشد خدا پشت و پناهتان