بیانیه اندیشکده یقین در خصوص عدم برگزاری تجمعات برای آزادی استاد عباسی

بدین‌وسیله از تمام جوانان انقلابی، علاقمندان، و اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی درخواست می‌گردد از هر گونه اقدام جهت برگزاری تجمعات میدانی برای آزادسازی استاد خودداری بفرمایند.

منبع: پایگاه رسمی اندیشکده یقین

درباره حسین

11 دیدگاه

  1. حسن عاشق علی

    استاد برجک تک تک لیبرال ها و نفوذی ها و ضدانقلاب ها و کدخداپرستان را زده و باز هم می زنه , هیچکس توان ایستادن مقابل حکیم عباسی را ندارد لذا مجبورند مانند بزدلان و شب پرستان , از دل تاریکی بسوی استاد سنگ پرت کنند .

  2. روزگاری است که ما را نگران میداری

    جواب این جماعت نخبه کش و سفله پرور رو نمیشه با تجمع میدانی داد. به قول استاد باید به استراتژی کثیفشون حمله کرد.
    والله خیر الماکرین

  3. این چه وضعیه آگر یک نفر انقلابی حرفی مطابق واقعیت بزنه اختلافه و توهین محسوب می شه و باید زندانی بشه و لی افراد بی تفاوت به کشور ووانقلاب هرچه بخواهند بگوین آزادند- اگر حرفهای بعضی دولتمردان فعلی و بسیاری از مسئولین کشور به امام و انقلاب رو ببینیم و با سخنان استا عباسی مقایسه کنیم مجازات آنها اعدام است – اما کسی رو ککش هم نمی گزه – این چه عدالتی است – آگر آزادی تفکر و بیان عقاید بدون شائبه نباشد و هر کسی با یک حرفی بخواد شکایت کنه اینطور که سنگ روی سنگ بند نمی شه و قانون هم قدرتمندان را حمایت خواهد کرد – برادران ارتشی خیلی عجله کردید و دادسرای نظامی هم همینطور – این وجهه شما را مخدوش خواهد کرد و هیچ عزتی به شما نمی دهد – بیشتر به این می ماند که شما در دام اقتادید تا به حق رسیده باشید .-
    بنده به سهم خود در هر گونه اعتراضیه ای حاضرم شرکت کنم و از نظر حقوقی نیز اگر گوش شنوایی باشد حاضرم از ایشان دفاع کنم .

    • وقتی ارتش بسم الله گفت …

      یکی از چیزهایی که پدرم داشت این بود که زندگی نظامیش مال بیرون خانه بود و هرگز در خانه از آن صحبت نمی کرد. با اینحال هرازگاهی یکی دو خاطره ای از دوران جنگ از دیوار سکوتش می گذشت. ما بچه های خانواده های ارتشی که در جو تبلیغاتی بزرگ می شدیم که نقش ارتش و پدرانمان در آن همیشه کمرنگ جلوه داده می شد٬ همیشه تشنه این خاطرات بودیم. سالهای جنگ برای بسیاری از خانواده های ما سخت گذشته بود. دوری پدران و از سوی دیگر نگاه پر از سوء ظنی که همیشه ارتش را زیر نظر داشت و هیچوقت کاملا به این نهاد که یادگار دوران پهلوی دانسته می شد اعتماد نشد.

      یکی ازاین خاطره ها مال روز اول جنگ بود. او فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر بود. یگانها این پایگاه اولین واحدهایی بودند که به تجاوز نیروهای عراقی پاسخ دادند و ظرف کمتر از دوساعت بعد از حمله به پایگاه، پایگاه هوایی بصره را بمباران کردند (لینک به مستند شبکه چهارم). یکی از خاطرات درباره اولین جلسه بریفینگ بعد از شروع جنگ بود که برای عملیات کمان – ۹۹ تشکیل شده بود.

      وقتی در پست فرماندهی بریفینگ شروع می شود و پدر شروع به صحبت می کند یکی از افسران حفاظت اطلاعات به او می گوید:

      – جناب سرگرد یادتان رفت بگویید بسم ا… الرحمن الرحیم

      پدر جواب داده بود:

      – من بسم ا… الرحمن الرحیمم را چهار صبح گفتم که شما خواب بودی

      سالها بعد متوجه نقش عقیدتی این بسم الله گفتن شدم. کتاب «حمله به الولید» تیمسار مهرنیا را٬ که درباره حمله دلاوران نیروی هوایی شش ماه بعد از شروع جنگ به پایگاه های معروف به اچ – ۳ در عمق خاک عراق بود٬ را بخوانید. وقتی خلبانان از ماموریت برمی گردند و در پایگاه نوژه به زمین می نشینند از طرف صداوسیمای استان همدان با آنها مصاحبه می شود. وقتی این مصاحبه پخش نمی شود از پایگاه تماس می گیرند تا دلیل عدم پخش را جویا شوند. جواب صداوسیما به کسانیکه برای دفاع از ایران یکی از شگفت انگیزترین عملیاتهای نظامی را انجام داده بودند٬ ساده بود:

      ..جناب سرهنگ شما یادتان رفته اول مصاحبه بسم الله الرحمن الرحیم بگویید٬ قابل پخش نیست

      ارتش و ارتشیان هرگز آن تصویر قراردادی را نداشتند که بشود در رسانه های دولتی تبلیغشان کرد. در کنار دلایل امنیتی و رعایت آنها از سوی این نهاد در طول جنگ بعدها سانسورها و خودسانسوریها برای حفظ آن تصویر رسمی به بعضیها القاء کرد که گویا ارتش غایب بوده است. امروز فیلم آقایی را دیدم که می گفت ارتشیان در پادگانهایشان خواب هستند. یاد این بسم الله الرحمن الرحیم گفتن افتادم. ارتش برای دفاع از ایران وقتی بسم الله گفت و می گوید که بقیه خوابند. شاید برای همین دیده نمی شود…. و شاید برای همین در دل مردم جای دارد.

      دکتر علی دادپی
      فرزند مرحوم تیمسار خلبان مهدی دادپی

      • معاونت پایگاه

        آقای اقتصاددان! اقتصاد ربوی است. شما اگر می‌خواهید با حسن عباسی دربیافتید بهتر است در حوزه‌ای که تخصص دارید حرف بزنید و بحث نظامی‌ها را به نظامی‌ها واگذار کنید و در حوزه‌ای که تخصص ندارید اظهار نظر آن‌ هم با حدس و گمان نکنید!
        ایشان دست نامرئی آدم اسمیت را می‌زنند و کینز و فریدمن را رد می‌کنند. اگر مرد میدانید و چیزی از خودتان دارید افاضه بفرمایید. ما از دست اقتصاددان‌های لیبرالی ربا را که ربای بدتر از هفتادبار زنا را در جامعه پمپاژ می‌کنند دل خوشی نداریم!

      • جناب دکتر
        به نظر من اصلا توجیه خوبی نکردید ….بهتر است محکم تر دفاعیه صادر نمایید!!
        شما به خودت اجازه ندادی فیلم کامل رو ببینی ..بعد چطور میایی و این توجیهات ابکی را می بافی
        دکتر جان!!
        استاد عباسی توی سخنانش اشاره می کنه به کودتای سال 88 و میگه ارتش هیچ واکنشی به این کودتا نداشت!! خب ما که نگفتیم نیرو بریزه توی خیابان ..لا اقل عقیدیت سیاسی واسه چیه؟ نمی تونست از فرمانده کل قوا یک بیانیه صادر کنه و دفاع کنه
        بعد استاد میگه امریکایی میخوان بسیج و سپاه یک پدیده باشه مثل ارتش..که مملکت اب ببره اینا توی پادگان کار خودشون را می کنند!!..دکتر جان دقت کن !! استاد نمیگه خواب میگه کار خودشون می کنند؟..کار ارتش چیه؟
        بعد در ادامه مباحث استاد به خوبی وظایف ارتش و سپاه را توضیح میده…بعد اگر گوش کرده بودی متوجه میشدی ..کار ارتش توی پادگان چیه؟
        مثلا شما دکتر این مملکت هستی….زشته اینقدر ابکی تحلیل کنی!!

        امضا
        یک فرد عادی و بیسواد از این ملت انقلابی!!!

  4. یه عده فقط عنوان پرطمطراق برای خودشون می بافن، وقتی سال 88 سکوت کردین وقتی مقابل ظریف یک نفر بیرون نیومد حرف بزنه چی میگین؟

  5. خیلی متاسفم که دادگاه نظامی چنین رای غیرمنصفانه ای را صادر کرده . دلم گرفت ازشون . کارشون درست نبود.
    آقای حسن عباسی آدم بسیار صادق و حق گو است حالا یه برداشت غلط از حرفهای 6 سال قبل او این رفتارهای غیرمنصفانه را نداشت .
    این همه به ارتش مملکت توهین کردند مسئولین هیچ کس اعتراض هم نکرد چه برسه به دادگاه
    وقتی 3 سال مدام گفتن نیروهای نظامی ما عرضه ایستادگی در برابر آمریکا رو ندارن این یعنی چی ؟ بهشون برنخورد ؟

  6. مرتضی حسامی

    باعرض سلام . سوالی داشتم از برادران ارتشی که شکایت کرده و استاد را بازداشت کردند .شما بعداز شش سال حالا متوجه موضوع شدید . واقعا این سوال از دیروز مرا آزار میدهد که پس از شش سال …………. اگر خدای نکرده دشمن خباثتی بکند بعد از چند سال متوجه خواهید شد؟

  7. فقط دلم میسوزه و دارم بال بال میزنم.ادم باید از غصه دق کنه بمیره که انقدر مملکت گل و بلبل شده و ماهم مثل همیشه جهت ابروداری و به جان هم نیفتادن باید دندان به جیگر بگیریم.خدا صبر ایشون و همسرشون رو زیادتر کنه.

  8. دلم خون شد!! راست میگفت شهید آوینی که تو جمهوری اسلامی همه آزادن بجز حزب الهی ها!!!!! تو کشوری که فریدون تا و صفدر ها و جهانگیری ها راست راست راه برن صدای یکی از همین نظامی ها در نیاد بایدم عمارا تو زندان باشن!!! سردار صالحی سردار پوردستان و… آفرین خوب از کیان کشور دفاع کردین!!!!!