سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع تحولات جهانی و منطقه‌ای، انتخابات پیش‌ رو

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال شامگاه شنبه – ۲۲ آبان ۹۵ – درحالی در دانشگاه کردستان سخنرانی خود را شروع کرد که از سومین سال حضور خود در دانشگاه کردستان ابراز خوشحالی کرد و در ابتدای سخنان خود در پاسخ به نکات مجری برنامه که گفتند برخی می گویند که سوالات و حرف های آقای عباسی از پیش تعیین شده است، گفت: من ممکن است در دانشگاه های مختلف این حرف ها را زده باشم اما شیوه های امروزی تدریس و سخنرانی در مدارس و دانشگاه ها روشی جدید به صورت تصویری است، در این روش باید تصاویری پخش شود و فقط صدای سخنران روی این تصاویر باشد که تصویری ذهنی سریع در مغز مخاطب شکل پیدا کند و بنده هم اینگونه سخنرانی می کنم.

عباسی در ادامه در مورد انتخابات اخیر آمریکا گفت: با تحولاتی که در انتخابات آمریکا رخ داده است طبیعی است که اتفاقات عجیبی در حیطه قدرت شکل خواهد گرفت و وقتی سخن از به قدرت رسیدن گروه ها یا جناحی مانند جمهوری خواه ها یا دموکرات ها می شود مهم این است که فرد چه زمینه ای برای رسیدن به قدرت برایش فراهم می شود و در کل مفهوم قدرت از این سازوکار چگونه شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تعریف قدرت از آن چیزی که در فرهنگ بومی ما تلقی می شود کاملا متفاوت است و قدرت ابزاری برای تحمیل اراده و قدرتمند کسی است که اراده خود را از هر طریق به طرف مقابل تحمیل کند.

وی در مورد تعریف دینی قدرت گفت: قدرت در تفکر دینی ما نعمت تلقی می شود و اگر نیاز کسی در دست شما بود این نعمت است اما در تفکر مدرن می گوییم که شما قدرت دارید. اگر برای نیاز کسی گرو کشی شد به این معنی که وسیله ای که خدا در اختیار شخص گذاشته است را به مردمی که نیازمند این وسیله هستند ندهیم که این به معنی تحریم است.

عباسی در مورد پول و نقش آن در بازی های سیاسی در کشورهای غربی، گفت: از پول دیگر برای تامین نیاز استفاده نمی شود بلکه برای تامین و تحمیل قدرت استفاده می شود اما همین پول که فکر می کنیم برایمان قدرت می آورد فلج شدن اقتصاد مان را به همراه دارد، اینگونه که وقتی به جای چاپ هزار واحد پول 10 هزار واحد از آن پول چاپ شود مقدار پول اضافی که وارد بازار می شود باعث فلج شدن اقتصاد می شود.

وی با اشاره به موضوع ربا در جامعه، گفت: ربا یعنی گرفتن سود پولی که به شخصی می دهیم یعنی نزول خوری، اما امروز دیگر اینگونه نیست و نزول خوری حرفه ای کاری است که سیستم جدید بانک ها می کنند.

این استاد و سخنران علوم سیاسی بیان کرد: امروزه دیگر معنی ربا معنی رباخواری قدیم نیست و همین کار بانک ها ربا خواری به سبک جدید است چون در همه دنیا کاغذی چاپ خواهد شد که پشتوانه ندارد یعنی آینده ندارد، زندگی جوانان امروز در همه جای دنیا تاریک است و هرچه بیشتر بدوند کمتر می رسند مگر اینکه راه های دزدی را بدانید که امروزه در همه جای دنیا این روند شکل گرفته است.

حسن عباسی در پایان به سخن رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اگر مردم و مسئولان بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق کنند و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند ، کشور های دیگر را نیز نجات داده اند و برای آنها الگو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. با سلام.و ارزوی سلامتی و موفقیت برای اقای دکتر عباسی .
    چرا همه فایلهای سخنرانی دکتر رو توی کانال تلگرام ارسال نمیکنید.که به راحتی بتونیم دانلود کنیم.؟؟