سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع شکستن جادوی مالی و پولی دشمن

استاد حسن عباسی، تحلیل‌گر علوم استراتژیک و رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال “اندیشکده یقین ” دوشنبه شب – ۲۴ آبان ۹۵ – در همایش “شکستن جادوی مالی و پولی دشمن” که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه ها در سالن آیت الله حیدری این دانشگاه برگزار شد، تاکید داشت: اقتصاد لیبرالی مهد نامشروعیت و زنازادگی در جهان غرب است.

عباسی افزود: ضعف سیاسی آمریکا با روی کار آمدن ترامپ شدت پیدا می کند و شوک عظیمی به جهان سیاسی غرب خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ یک میلیاردر برج ساز از درون حزب جمهوری خواه است گفت: شخصیت ترامپ شناخته شده است که هیچ سابقه مدیریتی دولتی ندارد. اگر با این جنجال ها و درگیری ها که در نتیجه انتخابات آمریکا رخ داد رای گیری باطل شود و ترامپ کنار رود دمکراسی آمریکا صدمه می بیند و رای اقلیت بر رای اکثریت ترجیخ داده می شود. دولت آمریکا نیاز به تغییر دارد که اگر ترامپ نتواند این حجم عظیم معترض را کنترل کند اگر این خشونت جلو برود آمریکا فلج می شود. در هر دو صورت مشکل جدی است.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: اقتصاد جهان در حال فروپاشی است، بدهی جهان از 60 هزار میلیارد دلار عبور کرده است که دلیل آن مکتب اقتصاد لیبرالی در غرب است. با این تفاسیر و شکست مالی دشمن، باز هم سیاستمدارن داخلی ما به دنبال رابطه با غرب برای رفع مشکلات اقتصادی هستند و برنامه ششم توسعه را نیز بر حسب اقتصاد لیبرالی تنظیم نموده اند.

عباسی افزود: این 60 تریلیون دلار یک سوم منابع مالی آمریکاست. آمریکا 19 تریلیون دلار بدهی ملی دارد و این اتفاق بدی است. پول آنها مانند کاغذهای بدون پشتوانه مالی است. این جریانی زالو صفت است که برای مردم دزدی محسوب می شود در حالیکه دولت ها آن را توجیه می کنند. این خلق ثروت نیست بلکه خلق بدهی است.

وی به فرمایشات رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه و ارتش اشاره کرد که فرمودند: اگر مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند و جادوی پولی دشمن را بشکنند و آقایی دلار را بشکنند کشورهای دیگر را نیز نجات داده اند و برای آنها الگو خواهد شد.

عباسی اذعان داشت: همین شعبده بازی در نظام پولی است که اقتصاد جهان را ویران کرده است.

تحلیل‌گر علوم استراتژیک گفت: بدهی مالی جهان محصول اقتصاد لیبرالی است که نه تنها ترامپ و کلینتون بلکه تمام اندیشمندان اقتصادی و سیاستمدار ان غربی نمی توانند مشکلات اقتصادی جهان را مرتفع کنند.

وی تورم آمریکا را  400 درصد عنوان کرد و گفت: ایالات متحده این تورم را به تمام کشورهای جهان که مبنای اقتصادی شان دلار است، صادر می کند. و اینگونه کشورهای مختلف با درصدهای متفاوت تورم آمریکا  را جذب می کنند. آمریکا جادوی پولی و مالی می کند و ملت ها را اسیر خود کرده است.

عباسی تاکید کرد: هر کس جرات کند اقتدار دلار آمریکا را بشکند اقتدار آمریکا را شکسته است. اگر دلار از آمریکا گرفته شود نابود می شود. این پول های بدون پشتوانه، جنگ های ارزی را در پی داشت.

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: خطری که نسل جوان را تهدید می کند جنگ های پولی و ارزی است. دولت اندونزی یک شبه شکست خورد رهبری دوبار هشدار داد مراقب باشید اگر جنگ پولی رخ دهد یک شبه نابود می شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه اگر عملیات پولی دوجانبه بین کشورها رخ دهد اهمیت دلار می شکند، گفت: همین دلار اگر از آمریکا گرفته شود شکست خواهد خورد. چین این طرح را با 45 کشور دنیا اجرا کرد که دلار حذف شود. پنج کشور (برزیل ، آفریقای جنوبی، چین، هند، روسیه) اجلاس بریکس شکل دادند که از دلار و یورو در تعاملات مالی استفاده نکنند. آمریکا یک بازی سیاسی راه انداخت و جنگ ارزی  بین چین و آمریکا رخ داد و 40 درصد اقتصاد چین نابود شد در حالیکه حتی یک گلوله هم شلیک نشد. استراتژی جنگ ارزی آمریکا در سال 90 در یک روز 40 درصد ریال ایران را نابود کرد همان موقع مردم آثار فقر را در زندگی خود لمس کردند.

عباسی اذعان داشت: اگر سردار قاسم سلیمانی امروز چهار ستون کاخ سفید را به لرزه در آورده از آن جهت است که 37 سال پیش خود را برای امروز محیا کرده بود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه باور کنید آمریکا در هیچ صورتی قابل اعتماد نیست و از هر راهی به ایران ضربه می زند گفت: با جنگ های مالی دشمن ویروسی به بدنه اقتصاد ما می آید که به پول و ارز ما ضربه می زند. 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: دولت آمریکا با ویروس استاکس نت و نیتروزئوس تأسیسات هسته ای و نفتی ما ر ا هدف قرار داده و کشور را متضرر نمود.

وی با اشاره به گفته های زیبا کلام که گفته بود “تک تک سلول های بدنم لیبرالی هستند ” خاطر نشان کرد: زیبا کلام از سردمداران  مکتب لیبرالی غرب است که حتی حاضر نیست پا بر روی پرچم آمریکا بگذارد اما بداند که لیبرال در جامعه اسلامی ما جایی ندارد و نتایج نظام لیبرالی را که خود غرب مولد این جریان بوده است را به ستوه آورده و دنبال نظام جایگزین آن هستند.

عباسی به نقد چند دولت پیشین که تفکر لیبرالی داشتند، پرداخت و گفت: اصل سیستم لیبرال 35 سال پیش در غرب از هم پاشیده و مسموم است اما برخی دولتمردان ما با ظاهری وجیه خود را در دل نظام جا کرده و به کرسی بیت المال تکیه کرده و تئوری غربی ها را به بدنه جامعه ما تزریق می کنند.

در بخش دو برنامه دانشجویان سوالات خود رامطرح کردند و دکتر عباسی به پاسخ سوالاتشان پرداخت.

در پایان برنامه دکتر عباسی با افتخار گفت: من در جبهه خود حسن تهرانی مقدم، رهبر معظم انقلاب و یل های مدافع حرم را دارم اگر دولتمردان لیبرال های داخلی تمام افتخارشان ترامپ و دنیای غرب است.

منبع: بسیج دانشجویی ایلام

استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌‌های دکترینال دوشنبه شب – ۲۴ آبان ۹۵ – در دانشگاه ایلام گفت: به اعتقاد یکی از پنج اقتصاد دان بزرگ دنیا، جوزف استیگلیتز علم اقتصاد در دنیا سقوط کرده است.

عباسی اظهار کرد: باید از دولت پرسید برای تحول در علم اقتصاد چه اقدامی انجام داده است؟ کسی که در این کشور دکترا دارد، وظیفه دارد که علم جدید تولید کند نه چیزهایی که در ادوار علمی گذشته آموخته را باز گویی کند؛ نه مقام مسئول علمی را تولید می کند نه اساتید دانشگاه. از طرفی دیگر عده ای در کشور به عنوان استاد دانشگاه می گویند که آیا اسلام علم اقتصاد دارد؟! چرا یکی دیگر تولید کند و تو درس بدهی؟ وظیفه تو چیست؟

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: هر ناکارآمدی بعد از انقلاب در جامعه که می بینید به اسم لیبرالیسم است چرا که از دل متون لیبرال پیاده شده و ربطی به اسلام ندارد ولی از طرف دیگر هرموفقیتی را که در جهان می بینید از وجود اسلام است، چون اسلام نگفته است اختلاس های چند هزار میلیاردی انجام دهید و وضعیت نابسامان ربا در اقتصاد، متعلق به نظام لیبرالی است و مورد تایید اسلام نیست.

عباسی با توجه به فرموده امام (ره) در خصوص ربا در بانک ها تصریح کرد: امام در سال 63 فرمودند اگر در بانک ما ربا بماند جمهوری ما اسلامی نیست، و امروز نیز بزرگان فقهی ما می گویند که در بانک ما ربا هست.

رئیس مرکز دکترینال استراتژیک بدون مرز کشور با توجه به مدل اقتصادی اسلامی گفت: شما کنار بروید تا چند نفر که مطلع هستند اقدام کنند، ما مدل و الگویی اسلامی داریم، اگر قرار است مسئولین و اساتید لیبرالی از دانشگاه های کشور بیرون آیند و مفاسد موجود در ساختار جامعه را به اسم اسلام، معرفی کنند باید پاسخگوی دو موضوع باشند؛ اول آنکه یک اصل این سیستم در آن سوی دنیا در حال فروپاشی است، چرا تابع آن سیستم هستید؟ و دوم آنکه اسلام کجای اینچنین فسادهایی را تایید کرده است؟

عباسی عنوان کرد: کسانی که می گویند اسلام مبانی و علم اقتصادی ندارد و علوم لیبرالی و ضد دینی را در دانشگاه ها به جوانان تزریق می کنند باید در نان خود شک کنند.

وی افزود: کسی که خود دارای سیستم اقتصادی لیبرالی است و مدعی است که تنها راه نجات، پیروی از نظام مالی اسلامی است، اما چرا عده ای در داخل می گویند از غرب که در حال فروپاشی است باید تبعیت کنیم؟ اگر غرب می توانست ناجی کشور ما باشد، در مقابل فرو پاشی و ورشکستگی شهر دیترویت خودش مقاومت می کرد.

حسن عباسی به انتخاب رئیس جمهور جدید ایالات متحده اشاره و افزود: صد ها ترامپ دیگر هم نمی توانند معجزه کنند و نظام مالی را سر و سامان دهند.

وی تاکید کرد: ترامپ محصول این سیستم فاسد است، همانند بابک زنجانی، همانند 180هزار میلیاردی که از دیماه 1392 تا مرداد 1394 در بازار بورس تهران ناپدید شد، و او هم محصول سیستم و نظام لیبرالی فرسوده شده است.

عباسی عنوان کرد: جرم منتظری لیبرالی بودنش بود و اینکه امام (ره) فرمود تو دولت را بعد از من به لیبرال ها خواهی سپرد؛ لیبرالیسم چه پدیده منحوس و نجسی است که حضرت روح الله می فرماید تا من زنده ام نمی گذارم کشور دست لیبرالها بیفتد.

وی به اعترافات زیباکلام مبنی بر لیبرالی بودنش گفت: حضرت روح الله فرمود «ممکن است ما از دست پهلوی نجات پیدا کنیم اما از دست تربیت یافتگان شرق و غرب نجات پیدا نمی کنیم» حال بعد از 37 سال عده ای که در انگلیس مدرک خود را گرفته اند روی کار می آیند و افتخار می کنند که بند بند وجودشان لیبرالی است.

عباسی با هشدار به دولت تصریح کرد: به دولت هشدار می دهیم که نسبت خودش را با این اساتید لیبرالی بیان کند و لا غیر؛ در این کشور جایی برای کسانی که جنایات امریکا را می ستایند و از او دفاع می کنند نیست، لذا اگر دولت از این فرد و از این دسته افراد اعلام برائت نکند، اساس لیبرالیسم را زیر سوال می بریم.

منبع: ایلام پویا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. نعمت الله احمدی

    استاد انشاالله که صدایت درراهی حق هنیشه راسا باشد

    یک خواهش اگر امکانش هست لطفآ سخنرانی های جدید استاد را همیشه در تلگرام بیگزارید متشکرم یک دنیا سپاس در پناه حق باشید