پیگیری قضایی جنایات انگلیس و آمریکا علیه ایران

انگلیسی‌ها در اوایل قرن بیستم جنایات عظیمی در ایران انجام دادند. آن‌ها کشتار عظیمی از مردم ایران براثر قحطی مصنوعی صورت دادند. ما غرامتی که انگلیس به ایران وارد ساخته را 14_تریلیون دلار برآورد کرده‌ایم. آقای طالبی (نویسنده و کارگردان) درباره‌ی این قحطی، اینکه چه شرایطی در آن زمان پیش آمد و چگونه قحطی (بخشی از) مردم ایران را نابود کرد، فیلم سینمایی یتیم_خانه_ایران را ساخته است.

از مرکز بررسی‌های دکترینال نامه‌ای به قوه‌ی قضاییه زدم و درخواست کردم قوه قضاییه دادگاهی برای این قضیه [خسارات و جنایات انگلیس] در نظر بگیرد و قاضی مشخصی برای آن معین کند. ما در این زمینه اسناد، مدارک و اطلاعاتی را گرداوری کردیم که تحویل خواهیم داد.

آمریکایی‌ها دادگاه‌های فرمایشی ایجاد کردند و پول‌های ایران را به بهانه‌های واهی بلوکه‌ کردند. آن‌ها یک بازی حقوقی را شروع کرده‌اند تا بدین‌وسیله دارایی‌های ایران را فرسوده کنند. ما هم اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم علاوه بر پیگیری قضایی و حقوقی 14 تریلیون دلار خسارتی که انگلیس وارد کرده، اسناد و مدارک خسارت 11_تریلیون دلاری آمریکایی‌ها را نیز ارائه و تحویل محاکم قضایی دهیم.

این موضوع بارها در ایران هم مطرح‌شده است که باید آمریکا را از نظر حقوق بشر روی صندلی متهم نشاند و او را محکوم کرد. اینکه آمریکا امروز می‌نشیند و دیگران را به‌عنوان تهدید بین‌الملل قلمداد کرده و قطعنامه صادر می‌کند باید برعکس شود. امروز آمریکاست که برای جهان خطر محسوب می‌شود. این حرف را حتی کسانی مثل چامسکی در خاک آمریکا می‌زنند. این خطر را باید برای افکار عمومی زمینه‌سازی کرد تا آن‌ها را محکوم کنند. افکار عمومی را نمی‌شود وتو کرد.

ما باید حافظه_تاریخی مردم کشورمان را تقویت کنیم. نباید اجازه دهیم جنایات ایالات‌متحده و انگلیس و بقیه غربی‌ها مثلاً پرتغالی‌ها که چهارصد سال پیش‌ آمدند در تنگه‌ی هرمز جنایت کردند، فراموش شود.

استاد حسن عباسی
برنامه عصر، 11 شهریور 1394

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.