متن سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جنگی که نمی بینیم

متن سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جنگی که نمی‌بینیم

  ۲۷ شهریور ۹۵ – قم، حرم حضرت معصومه(س) ، صحن صاحب‌الزمان(عج)

 

زندگی انسان مؤمن فی حد ذاته زندگی انقلابی‌ست. یعنی برنتافتن شرایط عصری خود. به تعبیر شهید آوینی «کسانی که مأمور به تحول و تغییر در عصر خود هستند، اگر از قواعد عصر خود تبعیت کنند، هیچ تحولی رخ نخواهد داد.»[i]

بسیاری از مسائل در جامعه‌ی امروز ما به مُر قرآن و اسلام و مطابق نظر امام مسلمین نیست. فلذا ما مأمور به تغییر در عصر خود هستیم؛ زنده بودن در جهان امروز، منوط به تغییر نمودن است؛ که «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم»[ii] جامعه‌ی امروز بیش از هر زمان دیگری این را نیاز دارد.

اگر در عصر هر نبی(ص) یک مصیبت بشری وجود داشت که انبیا(ص) هریک برای زدودن آن یک فساد برانگیخته می‌شدند، عصر امروز عصری‌ست که همه‌ی خباثت‌ها در مفهومی به‌نام آمریکا جمع شده است. به فرموده‌ی امام خمینی(ره) «آمریکا ام‌الفساد قرن است»[iii] یعنی مادر همه‌ی فسادهاست. از این‌رو انسانِ انقلابی امروز در جامعه‌ی ایران، سید حسن نصرالله، شیخ ابراهیم زکزاکی، آیت‌الله سیستانی، شیخ سلمان، و عیسی قاسم، شهید آیت‌الله نمر، این حضرت روح‌الله‌هایی که تکثیر شدند، رسالت یکایک‌شان پیامبرگونه در مواجهه با انحراف‌های عمومی بشریت است.

بشر امروز دچار مشکلات عدیده‌ای‌ست. رهبر انقلاب وقتی می‌فرماید «من انقلابی‌ام» یعنی می‌فرماید: حوزه‌ی علمیه، قوه‌ی قضائیه، سپاه، دانشگاه، اقتصاد و… انقلابی باشید! او با ما تعارف نمی‌کند، امامت می‌کند؛ تمام ادبیات و گفتمان او انقلابی‌ست.

بررسی تاریخ انبیا(ص) به ما می‌گوید بسیاری از ایشان آرزو داشتند تا چند روزی از دوره‌ی امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای را در عصر خود داشته باشند؛ برای هیچ پیامبری چنین امکانی پیش نیامد که مردمش این‌گونه برای تحقق عدالت و قسط در صحنه باشند.

کسانی که مأمور به تحول در عصر خود هستند، نباید از قواعد عصر خود تبعیت کنند؛ از این رو، لحن کلام امام خامنه‌ای بدلیل بهره‌گیری از انگاره‌های قرآنی همچون «جهاد کبیر» لحن تغییر جهانی‌ست؛ که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام فرمود تبعیت از کفار نکن. بنابراین مهمترین نقش ما در دوره‌ی زعامت حضرت آقا در این است که:

اولاً، همه‌ی مصادیق تبعیت از کفار را معلوم نماییم.

ثانیاً، در حد وسع خود اجازه ندهیم از آن‌ها تبعیت بشود.

امروز حرکت عاشورایی یک انسان موحدِ مؤمن، فهم دقیق جهاد کبیر است. به این دلیل که دنیای کفر برای به زانو درآوردن اسلام، دیگر مواجهه‌ی مستقیم و رودررو انجام نخواهد داد. زیرا بیداری ما را چندین بار تست و ارزیابی کرد:

  • هواپیمای رادار گریز آرکیو را فرستادند؛ عنایت حضرت حق بر این قرار گرفت که با کنترل نیروی هوافضا بر زمین بنشیند؛ که حیرت همگان را برانگیخت.
  • هواپیمای ایگل را از جنوب وارد آب‌های ایران کردند؛ این پهپاد توسط نیروی دریایی به دام افتاد.
  • از کشور آذربایجان، هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شده و در نزدیکی نطنز منهدم می‌شود.
  • برای سومین بار در طول 10 سال گذشته، کماندوهای نیروی دریایی‌شان وارد آب‌های ما شدند؛ توسط دو قایق سپاه دستگیر شده و به زانو افتادند.

مأموریت‌ها برای هر نیروی انقلابی، بالای 25 سال دوره و برنامه نیاز دارد.

در میدان جنگ اراده‌ها، مجاهدین کبیر، انسان‌های بی‌ادعایی چون شهید حسن طهرانی مقدم هستند. در سال 63 او فهمیده بود که ما باید موشک داشته باشیم.[iv] این جوان 24 ساله، نیت کرد، میثاقی با خدای خود بست و بر سر عهد خود ماند و 25 سالِ بعد در حین آزمایش یکی از موشک‌ها شهید شد. ما با موشک‌هایی که او ساخته بود، ماهواره به فضا پرتاب نمودیم؛ همچنین بُرد موشک‌های بالستیک‌مان به 4 هزار کیلومتر رسیده بود.

امروز وقتی حضرت آقا در نماز جمعه خطاب به اسرائیل می‌فرمایند: «اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»[v] به پشتوانه‌ی کدام سلاح‌ها چنین می‌فرمایند؟ سلاح ایرانی – اسلامی که از مغزها و فکرهای انسان‌های مجاهدی چون حسن طهرانی مقدم تراوش کرده است؛ ملتی را که روزی با سنگ به جنگ اسرائیل می‌رفتند، عزت به‌دستشان داد تا موشک بر سر رژیم صهیونیستی بکوبند. راکت فجر 333 میلیمتری، یکی از این سلاح‌ها بود که در طی 114 روز جنگ نیابتی ایران با رژیم صهیونیستی، تعداد 10 هزار عدد از این موشک به سوی اسرائیل پرتاب شد.[vi]

حسن طهرانی مقدم و جریان همراه او، یک الگوست؛ کسی که آماده است تا عرق ذهنی بریزد و ملتش را از دست کفار مستقل کند، هم مجاهد جهاد اصغر است و هم مجاهد جهاد کبیر. جهاد کبیر یعنی وقتی می‌گوییم «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» کالای تولید آن‌ها را نیز استفاده نکنیم؛ کالای جایگزین داشته باشیم. چرا امروز در صنعت، دستمان را جلوی دشمن دراز کردیم؟ ما حتی افتخار می‌کنیم که کره، ژاپن، آلمان و فرانسه و… بیایند برای ما کارخانه‌ی اتومبیل‌سازی تأسیس کنند؟ زیرا کسانی که پشت این سیاست‌ها هستند، انقلابی نیستند؛ به شرایط امروزشان تن در دادند.

چرا شهید شهریاری ترور می‌شود ولی دشمن بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آمریکا در حوزه‌ی اتمی که به ایران بازگشتند، نه تنها کاری با آن‌ها نداشته که حتی برای پروژه‌های CERN و ITER و دیگر پروژه‌ها در حوزه‌ی فیزیک پیشرفته دعوت‌شان می‌کنند؟ چون این افراد در تبعیت از قواعد کفار، مغزهایی هستند که در راستای او کار کرده و خطری برای او ندارند. اما یک فیزیک‌دان ممتاز ایرانی بنام مجید شهریاری را دشمن شهید می‌کند؛ زیرا به جای تبعیت از کفار، قلبش را به قرآن سپرده است. درست است که احمدی روشن فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف بود، اما فارغ‌التحصیل حُریت و آزادگی در خانواده‌اش نیز بود. اگر دشمن برای شهید کردن شما تلاشی نمی‌کند، به این معناست که هنوز آن انسان انقلابی نیستید که برای دشمن خطر محسوب بشوید.

انسان‌ها چهار دسته‌اند:

  • یا همچون امام حسین(ع) قصه دارند؛
  • یا مثل یزید، قصه‌ی صاحبان قصه‌ها (امام حسین(ع)) را کامل می‌کنند؛
  • یا همچون حضرت زینب(س) قصه‌ها را روایت می‌کنند.
  • و دیگران که منفعلانه، می‌شنوند.

انسان انقلابی کسی‌ست که قصه دارد. قصه‌‌ی او را کسانی کامل می‌کنند (شهیدش می‌کنند) و قصه‌اش را دیگران روایت می‌کنند. شهریاری، احمدی روشن، رضایی نژاد، علی‌محمدی قصه‌ای داشتند؛ که یزیدیان با ترورشان آن‌را کامل کردند و امروز کسانی هستند که قصه‌ی این‌ها را روایت می‌کنند. جوانی انقلابی امروز، اگر در جوانی‌اش تصمیم نگیرد در زندگی خود قصه داشته باشد، همچون جریان آب در مرداب، راکد می‌شود.

در سه سالِ گذشته گفتند که می‌خواهیم با غرب تعامل داشته باشیم. تعامل‌ستیزان، به جهنم بروند!

تعامل ستیزان، چه کسانی هستند؟

  • تعامل ستیز اول، در قرآن فرمود: مراقب باشید این شیطان همان‌گونه که لباس از تن پدر و مادر شما به درآورد، با شما نیز چنین نکند؛ که شیطان برای شما عدو مبین است؛ مدام فرزندان آدم را از قرابت با شیطان تحذیر داده است.
  • تعامل‌ستیز بعدی امام راحل بود که می‌گفت: «رابطه‌ی ما با آمریکا رابطه‌ی گرگ و میش است.» مگر گرگ و میش می‌توانند با هم رابطه داشته باشند؟
  • حضرت آقا نیز علی‌رغم آنکه اجازه‌ی مذاکره را داده بودند؛ اما مکرر بیان کردند خوش‌بین نیستند. سه سال گذشت و همگان دانستند چرا ایشان خوش‌بین نبودند.

به‌این ترتیب، سیاست تعامل شکست خورد؛ زیرا دشمن از سیاست تعامل، سیاست تسلیم را می‌خواست. اما وقتی به فرموده‌ی رهبری قرار شد «جهاد کبیر» بر ما باشد، پس ما انقلابیون نیز هرگز در مقابل مصادیق تسلیم‌پذیری نسبت به غرب کوتاه نخواهیم آمد.

حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «کفار غدار هستند. معاویه غدار است.»[vii] یعنی وقتی که نیاز دارند، می‌نشینند با شما مذاکره می‌کنند؛ بعد که شما به تعهدات خودتان عمل کردید، او کار دیگری می‌کند. این یک درس استراتژیک است!

با کفار و مشرکین و ملحدین، با آمریکایی و انگلیسی، پای میز مذاکره ننشینید. قولی ندهید که به عنوان مسلمان قرار باشد به‌آن عمل کنید. این‌ها همچون معاویه غدارند؛ قول می‌دهند و به‌آن عمل نمی‌کنند. دنبال این هستند تا زمینه‌ای را ایجاد کنند تا بر شما سیطره یابند. این فرموده‌ی قرآن عزیز است: «اینها تا شما را به دین خودشان درنیاورند، دست از سر شما برنمی‌دارند.»[viii]

اگر دستِ سیاست‌مدار زیر ساطور دشمن باشد، ملتش گروگان دشمن می‌شود!

ما چه دست دشمن داشتیم که در مواقعی کوتاه آمدیم و او امروز دست برتر را دارد؟

سیاست رسمی، آن‌چه که در کتاب‌های علوم سیاسی می‌خوانید نیست. سیاست رسمی در صحنه‌ی واقعی، آن‌گونه است که وزیر خارجه‌ی اسبق رژیم صهیونیستی یکباره مصاحبه کرده و اعلام می‌کند با سران کشورهای عربی و برخی از سران فلسطینی رابطه‌ی غیراخلاقی داشته است. او همچنین ادامه می‌دهد که عالی‌ترین مقام حاخام یهودی چنین اجازه‌ای به او داده و حتی توصیه کرده که برای روز مبادا، فیلم‌برداری مخفیانه نیز داشته باشند.[ix]

پس از انتشار این مصاحبه، برآورد ما احتمال حمله به چند منطقه و متعاقباً باج‌گیری از کشورهای عربی برای سکوت‌شان در قبال این نیت اسرائیل بود، که این‌چنین شد. جنگ 8 روزه‌ی غزه را آغاز کردند و داعش از دیرالزور وارد عراق شده و تا پشت دروازه‌های بصره رسید. عرصه‌ی رسمی سیاست جهانی، این‌چنین است.

بعضی‌ها نقش دارند تا جامعه را از حالت انقلابی خارج کنند. نیروهای انقلابی نباید حواس‌شان جمع باشد؟

بهار امسال آمریکایی‌ها 41000 صفحه سند محرمانه که از طبقه‌بندی خارج شده‌ است را در باب مذاکرات سال 65 منتشر کردند و امروز برخی از نکات مطرح شده در آن جلسات، از تریبون‌های رسمی کشور به گوش می‌رسد. چرا نباید به هوش باشیم؟

  • آیا در 40 سال گذشته، بنی‌صدر نداشتیم که کتاب اقتصاد توحیدی می‌نوشت (کتابی سراسر آیه و روایت) اما کنار دست منافقین قرار گرفت و 17 هزار شهید ترور روی دست‌مان گذاشت که یک قلم آن شهدای هفتم تیر و شهیدان رجایی و باهنر و 4 شهید محراب بودند؟
  • قائم مقام رهبری، مرحوم منتظری نداشتیم که امام در نامه‌ی عزل او نوشت: «…بعد از من کشور را به دست لیبرال‌ها می‌سپارید و از دروازه‌ی آنان به دست منافقین»؟
  • مرجع تقلیدی به‌نام شریعت‌مداری نداشتیم که همراه با وزیر خارجه‌ی دولت موقت، علیه امام کودتا کرده و قصد ترور امام را داشت؟
  • فردی به‌نام کشمیری نداشتیم که دبیر شورای عالی امنیت ملی و نفوذی سازمان منافقین در نهاد ریاست جمهوری بود که شهید رجایی و باهنر را ترور کرد؟

در تاریخ انقلاب اسلامی، از این دست اعتمادها و از اینکه به قدر کافی حواس‌مان جمع نبوده است، کم ضربه نخوردیم.

انقلاب اسلامی که حاصل خونِ انبیا(ص) و ائمه(ع) و صالحین و شهداست و امروز در همه‌جای جهان تکثیر شده است، به آسانی به‌دست نیامده که در مهد انقلاب اسلامی یعنی جمهوری اسلامی، جریاناتی همچون موریانه، لیبرالیسم را نهادینه کرده و پایه‌های انقلاب اسلامی را سست کنند.

جهاد کبیر در دانشگاه‌ها، تحول در علوم انسانی‌ست

هر جوان انقلابی، خودش را یک مجاهد کبیر بداند! هر فرد و هر تشکل دانشجویی باید برای خود فهرستی از مصادیق جهاد کبیر را داشته باشد. اینکه چه چیزهایی اطاعت از کفار محسوب می‌شوند. یکی از مصادیق مهم جهاد کبیر، عدم تبعیت از قواعد کفار در علوم انسانی‌ست که با مبانی اسلام سازگاری ندارد.

در آخرت از ما سؤال خواهد شد که مگر گفته‌ی رهبر انقلاب به گوش شما نرسید که فرمود: «مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهی‌ست»؟[x]

غیر توحیدی به این معنا که «یک» اصالت ندارد. سه میلیارد جمعیت کره‌ی زمین در شرق عالم، اساس را بر تضاد و تعادل (ین و یانگ) می‌گیرند و اصالت را بر «دو» می‌دانند؛ این شرک است.[xi] همچنین سه میلیارد نفر جمعیت غرب عالم اساس را بر تثلیث می‌گیرند. اندیشه‌ی منحرف و مشرکانه‌ی تثلیث، از مصرِ زمان فراعنه، وارد یونان باستان شد و فلسفه را درنوردید. سپس مسیحیت نیز تحت تأثیر این اندیشه تثلیثی قرار گرفت. حتی بعد از کنار گذاشتن مسیحیت در عصر روشنگری، تمام علوم تولید شده‌ی پس از آن تثلیثی است. در قرآن کریم دو آیه آمده که صراحتاً از نزدیک شدن به تثلیث نهی می‌کند.[xii] این درحالی‌‌ست که مبنای بسیاری از علوم ارائه شده در دانشگاه‌های ما با هزینه‌ی بیت‌المال مسلمین، تثلیثی‌ است. سال گذشته، مقام اول اجرایی کشور که محصول حوزه‌ و دانشگاه است (فارغ‌التحصیل حوزه‌ی علمیه و نیز فارغ التحصیل از دانشگاه انگلیس است) در یک سخنرانی مطرح کرد که: « پایه‌ها و مبانی علم، اسلام و مسیحی و یهودی ندارد »[xiii]

  • هگل در کتاب «عقل در تاریخ» می‌گوید: جامع‌ترین نظام اندیشه که به آن دست یافتم، نظام «پدر-پسر-روح‌القدس» است. سپس منطق خود را بر سه‌گانه‌ی تثلیثی «تز – آنتی‌تز – سنتز» می‌بندد. مرحوم شریعتی نیز با همین منطق، به تفسیر قرآن می‌پردازند؛ درحالی‌که منطق قرآن توحیدی‌ست؛ تفسیر قرآن با منطق تثلیثی قطعاً به انحراف می‌انجامد.
  • پایه‌ی حقوق اساسی در دیدگاه «مونتسکیو» است. قوای سه‌گانه (مجریه – مقننه – قضائیه) در حقوق اساسی که در ایران نیز پذیرفته شده، از اندیشه‌ی تثلیث گرفته شده است. مرحوم عمید زنجانی در کتاب «فقه سیاسی» این تثلیث را مبسوط شرح داده است.
  • فروید نیز فطرت انسان را سه‌گانه‌ی تثلیثی (اید – ایگو – سوپرایگو) می‌داند.
  • در زیست‌شناسی، داروینیست‌های دوره‌ی اخیر اساس حیات را سه‌گانه‌ی تثلیثی (آرخیا – باکتریا – یوکاریوت‌ها) می‌دانند.

اگر جهاد کبیر را جدی نگیریم، باورهایی که در علوم انسانی و غیرانسانی به نام علم می‌شناسیم‌شان، چنان در ما رخنه و رسوب می‌کنند که حتی متوجه نخواهیم شد چه بر سر اندیشه‌مان آمده است؛ آنگاه خواهیم دید که جای اسلام در جامعه هر روز تنگ‌تر شده و ناکارآمدی‌های آن اندیشه‌ها به‌نام اسلام تمام می‌شود. امام مسلمین فرمود: «مقام معنوی علی(ع) مقام معرفت توحیدی‌ست.»[xiv] شیعه‌ و پیرو علی(ع) در چه چیزی باید امتیاز ویژه داشته باشد؟ در معرفت توحیدی. حضرت امیر(ع) در ذهن خود موحد بود.

ما در ظاهر موحد هستیم. سرسجاده که می‌ایستیم، به سوی یک قبله هستیم؛ اما در ذهن خود به میزان درسی که خوانده‌ایم، مسیحی هستیم. مسیحیان امت پیامبر(ص)![xv]

تحول در علوم انسانی، پیش پای ماست؛ باید در آخرت بابت آن پاسخگو باشیم. همان‌گونه که فرمود: «بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های انقلاب حفظ شود.»[xvi] باید در وسط میدان بمانیم زیرا انقلاب وارد مرحله‌ی بسیار پیچیده‌ی نفوذهای فکری-فرهنگی شده است؛ اگر جوانان بسیجی و انقلابی، جهاد کبیر را مشق نکند، نظام از اندیشه‌های غربی نجات نمی‌یابد.

[i] – کتاب «حلزون‌های خانه ‌به ‌دوش»

[ii] – سوره رعد – آیه 11

[iii] – بیانات امام خمینی- 25/9/1360

[iv] –  ما پیش از جنگ هواپیما و ناو و تانک و… داشتیم، اما هیچ موشکی نداشتیم. مرحوم حافظ اسد، پدر بشار اسد طرفدار انقلاب اسلامی بود. او در سال 63 اجازه داد تا نیروهای توپخانه‌ی ایران که شهید طهرانی مقدم نیز در بین‌شان حضور داشت در سفر به سوریه، از موشک‌های بالستیک سوریه (که توسط مستشاران شوروی ضبط و ربط می‌شدند) دیدن نمایند.

[v] – حرم مطهر رضوی (ع) – ۱ فروردين ۱۳۹۲

[vi] – ما 114 روز جنگ نیابتی با رژیم صهیونیستی داشتیم. سال 85 نبرد 33 روزه‌ی حزب‌الله لبنان –  سال 87 در نبرد 22 روزه‌ی حماس و جهاد اسلامی علیه اسرائیل – سال 90 جنگ 8 روزه‌ی غزه – سال 93 نبرد 51 روزه‌ی غزه.

[vii] – برگرفته از خطبه 41 نهج‌البلاغه

[viii] – برگرفته از آیه 120 سوره بقره

[ix] – پیش از جنگ 8 روزه در سال 90، یکی از نشریات آمریکایی، مصاحبه‌ای با وزیر خارجه‌ی سابق رژیم صهیونیستی، زیپی لیونی گرفته بود؛ او در این مصاحبه گفته بود که با اجازه‌ی عالی‌ترین خاخام یهود، با برخی سران عرب رابطه‌ی جنسی داشته و فیلم‌های آن نیز موجود است.

[x] – در دیدار اساتید دانشگاه‌ها – 11/4/93

[xi] – برای آشنایی بیشتر با مفاهیم «ثنویت» یا «تثلیث» در اندیشه‌ی بشری، سرفصل‌های «دکترین اسلام» که شامل مجموعه جلسات نظام طرح‌ریزی استراتژیک مبتنی بر اسلام در کلبه‌ کرامت می‌باشد را دریافت و مطالعه نمایید.

[xii] – آیه 171 سوره نساء  –  آیات 73 تا 75 سوره مائده

[xiii]  – دکتر روحانی – رئیس جمهور – سخنرانی در جمع اساتید برتر کشور – 14 اردیبهشت 93

[xiv] – بیانات در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام – 23/2/93

[xv] – پیشنهاد می‌شود سخنرانی استاد حسن عباسی در 16 آذر ماه سال 93 با موضوع «مسیحیان امت پیامبر(ص)» را از لینک دریافت نمایید.

[xvi]  – بیانات امام خامنه‌ای در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا – 22/4/71

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. خیلی ممنون از زحمات شما که کل متن را با پیوست ها قرار میدهید نمدانم با چه زبانی تشکر کنم اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها