سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع پیش به سوی جمهوری دوازدهم

استاد حسن عباسی ظهر امروز – ۲۸ فروردین ۹۶ – در مراسم پیش به سوی جمهوری دوازدهم که توسط انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تمام تمدن‌ها امروز تلاش می‌کنند که به دموکراسی دست یابند.

وی با بیان اینکه مدل‌های اقتصادی اجرا شده در دولت‌ کنونی از مدل‌های تجربه‌شده و زمین‌خورده دیگر جوامع است، افزود: جناح‌های سیاسی می‌آیند و شعارهای زیبا و مردمی و دینی می‌دهند اما در شیوه اجرا به روش‌های غربی متوسل می‌شوند.

عباسی ابراز کرد: دولت یازدهم در عرصه اقتصاد، مدل‌های ربایی و غربی را پیاده می‌کند به طوری که سال گذشته مراجع تقلید ۶۱ بار اعلام نگرانی کردند که سیستم بانکی ایران، ربوی است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مراجع تقلید از جمله آیت‌الله جوادی آملی نسبت به ربوی بودن اقتصاد ایران ابراز نگرانی کردند و در دروس خارج به حال اقتصاد کشور گریه می‌کنند و این در حالی است که رییس بانک می‌گوید این گریه‌ها تحت تاثیر القای عوام است!

وی تصریح کرد: کاندیداها پشت تریبون شعارهای خوبی می‌دهند اما دولت را که به دست می‌گیرند از سیستم‌های ربوی برای اقتصاد کشور استفاده می‌کنند و آرام آرام از محوریت اسلام و جمهوری اسلامی ایران خارج می‌شوند و می بینیم که مدیران در تقابل با نظام قرار می‌گیرند که در نتیجه آن، خطر نفوذ پیش می‌آید.

عباسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبنای علوم انسانی غرب غیر توحیدی است، افزود: سیستم بورس به شکل  قمار است به طوری که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به شکل نامعلومی از بورس خارج می‌شود و در پی آن چهار وزیر دولت ابراز نگرانی کردند.

۹۵ درصد مشکلات اقتصادی به علت سوء مدیریت دولت است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ریزش دولت‌های بازرگان و بنی صدر به دلیل مشکل داشتن‌ آن‌ها با اساس نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: مشکل دولت‌های ما این است که وقتی روی کار می‌آیند، انتظار دارند راهکارها در اختیار آن‌ها قرار گیرد و ایده و نظری برای اداره جامعه اسلامی پیاده نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: اقتصاد جهان ۶۱ هزار میلیارد دلار بدهی دارد که ۲۳ هزار میلیارد دلار آن مربوط به آمریکاست و امروز می‌بینیم که آمریکا به سیاست درهای بسته روی می آورد.

عباسی تاکید کرد: امروز در دوره جهاد کبیر قرار داریم و تنها راه پیشرفت کشور مقابله با نفوذ است اما جریانات سیاسی ما به گونه‌ای شده‌اند که در ظاهر دینی هستند اما در باطن اجرای امور را به دست تکنوکرات‌ها می‌دهند.

این کارشناس با بیان اینکه دغدغه مهم کنونی در کشور بیکاری و اشتغال است، تصریح کرد: دولت یازدهم علت بیکاری را به مسئله تحریم‌ها گره می‌زند در حالی که این ادعا بی معنی است چراکه تنها ۵ درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست و ۹۵ درصد آن مربوط به سوءمدیریت و مبانی غلط سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه در جهان کشورها به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند، تشریح کرد: امروز جنگ جدید بر سر پول و ارز است که تکانه‌های آن مهیب خواهد بود و نسل جدید باید خود را برای مقابله با آن آماده کند.

برداشتن تهدیدات نظامی کار قاسم سلیمانی‌هاست

عباسی ادامه داد: وقتی دست به ایجاد اشتغال بزنیم اعلام جنگ به جهان کرده‌ایم زیرا آن‌ها نمی‌خواهند که ما پیشرفت کنیم و در صدد هستند با کالاهای خود بازارهای ما را تسخیر کنند.

این کارشناس سیاسی توضیح داد: استادان اقتصاد ما باید مدل‌های شکست خورده جوامع دیگر را دور بریزند و با کمک حوزه علمیه مدل‌های جدید پیاده کنند.

عباسی اضافه کرد: دولت یازدهم وعده ۱۰۰ روزه حل مشکلات را به مردم داد اما امروز منکر آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در جریان برجام همه چیز را فتح‌الفتوح و آفتاب تابان می‌دانست و حتی آب خوردن مردم را به آن گره زد.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: پس از شکست ایران در برجام، دولت دو راه را در پیش گرفت ابتدا گفت؛ رهبر انقلاب در جریان تمام جزئیات بوده است و بعد هم راه دیگری را پیش رو گرفت که هدف ما از مذاکرات گشایش اقتصادی نبوده است بلکه رفتیم تا سایه تهدیدات نظامی را از سر کشور برداریم.

عباسی در ادامه تاکید کرد: باید به دولت محترم گفت؛ برداشتن تهدیدهای نظامی کار شما نیست بلکه کار حاج قاسم سلیمانی‌ها، علی فدوی‌ها‌، پوردستان‌ها و حاجی‌زاده‌ها است، شما بهتر است وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور را سامان بخشید.

سال گذشته به علت انتقاد از دولت، یازده بار دادگاهی شدم

این کارشناس یادآور شد: من به عنوان مخالف این دولت سال گذشته یازده بار دادگاه رفتم و تاکنون رییس جمهور ۸ بار از من شکایت و ۵۲ بار به من توهین کرده است!

وی بیان کرد: جناح‌های سیاسی باید به جای تفکرات لیبرالی به سمت اسلامی بودن بروند و مبانی نظری خود را اصلاح کنند، وقتی سیاستمداران جریان اصلاحات در شبکه‌های معاند و ماهواره‌ای می‌گویند؛ جوانان ایران برای حمایت از بشار اسد به سوریه می‌روند باید گفت این جریان در کشور نباید مدعی شهدای مدافع حرم باشند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اهمیت شورای نگهبان و تایید صلاحیت افراد از سوی دستگاه‌های نظارتی گفت: جریان‌های حامی دموکراسی حتی در آمریکا نیز بدون سیستم نظارتی نیستند.

عباسی در خاتمه افزود: در دوره دوازدهم دولتی را می‎خواهیم که دارای مدیریتی قوی باشد و کاری کند که ریال در عرصه جهانی به جایگاه مناسبی برسد و سیستم مالی و پولی را اصلاح کند.

منبع: شاخص نیوز

استاد حسن عباسی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت : از بیست سال گذشته تا کنون دولت‌ها مدلهای اقتصادی‌ای را به کار بردند که در کشورهای غربی شکست خورده است.

وی افزود : مردم این مکتب ها را نمی شناسند و با توجه به ظاهر مذهبی نامزدها آنها را انتخاب می کنند . این دولت ها با شعار مذهبی و مردمی روی کار می آیند، اما عمل آنها خلاف شعارشان است.
عباسی افزود: مدل های ضد اسلامی در نظام اقتصادی ما به کار برده شده که ربا و طمع در مبنای آن قرارگرفته است . بعضی ها وانمود می کنند که کشورهای غربی نظام اقتصادی درستی دارند در حالی که دولت مردان ما باید این جرأت را داشته باشند که وضعیت نامناسب آن ها را برای مردم بیان کنند .
این کارشناس سیاسی گفت : مشکل نظام اقتصادی ما وقتی حل می شود که اسلام وارد اقتصادمان شود . دولت ها عوض می شوند، اما نگاه اقتصادی آنها عوض نمی شود .
عباسی افزود: به گفته رهبر ، مبنای علوم انسانی غرب غیر توحیدی است و این با نظام جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.
این کارشناس سیاسی گفت: از سوی مقام معظم رهبری یک نظام اقتصاد مقاومتی با عنوان مقاوم سازی اقتصاد مطرح شده که برای اجرای این امر یک قرارگاه تشکیل شده است .
عباسی افزود : یک مدل اقتصادی اسلامی هم از سوی حوزه علمیه طراحی شده که درحال بررسی است و به گفته رهبر ابتدا باید برای اجرای آن گفتمان سازی شود .
وی اضافه کرد : سال 1414 افق اجرای این مدل اقتصاد مقاومتی است.

استاد حسن عباسی کارشناس سیاسی ظهر امروز(دوشنبه) سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار کرد: اقتصاد دولت یازدهم افسارگسیخته است و بر پایه مدلی است که در انگلیس و آمریکا اجرا شد؛ چرا ما باید روش‌های شکست خورده دولت‌های دیگر را اجرا کنیم؟!

وی اذعان کرد: دولت پشت تریبون حرف‌های دینی می‌زند اما انچه که در اجرا دیده می‌شود، مدل‌های دولت‌های غربی است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود گریه کرد که هرچه بحث ربای بانکی را مطرح می‌کنم، هیچکس گوش نمی‌دهد؛ سال گذشته ۶۱ بار مراجع تقلید گفتند که بانک‌های جمهوری اسلامی بر پایه ربا است؛ اما گوش شنوایی نیست.

وی با بیان اینکه مردم نباید به وعده‌ها و شعارهای کاذب کاندیداها رأی دهند، ابراز کرد: اینکه یکی وعده صد روزه می‌دهد یا آب خوردن را منوط به برجام می‌داند و بعدا منکر همین صحبت‌های خود می‌شود، نمونه ای از وعده‌های دروغین است.

عباسی با بیان اینکه برجام نه شغل ایجاد کرد و نه تحریم‌ها رفع شد، عنوان کرد: دولت مدعی است مذاکره انجام داده است تا تهدید نظامی از کشور رفع شود؛ در صورتی که رفع تهدیدات بر عهده سردار سلیمانی و سرداران نظامی و ارتشی و سپاهی است.

سال گذشته ۱۱ مرتبه به دادگاه احضار شدم

وی ادامه داد: دولت باید با مذاکرات تحریم‌ها را لغو می‌کرد در صورتی که آمریکا اعلام کرد؛ قرار نبود تحریم ارزی را برداریم، دکتر ظریف پیش از عید در نشست بخش خصوصی گفته بود در مذاکرات هسته‌ای برای این تحریم ارزی و داماتو صحبتی نکردیم؛ این یعنی عملا ما در مذاکرات شکست خوردیم.

عباسی اضافه کرد: وقتی ما چرخه دلار را حل نکنیم توان انجام هیچ معامله ای در حوزه تجاری با کشورهای خارجی را نداریم؛ لذا قول ۱۰۰ روزه شعاری بیش نبود دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از سر کشور کم کند.

وی در پاسخ به چرایی ثبت نام ۱۶۰۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: آیا امروز می‌توان کشور را به دست همه این افراد سپرد؟ قرار نبود در جمهوری اسلامی موضوع مردم سالاری دینی به صورت دموکراسی غربی اجرا شود؛ بلکه سازوکار دموکراسی موجود در غرب در شرق و غرب ابعاد مخصوص به خود را دارد.

عباسی تاکید کرد: نهادی به نام شورای نگهبان در همه کشورهای دنیا وجود دارد و هر حکومت دارای دموکراسی ساختاری نظارتی شبیه شورای نگهبان ما دارد؛ زیرا نمی‌توان کشور را به دست افراد بی تخصص سپرد.

وی افزود: یک مسئله ای که هم اکنون در کشور ایران به خوبی جانیفتاده، حرکت حزبی است، یعنی بین لیدرهای احزاب با افراد کف جامعه شرایط یکسانی برای ثبت نام در انتخابات برقرار است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: یکی از ضعف‌های احزاب ما زمانی که دولت را به دست می‌گیرند عدم کادرسازی و نبود برنامه ای برای تربیت نیروی جوان است؛ دولت یازدهم اکثر وزرای خود را از نیروهای با سن بالا انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در آمریکا طی پنجاه سال گذشته هرتلاشی برای ایجاد جریان سوم در کنار دو حزب دیگر صورت گرفته به نتیجه نرسیده است و فقط دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در صحنه هستند؛ زیرا این کشور یک سیستم نظارتی خاصی دارد که در نهایت دونفر روی کار می‌آیند.

عباسی تاکید کرد: شورای نگهبان صلاحیت افراد را از طریق ۴ مرجع قضایی بررسی می‌کند و باید در فضای جامعه به مدل سیاسی خاصی برسیم که افراد کف جامعه این نگاه را نداشته باشند که برای ثبت نام حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطرح شدن نظرات مخالف سیاسی از سوی جوانان شادابی سیاسی است، یادآور شد: به عنوان مخالف دولت، سال گذشته ۱۱ مرتبه به دادگاه احضار شدم و ۸ بار آن را آقای رییس جمهور از من شکایت کرده بود؛ اما دکتر روحانی ۵۲ ناسزا به ما گفت.

امروز بحث اصلاح طلب و اصولگرا تمام شده است

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه هرکس به دادگاه رفته انسانی منفی نیست، گفت: من در دفاع از انقلاب به دادگاه رفتم، افتخارم این است که در جمهوری اسلامی به دادگاه رفته و محاکمه می‌شوم و به زندان می‌روم.

وی افزود: اگر خطایی کردم باید مجازات شوم و اگر روزی اعدام شوم به طناب آن بوسه می‌زنم؛ اما کسانی که زمانی به گفته خودشان برای انقلاب مبارزه می‌کردند و بعدها در شبکه‌های ضدانقلاب حاضر شدند و علیه انقلاب حرف زدند، مشخص است از ابتدا که در ایران بودند اعتقادی به انقلاب نداشتند.

عباسی عنوان کرد: امروز نیروهای مذهبی و بسیجی در سوریه شهید می‌شوند؛ اما اصلاح طلبانی که در شبکه‌های خارجی ضدنظام صحبت می‌کنند هیچ زمانی نسبتی با بسیج نداشتند؛ مردم به خوبی می‌دانند که حقانیت با کسانی است که خون خودشان را برای دفاع از انقلاب می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بحث اصلاح طلب و اصوالگرا تمام شده و موضوع تفکر انقلابی و غیر انقلابی مطرح است؛ جوانان ما نظرات مخالف خود را در چارچوب اخلاق مطرح می‌کنند که این نمونه ای از دموکراسی در کشور است.

منبع: کیوسنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. چرا چند وقته صوت جدید نمیگذارید

  2. سلام تو رر خدا فايل صوتي ????????????

  3. سلام صوت سخنرانیها کجاست؟ بعضی سخنرانیها زمان مصرف دارند مثل انتخابات ریاست جمهوری وانتشار بعد از گذشت زمان آن اثری در جامعه ندارد.