سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دوازدهمین انتخاب

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین همزمان با شب نیمه شعبان – ۲۱ اردیبهشت ۹۶ – در مسجد حجتیه شهرری به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت حجت (عج) در بین ما حضور دارد و زمینه برای ظهور زمانی فراهم می شود که ما تلاش کنیم و در خود تغییری ایجاد بنماییم.

وی فلسفه ۳۹ سال حکومت جمهوری اسلامی را تشریح کرد و افزود: برای اولین بار حکومتی دینی توسط حضرت امام خمینی (ره) و جانشین برحقشان به مدت ۳۹ سال تداوم داشته است که هیچگاه چنین حکومتی برای انبیا، اولیا و صالحین فراهم نشد.

عباسی با بیان اینکه در دوران انبیا امکان شکل گیری چنین حکومتی نبود، گفت: برای امامان نیز شرایط حکومت فراهم نشد، یازده امام را در جوانی به شهادت رساندند و شرایط را برای امام حسن عسکری (ع) به قدری سخت کردند که امام دوازدهم از نظرها غایب شد و در زمان غیبت صغری به واسطه چهار نایب با شیعیان ارتباط داشتند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی بوجود آمده که یک سر نهضت شیعه در لبنان سید حسن نصرالله، یک سر شیعه در بحرین شیخ عیسی قاسم تحت الحفظ و یک سر شیعه در سوریه که قاسم سلیمانی به همراه مدافعان حرم ۸۰ماه در مقابل پیمان ناتو، ارتش عظیم ترکیه، میلیاردها دلار ثروت عربستان و قطر می ایستد.

 رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: در عصر زندگی های مادی گرایانه و دختران سگ به بغل و پورشه سوار امروز، هنوز جوانان زیادی به فکر شهادت هستند و به دنبال ثبت نام برای دفاع از اهل حرمین اهل بیت (ع) هستند.

عباسی مواردی که در دوران نهضت جمهوری اسلامی مشابه حکومت اولیا است، بیان کرد:  شیخ نمر را مانند امام حسین (ع) سر می برند، انصارالله یمن بیش از دو سال بدون دولت مدیریت می شود، شیخ زکزاکی از آفریقا به ایران آمده و پس از ملاقات با امام راحل شیعه می شود و در نیجریه ۱۵ میلیون نفر را شیعه می کند که شش پسرش را شهید و خودش و همسرش را زندانی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ، کل کفر اقتداری به اندازه آمریکا نداشته است، اظهار داشت: در ۱۲۰ کشور پایگاه نظامی دارد، حجم موشک های اتمی اش برای نابودی چند برابر کره زمین کافی است، بر فضا و جو کره زمین احاطه دارد و به عمق دریاها اشراف دارد؛ با وجود همه اینها در مقابل جریان مقاومت اسلامی عاجز است و این موهبت فقط بخاطر این است که حضرت صاحب عصر (عج) در بین ما هستند.

عباسی ادامه داد: در زمان غیبت کبری ۶۱ نایب وجود داشته که هر کدام نهضتی را به سرانجام رسانده و به نایب بعدی سپرده اند. نایب شصتم در سال ۱۳۴۲ که با نهضت سیاسی انقلاب کرد و امروز ما در عصر نایب شصت و یکم هستیم و امام زمان (ع) خودشان این نهضت را هدایت و رهبری می کنند و وظیفه ما این است که هم رکاب ولی ایشان باشیم.

وی در ادامه لازمه دین را قسط دانست و اضافه کرد: معنی قسط این است که سهم هر کسی به هر میزانی که هست به وی پرداخته شود و اگر کسی سهم بیشتری برداشته از او پس گرفته شود و لذا قسط در مقابل ظلم قرار دارد.

 رئیس اندیشکده یقین با تأکید براینکه وظیفه خواص قوام به قسط و وظیفه عوام قیام به قسط است، گفت: هر فرد قدرتمند و مدیری باید قدرت تجمیع شده را توزیع کند و سهم همه را پرداخت کند.

عباسی گفت: سال گذشته هفت تا از مراجع عظام قم ۶۱ بار اعلام کردند که بانک جمهوری اسلامی ربوی است ولی رئیس جمهور معمم ما هیچ اهمیتی نداد در حالیکه برای لغو یک کنسرت سریع واکنش نشان می دهند.

وی با بیان اینکه ربا، برکت را از زندگی مردم می برد، گفت: مسئولین ومدیران ما درد دین ندارند و فقط به فکر جیب خود و اطرافیان خود هستند بخاطر همین است که کارگران معدن به رئیس جمهور حمله کردند.

عباسی ادامه داد: رئیس جمهوری که عاشق غرب است بدون سروصدا سند ۲۰۳۰ را که مغایر با جمهوری اسلامی است در دولتش تصویب کرده است چنانچه انرژی هسته ای را نیز دو دستی تقدیم غرب کرده بود.

منبع: آفتاب ری

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.