سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم رونمایی از مستند فروشنده 2

استاد حسن عباسی، تحلیل‌گر مسائل استراتژیک در مراسم رونمایی از مستند فروشنده 2 در حوزه هنری – ۲۱ اسفند ۹۶ – گفت: رونمایی از مستند ۹۰ دقیقه ای فروشنده ۲ روایت مرحله دیگری از فروش شرف، عزت و وطن و مقدسات ماست، دیدن این مستند هشدار و بیداری نسبت به وقایع اطراف و برهم زننده این قاعده است که می گویند حافظه تاریخی ملت کوتاه است و می شود مدام مشکلی را برایشان ایجاد کرد.

وی افزود: دلیل این ۴۰ سال دوام جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ و دوره هیچ کدام از ائمه و انبیا سابقه ندارد وجود مردمی است که هوشیار بودند و به خصوص نسل جوانی که در ۴۰ سال گذشته گوش به زنگ پیام امامشان بوده اند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به تقابل نرم ایران و آمریکا تصریح کرد: هیچ چیزی به اندازه بصیرت عمومی اهمیت ندارد، بحمدالله بصیرت جامعه ما خوب است هرچند انتظارمان خیلی بیشتر از این هست ولی همین اندازه بصیرت هم آمریکا را مستاصل کرده است.

حسن عباسی با اشاره به هشت مذاکره ایران و آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته توسط گروهی خاص در کشور گفت: ما تجربه شکست خورده هشتمین باره به اسم برجام را تکرار کردیم، از ابتدای انقلاب ۸ بار با آمریکا مذاکره کردیم و هر ۸ بار هم کلاه سرمان گذاشتند و شکست خوردیم و درس نگرفتیم.

وی با بیان اینکه با شیطان نمی شود مذاکره کرد، افزود: شیطان دشمن آشکار است و تنها راه، رجم است، این حرف قرآن است، اگر تعامل ستیزی بد است سردسته تعامل ستیزان خداوند و حضرت امام است، شیطان یک زبان بیشتر نمی فهمد و آن هم زبان قاسم سلیمانی است که وقتی رییس سیا به او نامه می نویسد اصلا نامه اش را نمی خواند.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: درس دیپلماسی علوی، رضوی و مهدوی این است که با کسی که زیر حرفش می زند اصلا وارد مذاکره نشوید.

وی با اشاره به سیاست نظام برای ایجاد تجربه مجدد در مذاکرات هسته ای گفت: روز اول فروردین ۹۲ زمانی که معلوم نبود چه کسی رییس جمهور می شود رهبر انقلاب درمشهد مقدس فرمودند بروید مذاکره کنید ولی خوش بین نیستم.

حسن عباسی با اشاره به وجود برخی مدیران با روحیه شاه سلطان حسینی و توطئه های جریان خارجی و جریان واداده داخلی گفت: یک روزی گفتم ۷۰۰ نفر از فرزندان مسئولان در آمریکا و انگلیس و کانادا زندگی می کنند و این را خطر برای امنیت ملی می دانم و اخیرا در مجلس اعلام شد که ۴۰۰۰ نفر از فرزندان مدیران جمهوری اسلامی در این کشورها زندگی میکنند، چنین مدیرانی درد و شرافت ملی ندارند و این خط خیانت چیزی نیست جز حیات و زیست شاه سلطان حسینی.

وی افزود: مقصر ما بودیم که از ابتدا نسبت به افشای اینها اقدام نکردیم و اینها ریشه دواندند، در صدر اسلام هم چنین کوتاهی از طرف اطرافیان ائمه روی داد و حالا هم اطرافیان امام و رهبری در برابر شاه سلطان حسین ها مسامحه می کنند، اما این بار قرار نیست کوتاه بیاییم و ساخت مستند فروشنده نشان می دهد ملت جوانانی دارد که نمی خواهد جامعه به خواب برود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به دو ریل که توسط آمریکا و جریان واداده داخلی دنبال می شود، اظهار داشت: آمریکا و شاه‌سلطان حسین‌ها دنبال زدن وجه استراتژیک و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران هستند، آمریکا به مانند فروپاشی شوروی تلاش می کند نظام جمهوری اسلامی را از سطح ایدئولوژیک به سطح استراتژیک سقوط دهد و دعوا را به تعداد سانتریفیوژها و موشک ها بکشاند در حالی که خودشان دعوا را بر سر نرفتن زنان به ورزشگاه و دختران خیابان انقلاب و …باقی نگه داشته اند‌.

وی افزود: در کمتر از ۱۰ سال گذشته ۲۴ کشور پیشرفته اروپایی به قوم لوط پیوستند و برای همجنس بازی قانون گذاشتند چرا ما به عنوان پرچمدار اسلام، سفرای اینها را نخواستیم.

حسن عباسی با اشاره به تاریخچه فروپاشی شوروی گفت: شوروی زمانی دچار فروپاشی شد که تقابل را از سطح ایدئولوژیک به سطح استراتژیک تقلیل داد، در جمهوری اسلامی هم یک ریل استراتژیک هست که آمریکا دنبال می کند و یک ریل ایدئولوژیک هست که جریان واداده داخلی دنبال می کند.

وی ادامه داد: پروژه تضعیف و زدن استراتژیک ایران توسط آمریکایی ها از ۲۳ سال قبل و از دولت کلینتون آغاز شد و آمریکایی ها با قطع نامه هایی مثل داماتو تلاش کردند توان ایران در حوزه های اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تصویب تحریم های داماتو در دولت کلینتون و ممنوعیت سرمایه گذاری شرکت های خارجی در پروژه های نفت و گاز ایران گفت: آمریکایی ها منتظر فروپاشی ایران در عرض پنج سال بودند، اما از آن زمان تاکنون ۲۱ سال است که سپاه پاسداران پای کار آمد و در پارس جنوبی و عسلویه و… نگذاشت این موضوع به سرانجام برسد.

وی با اشاره به برجام های موشکی و منطقه ای و حقوق بشری با هدف تضعیف و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی گفت: نقشه راه سقوط نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا را می دانیم و این نقشه به نتیجه نخواهد رسید، پروژه ایدئولوژیک خطر اصلی است و آن حرفش این است که انقلاب اسلامی دیگر تمام شده است که مهمترین مخالف این پروژه شخص رهبری است.

حسن عباسی با اشاره به تلاش جریان واداده داخلی برای تضعیف ایدئولوژیک و فروپاشی نظام گفت: از سال ۱۳۸۰ به بعد که پروژه شوروی کردن در ایران شکست خورد مدل اصلاحات چینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

وی با اشاره به اصلاحات چینی که برخلاف مدل شوروی پوسته و ظاهر باقی می ماند اما مغز و محتوا تغییر می کند به بیانات رهبر انقلاب در این خصوص طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: دشمن با صورت نظام مشکلی ندارد حتی با این موضوع که عمامه به سری در ایران حاکم باشد هم مشکلی ندارد بلکه با سیرت نظام مشکل دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تشریح اصلاحات چینی و مدل درهای باز که به بهانه جذب سرمایه گذاری خارجی و تکنولوژی، ایدئولوژی را کنار گذاشته با ذکر مصادیقی از اجرایی شدن این سیاست در کشور گفت: شخص مرحوم هاشمی رفسنجانی اینگونه فکر می کرد و سخنان وی در خصوص توان دفاعی و موشکی و اینکه آلمان و ژاپن زمانی که بودجه نظامی را کنار گذاشتند رشد کردند نمونه این تفکر است و این در حالی است که بودجه نظامی سالانه آلمان و ژاپن یکی‌شان ۴۲ میلیارد دلار و دیگری ۴۰ میلیارد دلار است و بودجه نظامی سالانه ایران ۱۲ میلیارد دلار است که از این مقدار هم دولت تنها ۲۰ درصد را تخصیص داد که نیروهای نظامی ما با همین بودجه اینگونه امنیت کشور و منطقه را رقم زدند.

وی با اشاره به دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های دفاعی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای و اقتصادی طی ۴ دهه گذشته تصریح کرد: هر چه پروژه علی برکت الله طی سال های گذشته افتتاح شده توسط سپاه انجام شده است، نظامی ها هم کار می کنند هم متهم هستند بقیه هم علی برکت الله می خورند و هیچ غلطی نمی کنند.

حسن عباسی تاکید کرد: ۹۱ درصد بودجه کشور دست دولت است و هیچ کاری نمی کند، بعد هر چه نقطه برجستگی در کشور می‌بینند با چکش به مقابل آن برمی‌خیزند و مقصر هم ما هستیم که تاکنون جواب درستی بهشان ندادیم.

وی افزود: کسی بیاید بگوید که چه شد آن فرد با آن سوابق و یار امام و انقلاب پس از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی در استخر فرح قبض روح شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: اگر این مزخرفاتی که در چنین مجامعی برایمان طراحی کرده بودند را عملیاتی می کردیم امروز باید کشور را دو دستی تحویل می دادیم.

وی با اشاره به اینکه برخی در داخل معتقدند که انقلاب اسلامی دیگر تمام شده است، افزود: اگر این را بپذیریم دیگر رهبر انقلاب اسلامی نمی‌خواهیم و رییس جمهور برای کشور کافی است، اگر بپذیریم انقلاب تمام شده دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نمی‌خواهیم و ارتش کافی است و با چنین تفکری برای زدن ولایت فقیه، سپاه را می‌زنند و تحریم‌های کاتسا را با هدف فشار بر سپاه وضع می کنند.

حسن عباسی با اشاره به ۳۶ اختلاف استراتژیک و ایدئولوژیک آقای روحانی با رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از این اختلافات این است که آقای روحانی می گوید انقلاب اسلامی تمام شده است اما رهبر معظم انقلاب معتقدند انقلاب اسلامی مستمر است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای رفورم ساختار و قطاع امنیتی ایران گفت: پروژه SSr یکی اش برجام بود، هر عرصه ای که ایران در آن قدرت دارد زده می شود، تضعیف ایدئولوژیک در دستور کار است و ۳ اصل قانون اساسی را هدف گرفته اند در مقابل هم رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر بر انقلابی بودن تاکید کرده اند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به توصیه های مرکز تحقیقات‌استراتژیک آمریکا پس از گفتگوهای هسته ای در مارس ۲۰۱۷ که اجرایش توسط ترامپ هم آغاز شده ست، افزود: ۵ نکته را توصیه می کنند اینکه تمام توان جنگ نیابتی ایران در منطقه باید جمع شود، چه کسی گفته ایران موشک بالستیک با برد بلند داشته باشد، قدرت دریایی ایران خطرناک است و باید تعدیل شود که این ۳ نکته متوجه نیروی قدس، هوافضا و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان ۲ توصیه دیگر استراتژیست های آمریکایی به ترامپ، ادامه داد: نکته دیگر را کنشگران فضای سایبری مدافع انقلاب که عموما بسیجیان هستند و نکته بعد اینکه ایرانی ها استاد عملیات روانی هستند و آمریکا باید تمرکز ویژه ای بر روی جنگ نرم علیه ایران کند.

حسن عباسی با بیان اینکه ۵ توصیه استراتژیست های آمریکایی متوجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است افزود: برجام ۳ و موشکی و منطقه ای متوجه سپاه است و قانون کاتسا یا مادر تحریم ها، FATF، پالرمو همه برای تحت فشار گذاشتن سپاه است، دولت FATF را عملی کرد، در موضوع کاتسا هم اظهار خوشحالی کردند چون سپاه مهار می شود و اکنون هم برخی در دولت در قضیه موشکی زمزمه می کنند که موشک با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر نمی خواهیم.

وی با بیان سکوت تئوریسین های دولت در خصوص مدافعان حرم گفت: برخی از احزاب طرفدار دولت و تئوریسین هایش، مدافعان حرم را مدافعان اسد جا زدند و موضع دولت هم تقریبا همین است البته این را می دهند امثال صادق زیباکلام، کرباسچی و تاج زاده ها بگویند، اینها در ماجرای مدافعان حرم از پشت خنجر زدند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به برجام موشکی و منطقه ای و گفته‌های برخی در داخل مبنی بر دولت با تفنگ و دولت بدون تفنگ گفت: برای زدن انقلاب اسلامی دارند ولایت فقیه و سپاه را می زنند و بین دولت روحانی و لیست امید درمجلس در داخل و کاخ سفید یک اتفاق نظری وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه اسم مستندی که امروز اکران شد فروشنده است اما این ملت وطن فروش نیست، تاکید کرد: این جمهوری اسلامی اراده‌های الهی پشتش هست و ۴۰ سال است که با وجود همه توطئه ها باقی مانده است و به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان با شتاب به پیش می رود.

منبع: ایسکانیوز

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.