پرونده پنجم:به دلیل دعوای تداوم انقلاب

پرونده پنجم:

شکایت برای سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد – به دلیل دعوای تداوم انقلاب

دلیل دعوای تداوم انقلاب

حسن روحانی در سخنرانی در آیین گشایش همایش «راهبرد بهره‌برداری از ذخایر گازی کشور» در زمستان ۱۳۸۴ زمانی که مسئولیت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشت، این مساله را به پیش می‌کشد که «در واقع انقلاب کردیم تا به جمهوری اسلامی برسیم و دیگر نباید به گذشته رجعت کنیم. پس ما هنوز روی برخی مسائل اساسی اختلاف نظر داریم.» این سخنرانی در بهار ۱۳۸۵ در فصل‌نامه «راهبرد» با مدیریت مسئولی خود وی منتشر شد.

“انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی؛ مسأله این است! «می‌خواهیم انقلاب اسلامی باشیم، یا جمهوری اسلامی؟ انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامی برسیم؛ پس نباید به عقب بازگردیم.» فصل‌نامه راهبرد، بهار 1385”

ثروت ملي يا قدرت ملي ؟ اولويت با كدام است

دانلود فصلنامه راهبرد، مقاله «ثروت ملی یا قدرت ملی؟ اولویت با کدام است؟»

منبع مقاله ثروت ملی یا قدرت ملی؟ اولویت با کدام است؟

ایشان در راستای همین تلقی، در سخنرانی دیگری در دیدار با استادان دانشگاه و پزشکان ۱۶ تیر ۱۳۹۴ تاکید کرد: «تو هر انقلابی اینجوریه؛ احساسات فراوانه… اما شش ماه، یک سال، دو سال؛ نه سی و شش سال، سی و هفت سال. از انقلاب گذشته‌ایم. واقعیت‌ها را بیان کنیم. جامعه ما بدونه واقعیت چیه، دنیا چیه. بدونه تعامل با دنیا یعنی چی؛ با خودش؛ با دیگران. مدارا کردن، فضای گفتگوی آزاد را ایجاد کردن، روبروی هم نایستادن.»

در حدود دو ماه بعد در ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ در دیدار فرماندهان سپاه با امام خامنه‌ای، ایشان در واکنش به این ادعاها به تبیین نسبت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پرداختند: «بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند که معنایش این است که انقلاب تمام شد؛ تبدیل انقلاب به جمهوری اسلامی. اصلاً قابل تبدیل نیست. جمهوری اسلامی باید مظهر انقلاب باشد. انقلاب یک امر مستمر است.»

حسن عباسی به این ادعاهای خطرناک در اعلام ختم انقلاب توسط مقام رسمی حکومت جمهوری اسلامی ایران در حد رئیس دولت اعتراض کرد. نمونه‌ای از آن در سخنرانی ۵ دی ۱۳۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که حسن روحانی را بر آن داشت تا از حسن عباسی شکایت کند که در پی آن حکم هفت ماه حبس صادر شد.

دانلود کلیپ سخنرانی استاد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.