سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع افول رؤیای آمریکایی

محورهای برنامه سخنرانی استاد عباسی در حسینیه هنر

? وحشت لیبرال‌ها از افول آمریکا
“والرشتین” نظریه‌پرداز افول هژمونی آمریکا در حوزه جامعه‌شناسی است. زمانی که به ایران آمد، به او در دفتر وزارت خارجه تأکید کرده بودند در سخنرانی‌های خود در ایران از #افول_آمریکا و #سقوط _هژمونی_آمریکا آمریکا حرفی نزند چراکه لیبرال‌های ایرانی زیر سؤال می‌روند. او این خاطره را در یک روزنامه آمریکایی شرح داد.

? سیزدهم آبان، روزی‌ست که شاخ‌های آمریکا در ایران شکسته شد و سفارت آمریکا در ایران گرفته شد. آزمون سختی برای انقلاب اسلامی بود که آیا می‌تواند با امپراتوری جهان مقابله کند یا نه.

? کارنامه جمهوری اسلامی در وجه جمهوری اسلامی آن:
?ما 39 سال است بدون آمریکا دوام آوردیم. در حالی که رژیم‌های وابسته به آمریکا بدون آمریکا دو هفته بیشتر دوام نمی‌آورند.

? 40 سال است که آمریکا در حال براندازی ایران است.
? هرجا مربوط به جریان انقلابی بوده، مطلقاً پیروزی همراه ما بود. و هرکجا ضعف و شکست و ناکارآمدی وجود دارد، در حوزه کاری لیبرال‌های داخلی بود.

? افول هژمونی آمریکا را باید در شقوق مختلف ترسیم کنیم.

? مرگ رؤیای آمریکایی، ادعای دونالد ترامپ بود که چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد. که در رسانه‌های آمریکایی و جهان بسیار طنین داشت. در حالی که در داخل کشور ما بازتاب نداشت.

? امروز نه تنها این فرد دیوانه، رؤیای آمریکایی را احیا نکرد بلکه بر آن تیر خلاص زد.

? رؤیای آمریکایی شامل شقوقی در حوزه فرهنگ است و آن روح آمریکایی است که بر پیکره‌ی جامعه‌ی آمریکا قرار دارد.

? روح آمریکایی در زمان #خودزنی11سپتامبر برجسته شد تا بگویند روح آمریکایی زنده است.

? روح آمریکایی در قالب پیام آمریکایی است. پیام آمریکایی، در واقع همان ایدئولوژی آمریکایی‌ست؛ یعنی کپیتالیسم و لیبرالیسم.

? آن اصل که در آن تمام پدیده‌های هستی کالاست و هرآنچه کالا بود، قیمت دارد، کپیتالیسم است. کالایی دیدن تمامی پدیده‌ها در عالم ماده و حتی در عالم معنا. پس در این صورت برای هر کالا قیمت‌گذاری می‌کند. این فضای کالایی دیدن همه چیز و همچنین قیمت‌مند کردن پدیده‌ها، ذهنیت بازار را شکل می‌دهد.

? ذهن بازار، از کودکی تقویت می‌شود.کاراکتری که در انواع بازی‌های دیجیتالی امروز، در حال جمع‌کردن سکه است، کودکان را زراندوز بار می‌آورد.

? اما در اسلام، ما #قیمت داریم و #بهاء
علامه طباطبایی(رض) اسم اعظم خدا را بهاءالله بیان کردند.

? نظریه‌ی بازار در اسلام یعنی بهاءداری همراه با قیمت‌داری.

? سقف قیمت در حوزه عالم مادی کوتاه است. اما سقف بهاء، «عند ربهم یرزقون» است. در این سرمایه‌گرایی، محسن حججی به کودک خردسالش یاد می‌دهد که بهاء پیدا کن تا خدا تو را بخرد. شمّ مشتری شناسی، در نگاه شهید حججی هویداست. او دانست که خدا مشتری است. خریدار، اوست و ما فروشنده‌ایم.

? انسان یک هنر بیشتر ندارد، «هنر خودفروشی» انسان‌ها ذاتاً خودفروش هستند.

? بنگر خریدار تو کیست..
همه‌ی انسان‌ها فطرتاً در حال پرستش هستند؛ و انبیاء کارشان این است که فقط جهت پرستش را تغییر دهند. انسان‌ها نیز همه خودشان را می‌فروشند. تنها مشکل بشر این است که مشتری را گم می‌کند..

? #راز_دهر در این است که انسان ذاتاً درحال خودفروشی و پرستش است. اما یا خود را به خدا می‌فروشد یا به دیگری. یا عبودیت خدا می‌کند یا دیگری. إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم ..» بشارت باد بر این فروشی که کردید..

? خودفروشی از نگاه قیمت‌مداری، (نه بهاءداری) روح کپیتالیسم یعنی ایدئولوژی آمریکایی است.

? کسانی که در اروپا و آمریکا درس خواندند و بعد که بازگشتند، نقش و تأثیرشان در ارتقاء ایران کجاست؟ نقش و اثر این افراد در سیاست و فرهنگ و تکنولوژی و اقتصاد و.. در قیاس با نقش افرادی که در ایران تحصیل کردند، اصلا به چشم نمی‌آید!

? آلمان و ژاپن و کره جنوبی، چیزی به نام استقلال سیاسی ندارند و همانند عربستان سعودی، تنها دو هفته بدون آمریکا دوام می‌آورند.

? مؤلفه‌ی بعدی روح آمریکایی، ارزش‌های آمریکایی است.

? استاد دموکراسی در دانشکده حقوق تهران الگوی خود را دیکتاتوری رضاخان می‌داند و اسرائیل را به رسمیت شناخته است! و استاد دموکراسی در دانشگاه شهید بهشتی، الگوی خود را عربستان می‌داند که در عین افتضاح خاشقجی، ضمناً ذخایر ارزی بالایی هم دارد..

?علوم انسانی غربی، این طور ادعا دارد…
? کپیتالیسم یعنی شرف و ناموس نداشته باش و عزت خودت را بفروش و اسرائیل را به رسمیت بشناس. ارزش‌های آمریکایی و علوم انسانی که در دانشکده‌های ما تدریس می‌شود، چنین است.

? اتفاق تکه‌تکه کردنِ خاشقچی، بی‌آبرویی امثال زیباکلام و سریع القلم است و بی‌آبرویی علمی که آن را می‌دانند؛ و دولتی که زیر بیرق آن سینه می‌زنند و مشاور آن هستند.

? لیبرالیسم چیست؟ (لیبرالیسم، از عناصر پنج‌گانه‌ی شریعت که «حرام، مکروه، مباح، مستحب و حلال» هستند، تنها مباح را مجاز می‌داند؛ از این نظر، هیچ چیز حرام یا حلال نیست و همه چیز مباح است پس لیبرالیسم به اباحه‌گری اصالت می‌دهد.)

? لیبرتی، آزادی نیست بلکه یله‌گی و رها شدن از قیود الهی‌ست. جوان مؤمن انقلابی برای زدودن لیبرالیسم باید متخصص در «لسه‌فر» بشود و مصادیق آن را روشن کند و روی دست بگیرد و به جامعه نشان دهد:

?مصداق:
?بی‌آبرویی و بی‌اخلاقیِ این نظام تمدنی را باید رو کرد. زن‌باره‌ترین و فاسدترین رئیس‌جمهوری جهان در مورد مسائل زنان در ایران اظهار نظر می‌کند!!

? مصداق:
?دروغ‌گویی‌های انتخابات سال 96 در ایران. دروغ در لباس روحانیت و با پوشش مجتهد بودن در خبرگان رهبری، و پایبندی به آن دروغ!

? بی‌اعتمادترین و بی‌اعتبارترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی این دولت است.

? فراری که در کابینه‌ی فعلی در حال وقوع است به این علت است که هیچ محبوبیتی مابین مردم ندارند.

? اشغال‌زایی ویژه‌ی دولت در بخش معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری بود که تعداد زیادی وکیل استخدام کردند تا با جستجو در فضای سایبر و جریاد، علتی برای شکایت از منتقدین پیدا کنند!

? لیبرال‌ها را از «لسه‌فر» آن باید افشاء کرد.

? ارزش‌های آمریکایی، بیداری آمریکایی را داده است. آمریکا از دوره توماس جفرسون تا الان پنج دوره بیداری داشته است. آخرین دوره‌ی آن یعنی موج پنجم بیداری آمریکایی، مربوط به تظاهرات جنبش 99درصدی بود که جنبشی فرهنگی علیه « #طمع» بود. تقابلِ فرهنگ غارت، (یعنی یک درصد) مقابل نود و نه درصد.

? روبروی فرهنگ آمریکایی در اصالت طمع، (دیگران نباشند تا من باشم) فرهنگ حسینی است: یعنی من نباشم تا شما باشید.

? در راهپیمایی اربعین چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ امام حسین فدای حقیقت، برای همه‌ی ابناء بشر از گذشته تا امروز شد. نسخه درمانِ دردِ ظاهراً بی‌دردی به نام حرص و طمع و ولع، نسخه‌ای است که امام حسین پیچید.

? نظام ایثار، امام حسین(ع)‌ست.
نظام حرص و طمع و ولع، نظام آمریکایی‌ست.
وقتی رؤیای آمریکایی مرده است، یعنی نظامِ مقابل آن احیا شده است.

? پروژه مرکزی فمنیست‌ها نابودی حیاء برای ایجاد انقلاب جنسی است.

? زدودن حیاء یعنی زدن عفت در زنان و غیرت در مردان.

? موج چهارم بیداری آمریکایی، انقلاب جنسی بود که نتیجه آن هم‌اکنون هویداست. یعنی بازگشت به فساد قوم سدوم و تصویب ازدواج هم‌جنس‌بازان؛ نیازهای جنسی خود را پاسخ دادند اما آرامش و مودت و رحمت را چطور؟ تمدن تنهای غرب که از 63 میلیون جمعیت انگلیسی، 9 میلیون نفر آن تنها زندگی می‌کنند و وزارت تنهایی تشکیل داده‌اند.

? سبک زندگی آمریکایی، شامل رؤیای آمریکایی
ارزش‌های آمریکایی (زندگی بورژوایی و حرص، طمع، ولع) و بیداری آمریکایی است که خروجی آن، هویت آمریکایی است.
هویت آمریکایی یعنی چیستی و کیستی آمریکایی، که همان روح آمریکایی است. این روح آمریکایی امروز مرده است.

? چه چیزی روح آمریکایی را به چالش کشیده و بدیل آن است؟ تنها جایگزین آن، اندیشه‌ی اسلامی است.

? کسی که میگفت «پایان تاریخ» همین هفته از حرف خود بازگشت. فوکویاما که لیبرالیسم را حرف نهایی بشر می‌دانست، از موضع خود عبور کرد و بازگشت.

? روح اسلامی، پیام اسلام است که توسط رسالت اسلامی-ایرانی منتقل می‌شود. وظیفه انسان ایرانی، همان رسالت یعنی انتقال پیام اسلامی-ایرانی است. رؤیای اسلامی-ایرانی، مهدویت است و موتور محرکه‌اش شهادت‌طلبی است. این رؤیا، ارزش‌هایی را به ما می‌دهد که قرآن و نگاه چهارده معصوم است و ارزش‌های اسلامی به ما بیداری اسلامی می‌دهد. امواج بیداری اسلامی هم‌اکنون در جهان در حال بسط یافتن است که در ادامه، سبک زندگی ایرانی اسلامی را ارائه می‌کند.

? سبک زندگی اسلامی ایرانی با خون شهدا احیا می‌شود. بازگشت پیکر شهید محسن حججی، خون جدیدی در رگ‌های جامعه دمید.. گویی پیکر جامعه در حال افول است و با دمیده شدن خون شهدا حیاتی نوین می‌یابد. در همیشه تاریخ، خون شهدا، حیات الهی را در رگ و پوست بشرِ مرده دمین و آن را زنده کردند.

? حیات این بشر هشت میلیاردی یا باید با روح آمریکایی باشد یا با روح اسلامی-ایمانی.

? الان دو هویت در جهان محل دعواست. هویت اسلامی و هویت آمریکایی. و تقابل هریک از مؤلفه‌هایشان.. منطقه ما امروز آوردگاه تقابل این دو نگاه است.

? دوره جنگ هویتی جدید، بین ایران و غرب است تقابل روح آمریکایی با روح اسلامی. افول روح آمریکایی در منطقه ما خودش را نشان میدهد.

? رؤیای چینی قطعاً نخواهد توانست از پس رؤیای آمریکایی برآید.

? آمریکا دیگر نمی‌تواند با ما بجنگد چون هزینه‌ی جنگ آمریکا با ما، 52 تریلیون دلار یعنی برابر با کل بودجه یک سال کره‌ی زمین است. چنین پولی امروز در دم و دستگاه اقتصادی آمریکا وجود ندارد که بخواهد با ما بجنگد. چراکه تمام منطقه دچار جنگ خواهد شد.

? آمریکای 40 سال پیش که ابرقدرت بود با آمریکای امروز اصلا قابل قیاس نیست.

? تکنولوژی می‌تواند فرهنگ را تکثیر کند اما نمی‌تواند ضریب نفوذ بیشتری به آن دهد.

?باور کنید و جدی بگیرید که رؤیای اسلامی در جهان تبلور یافته است.. همه پس از هزاروچهارصد سال امروز برای اباعبدالله عزادارند.

? تحریم‌های جدید دیگر اثر ندارد چون ظرفیت تحریم‌دونی ما پر شده است.

?جبهه متحد کشورهای تحریم کننده و کشورهای تحریم شونده
? باشگاه تحریمی‌ها اکنون به سرعت در حال تشکیل است. جوانان مؤمن انقلابی در حال پیگیری آن و نمایندگان انقلابی مجلس در خصوص آن توجیه و وارد عمل شده‌اند. 14 کشوری که پول‌شان تحریم است، (ایران، چین، روسیه، کره شمالی و…) که چهل و چند درصد اقتصاد جهان را در دست دارند؛ و باید نهادها و صندوق‌های مخصوص خود را تشکیل بدهند. در این صورت مستقل خواهند شد.

? امروز مجددا جهان در حال دوقطبی شدن است:
بلوک تحریمی‌ها در مقابل بلوک تحریم‌کننده‌ها.

? در تحریم‌های جدید، که از 13 آبان اعمال خواهند شد، کشورهای میانه‌ی این دو، تحریم می‌شوند. به این صورت که امکان معامله با تحریم‌شدگان را از دست می‌دهند. در این صورت خودشان آسیب خواهند خورد. در واقع آن‌ها تحریم می‌شوند.

? با شکل‌گیری باشگاه تحریمی‌ها، در صورتی که به طور مناسب ساختاریابد، حربه‌ی تحریم مطلقاً بی‌اثر خواهد شد؛ ظرف چهار سال آینده این اتفاق خواهند افتاد.

? قدرت آمریکا در لایه‌های گوناگون قدرت، افول کرده است.

? دعوای اصلی امروز ما با جریان لیبرالی غرب‌گرای داخلی‌ست که امروز هشتگ می‌زنند که ما #شکست_را_بپذیریم

? اندیشه #ایران_شهری
? نسبتی است که سروش با خاتمی در دوره‌ی دوم خرداد داشت، همین نسبت را امروز روحانی با #جواد_طباطبایی دارد.

? جواد طباطبایی که نظریه‌ی مرگ اسلام را اعلام کرد!! ترکیب فرهنگ ایرانی با لیبرالیسم اروپایی، مخلص کلام نظریه‌ی ایران‌شهری است که برای آینده ایران درنظر دارند. در دولت، مجله‌ی #سیاسی_نامه را تشکیل دادند که همچون مجله کیان، ادبیات #مکتب_ایران_شهری را در حال بسط دادن هستند.

?مختصات ایدولوژی #ایران_شهری:
? لیبرالیسمِ مرده را با عناصری از فرهنگ ایرانی ترکیب می‌کند.

? امواج انحرافی پس از انقلاب:
موج چپ‌ها
موج لیبرال‌ها
لیبرالیسم کارگزاران
سوسیال دمورکات دوره خاتمی
و امروز نحله‌ی جدیدی از لیبرالیسم را در حال تجربه هستیم. امروز کارایی و بی‌اعتباری دولت به برنامه‌های آن است، برای ایدئولوژی آن است. ایدئولوژی یاران‌شهری.

مرجع نشر سخنرانی‌های استاد حسن عباسی
? @dr_abbasi

 

اخبار مرتبط:

خبرگزاری دانشجو – یک لیبرال‌ وطنی می‌گوید دولتی خوب است که با اسرائیل ارتباط داشته باشد؛ فلسطین به ما چه! / ۱۵ کشور، یمن را زیر گرفته‌اند صدای لیبرال‌ها در نمی‌آید

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.