شکایت وزیر اطلاعات از استاد حسن عباسی

دی ماه 96 بود، یک کانال تلگرامی ساده آتش‌بیار معرکه اعتراضات معیشتی مردم شده بود و با شارژ رسانه‌ای پرحجم در نفرت‌پراکنی علیه نظام جمهوری اسلامی به سازماندهی اغتشاشات در شهر‌های مختلف کشور پرداخته بود و آرامش را از زندگی مردم مسلمان ایران سلب کرده بود. ضد انقلاب هم تمام تلاش خود را برای افزایش سطح درگیری‌ها و تنش‌ها انجام داد، تا جایی که سطح منازعات را به اقدامات امنیتی رساندند؛ در این کانال از آموزش چگونگی ساخت کوکتل‌مولوتوف تا چگونگی مواجهه با پلیس ضد شورش در آن پیدا می‌شد تا جایی که کانال‌های هماهنگی استانی برای جهت‌دهی بهتر شورش‌ها راه افتاد.

هرچه بیشتر می‌گذشت، درگیری‌های خیابانی بالاتر می‌گرفت. همه دلسوزان انقلاب در تعجب بودند که چگونه یک کانال ساده تلگرام می‌تواند تا این حد تولید محتوا کند و به منابع محرمانه اطلاعاتی دسترسی داشته باشد، و این چنین راست و دروغ را با هم مخلوط کرده و به فتنه‌انگیزی در عرصه عمومی بپردازد. حالا کشوری که در سوریه و عراق موفق شده بود شبکه‌های پیچیده ابرقدرت‌های جهانی در حمایت از داعش و گروهک‌های تکفیری مختلف را تا مرحله فروپاشی برساند، در مقابل یک کانال تلگرامی ساکت مانده بود!

همه می‌دانستند که چند نفر در خارج از مرز‌ها نمی‌توانند تا این حد هماهنگی‌ها و فعالیت‌های داخلی را پشتیبانی کنند و حتما افراد با نفوذی در داخل کشور در حال تغذیه این کانال هستند. افرادی که یا نفوذی بودند یا از برخی رخنه‌های درون سیستم‌های کشور استفاده کرده و با پوشش‌های مختلف به تامین این کانال می‌پرداختند… . همه می‌دانستند ولی عملکری جدی شکل نمی‌گرفت و مردم در حال هزینه دادن بیشتر بودند!

اما ابوذر زمان نمی‌توانست ظلم به نظام اسلامی را تحمل کند و سکوت پیشه کند، مثل همیشه به میان مردم رفت برای روشنگری…، برای تفکیک حق از باطل… و گفت آنچه باید می‌گفت، آنچه همه می‌خواستند بگویند اما یا نمی‌توانستند یا مصلحت‌اندیشی‌های کوته‌اندیشانه‌شان نمی‌گذاشت… ابوذر داستان دیگری دارد و فریاد‌هایش در طول زمان تا ابد طنین‌انداز است. «حسن عباسی» زبان ابوذر شد و سایه سکوت را شکست تا راه باز شود…

پس از آن قفل اقدام علیه کانال حقیر «آمدنیوز» باز شد و یک‌سری اقدامات حداقلی برای مقابله با آن از جمله فیلترینگ ناقص تلگرام انجام شد و شبکه ضدانقلاب در هم فروریخت اما نفوذی‌ها همچنان بر مسندشان نشسته بودند و امروز هم دست از توطئه‌چینی برنمی‌دارند…

اسناد موجود در سایت http://rmt.ystc.ir، لایحه دفاعیه استاد حسن عباسی در پرونده شکایت وزیر اطلاعات از وی پیرامون ارتباط او با کانال ضدانقلاب آمدنیوز آمده است. این اسناد در سه بخش اصل لایحه دفاعیه در محضر دادگاه، مجلد گزارش پیوستی به لایحه درباره آمدنیوز و نسبت آن با دولت و وزیر اطلاعات، و اسناد پشتیبان تفصیلی است که به ترتیب در ادامه صفحه قرار دارند.

روند اقدامات دستگاه قضایی

  1.  در روز ۹۷/۰۵/۲۸ دادسرا عباسی را احضار نمود.
  2. در هفته‌ی ابتدای شهریور ۹۷ عباسی در دادسرا احضار شد. بازپرس صادق عرب‌زاده پس از بازپرسی و تفهیم اتهام نسبت به شائبه‌ی رابطه‌ی آمدنیوز و وزیر اطلاعات، با تعیین وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی، عباسی را روانه‌ی زندان کرد. ۲۴ ساعت بعد پس از اینکه یکی از همسران شهدا که از ماجرا مطلع شده بود، سند منزل خود را به عنوان وثیقه به دادسرا سپرد، عباسی از زندان آزاد شد.
  3. در اسفندماه ۹۷ دادگاه شکایت وزارت اطلاعات برگزار شد و قاضی احمد تربتی، نظر وزارت اطلاعات را تایید نمود.
  4. در تیرماه ۹۸ دادگاه تجدید نظر، به مستشاری قاضی حسین زمانی امیر و قاضی محمدرضا خاموشی، بدون توجه به مستندات، رای قاضی را تایید کرد و بر هفت‌ماه زندان برای حسن عباسی به اتهام گفتن 5 جمله‌ی معترضه، اصرار و ابرام کرد. در نتیجه در تاریخ ۹۸/۰۵/۲۲ وی روانه زندان شد.

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

2 دیدگاه

  1. فرمان خداست : لعنت بر ضالمین … لعنت برمنافقین… لعنت بر مزورین… لعنت بر فاسقین…..

  2. خاک بر سر وزیر اطلاعات. خیر سرش وزیر جمهوری اسلامی هست. البته خودش هم گفته بود که کار اطلاعاتی بلد نیست.