حسن عباسی به عنوان یک استراتژیست به کدام استراتژی دشمن حمله کرده؟

?یکی از تاکتیک‌های مهم در عملیات روانی در جنگ شناختی، تئوری رسانه‌های بازتابی یا Reflective Media Theory می‌باشد

?در RMT هر جناحی که در نقش اپوزیسیون حرف‌های رادیکال خودش را نمی‌تواند در جامعه مطرح کند آن‌ها را به اپوزیسیون خارج‌نشین ارسال می‌کند و آن‌ها به داخل بازتاب می‌دهند. به این ترتیب یک چتر رسانه‌ای ایجاد می‌شود که حالا اپوزیسیون داخل می‌تواند حرف خودش را در این اتمسفر بیان کند

?قوی‌ترین تاکتیک انجام شده تا به امروز توسط دستگاه قدرت نرم آمریکا با بازیگری لیبرال‌های داخلی طراحی شده است. جناح سیاسی لیبرال در چهار موج و طی ۲۰ سال این تاکتیک رسانه‌ای را اجرا کرده است. در ادامه به نمونه‌های عینی رسانه‌های بازتابی (RMT) در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازیم.

موج اول: در سال ۱۳۷۸ و پس از فتنه‌ی کوی دانشگاه.
در این سال، لیبرال‌ها تعدادی از عوامل و مهره‌های سوخته‌ی خود را از کشور خارج کردند و در آمریکا از طریق رسانه‌های ضدانقلاب، برای آن‌ها تریبون ایجاد کردند.

?این افراد اعزامی، اغلب روزنامه‌نگار بودند که جذب رادیوها و تلویزیون‌های ضد انقلاب و عمدتاً سلطنت‌طلب شدند.

موج دوم: در سال ۱۳۸۲ و با شکست لیبرال‌ها در شورای شهر و مجلس هفتم، موج دوم تاکتیک رسانه‌ای بازتابی اصلاح‌طلبان شروع شد که گروهی با ادعای عبور از خاتمی، رویه‌ی رادیکال در پیش گرفتند و از کشور خارج شده و در اروپا و آمریکا عملیات بازتابی رسانه‌ای خود را آغاز کردند.

?در این مقطع بیش از ۲۰۰ نفر از عناصر فکری و سیاسی و رسانه‌ای و هنری جناح لیبرال جمهوری اسلامی، در رسانه‌های جدیدالتأسیس به سخن‌پراکنی علیه نظام و دفاع از اصلاح‌طلبان مشغول شدند. این گروه اعزامی دوم، عمدتاً وبلاگ‌نویس بودند و از ظرفیت فضای سایبر در وبلاگ‌نویسی علیه نظام و دفاع از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کردند.

موج سوم: در سال ۱۳۸۵ آمریکا این ظرفیت را در چنگ خود گرفت و با راه اندازی تلویزیون فارسی یک تریبون جامع برای جناح لیبرال درون جمهوری اسلامی فراهم آورد و عملاً این‌ها را ذیل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا تعریف کرد.

?انگلیس هم از قافله عقب نماند و در سال ۱۳۸۷ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی را راه‌اندازی کرد و اصلاح‌طلبان ایرانی اروپای غربی را به کار گرفت. البته رادیو فردا و رادیو آزادی هم فعال شدند.

موج چهارم: با شکست فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ در مراسم ۹ دی، لیبرال‌ها به سوی رسانه‌ی جدید رفتند و از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد سیاسی خود بهره بردند؛ ابتدا در توئیتر و فیسبوک، و بعداً به مرور در واتساپ و اینستاگرام و از همه مهم‌تر در تلگرام.

?اگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ تلویزیون VOA و BBC فارسی محمل رسانه‌ای اصلاح‌طلبان بود، در انتخابات ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۶ این شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در این اواخر، تلگرام بود که بسیار نقش‌آفرین بود.

?در این بیست سال از ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۸ لیبرال‌ها در این چهار موج رسانه‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای در بیرون مرزها، به تخریب نظام جمهوری اسلامی و تقویت جناح اصلاح‌طلبان پرداخته و همزمان از مواهب درون نظام هم بهره‌مند بوده‌اند.

?این رویه‌ی لیبرال‌ها، وجه مهمی از فساد سیاسی است که بخش کوچکی از آن در قالب آمدنیوز جلوه می‌کند. جناح لیبرال در تعامل با این رسانه، و تغذیه‌ی آن از درون کشور، بیش از پانزده هزار پست تخریبی علیه نظام، رهبری، سپاه، قوه قضائیه و … رفته است، بدون این که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

?امروز که این راز بر ملا شده است و رئیس جمهور حسن روحانی در هیأت دولت از آمدنیوز دفاع کرده و جمله‌ی معترضه‌ی معروف خود، یعنی «مگر آمدنیوز از کدام خط قرمز عبور کرده است؟» را ایراد نموده است، جناح لیبرال نمی‌تواند منکر رابطه با این‌گونه رسانه‌ها شود.

?پرسش جدی این است: نقش رسانه‌هایی مانند VOA و BBC فارسی و آمدنیوز و … در بیرون مرزها، در تخریب موضع جناح مقابل، و تقویت جناح لیبرال اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، چقدر بوده و هست؟

?پاسخ مثبت به این پرسش، هر قدر که باشد، این همان وجوهی از فساد سیاسی جناح لیبرال است که از رانت ضد انقلاب و اپوزیسیون و حتی دشمن این ملت بهره می‌برد تا موضع خود را در درون کشور و نظام تقویت و تثبیت کند.

——————–

? یکی از کارکردهای #رسانه‌_بازتابی در ۶ پرده:

پرده یکم: آغاز بازی؛ زم – کلمه

پرده دوم: آمدنیوز

پرده سوم: برخی کانال‌های انقلابی و نشر خبر کذب اول

پرده چهارم: برخی کانال‌های انقلابی و نشر خبر کذب دوم

پرده پنجم: آمدنیوز

و برداشت آخر

?برای اطلاعات بیشتر درباره #رسانه‌های_بازتابی، به نشانی پایین مراجعه نمایید:

RMT.ystc.ir

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/1.jpg

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/2.jpg

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/3.jpg

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/4.jpg

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/5.jpg

http://dl-abbasi.ir/yekta/1398/Graphic/RMT/6.jpg

#رسانه_های_بازتابی
#فساد_سیاسی

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. چرا انقلابیون ورود پیدا نمیکنن برای آزادی استاد عباسی؟
    شرم آوره به خدا
    یک نفر در سطح استادی رو بگیرن و در بند کنن و بقیه دزدها راست راست توی جامعه راه برن?