سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع دانشجوی صلیبی، دانشجوی توحیدی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، استاد حسن عباسی، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک اندیشکده یقین شب گذشته، 10 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی، اظهار کرد: صف‌آرایی جبهه مقاومت اسلامی با مدیریت ایران در برابر جریان‌های مقابل از قبیل عربستان، ترکیه، رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا و آمریکا در واقع همان صورت‌بندی است که نظم نوین جهانی را دارد رقم می‌زند.

وی با اشاره به فروپاشی نظم کنونی و شکل‌گیری نظم نوین جهانی، گفت: در این میان در تقابل بین اسلام و ایدئولوژی لیبرالسیم در نهایت یکی از این‌ دو، غلبه خود را بر جهان در نظم آینده نشان می‌دهد.

عباسی در ادامه به مسائل درونی کشور اشاره و بیان کرد: امیدی که به بیرون مرزها در رفع مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد، عدم این باور در محیط‌های دانشگاهی که علوم انسانی غرب به انتهای راه خود رسیده و پاسخ‌گوی مشکلات و مسائل بشری نیست و اینکه ما باید برگردیم به دیدگاه‌های اسلام و از داشته‌ها و یافته‌های فرهنگی دینی و ملی خود برای پاسخگویی به مشکلات بشر امروز استفاده کنیم از جمله چالش‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ایلام
سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ایلام

اقتصاد غرب با مشکلاتی که دارد قادر نیست حتی خودش را نجات دهد
رئیس اندیشکده یقین به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: اقتصاد غرب با مشکلاتی که دارد قادر نیست حتی خودش را نجات دهد و فرایند سقوط اقتصادی به اذعان اندیشمندان خود آنها مشخص شده است و این باور عمومی که راه اصلاح حل مشکل معیشت مردم در تعامل گسترده با غرب، نشستن بر سر میز مذاکره و درخواست رفع تحریم‌هاست، یک باور غلط است.
وی به رفع چالش‌ها و معضلات درونی کشور از سوی حرکت‌های دانشجویی و جنبش‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف، تأکید کرد و گفت: اگر این دو چالش اساسی(امید به غرب برای رفع مشکلات داخلی کشور و عدم باور به شکست علوم انسانی غرب) را ما در کشورمان حل نکنیم در شکل‌دهی به نظم نوین جهانی و نظمی که یک سوی آن اسلام انقلابی است و یک سوی آن کاپیتالیسم و لیبرالیسم است ناموفق خواهیم بود.

مذاکرات هسته‌ای نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست
عباسی به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای و رفتن به پای میز مذاکره و نتایج به دست آمده به مردم نشان داد که غرب قابل اعتماد نیست. اگر ما در مذاکرات هسته‌ای با غرب به توافق نهایی مورد پسند آنها برسیم و پس از آن در مذاکرات موشکی نیز رضایت آنها را جلب کنیم و موشک‌های خود را به آنها تقدیم کنیم تا منهدم کنند، همان‌طور که صدام این کار را کرد و بعد در پرونده حقوق بشر هر چه که گفتند گوش دهیم، یعنی اگر ما هست و نیست اعتقادی، شرف و عزت خود را بدهیم در تعامل با غرب، تأثیر آن بر اقتصاد ما بیشتر از 5 درصد نیست. 
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به چاپ صدها مجلد کتاب در رد علوم انسانی غرب به‌ویژه در موضوع فروپاشی اقتصاد غربی در نقاط مختلف جهان، بیان کرد: امروز عدم وابستگی اقتصاد کشور از اقتصاد لیبرالی و غربی در حال سقوط یک امر ضروری است.

سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ایلام
سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ایلام

علوم انسانی غرب در شکل‌دهی به حیات اجتماعی انسان امروز شکست خورده است
وی افزود: ایجاد این باور که علوم انسانی غرب در شکل‌دهی به حیات اجتماعی انسان امروز شکست خورده و شکستن این باور که اگر دست روی دست بگذاریم تا با توافق در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در زندگی ما گشایشی حاصل شود؛ زمینه میل به اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌سازد.
عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه انگاره‌های معنوی در علوم مختلف به‌ویژه در علوم انسانی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در نظم نوین آینده، مبانی نظری و فکری علوم انسانی تمدن محارب اسلام یعنی غرب یک مانع است و در این میان «لا اله» یعنی شکستن این دیوار؛ لذا تولید علوم انسانی متناسب با اصول اسلامی که متولی اصلی آن دانشگاه و حوزه است ضروری به نظر می‌رسد.
وی تشکل‌های دانشجویی را بخش پیشتاز جامعه دانست و گفت: خطر و تهدید اصلی برای نظام جمهوری اسلامی در غفلت از علوم انسانی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند، «مبنای علوم انسانی غرب، غیر الهی، مادی و غیر توحیدی است»، در این میان مدرسان بسیجی به عنوان فرماندهان جنگ نرم نقش مهمی را دارند که باید به وظیفه خود در گسترش «معرفت توحیدی» به نحو احسن عمل کنند.

منبع: ایکنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. خیلی خوبیبن

  2. سلام از صميم قلب ممنون هستم كه سخنرانيهاي استاد عباسي را در اين موقعيت بر مخاطره و سر نوشت ساز ايران و ايراني همز مان و بروز شده براي مردم علاقمند ارسال ميكنيد خدا شما فرزندان واقعي ايران را براي اين سر زمين حفظ كند. با تشكر بسيار. سيما بويا