حضور نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی آمریکا در اندیشکده یقین

روز شنبه 25 بهمن آقای مارک گلن (Mark Glenn) نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی آمریکا به همراه آقایان آرش دریابندری مدیر محتوایی و حامد قشقایی دبیر امور بین‌الملل گروه «افق نو» در «اندیشکده یقین» حاضر شدند و در یک محیط صمیمی با دانشجویان علوم استراتژیک این اندیشکده در حوزه سیاست استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی به بحث پرداختند.

در ابتدای این برنامه آقای حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در سخنان کوتاهی به آقای مارک گلن خیر مقدم گفتند و سپس خطاب به دانشجویان، آقای گلن را یک انقلابی مسیحی آمریکایی معرفی کردند که بر خلاف سبک رایج زندگی غربی‌ها که در آنجا به خانواده اهمیت نمی‌دهند و بنیان خانواده در حال فروپاشی است، وی به شدت خانواده دوست و دارای ده فرزند هستند که این جمله عباسی با تشویق دانشجویان همراه شد. رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد یکی از ویژگی‌های انقلابیون داشتن خانواده و فرزندان است و به دانشجویان یادآوری کرد غیر از آقای گلن که 48 سال سن و یک مسیحی معتقد و دارای خانواده و فرزندان زیادی است، چند سال پیش نیز حاخام فریدمن هم که از اروپا به ایران آمده و در کلاس‌های اندیشکده حاضر شده بود، در سن 35 سالگی هفت فرزند داشت که با فرزندان خود نیز در کلاس حضور پیدا کرده بود.

استاد حسن عباسی- رئیس اندیشکده یقین
استاد حسن عباسی- رئیس اندیشکده یقین

عباسی اضافه کرد جوانان مسلمان باید بدانند که انقلابیون مسلمان، مسیحی و یهودی با توجه به اعتقادات دینی خود، خانواده‌دار و دارای فرزندان زیادی هستند. او از فرصت استفاده کرد و به دانشجویان توصیه کرد که در مسیر انقلابی خود تشکیل خانواده و فرزندان زیاد را ملاک قرار دهند و از الگوی انقلابیونی مانند سیدجمال‌الدین اسدآبادی که مجرد می‌زیستند، تبعیت نکنند.

بعد از خیر مقدم آقای مارک گلن در جایگاه قرار گرفتند و با اشاره به اینکه به علت مسافرت، دلتنگی زیادی از دوری فرزندانش احساس می‌کند، صحبت‌های خود را شروع کرد. این نظریه‌پرداز و تحلیگر ارشد مسائل سیاسی آمریکا که سابقه حضور در مناظره‌های «پرس تی‌وی» را دارد و بحث‌های رسانه‌ای مرتبط با ایران را نیز دنبال می‌کند، سخن خود را با بررسی تاریخ صهیونیسم در جامعه مسیحی غرب آغاز کرد و سپس به میزان تاثیر ایدئولوژی صهیونیسم در سیاست عمومی غرب و آمریکا پرداخت. وی در ادامه به برخی نهادهای صهیونیستی مانند آیپک و تاثیر آنها بر مناسبات قدرت در ایالات متحده اشاره کرد.

این انقلابی آمریکایی در فرازی دیگر از صحبت‌هایش سیاست‌های رژیم صهیونیستی را بررسی و به میزان روشنگری‌ها در جامعه امروز آمریکا نسبت به نفوذ صهیونیسم پرداخت؛ از دید او در سال‌های اخیر مردم آمریکا و غرب نسبت به صهیونیسم و رژیم صهیونیستی آگاهی بیشتری یافته‌اند، اما این مقدار کافی نیست و باید کیفیت و کمیت این آگاهی افزایش پیدا کند.

عضو جنبش همبستگي هلال و صليب در پاسخ به سوالی در مورد صهیونیست‌های مسیحی و صهیونیست‌های مسلمان گفت که مسیحیت به دلیل اینکه در کتاب مقدس به ویژه در کتاب عهد عتیق تحریف‌های زیادی اعمال شده، امکان شکل‌گیری گروه‌های افراطی مانند صهیونیست‌های مسیحی در آن زیاد است اما در اسلام به دلیل اینکه قرآن امکان تحریف نداشته، شرایط شکل‌گیری گروه‌های افراطی در آن کم‌تر است. گروه‌های تکفیری و صهیونیست‌های مسلمان در درازمدت و به مرور به دلیل روشن شدن اهداف غیراسلامی آنها برای مردم، از جامعه اسلامی جدا می‌شوند.

مارک گلن (Mark Glenn) نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی آمریکا
مارک گلن (Mark Glenn) نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی آمریکا

این فعال و روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه افزود یکی از مصادیق تحریف در کتاب مقدس یهود و مسیحیت در نسبت با قرآن مسلمانان را در ماجرای انبیا (علیهم السلام) معرفی کرد؛ از دید وی شخصیت انبیا (علیهم السلام) در کتاب مقدس کاملا تحریف شده و از انبیا (علیهم السلام) چهره افراد گناهکار ارائه گردیده است اما در قرآن کریم، انبیا (علیهم السلام) کاملا معصوم و عاری از هر معصیت و گناهی هستند. آقای مارک گلن در خاتمه تاکید کردند که انقلاب اسلامی فقط با تهدیدهای نظامی از سوی غرب روبرو نیست، بلکه با تهدیدهای فکری، فرهنگی و عقیدتی نیز مواجه است.

منبع: مشرق

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

10 دیدگاه

  1. سلام
    حال و احوال سایت قدیمی؟

  2. ممنون از اطلاع رسانیتون ، دادش کی فایل تصویریش میاد؟

  3. سلام . این جور جلسات منتشر نمیشه؟

  4. نظریات وسخنرانیهای دکتر حسن عباسی بسیار دانشین بسیار دقیق هوشمندانه و با منطق میباشد باعث روشن شدن بسیار یاز مسایل مبهم برای بنده شده است خیلی تشکر میکنم از شما لطفا درباره بیکاری جوانان سخنرانی و راهکار ارایه بدهید ما دیگه خسته شدیم از این همه بیکاری

  5. حسن عاشق علی

    با سلام و خدا قوت

    ممنون و سپاسگزارم از اطلاع رسانی حضرتعالی .

  6. سیدمهدی شاهمرادی

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    کلیپ مربوط به این جلسه کی در اختیارمان قرار میگیرد؟