سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع از حق ترسیدن تا حق توانستن

استاد حسن عباسی در دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه ایران و غرب همیشه نظام دو قطبی در حال تقابل بودند گفت: بر اساس همان چیزی که به قلم هرودوس در تاریخ نوشته شده است در دوران امپراتوری هخامنشی ایرانیان اصل غرب را که یونان بوده تسخیر کردند و هر چند امروز با کمک هالیوود و ساخت فیلم‌هایی مانند 300 در حال پاک کردن شکست خود هستند اما ایران در آن زمان غرب را شکست داد.

وی با بیان اینکه غرب در ادامه در دوران اسکندر مقدونی توانست ایران را شکست دهد و در ادامه امپراتوری روم بر سر کار آمد گفت: 2500 سال پیش امپراتوری روم سعی کرد با نیروهای خود برای بار دیگر فتح اسکندر را تکرار کند که سپاه ایران به فرماندهی سورنا با 12 هزار نفر نیرو توانست لشکر 120 هزار نفری روم را در دیر الزور کنونی و فعلی شکست دهد.

وی با تأکید بر اینکه روند تاریخ حاکی از تقابل ایران و غرب است گفت: غرب از ابتدا تا کنون شش مرکزیت داشته که زمانی مرکزیت آن ترکیه بعد از آن یونان، مرکز سوم ایتالیا، در ادامه فرانسه همینطور انگلیس و اکنون آمریکا است.

عباسی با بیان اینکه در تقابل ایران و غرب هر زمان که غرب ویران شده است مرکز خود را عوض کرده گفت: اما ایران با وجود ویرانی چندین باره هنوز بر سر جای خود ایستاده است.

وی یادآور شد: 400 سال پیش فرمانده ایرانی امام قلی توانست لشگر پرتغال را که یکی از ابرقدرت‌های آن زمان بود شکست دهد و این در ادامه بزرگمردانی است که در جای جای این زمین می‌ایستند که از زمان آریوبرزن تا کسانی مانند قاسم سلیمانی در برابر کل قدرت غرب ایستادند.

وی با اشاره به دخالت غرب در عراق، سوریه و یمن تأکید کرد آن چیزی که بر علیه آن ملت‌های مظلوم صورت گرفته و تمام اقداماتی که ایجاد می‌شود به دلیل یک مقوله تاریخی برای غرب است که شکست آنها در برابر سورنا را اکنون در کشور از قاسم سلیمانی تداعی می‌کند.

عباسی با بیان اینکه در نبردهای رژیم صهیونیستی با غزه و حزب الله در مجموع در 114 روز بیش از 10 هزار تا از یکی از دستاوردهای کوچک ایران به قلب رژیم صهیونیستی برخورد کرده است گفت: این در حالی که از دست این رژیم و هیچ کدام از هم‌پیمانان آن هیچ غلطی برای مقابله با آن در نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: حرف غرب اکنون این است که آیا ما با ایرانی رو به رو هستیم که برای چرخ هواپیما یا ورود پورشه برای قشر مرفه خود در حال مذاکره است یا ایرانی که زمانی که رژیم صهیونیستی در قنیطره دست به ترور تعدادی از فرماندهان حزب الله در این منطقه می‌زند متوجه می‌شود که فرماندهی محور عملیات در دست یک فرمانده ایرانی است یا همان فرماندهانی که از ورود داعش به بغداد جلوگیری کردند.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها همانطور که گفته‌اند با ژن ایرانی مشکل دارند گفت: ژن ایرانی آن ژنی است که هیچگاه زیر سلطه غرب نرفته و با وجود اینکه ژاپن با بمب اتم یا چین در جنگ تریاک توسط غرب تسلیم شد اما ژن ایرانی هیچگاه تسلیم غرب نشده است.

وی تأکید کرد: ایرانی‌ که اکنون جلوی غرب ایستاده همان ایرانی‌ است که اکنون هر مظلومی که می‌خواهد در برابر غرب در یمن، بحرین، عراق، سوریه و دیگر کشورها بایستد امیدشان به این است که ایران نه با کمک نظامی بلکه با کمک مستشاری و تسلیحات بومی خود به آنها کمک کند و به همین دلیل مشکل غرب با ما مشکل تعداد سانتریفیوژها نیست.

عباسی با بیان اینکه ایران کنونی ایرانی است که ایرانی گری و اسلامی گری را با هم دارد، گفت: این ایران همان ایرانی است که همانگونه که پیامبر به سلمان گفتند اگر علم در ثریا نیز باشد به آن دست خواهد یافت و منادی اصلی اسلام امروز ایران است و نه عربستانی که از آن ستیز با بشر نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون غرب برای تقابل با ایران اکنون بهانه‌ای به نام هسته‌ای را ایجاد کرده است گفت: همانگونه که جورزالم پست امروز به نقل از شرمن خبر داد آمریکا به اسرائیل قول داده است که موضوع شناسایی رژیم صهیونیستی را در توافق هسته‌ای که در تیرماه قرار است به دست بیاید مطرح کند و در چنین شرایطی غرب به دنبال این است که مشکلات خود با ایران را از طریق پرونده هسته‌ای حل کند.

وی گفت: امروز وقتی که در بیانیه لوزان می‌گویند که حق شما را در تأسیسات فردو به رسمیت می‌شناسیم یعنی شما هنوز هیچ چیزی ندارید و ما به شما حق می‌دهیم تا تحقیقات کنید اما مگر فکر کردن حقی است که شما بتوانید به ما بدهید؟ “آر کیو 170” توسط هوا فضای سپاه از حرکت ایستاد و شاهکاری که در گرفتن این هواپیما بود این بود که ارتباط آن را با مرکز ماهواره‌ای قطع و آن را به سلامت نشاندند روس‌ها و چینی‌ها که آرزو داشتند این تکنولوژی را از نزدیک ببینند طی 48 ساعت به ایران گفتند فقط اجازه دهید مهندسین ما آن را از نزدیک ببینند.

حسن عباسی در ادامه با اشاره به اینکه غرب در ابتدا باور نمی‌کرد که ایران به چنین رشدی در صنعت هسته‌ای دست پیدا کرده باشد و می‌گفتند ایرانی‌ها این تکنولوژی را از کره شمالی وارد کرده‌اند اظهار داشت: حتی دانشمندان فیزیک ما باور نمی‌کردند که چنین دستاوردهایی در صنعت هسته‌ای کسب کرده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که سه استراتژی از زمانی که ایران به عنوان محور شرارت از سوی غربی‌ها خوانده شد تا عوض شدن دولت در سال 84 علیه ما اعمال شد افزود:‌در آن زمان کل تأسیسات اتمی پلمپ شده بود و آمریکایی‌ها بر پذیرفتن پروتکل الحاقی اصرار داشتند که البته رهبری با آن مخالفت کرد.

عباسی به فک پلمپ تأسیسات یو سی اف اصفهان در سال 84 اشاره کرد و گفت: بعد از این قضیه، آمریکایی‌ها گفتند که تا همین جا کافیست اما بعد از آن تأسیسات نطنز فک پلمپ شد و باز هم گفتند تا همین نقطه بس است و اما مرکز تحقیقات آب سنگین اراک هم شروع به کار کرد که پس از فک پلمپ با سپری کردن 18 ماه ایران به غنی‌سازی 20 درصدی دست یافت و در نهایت 20 فروردین 86 ایران در شهر مشهد رسماً جشن هسته‌ای را اعلام کرد.

وی در خصوص واکنش رسانه‌های غربی به جشن هسته‌ای ایران و غنی‌سازی 20 درصدی از سوی ایرانیان آن هم پس از 18 ماه از فک پلمپ تأسیسات هسته‌ای گفت: رسانه‌های غربی به مدت یک هفته تا ده روز نسبت به این قضیه سکوت کردند و متعجب بودند که مگر ممکن است ایران در این بازه به سوخت 20 درصدی رسیده باشد.

حسن عباسی با تأکید بر اینکه 20 فروردین روزی است که ایران به سطح صددرصدی در این قضیه (دانش هسته‌ای) رسیده است متذکر شد: امروز وقتی که در بیانیه لوزان می‌گویند که حق شما را در تأسیسات فردو به رسمیت می‌شناسیم یعنی شما هنوز هیچ چیزی ندارید و ما به شما حق می‌دهیم تا تحقیقات کنید اما مگر فکر کردن حقی است که شما بتوانید به ما بدهید؟

وی ادامه داد: 20 فروردین 1386 ما به سر قضیه (دانش هسته‌ای) رسیدیم آن‌وقت در سال 94 به ما می‌گویند حق تحقیقات شما را به رسمیت می‌شنایم و کمک می‌کنیم تا اراک را تغییر ماهیت دهید البته با قید این مطلب که پلوتونیوم نخواهید و در مقابل نوع پیشرفته‌ای از تحقیقات را به شما می‌آموزیم.

حسن عباسی خطاب به دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: حالا در دانشگاه امیر کبیر یک سره تحقیقات کنید ولی تحقیقات شما به محصول و فرآورده تبدیل نشود به چه دردی می‌خورد این چه نوع «آر اند دی» است؟

حسن عباسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول 13 سال 11 نوع استراتژی کلان علیه ما ارائه کرده‌اند اما ملت ما همچنان ایستاده، افزود: این درحالی است که استراتژیست‌های آمریکایی برای فروپاشی شوروی طی 45 سال سه استراتژی یعنی هر 15 سال یک استراتژی ارائه کردند.

حسن عباسی در ادامه در مورد استراتژی‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران طی حدود 13 سال یعنی از ابتدای سال 80 که ایران را در محور شرارت قرار دادند گفت: تشدید تحریم‌ها اولین سناریوی آنها بود که بعد از آن به حمله سایبری که با وارد کردن ویروس استاکس نت همراه بود، روی آوردند.

وی در مورد عملکرد استاکس نت تشریح کرد: آمریکایی‌ها ویروس مذکور را به تأسیسات هسته‌ای ما فرستادند که خساراتی چند ده میلیاردی به ما زد اما با این سناریوی آنها نیز مقابله شد که پس از شکست آن به سناریوی سوم روی آوردند که این سناریو ترور بود اما ترور دانشمندان هسته‌ای با وجود اشتیاقی که شاگردان این دانشمندان به ادامه راه استادان خود پیدا کردند نیز راه به جایی نبرد و بر این اساس گام چهارم آنها حمله مستقیم نظامی از شرق ایران و از طریق هواپیمای بدون سرنشین آر کیو 170 بود که این استراتژی نیز با عملکرد و شاهکار نیروی هوا فضای سپاه به شکست منجر شد.

عباسی با بیان اینکه دشمن با فرستادن آر کیو 170 و دیگر پهپادها همچنین با تحریم اقتصادی و حتی با ترور دانشمندان تا حمله اینترنتی تمام سعی خود را برای از کار انداختن صنعت هسته‌ای ایران انجام داد گفت: همه اینها نشان دهنده این است که صنعت هسته‌ای موضوعی با اهمیت است که باید حتماً حفظ شود.

وی تأکید کرد: هر کسی که می‌گوید انرژی هسته‌ای گزاره ارزشمندی نیست یا جاهل است و یا در خدمت دشمن است.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: اگر قرار است داشته‌هایی را که با خون جوانان به دست آمده معامله شود ما به ازای آن باید حتماً چیز ارزشمندی باشد.

وی تأکید کرد: من به عنوان یک معلم مسائل استراتژیک می‌گویم که ما اگر کل انرژی هسته‌ای خود را بدهیم، نظام ولایت فقیه نیز عوض شود و همه چیز به سال 56 یا 57 که شاه بر سر کار بود برگردد چنین تأثیر رابطه‌ای با غرب در اقتصاد ما بیش از 5 درصد نخواهد بود و من آبروی خود را بر روی این مسئله خواهم گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه مردم منتظر بهبود اقتصادی بعد از رفع تحریم‌ها باشند تصریح کرد: ما باید آستین همت را بالا بزنیم و همانگونه که در صنعت هسته‌ای، موشکی و سلول‌های بنیادی به وسیله دانشمندان خود موفق شدیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و اگر اقتصاد مقاومتی ایجاد نشود رفع تحریم‌ها نیز مشکلی را حل نخواهد کرد.

عباسی با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا سئوال کرد چگونه است که برای رفع نگرانی طرف آمریکایی در خصوص موضوع هسته‌ای باید مقامات هسته‌ای ایران و آمریکا حضور یابند اما برای رفع نگرانی ایران در خصوص موضوع رفع تحریم‌ها وزرای اقتصاد دو طرف حاضر نمی‌شوند. وی در ادامه تصریح کرد طرف آمریکایی در ابتدای مطالبات خود از ایران است و برنامه خود را برای قضات حقوق بشر، حمایت از تروریسم و شناسایی اسرائیل دنبال خواهد کرد اما همانگونه که قرآن می‌گوید تا ما را به دین خود در نیاورد دست بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیانیه لوزان یادآور یک موضوع خفت بار برای حکومت عثمانی است که این حکومت را بر اساس بیانیه‌ای که در لوزان صادر شده تجزیه کردند گفت: چرا ما اجازه دادیم که بیانیه لوزان شکل بگیرد و چرا در جایی که چنین حساسیتی وجود دارد این بیانیه امضاء شده طرف مقابل به شکل حساب شده‌ای این کار را انجام داده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند اگر بگویند آن مرد که می‌گفت که هولوکاست را انکار می کرد رفته است طرف مقابل با آنها دوست می‌شود گفت: اگر او با شما دوست شده پس چرا نماینده‌ای که برای سفارت ایران در سازمان ملل معرفی کردید را راه ندادند آیا اینگونه عزت به پاسپورت ایرانی باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در دوران کنونی آمریکا و انگلیس هستند که برای منطقه و ایران تنش ایجاد کرده‌اند گفت: آیا آمریکایی که 27 هزار کلاهک هسته‌ای دارد که با هر هزارتای آن می‌شود جهان را برای یک بار نابود کند باید رفع نگرانی کند یا ما؟

وی افزود: این در حالی است که ما می‌رویم و داشته و نداشته خود را می‌دهیم و می‌گوییم جهان امن‌تر شد و زمانی که این حرف را می‌زنیم نفت را به زیر 50 دلار می‌آوریم یعنی با دست خود نیمی از درآمد خود را نابود می‌کنیم زیرا اقتصاد ترسو زمانی که احساس کند امنیت ایجاد شده است قیمت‌ها را کاهش می‌دهد همانطوری وقتی احساس نا امنی می‌کرد نفت را به بالای 140 دلار رساند.

وی با اشاره به رکود در بازار گفت: اکنون بازار در حالت رکود است و منتظر است ببیند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد و اگر متوجه شود تصمیمی در پشت مذاکرات نیست مطمئناً مانند یک بوفالوی وحشی حمله خواهد کرد.

وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا باز گرداندن عزت به پاسپورت ایرانی به معنای به یک ایرانی در عربستان است گفت: آیا آنها پیش از این نیز چنین جرأتی داشتند و آیا این جرأت وجود داشت که دختر ایرانی را که در نروژ که در حال تحصیل است بیرون بیاندازند.

عباسی با یادآوری موضوع گفتگوی تمدن‌ها که در سال 1380 از طرف رئیس جمهور وقت مطرح شده بود گفت ما در همان زمان به آنها گفتیم با این حرف‌ها برای جامعه خلأ سیاسی ایجاد نکنید و شاهد بودیم که در زمستان همان سال ایران به عنوان محور شرارت معرفی می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد اکنون پاسپورت ایرانی بی‌ارزش‌ترین پاسپورت جهان است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با طرح این سئوال که دوستان دولت پاسخ دهند کدام یک از پروژه‌هایی که اکنون توسط آنها افتتاح می‌شود کار آنها بوده است گفت: تمام پروژه‌هایی که در عسلویه یا آزادراه قم گرمسار افتتاح شده توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به بهره‌برداری رسیده بود گفت: شما با وجود اینکه اذعان دارید پیش از 2 هزار میلیارد تومان به این قرارگاه بدهی دارید باز هم حرف از محدود کردن برخی می‌زنید.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود اتفاقی که اکنون در عراق وسوریه افتاده در ایران بیفتد گفت: پیش بینی کرده بودند نا امنی‌هایی که اکنون در این کشورها وجود دارند را در ایران به وسیله افرادی امثال ریگی ایجاد کنند که با درایت سپاه و نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های انتظامی کشور موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور نه در اثر تحریم‌ها و یا فشار اقتصادی است تأکید کرد این شرایط تنها به دلیل بی‌عرضگی مطلق مدیران اقتصادی ما است که به هشدارهای کارشناسان که پیش از این بیان شده بود توجهی نکردند.

وی افزود: مگر پیش از این به شما گفته نشده که دلار برای اقتصاد سم مهلک است و باید اقتصاد کشور را از آن نجات داد.

وی با بیان این موضوع که اقتصاد جهان اکنون 57/3 هزار میلیارد دلار بدهی دارد گفت: این در حالی است که درآمد اقتصاد دنیا تنها 43 میلیارد دلار است که آمریکا مقروض‌ترین کشور در این میان است پس چگونه است که به مردم می‌گویید با رفع تحریم‌های آمریکا مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد او اگر می‌توانست مشکلات اقتصادی خودش را حل می‌کرد.

وی با بیان اینکه طرف آمریکایی صحبت از تمدید 10 ساله برنامه هسته‌ای ایران بزند گفت: سوال این است که بعد از این 10 سال چه خواهد شد و جواب این است که آنها می‌گویند بعد از 10 سال تصمیم می‌گیریم که این همان عملیات تأخیری در برنامه هسته‌ای ایران است و در 10 سال آینده نه مذاکره کنندگان فعلی خواهند بود و نه نسل جوان کنونی. آنها برنامه دارند برای 10 سال بعد به نسل بعد بگویند که دوباره پیروزی به دست آورده و با همین عملیات تأخیری برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنند تا نفت ایران نیز به پایان برسد.

عباسی با بیان اینکه طرف آمریکایی منتظر است که با این مذاکرات رژیم ایران عوض شود گفت: اما ما به آنها می‌گوییم ما تا آمریکا را اسلامی نکنیم دست بر نخواهیم داشت و همانگونه که گاردین اخیراً گفته به شکل غیر قابل باوری محبوبیت ایران در منطقه و فراتر از آن در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: به دوستانی که می‌گویند امام انقلاب را به دست من سپرده نامه امام به آقای منتظری را یادآور می‌شوند که در آنجا هشدار داده بودند چون شما بعد از من انقلاب را به دست لیبرال‌ها می‌دهید به درد رهبری نمی‌خورید اکنون این دوستان پاسخ دهند که کدام یک از اطرافیان آنها لیبرال نیستند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به سند نظام اقتصادی ایران که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده گفت: در صفحه 782 این سند که رئیس دولت فعلی، رئیس سازمان برنامه و بودجه فعلی و برخی دیگر از مقامات دولت کنونی در تدوین آن بودند آمده است که ما بعد از بررسی اسناد بالادستی به این نتیجه رسیده‌ایم که الگوی مطلوب جمهوری اسلامی الگوی میناردی است گفت: آقای روحانی پاسخ دهند آیا الگوی مطلوب جمهوری اسلامی الگوی اقتصاد ربوی است و آیا ایشان مکتب نئوکینزی را اقتصاد اسلامی می‌دانند؟

منبع: خبرگزاری نسیم

اخبار مرتبط:

خبرگزاری تسنیم – غرب دنبال حل کردن مشکلات با ایران از طریق مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری دانشجو – آمریکا با ژن ایرانی مشکل دارد نه تعداد سانتریفیوژها

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

17 دیدگاه

  1. سلام خواهشاً این مطلب رو تصحیح کنید.
    در متن بالا میزان بدهی دنیارو زدید ۵۷/۳ میلیارد دلار
    درصورتی که رقم صحیح 57/3 هزار میلیار دلار است.
    تشکر

  2. سلام چرا نظری که از صوت کامل این سخنرانی استاد گذاشتم را تایید نمی کنید و منتشر نمیکنید .
    شما نه تنها خودتان در عرصه انتشار سخنرانی های استاد تلاش نمی کنید بلکه وقتی کسی لینک سخنرانی استاد را می گذارد حتی نظرش را هم تایید نمی کنید چه برسد به بازنشر این دومین سخنرانی است که برای شما فرستادم و شما نه نظر را تایید کردید نه بازنشر کردید .
    متاسفم از این به بعد هیچ لینکی از سخنرانی های استاد برای شما نمیفرستم که با جواب ندادن به شعور و شخصیت من توهین شود.

    • سلام علیکم
      دوست عزیز شما از دست ما ناراحت نباشید
      اگر سخنرانی در سایت قرار داده نمیشود یه احتمال بدهید شاید مصلحتی باشد که نباید قرار داده شود!
      انشاالله سخنرانی امیر کبیر تدوین شده در سایت قرار خواهد گرفت
      یا علی

  3. سلام علیکم
    خدا قوت لطفا در صورت امکان فایل تصویری؛ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع از حق ترسیدن تا حق توانستن
    رو برای دانلود قبول زحمت بفرمایید
    با تشکر و خدا قوت مجدد

  4. چه خبره که فایل سخنرانی رو هیچ کجا نمیشه پیدا کرد.ان شاالله شما رسالت خودتونو از یاد نبرید صلوات.

  5. سلام خداقوت استاد، فایل صوتی هم بزارید هر وقت رسید

    • معاونت پایگاه

      علیکم السلام
      ان‌شاالله بسیج دانشگاه فایل را منتشر کند یا به ما برساند

  6. خواهش میکنم هر چه سریعتر فایل صوتی رو برای دانلود بزارید . با تشکر .

  7. در پاراگراف آخر الگوی میناردی توط خبرگزاری به اشتباه آورده شده است. لطفا اصلاح کنید

  8. لینک خبر در پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسر کشور)
    http://tahkimnews.ir/?pid=116151

  9. سلام فایل صوتی رو کی میذارین؟ یا علی

  10. سلام :
    بسم الله ، وعده خدا پیروزی حزب خداست برای ما راهی که میرویم مهم است حال حاصل هر چه باشد حتما به زیبایی وصف شده در نظر زینب کبرا از کربلا در بارگاه یزیدیان نخواهد بود اما در زیبایی اش هیچ شکی نیست . افتخار می کنم بزرگترین هیولای زمان که همه را ترسا نده از ما ترس دارد و این جیزی جز ارزش خون شهید در راه خدا نیست . این ژن ایرانی است .خسته نباشید.فایل صوتی فراموش نشود.ممنون

  11. سلام.

    آقا این موضوعی که ایشون در موردش صحبت کردند، بسیار حساس هست و مهم. لطفاً زودتر فایل صوتی را قرار دهید.

    خیلی خیلی ممنون.

  12. سلام لطفا فایل صوتی و تصویری رو بزارید. ممنون