استاد حسن عباسی در گفتگو با خبرگزاری «نسیم»؛ آمریکا زیاده‌خواهی فراتر از پادمان‌های آژانس و پروتکل الحاقی دارد

استاد حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اظهارات غرب مبنی بر دخالت نظامی و بازرسی نظامی اظهار داشت: شطرنج مذاکرات بر روی آن گردنه اصلی که باید بیفتد به سمت حرکت است، خوشبختانه خط قرمزها از داخل نظام در حال علنی شدن است البته طرف مقابل ادعا کرده است که در فضای عمومی مذاکره نمی‌کند اما این مذاکرات در فضای عمومی جواب می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم نظام ما می‌گوید که حاضر نیست از خط قرمزهایش عدول کند و آنها هم معتقدند که این اتفاق نمی‌افتد، تازه مذاکرات وارد مرحله اصلی خودش شده است باید منتظر بود و دید که آیا این خط قرمزها را حاضرند از ما بپذیرند یا نه.

عباسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی اجازه شناسایی دانشمندان ما را نمی‌دهد گفت: نظام جمهوری اسلامی رسماً خط قرمز‌های خود را مشخص کرده است و اولین مسئله‌ای که وجود دارد این است که نظامی‌ها مشخصاً برایشان این حد و حدود معین شده است تا تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند بازدید از تأسیسات نظامی صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) افزود: مقام معظم رهبری در خصوص دانشمندان هسته‌ای با صراحت فرمودند که من چنین اجازه‌ای نمی‌دهم ، در واقع با صحبت‌های رهبری قضیه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ما منتفی است، آنچه مسلم است مذاکرات ما وارد مرحله حساسی شده است و می‌توان گفت با چالش جدی مواجه می‌شود و این چالش جدی را باید مد نظر داشته باشیم.

وی درخواست اجرای پروتکل الحاقی را از سوی غرب یک زیاده‌خواهی دانست و تأکید کرد: آمریکا فراتر از قوانینی که به آژانس انرژی اتمی مربوط است چنین ادعایی را کرده است، لذا در نظام بین الملل آن کسی که محکوم است آمریکا است نه ایران چون ایران تا آخرین مرحله پای میز مذاکره ایستاده و از همه این حوزه‌هایی که مطرح شده دفاع کرده و آن کسی که زیاده‌خواهی فراتر از قوانین بین الملل و فراتر از پادمان‌های آژانس و فراتر از پروتکل الحاقی آن داشته است ایالات متحده بوده است.

عباسی در پایان نیاز آمریکا را به مذاکره بیشتر از ایران دانست و گفت: آمریکا برای تحقق اهداف خود در منطقه به این توافق و مذاکره بیشتر نیاز دارد و برای همین اصرار بر اجرای پروتکل الحاقی دارد، اگر آنها خواستند این زیاده‌خواهی را جلو ببرند مجلس وظیفه‌اش را می‌داند و در واقع پروتکل طبق قانون باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

منبع: خبرگزاری نسیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

5 دیدگاه

  1. زهرا یک خانم خانه دار و سرباز گمنام امام زمان

    در جواب دوست عزیز روشنفطر ما، دوست عزیز! من هم کاملاً با شما موافقم ولی تا مردم ما استراتژی حضرت امیر را که به first strategy (ضربه اولی) معتقد بود ندانند و باور نکنند و ایمان نیاورند روزگارشون بهتر از این نمیشه. البته با روشنگریهایی که استاد عباسی انجام داده اند خدا رو شکر از زبان وزیر کشور شنیدم که البته او هم از رهبری یاد گرفت و هشدار داد که اگر داعش که الآن در 50 کیلومتری ماست ده کیلومتر جلو بیاد ما بش حمله میکنیم این یعنی ضربه اولی یعنی فرمایش حضرت امیر که: ذلیل و خوار نشد ملتی که تو خونه خودش با ملت خودش جنگید و باید به جایی برسیم که ما عملیات استشهادی داخل آمریکا و اسرائیل و انگلیس شروع کنیم تا نظم نوین جهانی مهدوی را برقرار کنیم. همیشه استکبار، ضربه اولی بوده حالا باید ما جاشونو بگیریم.

  2. سلام . چرا اینقدر کیفیت فایل‌های صوتی سخنرانی دكتر عباسي پايينه؟اگر سكوت مطلق نباشه نميشه خيلي ازسخنرانيهاشون را گوش داد و فهميد . يه فكري براي اين مشكل بكنيد

  3. چرا اینقدر کیفیت فایل های صوتی سخنرانی استاد عباسی افتضاحه ؟ با چی این صدا ها رو ضبط می کنید؟اگه حتی با یه گوشی معمولی هم سخنرانی رو ضبط کنید اینقدر افتضاح در نمیاد.

  4. با سلام پیرو دستور رهبر معظم به مقامات وزارت خارجه مبنی بر دیپلماسی تهاجمی علیه دشمن شایسته است دولت محترم هم دیپلماسی تهاجمی اتخاذ کنه نه تو لاک دفاعی بره وقتی کنگره امریکا و دولت این کشور تقاضای بازرسی نامحدود از مناطق حساسه نظامی وهسته ای و یا هر جای دیگه که دلشون میخاد رو مطرح میکنند ما هم باید مین خاسته را شجاعانه از اونا مطالبه کنیم که ما هم کارشناسامون باید از تا سیسات نظامی و هسته ای مهمه غرب یا هر جای دیگه که تشخیص میدیم بازرسی کنیم ما بیش از ده ساله این امکان رو براشون فراهم کردیم عادلانه اینه اونا هم امکانه بازرسی کارشناسای مارو به عنوانه مقابله به مثله عادلانه و اقدامه اعتماد ساز بپذیرند و جالبه به امریکایی ها میگن که چرا بیش از 10000 کلاهک هسته ای دارین میگن ما مسئول امنیت وصلح جهانی هستیم خوب بر فرضه قبول ما هم هم این ادعا رو بکنیم ما هم میخایم صلح بین الملل رو حفظ کنیم پس هر نوع سلاحی برای ما مشروعه نمیشه برای امریکا قانونی باشه برای بقیه ممنوع .تازه امریکایی ها بدلیله استفاده از این سلاح علیه صد ها هزار بی گناه هیروشیما ون اکازاکی اتفا قا تنها کشوری هس که لیاقته داشتن این سلاح رو نداره ولازمه قویا خلع سلاح بشه و ایران باید این رو قویا مطرح کنه و کوتاه نیاد و پیگیرش باشه از نظره سیاسی وحقوقی ما حداکثر نرمشمون در مقابله بازرسی های عادیه هسته ا ی این باید باشه که ما هم در این سطح باید از تاسیساته دیمونا و امریکا یا هر کشوری که مدعی هس علیه ایران در همون سطح بازدید کنیم تا جامعه جهانی بدونن کی داره دروغ میگه.البته قاعدتا امریکایی ها قبول نمیکنند اما این دلیل نمیشه با دولته پررویی مثله امریکا و اسراییل نرم عمل بشه و کوتاه بیایم که اونا به جز به ذلت و خواری نظامه ایران و جمع اوری هر نوع پیشرفتی از این مملکت راضی نمیشن اتفا قا این اقدام رو میتونیم به عنوانه راستی ازمایی طرفه مقابل برای اعتماد سازی مطرح کنیم.والسلام.محمد دانش اموخته علوم سیاسی از قم

  5. خجالت بکشید چرا فایل سخنرانی ها رو نمیذارید تا شما ویرایش کنید استاد 20تا سخنرانی جدید میکنن …..