سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع از موازنه قدرت تا موازنه وحشت

استاد حسن عباسی در همایش بزرگ “از موازنه قدرت تا موازنه وحشت” که با حضور پرشور دانشجویان در سالن تربیت معلم شهید پاک‌نژاد یزد برگزار شد، اظهار داشت: آنجایی که گفته می‌شود مرگ بر آمریکا جنبه منطقی دارد و وجهه استکبار‌ستیزی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اقرار می‌کنیم در این میثاقی که با خدا بستیم که فقط یک نفر در جایگاهی است که متکبر است و اگر کسی دیگر طلب مقام کبریایی کرد، مستکبر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دید، تنها می‌توان برای یک نفر مقام کبریایی قائل شد بنابراین اگر این مقام را برای خدا قائل باشیم و برای آمریکا هم مقام کبریایی قائل شویم، با کفر و شرک روبرو هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان با اشاره به اینکه طلب مقام کبریایی توسط استکبار باطل است، گفت: این چهار صفت شیطان بزرگ، تروریست بذات، ام‌الفساد غرب و استکبار جهانی که توسط امام خمینی(ره) به آمریکا داده شده هم در همین راستا است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: تلاش برای زمینه‌سازی جامعه توحیدی در سطح جامعه بشری دلیل بیان این عبارت‌ها است که مقدمه آن اعلام انزجار و دوری از مستکبران است.

وی گفت: تولی و تبری ساز و کاری است که مسیر امروز جامعه ما به سمت آینده را مشخص می‌کند و تحولات شگرفی در منطقه ما اتفاق افتاده که به سرعت به سمت دگرگون کردن چهره جهانی استکبار حرکت می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه این موازنه‌ای که در منطقه ما در حال رخ دادن است شبیه همان موازنه‌ای است که در زمان جنگ سرد و در اروپا تحقق یافت، گفت: ‌امروز در سال 2015 میلادی و پاییز 1394، تقسیم جهان در نظام دو قطبی در منطقه جنوب غرب آسیا که آنها به غلط از آن خاورمیانه یاد می‌کنند تحقق پیدا می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان  گفت: در این مناسبات جهانی قطب روبروی رژیم صهیونیستی و مستکبرین، جمهوری اسلامی ایران است که بازوهای این قطب گروه‌های مقاومت اسلامی در نقاط مختلف منطقه است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: وقتی نظام دو قطبی به وجود می‌آید و یکی از قطب‌ها نمی‌تواند قطب دیگر را از بین ببرد موازنه‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

ایران بیش از 2 هزار سال محور قدرت جهان بوده است

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار سال ایران محور قدرت به حساب می‌آمده، افزود: ما در آستانه تبیین نظام دو قطبی که یکی از قطب‌های آن جمهوری اسلامی است باید نسبتمان را با دیگران مشخص کنیم.

عباسی با اشاره به روندی از  قدرت دوران هخامنشی، گفت: در حال حاضر آمریکا آرزوی تحقق امپراطوری رم را در سر می‌پروراند و به همین دلیل است که شخصیت‌های بزرگ این دوران در آثار امروز آنها به صورت برجسته دیده می‌شوند.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان گفت: اینکه امروز در سوریه آمریکا و غربی‌ها خیلی نگران اقدامات مستشاری ایران هستند به دلیل این است که آنها 2065 سال پیش در تابستانی گرم از سپهبد ایرانی شکست خوردند که امروز مستشاران ایران همان نکته را در غرب تداعی می‌کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: به همین دلیل است که امروز هم موازنه، موازنه قدرت است و در طول تاریخ هم تلاش‌هایی برای تحقق این موازنه صورت گرفته است.

وقوع 480 جنگ در تاریخ ایران و غرب

عباسی با اشاره به اینکه بین ایران و غرب در این مدت 480 جنگ رخ داده که در دو سوم این جنگ‌ها ایرانیان پیروز شده‌اند، گفت: امروز ایالات متحده یک دشمن اصلی برای خودش بیشتر نمی‌شناسد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان با اشاره به اینکه چین با وجود حقوقی هم که از جمله حق وتو دارد برای آنها دشمن به حساب نمی‌آید، گفت: فرهنگ چین امکان گسترش ندارد ولی مشکل آنها در ارتباط با اسلام و فرهنگ اسلامی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: مشکل آنها در ارتباط با 4 هزار سانتریفیوژ و مک دونالد و این موارد نیست بلکه مشکل این است یا ما لیبرال می‌شویم و دست از دین بر می‌داریم یا آمریکا اسلامی می‌شود و این جزء جدانشدنی از تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه استکبار ستیزی از مهمترین رویکردهای همه انبیا بوده، تصریح کرد: در تاریخ نظام دو قطبی شرق و غرب هم همیشه بین ایران و غرب یک تقابل بوده و هیچ گونه نمی‌شود این تقابل را یکپارچه کرد.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان با اشاره به اینکه درون اسلام از ابتدا با ایجاد یک جنگ ناتمام بین ابوسفیان و فرزندانش و پیامبر و آلش، مفهومی به عنوان حق و باطل ایجاد شد، گفت: باطل در نظام حق و باطل نفاق نام گرفته و هر کجایی نفاق غلیظ‌تر باشد، مفهوم آن این است که حق عمق بیشتری دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: انتهای مسیر حق و باطل امروز به جایی رسیده که جریان باطل در چهار طایفه از جمله آل‌سعود در نقاط مختلف به اسم اسلام و با رویکرد صهیونیستی در حال فعالیت هستند و در جناح دیگر هم حق اسلامی قرار گرفته‌اند.

اعضای داعش، جنایتکاران غربی محکوم به اعدام هستند

وی خاطرنشان کرد: برخی اسناد نشان می‌دهد که جنایت کارهای خطرناکی که حکم اعدام داشتند از سوی کشورهای مختلف برای جنگ به سوریه اعزام شده‌اند و به آنها وعده آزادی داده شده به همین دلیل است که آنها ترس دارند که این تروریست‌ها به کشور خودشان بازگردند.

عباسی با اشاره به اینکه هیچ کدام از اینها در واقع مسلمان نیستند اما ظاهر اسلامی گرفته‌اند، گفت: امروز با یک مشت دله دزد تروریست مواجه نیستیم بلکه اینها عقبه‌ای به عقبه ابلیس، نمرود، فرعون و این موارد دارند و ذیل نفوذ افرادی فعالیت می‌کنند که در سیطره فکری ابوسفیان قرار دارند.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان افزود: نظام دو قطبی که امروز می‌بینیم یک نظام دو قطبی تاریخ انبیا با ابلیس، یک نظام دو قطبی بین دو جناح حق و باطل در اسلام و یک نظام دو قطبی بین ایران و جبهه غرب در طول تاریخ است.

غرب به دنبال ایجاد موازنه وحشت در برابر موازنه قدرت ایران است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: در این عرصه یا موازنه قدرت و یا موازنه وحشت ایجاد می‌شود که در این زمینه غرب سعی می‌کند از موازنه وحشت استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات به اسم اسلام و برای تخریب چهره اسلام انجام می‌شود، گفت: همین دلایل است که آنها با ساخت فیلم‌هایی همچون 300 سعی می‌کنند تاریخ ایران را نابود کنند.

عباسی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نتوانسته غرب را در تاریخ شکست دهد، گفت: تنها کشوری که توانسته غرب را شکست دهد، ایران است و به همین دلیل آنها با ایران اسلامی مشکل دارند.

مشکل غرب با ایران انرژی هسته‌ای نیست، مشکل آنها تاریخ استکبارستیزی ایران است

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان گفت: اینها نه از چین، نه از روسیه و نه از آفریقا و هیچ کجای دیگر نمی‌ترسند اما حافظه تاریخی آنها می‌گوید که آنها باید از ایران بترسند به ویژه اینکه امروز اسلام ناب در ایران وجود دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: آنها مشکلشان با انرژی هسته‌ای ما نیست بلکه به گفته قرآن تا زمانی که اسلام را زمین‌گیر نکنند و مردم را به دین خود نکشانند، دست از ما بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه خوش‌بینی به سازمان ملل درست نیست، گفت: اینها از یک تمدن شیطانی خط و خطوط می‌گیرند و ملت‌ها را بیچاره می‌کنند ولی ما فکر می‌کنیم اینها سازمان‌هایی منزه هستند و بدون خطا کار می‌کنند.

عباسی  گفت: این خوشبینی به نظام سلطه و مرکز امپراطوری سلطه را باید در بین مردم با تردید مواجه کنیم، باید دید که منشور سازمان ملل با چه شانی ایجاد شده است.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان ادامه داد: امروز که این جبهه دو قطبی دوباره ایجاد شده، این صف‌آرایی در منطقه ما به وجود آمده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه در 40 سال گذشته هر گاه مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک اجرایی می‌شده، آمریکایی‌ها در حال اجرای جنایتی در نقطه‌ای از دنیا هستند، گفت: حمله به غزه و بازکردن پای داعش به موصل و بغداد، دو جنایتی است که در زمان جام جهانی فوتبال برزیل اجرا شد.

وی  با تاکید بر اینکه در 51 روز جنگ غزه 4300 راکت فجر به تل‌آویو شلیک شد، گفت: آنها سعی داشتند در آن زمان جبهه مقاومت غزه را از بین ببرند و بغداد را تسخیر کنند.

ایجاد جنگ 30 ساله مذهبی جدید در جهان بین مسلمانان

عباسی به جنگ‌های مذهبی 30 ساله مسیحیان اشاره کرد و گفت: جنگ مذهبی 30 ساله جدید را غرب در بین مسلمانان ایجاد کرده که از یک و نیم سال قبل شروع شده و قصد دارند به وسیله این جنگ به گونه‌ای از مسلمانان بکشند که در آینده بگویند نه شیعه و نه سنی و به جای این دو سکولار می‌شویم.

ایشان با تاکید بر اینکه تحقق این هدف نیازمند تکفیری‌های شیعه و سنی دارد، گفت: تکفیری‌های شیعه روحانیون انگلیسی هستند و تکفیری‌های سنی وهابیت است که اصلا سنی نیستند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: نه جریان تکفیری شیعه نماینده اهل شیعه و نه جریان وهابی، بهایی و تروریست‌ها نماینده اهل سنت هستند اما قرار است آنها کاری کنند که مسلمانان را به جان همدیگر بیاندازند.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی 25 سال آینده زندگی ما متاثر از این تحولات است، گفت: آیا می‌توان گفت آمریکایی که این جنگ مذهبی را در بین مسلمانان ایجاد کرده، خیرخواه ماست؟

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان با اشاره به عملیات‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان، گفت: اگر اقتدار وزارت اطلاعات ایران و دستگیری سرکرده این گروهک‌های تروریستی در آسمان ایران نبود، این عملیات‌های تروریستی قبل از سوریه و عراق در ایران ایجاد می‌شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: اینکه وزیر خارجه انگلیس برای کلنگ‌زنی عظیم‌ترین پایگاه دریایی منطقه به بحرین می‌رود و می‌خواهند این پایگاه را ایجاد کنند، به دلیل مقابله و نابودی جمهوری اسلامی ایران است.

عبور موشک‌های فجر ایران از گنبدآهنین اسرائیل نماد موازنه قدرت ایران است

وی افزود: ما در مقابل جریان وهابی در منطقه از انسان‌های صالحی استفاده می‌کنیم که پیکر‌های مطهر آنها به عنوان مدافع حرم باز می‌گردد و موازنه قدرت را در مقابل موازنه وحشت غرب ایجاد می‌کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: در حیطه مقابله با رژیم صهیونیسیتی هم موازنه قدرت را ایجاد می‌کنیم، این رژیم می‌داند وقتی گنبد آهنین را بر سقف تل‌آویو ایجاد می‌کنند و راکت‌های فجر از این آسمان عبور می‌کند، ایران موازنه قدرت را ایجاد کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان ادامه داد: آمریکایی‌ها به سلاح اتمی می‌نازند اما ما 37 سال بدون این سلاح آمریکایی‌ها را پشت در نگاه داشته‌ایم، آنها به حق وتو می‌نازند ولی ما معتقدیم آمریکایی‌ها همانند قالب یخی در آفتاب در حال نابودی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: دلیل این موضوع این است که تمدن نکبت آنها اساسش بر ربا است و شکل‌گیری این تمدن جنگ با خدا و رسول خدا است و چون خود به خود به جنگ با خدا رفته، از الان شکستش معلوم است.

آمریکا سال گذشته 480 میلیون صفحه پورن در اینترنت ایجاد کرده است

وی افزود: یکی از خباثت‌هایی که آمریکا را به عنوان ام‌الفساد نابود می‌کند این فسق و فجوری است که آمریکا در کل جهان ایجاد کرده‌اند و نمونه این فساد ایجاد بیش از 480 میلیون صفحه پورن در اینترنت است.

عباسی تصریح کرد: نکته جالب این است که طبق گفته همین آمریکایی‌ها، 89 درصد صفحات پورن ایجاد شده توسط آمریکایی‌ها دیده می‌شود و این که می‌گویند وقتی بانوان را زیر حجاب مخفی کنید مردان حریص‌تر می‌شوند، اشتباه آنها را نشان می‌دهد چرا که در جامعه‌ای که برهنگی  وجود دارد، 89 درصد مرور صفحات پورن اینترنت انجام می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان  با اشاره به اینکه همیشه اسلام از طریق نفوذی‌ها ضربه خورده، گفت: تاریخ 37 ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که جریان‌های انحرافی با نفوذی که در کشور داشتند توانستند حرکت انقلاب را کند کنند.

تقابل ایران و غرب تاریخی بیش از 2500 سال دارد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: هوشیاری نسبت به این جریان نفوذی و عوامل نفوذ بسیار مهم است و امروز که روز ملی مبارزه با استکبار  با سه رویداد تاریخی این دوران را گرامی می‌داریم، یک بار دیگر به خودمان یادآوری می‌کنیم که در 2500 تا 2600 سال گذشته جبهه تقابل ایران و غرب یک جبهه پر و پیمان بوده است.

وی  تصریح کرد: کسانی که به دنبال تطهیر چهره غرب و به ویژه آمریکا هستند، جواب این سوال را بدهند که چرا امروز کشورهایی مثل آمریکا طبق اعلام نظر خودشان از لحاظ اقتصادی در وضعیت قرمز قرار دارند ولی ایران به گزارش آنها در لایه سوم مشکل و به رنگ نارنجی قرار دارد.

عباسی با اشاره به اینکه این گزارش نشان می‌دهد که مشکلات اقتصادی ایران بسیار کمتر از آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان است، گفت: در تاریخ انبیا هیچ گاه متدینین در جهان این گونه قدرت نداشته‌اند که امروز در نقاط مختلف جهان قدرت دارند.

مدعیان و منادیان ارتباط با آمریکا این آرزو را به گور می‌برند

کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ نظامی ایران و جهان  با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند مردم در گمراهی بمانند و در آرزوی ارتباط با غرب و به ویژه آمریکا باشند، ادامه داد: البته مدعیان و منادیان ارتباط با آمریکا این آرزو را حتما با خود به گور می‌برند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: غرب هیچ آبی برای ما گرم نمی‌کند و لطفش سبب معطلی ما می‌شود وگرنه هیچ خیری برای ما به دنبال ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

استاد حسن عباسی، عصر امروز در همایش «از موازنه قدرت تا موازنه وحشت» در جمع دانشجویان بسیجی استان یزد اظهار داشت: «ژوزف ناي»، یکی از تئوریسن‌های بزرگ آمریکا اعلام کرده که امپریالیسم آمریکا در حال فروپاشی است و این فروپاشی دلایل متعددی دارد که از آن جمله می‌تواند به فساد و فحشا، اقتصاد ربوی و … اشاره کرد.

وی عنوان کرد: دانشجوی انقلابی امروز از وضعیت آمریکا اطلاعات کسب می‌کند و دلش را به خارج از مرزها خوش نمی کند زیرا می داند اگر غرب و آمریکا بتوانند کاری برای اقتصاد انجام دهند، ابتدا برای خود انجام می دهند تا از وضعیت قرمز خارج شود.

عباسی خاطرنشان کرد: نابسامانی‌های آمریکا به گوش مردم نمی رسد و تنها ذهن مردم از این پر شده که اگر ما گرفتاری اقتصادی داریم، حاصل تحریم و قطع ارتباط با آمریکا است.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: آنها که غرب و آمریکا را در ذهن ما زیبا جلوه می‌دهند، بدانند که غرب و آمریکا در آستانه فروپاشی و سقوط هستند و البته منادیان رابطه با آمریکا این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

عباسی ادامه داد: نسل جوان ما امروز باید نسبت به گذشته و تاریخ خود آگاه باشد و بداند که تا گامهای نهایی چند بیشتر باقی نمانده و مبادا که تحت تاثیر تبلیغات و جنگ روانی دشمن، از حرکت بازبماند و بداند که لطف غرب، مایه معطلی است.

وی تصریح کرد: دانشجوی انقلابی امروز بنا به اقتضای زمان دیگر از دیوار سفارتخانه بالا نمی رود بلکه از دیوار علم بالا می رود و دلش را به علم، تاریخ و آینده روشن کشور اسلامی خود خوش می‌کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و بین‌المللی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا در مقابله با اسلام عنوان کرد: این ایالات متحده آمریکا که امروز دم از ارتباط با او می‌زنند، همان ایالات متحده‌ای است که جنگ ۳۰ ساله مذهبی را طراحی کرده و در صدد است با ترویج فرقه گرایی، اسلام را از اساس نابود کند و اعتماد کردن به آن عین حماقت است.

وی با بیان اینکه امروز جهان دو قطبی و یک قطب آن غرب است که اسرائیل غاصب در راس آن و ایادی همچون ترکیه در شمال و عربستان در جنوب و اروپا و ایالات متحده آمریکا بازوان و حامیان توانمند آن هستند و قطب دیگر، جمهوری اسلامی ایران با همراهی حزب‌الله لبنان، گروه‌های حزب‌الله و … و حامیان آن مستضعفان جهان هستند.

عباسی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا، عصاره و چکیده قطب غرب است، بیان کرد: تقابل ایران و غرب مربوط به دیروز و امروز و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نیست و سابقه ای ۲۵۰۰ ساله دارد و ایران همواره با یونان، روم، فرانسه و … در تقابل بوده است.

وی تاکید کرد: امروز قطب غرب در تقابل با قطب شرق، دست به فرقه گرایی زده و در صدد است نظیر همان جنگ ۳۰ ساله مذهبی در اروپا را در ایران و کشورهای اسلامی نیز پیاده کند و با فرقه فرقه کردن ادیان و انداختن آنها به جان یکدیگر، به طور کامل دین و اسلام را نابود کند.

عباسی با بیان اینکه برای اجرای پروژه فرقه گرایی، به دو دسته تکفیری نیاز است که یکی تکفیری سنی و دیگری تکفیری شیعه است، خاطرنشان کرد: امروز نه بهائیت به عنوان یک فرقه، نماینده تشیع است و نه وهابیت به عنوان یک فرقه، نماینده اهل سنت اما این دو چنان به جان یکدیگر افتاد‌ه اند که گویی می خواهند از اسلام چیزی بر جای نماند.

وی افزود: آمریکا امروز به طور رسمی اعلام می کند که باید شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیاندازیم اما با این وجود عده ای هنوز گمان می کنند که آمریکا به زودی داعش را بمباران می کند در حالی که چنین نیست و داعش در واقع دله دزدهای این ماجرا هستند و پشت این قضیه فرماندهان و سران ناتو هستند و سرداران بزرگ سپاه ایران نیز در واقع برای مقابله با آنها گسیل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

استاد حسن عباسی، در همایش «از موازنه قدرت تا موازنه وحشت» در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد با ارائه تعریفی از استکبار و مستکبر اظهار داشت: هرکس در زمین علو و برتری بجوید و برای خود مقام استکباری قائل باشد، مستکبر است و آنچه مسلم است، وجه مهمی از مسلمانی ما ایجاب می‌کند که برای یک نفر جایگاه کبریایی قائل باشیم و اگر غیر از این رخ داد، سقوط اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: استکبار، طالب مقام کبریایی است و این طلب باطلی است بنابراین یکی از جنبه‌های استکبارستیزی در 13 آبان، این است ما آگاهانه پذیرفته‌ایم که در عالم یک نفر مقام کبریایی دارد و آن ذات اقدس الهی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در سال 2015 میلادی، تقسیم جهان در نظام دو قطبی ایالات متحده و منطقه جنوب غرب آسیا که به غلط آن را خاورمیانه می‌خوانند، نیست بلکه امروز دنیا دو قطب شامل یک جریان غاصب اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: بازوهای جریان غاصب اسرائیل، ترکیه که خیال حکومت عثمانی را در سر می‌پروراند و دیگر عربستان است که عناصر وهابی را بسط می‌دهد و بازوان جمهوری اسلامی ایران نیز جریان مقاومت اسلامی، حزب‌الله لبنان، جیش‌الوطنی عراق، جیش‌الوطنی سوریه و گروه‌های مقاومت در فلسطین است.

* تراز مناسبات دو قطب دنیا دهه‌ها به طول می‌انجامد

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این آرایش قدرت، دو دسته قدرت جهانی را پشت سر خود دارد؛ آمریکا و غرب که پشت سر اسرائیل غاصب است و در سوی دیگر جهان، مستضعفان و البته برخی کشورها نظیر روسیه، چین و … که گاه برای تامین مطامع خود وارد میدان می‌شوند و پشت سر جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی عنوان کرد: این دو قطب اگر با یکدیگر درگیر نباشند، یا موازنه وحشت یا موازنه قدرت خواهند داشت و مناسبات خود را به این شیوه بالانس می‌کنند که البته تراز این مناسبات، دهه‌ها طول خواهد کشید.

عباسی ادامه داد: ساختار قدرت همیشه شرقی و غربی بوده و در 2هزار سال از 2500 سال گذشته، ایران همواره قطب شرقی قدرت بوده است و زمانی تقابل ایران و یونان، زمانی دیگر ایران و روم و … بوده و ایران همواره مرکز ثقل و غرب دائم در حال چرخش قطبی بین یونان، روم، فرانسه و … بوده است به نحوی که در تقابل‌های غرب با ایران، 480 جنگ رخ داده و در دو سوم این جنگ‌ها، ایران پیروز بوده است.

وی تصریح کرد: امروز عصاره غرب در ایالات متحده آمریکا جمع شده و آمریکا نیز در طول دهه‌های گذشته مانعی جز انقلاب اسلامی ایران نداشته بر این اساس معتقدیم موضوع و مشکل آمریکا امروز تعطیلی چند سانتریفیوژ، تحریم لوازم آرایش و مک‌دونالد نیست بلکه تقابل ایران و غرب، تقابلی است که هرگز به نتیجه نمی‌رسد.

* یکپارچگی میان دو ضد ممکن نیست/ ایران و آمریکا در تقابل تاریخی

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: ایران و غرب هرگز به نتیجه نمی‌رسند زیرا تقابل بین دو ضد ممکن نیست در نتیجه یا ما لیبرال می‌شویم و از مبارزه در راه اسلام دست بر می‌داریم یا آمریکا به اسلام می‌گراید در غیر این‌صورت، به هیچ شکل نمی‌توان این تقابل را یکپارچه کرد.

وی با بیان اینکه در اسلام یک جنگ ناتمام وجود داشته که تا امروز و از امروز تا آخر الزمان ادامه خواهد داشت، افزود: حق و باطل در اسلام نیز شکل گرفته و باطل همان نفاق است و هر جا حق قوی‌تر ظاهر شده، نفاق بروز و ظهور قوی‌تری داشته و این جنگ همان جنگ ابوسفیان با پیامبر اسلام(ص) است که این جنگ تا امروز بین نوادگان ابوسفیان و یاران او و نوادگان و فرزندان رسول خدا و یارانش ادامه داشته است.

عباسی عنوان کرد: ابوسفیان به ظاهر ایمان آورد اما همواره با حق و حقیقت و رسول خدا در مبارزه بود و امروز جریان ابوسفیانی‌ها توسط آل‌سعود، آل‌خلیفه و … در عربستان، قطر و امارات همان شیوه را در پیش گرفته و زیر بلیط صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حرکت شیعیان نیز سال‌ها توسط 59 زعیم بدون یک روز وقفه اداره شد و نفر شصتم، که حضرت امام (ره) بود، توانست جریان شیعه را روی کار آورد و هم ائمه و هم 60 زعیم، در مقابلشان جناح باطلی بود که در مقابل آنها قرار داشته است بنابراین امروز تقابل سپاه حق ایران با دله دزدهای داعشی نیست و اینها یک عقبه تاریخی در تاریخ ایران و یک عقبه تاریخی در تاریخ اسلام دارند.

* حافظه تاریخی آمریکا می‌گوید که باید از ایران بترسد

عباسی خاطر نشان کرد: آمریکا از هیچ کشوری نمی‌ترسد و از عهده همه کشورها برآمده اما حافظه تاریخی آنها می‌گوید که باید از ایران بترسد و امروز مسئله غرب با ایران، انرژی هسته‌ای نیست و آنها از دین ما هراس دارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تاکید کرد: قرآن کریم نیز اعلام کرده اینها تا شما را به دین خود درنیاورند، دست‌بردار نیستند و این مقابله از زمان آغاز بین حضرت آدم و ابلیس وجود داشته و امروز آمریکا میراث‌داران همان ابلیس است.

عباسی همچنین با اشاره به پروژه فرقه‌گرایی اظهار داشت: دشمنان ما جامعه را بر اساس این مدل، فرقه فرقه می‌کنند تا آنها را نابود کنند و تحقق این امر، دو دسته تکفیری نیاز دارد، یک تکفیری شیعه که امروز افرادی در شبکه‌های جهانی دائم به اهل سنت توهین می‌کنند و دیگری تکفیری سنی اما واقعیت این است که نه بهائیت نماینده تشیع است و نه وهابیت نماینده سنی اما این دو به جان هم می‌افتند و آنقدر به مقابله خود ادامه می‌دهند که دیگر چیزی از اسلام باقی نماند زیرا شیطان بزرگ برنامه‌اش این است که مسلمان با مسلمان بجنگد.

وی افزود: آمریکا رسما می‌گوید باید شیعه و سنی را با هم به جنگ بیندازیم و بر این اساس است که نباید باور کنیم که آمریکا داعش را بمباران می‌کند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: امروز حسین همدانی‌ها، سردار سلیمانی‌ها و … به جنگ با داعش نرفته‌اند بلکه آنها در واقع در حال نبرد با فرماندهان و سران ناتو هستند.

وی تصریح کرد: دانشجوی انقلابی امروز با دستیابی به این شناخت، دیگر از دیوار سفارتخانه بالا نمی‌رود بلکه از دیوار علم بالا می‌رود و دانشجوی انقلابی امروز دلش را به خارج از مرزها خوش نمی‌کند زیرا می‌داند غربی که 57 تریلیون دلار بدهی دارد و 19 تریلیون دلار آن بدهی آمریکا است، نمی‌تواند ناجی ایران باشد.

عباسی خاطر نشان کرد: اکنون بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا بر اساس نظر نظریه‌پردازان و مراکز آماری خودشان در وضعیت قرمز قرار دارند و ایران در وضعیت نارنجی است اما اجازه نمی‌دهند این موارد به گوش مردم برسد و تمام مشکلات اقتصادی را به خاطر نداشتن ارتباط با آمریکا بیان می‌کنند.

وی افزود: آنها که غرب و آمریکا را در ذهن مردم بزک کرده و تطهیر می‌کنند، بدانند که غرب و آمریکا در حال سقوط است و البته منادیان رابطه با آمریکا این آرزو را با خود به گور می‌برند.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.