سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع استکبارستیزی

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین که در نشستی معرفتی با موضوع استکبارستیزی در جمع مردم آران و بیدگل و برخی از مسئولان از جمله رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان سخن می‌گفت، با اشاره به این که مبارزه با استکبار یکی از وجوه اصلی تدین است گفت: از آن جا که مقام کبریایی مختص حضرت باری‌تعالی است، توحید حکم می‌کند که در مقابل هر کس که تکبر بورزد، استقامت کنیم.

عباسی به اتفاقات اخیر پاریس اشاره کرد و افزود: حوادثی را که تعدادی از تروریست‌های اجاره‌ای مستکبران در گروهک داعش ایجاد کردند، طوری برنامه‌ریزی شده است که به نام اسلام و به کام صهیونیسم باشد.

وی با بیان این که حوادث پاریس نشانه‌ نزدیک شدن هرچه بیشتر غرب به زوال است، با تشبیه استفاده‌های تبلیغاتی از حوادث پاریس به جوسازی‌های رسانه‌ای پس از یازده سپتامبر علیه اسلام، اضافه کرد: در چند روز گذشته با ایجاد موج‌های بزرگ اسلام‌هراسی، تعداد زیادی از مساجد در کشورهای مختلف به آتش کشیده شده است و مسلمانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان این که اندیشمندان غرب به فروپاشی نظام سرمایه داری و سبک زندگی غربی پی برده‌اند اظهار کرد: در سال‌های گذشته بیش از هزار عنوان کتاب از سوی نویسندگان آمریکا در مورد فروپاشی اقتصاد و سبک زندگی غرب نوشته شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با ذکر این نکته که غرب مدام با بحران سازی در جهان سعی می‌کند بر عمر رو به اتمام خود بیافزاید خاطرنشان کرد: زمانی که در سال ۲۰۰۰ بدهی اقتصاد آمریکا به ۴ هزار میلیارد دلار رسید، نمایشی تحت عنوان حمله به برج‌های دوقلو اجرا شد تا غرب عاملی برای فرافکنی و بقای بیشتر خود فراهم کند.

عباسی با اشاره به این که داعش نیز همانند طالبان دست‌ساخته‌ی غرب است تصریح کرد: پانزده سال پیش کسی باور نمی کرد که روزی تاریخ مصرف طالبان تمام شود، ولی امروز این اتفاق افتاده است و غرب در پی دست و پا کردن عاملی دیگر است تا با استفاده از آن برای بقای خود هراسی را در دل شهروندانش ایجاد کند.

وی به جنگ‌های مذهبی قرون وسطا که در نهایت به مسلط شدن بی دینی بر اروپا انجامید نیز اشاره و بیان کرد: ریچارد‌هاس، رئیس شورای سیاست خارجه‌ی آمریکا پس از حمله‌ی داعش به عراق و پیش‌روی آن تا دروازه‌های بغداد گفته بود جنگ سی ساله‌ی مذهبی جدیدی آغاز شده است.

حسن عباسی در این مورد ادامه داد: آن‌ها می‌دانند که آینده از آن اسلام است، بنابراین می‌خواهند مسلمانان را به جان هم اندازند و در آنان تنفر از دین ایجاد کنند تا توجه آن‌ها از تاسیس تمدن نوین اسلامی دور شود.

وی در پایان با اشاره به رسیدن غرب به بن‌بست تئوریک و شکست خوردن لیبرالیسم و مارکسیسم عنوان کرد: قدم اول در پر کردن این خلأ تئوریک این است که بدانیم لیبرالیسم نفس‌های آخر را می‌کشد و هیچ مکتبی جز اسلام نمی تواند خلأ تئوریک جهان را پر کند و تمدن نوینی را بنا نهد.

منبع: خبرگزاری ایکنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

3 دیدگاه

  1. دکتر ایووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول داری

  2. سلام جناب یکتا. امکان داره درحد چند دقه وقتتون رو بگیرم؟ ؟؟؟؟ بابت چند پیشنهاد یا انتقاد. تلفنی یا از طریق اعلام یه پست الکترونیکی. باسپاس