سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جمهوری اسلامی‌ یا جمهوری لیبرال، مسئله این است

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین عصر امروز ـ 22 اردیبهشت 95 ـ در همایش راه روشن انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجویی و به میزبانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد ضمن اشاره به اینکه انسان های بزرگی در طول 38 سال گذشته از انقلاب زحمات عظیمی برای انقلاب کشیده اند تصریح کرد: صدای پلشتی و اختلاس ها زیاد بلند می شود اما هرازگاهی که کسی مثل شهید ناظری از دنیا می رود تازه متوجه می شویم که چه کسانی این انقلاب را تا به اینجا رسانده اند.

وی در مورد خدمات شهید محمد ناظری بیان داشت: حزب الله لبنان، مجاهدین کرد در عراق و مجاهدین افغانی در زمان شاه مسعود توسط محمد ناظری و شاگردان او تربیت شده اند. نیروهای ویژه زمینی، سپاه قدس، نیروی ویژه بسیج و نیروی انتظامی مستقیما و یا غیر مستقیم شاگردان محمد ناظری هستند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: عملیات ویژه کرکوک را همین محمد ناظری هدایت کرد. عملیات فتح 5 و فتح 8 نیز توسط ایشان طراحی گردید. طراحی عملیات عبور از اروند و تسخیر جنوب شهر فاو که به عهده لشکر ثار الله بود توسط شهید ناظری انجام شد.

عباسی در مورد نقش حساس علم مبارزه در علوم استراتژیک خاطرنشان کرد: یکی از علوم بسیار حساس علم مبارزه است که از اجزای علوم استراتژیک است. ما در حیطه علوم مبارزه در دنیا دارای مکتب هستیم. جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق (ایرانی و اسلامی) می جنگند اما روشی که داعش و النصره در قبال آن می جنگد صهیونیستی است. این روش توام با خشونت و عریانی است. سرها می برند جنایت و زن ستیزی می کنند که این روش یک علم مبارزه صهیونیستی است اما علم مبارزه اسلامی ضد صهیونیستی، ضد لیبرالیستی و ضد کاپیتالیستی است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین علم انسانی که بروز اجتماعی دارد دانش مبارزه است تصدیق کرد: بخش عمده ای از انقلابیون دنیا آموزش دیده شهید محمد ناظری هستند او هم پای جوانان مبارزه و مجاهدت می کرد. در دهه های آینده شاگردان محمد ناظری مکتب فکری نیروهای اسلامی را بیش از پیش تئوریزه خواهند کرد.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آنچه امنیت ما را تامین می کند پدافند ضد موشکی اس 300 روسیه ای نیست بلکه تکنولوژی بومی موشکی امنیت ما را تامین می کند.

عباسی در مورد تفاوت نیروهای انقلابی و غیر انقلابی اظهار داشت: نیروهای غیرانقلابی مثل برخی از استادان دانشگاه هستند که هر روز در تلویزیون می آیند و می گویند آیا می شود تولید علم کرد یا خیر؟ اما مهمترین پدیده را نیروهای انقلابی در عمل ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردی را در علوم انسانی نمی بینیم که حرف جدید از علوم اسلامی ایجاد کند خاطرنشان کرد: اما امروز شما اسمی به نام محمد ناظری می شناسید که تمام فرماندهان حزب الله توسط او آموزش دیده اند همچنین کسانی که به هرزگوین رفتند و مردم آنجا را نجات دادند 90 درصد شاگردان ناظری بودند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه علم تنها در دانشگاه ها نیست بلکه حقیقت آن بیرون از دانشگاه صورت می گیرد ادامه داد: علم تجربیاتی است که در بیرون ایجاد و سپس بعد از تئوریزه به داخل دانشگاه می آید. راه ما شمعی است که شهدا برافروخته اند شمع و قلب امثال محمد ناظری تاریخ جامعه ما را روشن می کند. برای زمینه سازی ظهور تمام نیروهای دنیا باید در این مورد تربیت شوند. امروز در بیش از 60 کشور دنیا نیروهای تربیت شده برای زمینه سازی ظهور وجود دارند.

عباسی با تاکید بر اینکه اگر اقدامات امثال مثل محمد ناظری نبود CIA این مملکت را تبدیل به سوریه می کرد بیان داشت: اگر قاسم سلیمانی حرکت نهضتش در سوریه و عراق می درخشد به خاطر حضور و آموزش محمد ناظری بود پس راه ما روشن است.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها مایه علمی دارند اما جرات بیان آن را ندارند اظهار داشت: مصلح اجتماعی کسی است که از علمش در تخصصش استفاده می کند. علامه جوادی آملی 35 سال تفسیر موضوعی قرآن گفتند این بخش عالم دین، ایشان می شود اما وقتی همان عالم به مانند ایشان از سیستم بانکی انتقاد می کند تبدیل به مصلح اجتماعی می شود و می فرمایند کسی که زمینه را برای ورود دشمن مهیا کند دیوث سیاسی است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه هر کسی که در مقابل کلمه دیوث آقای جوادی ایستاد حتما مشکلی در کارش دارد تصریح کرد: کسی که در اقتصاد زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا کند دیوث اقتصادی است همچنین کسی که در فرهنگ زمینه نهادینه شدن فرهنگ غیر توحیدی را مهیا می کند دیوث فرهنگی است بنی صدر و منتظری عمدتا به خاطر اینکه بنیان فکری شان لیبرالی بود عزل شدند. وزرایی هم وجود دارند که از لیبرال دفاع می کنند و لیبرال را که در آمریکا اجرا می شود نسخه توسعه و عدالت می دانند آن وقت در جنبش وال استریت 99 درصد مردم آمریکا ضد یک درصد لیبرال به خیابان می ریزند.

عباسی با تاکید بر اینکه بهشتی، مطهری و مصباح یزدی نیز مصلح اجتماعی هستند بیان داشت: همان ها که عدم کفایت بنی صدر را صادر کردند 30 سال بعد وقتی سر کار می آیند حرف های بنی صدر را می زنند. 15 سال پیش اعتراض به نظام بانکداری را آقای مصباح یزدی نیز کردند و همین هجمه ای که در مقابل آقای جوادی آملی انجام شد نسبت به او هم به کار گرفته شد.

وی افزود: شاهد هستیم بعد از عید 11 مرجع تقلید به نظام بانکی اعتراض کردند در حالی که صدایی از دولت درنمی آید در مجمع تشخیص مصلحت نظام سند حکومتی نظام های اقتصادی منتشر شد که در آن یک آیه از قرآن امام و رهبری نیست که رهبری نیز پس از دیدن آن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند در حالی که سخنگوی دولت در تلویزیون مبنای برنامه ششم را همین کتاب نظام های اقتصادی می داند. اندیشه هایی به وجود آمده که هر روز رهبری باید جواب آن را بدهند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه خطر آدم دیندار سکولار از بمب اتم آمریکا بیشتر است بیان داشت: در همین دو سه روز گذشته چند دانشجوی مقطع دکتری تماس گرفتند و درخواست داشتند پروپوزال خود را دیوث سیاسی بردارند.

عباسی کسی را که در VOA علیه کشورش صحبت می کند دیوث سیاسی خواند و ادامه داد: در مفهوم دیوث سیاسی کسی که در سه روز گذشته نسبت به صحبت های آقای جوادی آملی اعتراض دارد احتمالا خود مشکل دارد.

عباسی در مورد برداشت دو میلیارد دلار آمریکا از پول های بلوکه شده ایران گفت: اگر دو میلیارد دلار به خاطر ضلالت دولت قبل برداشته شده چرا مصادره شش میلیارد دلار بنیاد علوی در سال گذشته توسط آمریکا گم شده است؟ دو ریل متدین عوام گرا و لیبرال ها مصیبت پیش پای رهبری و امام هستند.

وی در مورد جمهوری اسلامی و جمهوری لیبرال اسلامی تصریح کرد: بعد از انقلاب تمام دولت ها جمهوری لیبرال اسلامی بوده اند. سخنگوی حزب کارگزاران خود را لیبرال مسلمان معرفی کرد و سخنگوی حزب اعتماد ملی خود را سوسیالیست مسلمان معرفی کرد در حالی که ما می گفتیم نه شرقی نه غربی. مطمئن باشید نیروهای انقلاب روبروی این تفکرها می ایستند.

رئیس اندیشکده یقین در پایان در مورد تمدن نوین اسلامی که امام و رهبری در مورد آن صحبت کرده اند تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی که امام و رهبری در مورد آن صحبت کرده اند به 200 انقلاب نیاز دارد زیرا تمدن غرب 200 انقلاب را پشت سر گذراند تا تبدیل به تمدن غرب شد پس ما نیز با یک انقلاب به تمدن غرب نمی رسیم. غربی ها 400 سال برای رسیدن به تمدن غرب تلاش کردند. ما با راه های میانبر در سال 2050 تا 2065 باید تمدن آرمانی اسلامی را پیاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.