سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چگونه یک تمدن بسازیم؟

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین روز دوشنبه – ۱۰ آبان ۹۵ – در همایش دانش آموزی استکبار ستیزی در یزد، تلقی استکباری را تلقی فرعونی دانست و گفت: استکبار طلب مقام کبریایی است و ما در شعار الله اکبر معتقدیم فقط خدا واجد این شرایط است و اگر کسی در زمین برتری جست او مقام استکباری را برای خودش در نظر گرفته است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سیزده آبان اظهار داشت: در کشور ما مبارزه با استکبار جهانی، روز ملی دارد که شاخ استکبار در آن توسط دانشجویان شکسته شد. هر چند جاسوسان آمریکایی تلاش کردند بسیاری از اسناد را از بین ببرند اما با این حال 90 مجلد کتاب از اسناد جاسوسی بیرون آمد و نشان داد سفارت آمریکا یک لانه برای جاسوسی و براندازی بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان داشت: سی سال قبل فهم این نکته که چطور یک سفارت، زمینه براندازی را در کشوری ایجاد می کند دشوار بود، اما امروز هالیوود فیلم هایی نظیر HomeLand را تولید کرد که رسما ً نشان می دهد که بخش اعظمی از هر سفارت خانه را افراد سازمان جاسوسی آمریکا تشکیل می دهند.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی تاکید کرد: درخواست رهبر انقلاب مبنی بر جهاد کبیر و ترسیم افق تمدن اسلامی، ما را ملزم می کند که به مسائلی در حوزه آینده شناسی بپردازیم.

دکتر عباسی ابراز داشت: شما به عنوان نوجوان و جوانی که افق طولانی از عمر شما باقی مانده باید بدانید که چطور می توانید به اسلام، انقلاب و نظام خدمت کنید و تبدیل به یک عنصر حساس و تمدن ساز شوید.

رئیس اندیشکده یقین اذعان داشت: امروز تمدن غالب در جهان، تمدن انگلیسی و آمریکائی است که امپراطوری جهان را تشکیل داده، اینکه ما بخواهیم ما به ازای این تمدن، تمدن اسلامی تشکیل دهیم اولین لازمه آن همان جهاد کبیری است که رهبر انقلاب در دیدار با دانش آموزان مطرح کردند.

وی در تشریح «جهاد کبیر» اعلام کرد: جهاد لزوما در برابر یک دشمن صورت می گیرد. باید بتوانیم نیروی دشمن را خنثی کنیم تا بتوانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم. تبعیت از آمریکا و غرب در خیلی از زمینه ها روا نیست. اگر این تبعیت ها را زدودیم جهاد کبیر انجام داده ایم.

عباسی دامه داد: تمام ملت های دنیا پذیرفته اند که شاخص ها و استانداردهای تمدن غربی را بپذیرند و حاشیه نشین باشند. اما امام(ره) می فرمودند ما باید تمدن خود را بسازیم.در دوران زعامت رهبر انقلاب نیز ایشان از اصطلاحات تمدن نوین اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صحبت کرده اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: از دل نسل قبل انسان هایی مثل شهید شهریاری بیرون آمدند که به دانش انرژی هسته ای دست یافتند. اما تمام دنیا بسیج شدند تا این دانش را از ما بگیرند، چرا که هر چیزی که مال ما باشد، تمدن ما را می سازد.

وی گفت: چرا دشمن دانشمندی مثل شهید شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن را ترور می کند اما خیلی دیگر را ترور نمی کند؟ چون خطری برای تمدن غرب ندارند. دشمن کسی را ترور می کند که بگوید من مدل ایرانی_ اسلامی خودم را تولید می کنم. صنعتی که دستش جلوی دشمن دراز باشد نشان می دهد این صنعت در این حیطه آدم انقلابی نداشته است.

عباسی خطاب به دانش آموزان گفت: مثل انبیا حرف جدید بزنید. نظم نوین جهانی را کنار بزنید. ایرادی ندارد اگر شما را تندرو بخوانند. به فرموده رهبر انقلاب نباید از این انگ ها و نسبت ها بترسیم.

وی با اشاره به محبوبیت سردار قاسم سلیمانی گفت: مستضعفین نسبت به فردی مثل قاسم سلیمانی و یارانش حب دارند اما در مقابل زورمداران، فرعونیان و متفرعنان نسبت به وی بغض دارند. انسان باید اینگونه باشد، باید مثل علی(ع) جاذبه و دافعه داشته باشد. کفار باید از او کینه داشته باشند نه اینکه او را بغل کنند و بخندند. کسی که محبوب کفار است به خودش شک کند. اگر به عنوان انسان انقلابی به اینجا نرسیدید مسیر را اشتباه رفته اید.

دکتر عباسی با طرح این سوال که چگونه باید یک تمدن بسازیم گفت: باید با تحول در علوم انسانی، اصلاح سیستم ربوی بانکی و ایجاد الگوهای جایگزین، زمینه ایجاد تمدن اسلامی را محقق کرد. چرا که اگر ما به ازای شاخص های تمدن غرب را تولید کنید، انقلابی هستید و قائل به جهاد کبیر هستید.

منبع: عصرفرهنگ

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. میشه لطفا بگین چه صور باید سخنرانی استاد رو از سایت دانلود کنیم