۲۰ آذرماه، سال‌روز تأسیس بنیاد برکت

? ۲۰ آذرماه، سال‌روز تأسیس بنیاد برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) است.

?این نهاد، بنیادی اقتصادی است که در اساس‌نامه آن چنین آمده:
«با تفأل بر قرآن کریم (آیه‌ی ۹۶ از سوره‌ی مبارکه‌ی اعراف) نام این نهاد «برکت» نامیده شد تا از همان ابتدا پیام‌آور برکت و توسعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور باشد.»

?انتخاب عنوان برکت برای این بنیاد انتخاب زیبایی بوده است. نهادهای انقلابی باید مفاهیم دینی را احیاء کنند. البته احیاء مفاهیم دینی نیاز به کرسی نظریه‌پردازی و کار فکری عمیق دارد.
تبیین مفهوم «برکت» بر پایه تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، توسط استاد عباسی انجام شده و برخی ابعاد آن تاکنون در کلبه کرامت تدریس شده است.

?#اقتصاد_پول_مبنا مصیبت‌هایی بر سر بشر و طبیعت آورده که قابل جبران نیست. تنها راه نجات از این وضعیت استقرار پارادایم #برکت_مبنا بر معیشت بشر است.

?برکت در معنای ساده‌ی خود یعنی «هرچه برداری، تمام نمی‌شود» قرآن کریم، انفاق را موجب برکت در جامعه می‌داند؛ زیرا بیشتر افراد، از آنچه که رزق آنهاست و بسیار دوست می‌دارند، در راه خدا دل کنده و انفاق می‌کنند تا به بر و نیکی دست یابند.«لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ …» رزق انسان، قبض(تنگ) و بسط(گشاده) می‌شود. «إِنَّ رَبَّكَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ …» تنگی رزق انسان، عواملی دارد. گاهی امتحان و ابتلاء انسان است و گاهی نیز به علت گناه و معصیت، رزق انسان مؤمن تنگ می‌شود. آیه ۹۶سوره اعراف به همین نظام اشاره دارد: «اگر اهل شهرها و روستاها ایمان می‌آوردند و تقوا می‌ورزیدند، مسلّماً (درهای) برکت‌هایی از آسمان و زمین را بر روی آنها می‌گشودیم…»

? yaghin.org/dacisfiles/Document/2126-2126-V1.jpg

❇️ نظریه اقتصاد برکت مبنا را از سرفصل «شورش علیه طمع» از مجموعه سرفصل‌های کلبه کرامت ارائه شده است:

? yaghin.org/Export/CategorySession?CategoryID=46

کانال رسمی استاد حسن عباسی
? @Hasanabbasi_ir

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.