اعتقاد به توحید یعنی ساختن جامعه توحیدی

✴️ آغاز ایام‌الله دهه فجر، بر شما فجرآفرینان دیروز، امروز و فردا تبریک و تهنیت باد?

❇️ اعتقاد به توحید یعنی ساختن جامعه توحیدی

?اعتقاد به وحدانیت خداوند در اصل توحید، موحدین را برآن می‌دارد تا برای تحقق «کَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا» با خدای خود عهد ‌بندند. که: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» از این رو همه بر سر یک عهد هستیم.

?عهدی از آدم تا خاتم و از علی تا آخرالزمان. انبیا(ص) یکی پس از دیگری آمدند تا بشر را از چنگ شیطان و انانیت و منیت او رهایی بخشند. با ختم #نبوت، ارتباط بین زمین و آسمان از حیث پیام قطع می‌شود. چراکه دیگر بشر به میزان بلوغ لازم رسیده است تا معمارانی داشته باشد که بتوانند طرح استراتژیک نهایی (قرآن کریم) را پیاده کنند، فرآیند #امامت از اینجا آغاز می‌شود.

?بار دیگر شیطان همانطوری که عمده‌ی انبیا را ناکام گذاشت، این‌بار از اطرافیان پیامبر استفاده کرد، کودتایی صورت گرفت تا غدیر محقق نشود. در غدیر، دین کامل شد؛ اما دینِ کامل شده، محقق نشد. #انقلاب_اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با امام(ره) علیه شاه شروع نشد؛ بلکه با علی(ع) در صدر اسلام و در عدم تحقق غدیر آغاز شد؛ انقلابی برای تحقق توحید.

?امام خامنه‌ای – ۹۶/۶/۶
? «حرکت انبیا، حرکت برای توحید است؛ اصلاً اساس کار دعوت انبیا، دعوت به توحید است. دعوت به توحید فقط به معنای این نیست که عقیده پیدا کنید که خدا یک است و دو نیست و این بتها یا این خدایان -موجودی که هستند- ارزش الوهیّت ندارند؛ فقط این نیست، عقیده‌ی به توحید، زمینه‌ی اساسیِ یک جهان‌بینی است که زندگی را می‌سازد. عقیده‌ی به توحید یعنی جامعه‌ی توحیدی به وجود آوردن؛ جامعه‌ای که بر مبنای توحید شکل بگیرد و اداره بشود…
این طبعاً همان مشکلات انبیا را دارد، همان اجر نبوّت‌ها را هم دارد، همان توفیقات انبیا را هم دارد… خودتان را آماده کنید برای پنجاه سال، شصت سال، هفتاد سال تلاش کردن و کار کردن و زحمت کشیدن، و بدانید که در پایان این راه، دنیا دگرگون خواهد شد بر اثر تلاش شما و بدون تردید به سمت مطلوب پیش خواهد رفت؛ حتماً این‌جور خواهد شد»

انقلاب کردن دشوار بود؛ اما ساخت دولت اسلامی از این هم دشوارتر است.
انقلاب کردن دشوار بود؛ اما ساخت دولت اسلامی از این هم دشوارتر است.
انقلاب تمام نمی‌شود
انقلاب تمام نمی‌شود
«وَالَّذینَ جٰهَدوا فینا لَنَهدِیَّنَهُم سُبُلَنا»
«وَالَّذینَ جٰهَدوا فینا لَنَهدِیَّنَهُم سُبُلَنا»
هنوز دولت اسلامی نداریم
هنوز دولت اسلامی نداریم
 اگر کشور به معنای واقعی اسلامی شود...
اگر کشور به معنای واقعی اسلامی شود…
تحقق تمدن نوین اسلامی در گرو #نظام_سازی، #دولت_سازی و #ملت_سازی
تحقق تمدن نوین اسلامی در گرو #نظام_سازی، #دولت_سازی و #ملت_سازی
تقوا، راه وصول به تمدن اسلامی
تقوا، راه وصول به تمدن اسلامی

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. داور نظری رازلیقی

    سلام. خیلی ممنون از تلاش و زحمات شما و استاد