استاد حسن عباسی در گفت وگو با ایرنا: باید عصر رسانه های متعدد، متکثر و متنوع را بپذیریم

استاد حسن عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که با توجه به تعداد قابل توجه شبکه های رادیویی و تلویزیونی چرا شماری از بیننده ها شبکه های ماهواره ای را تماشا می کنند، گفت: اول باید بدانیم در عصر رسانه های متعدد، متکثر و متنوع زندگی می کنیم. وقتی شرایط در فضای سایبر فراهم است که به رسانه های متنوع دسترسی داشت و در داخل کشور هم می توان رسانه های متنوع و متعدد را دید.
وی در حاشیه نشست رسانه ها و تروریسم ادامه داد: بنابراین در شرایطی زندگی می کنیم که دیگر از منع یعنی نبینید و نشنوید نمی توان صحبت کرد و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که اولا این تنوع را در سه حیطه رسانه های داخلی، رسانه های سایبری و رسانه های خارجی بپذیریم و وقتی این تنوع را پذیرفتیم می توانیم به مخاطب تشخیص لازم را بدهیم که بین رسانه ها انتخاب کند و بداند کدام رسانه پیام درست تر و سرراستی را می دهد.
عباسی گفت: اکنون بسیاری از مخاطبان در رسانه های جوامع مختلف در معرض حجم انبوه اطلاعات هستند و به نوعی رسانه ها را پس زده اند. اصطلاحی در علوم ارتباطات به نام ولع رسانه ای (informational greed) جدیدا باب شده است؛ یعنی مخاطب علاقه به داشتن اطلاعات دارد به خصوص اطلاعاتی که ماهیت دوسویه در فضای سایبری دارد.
بنابراین تاثیر شبکه های ماهواره ای در بازه زمانی پنج یا شش سال آینده به شدت ریزش پیدا می کند و به سمت فضای سایبری می رود و این اتفاق در همه جهان می افتد.
وی ادامه داد: اکنون باید تاثیر رسانه های داخلی، رسانه های یکسویه ماهواره ای و رسانه های دوسویه سایبری را بررسی کنیم. برای اینکه مخاطب به پیام رسانه های ما توجه کند اولا کیفیت خبر و رسانه ای که خبر را منتشر می کند؛ اهمیت دارد و باید بپذیریم ما اقلیتی هستیم در فضایی که صدها رسانه در حوزه های مختلف دارند فعالیت می کنند. اما نقطه قوت و دست برتر ما این است که ما چون به زبان فطرت حرف می زنیم باز هم مخاطب به رسانه های خودی سر می زند و هنر ما این است که به زبان فطرت حرف بزنند زیرا زبان جهان شمول است.

منبع: ایرنا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.