سخنرانی استاد عباسی با موضوع خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عباسی عصر دوشنبه در جلسه سخنرانی با عنوان «خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک» در دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اجرای انواع و اقسام استراتژی‌ها توسط آمریکا علیه ایران اظهار داشت: البته ایالات متحده آمریکا در این توطئه‌ها و استراتژی‌ها با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی به موفقیتی دست نیافته است.

وی با بیان اینکه ذات آمریکا، سلطه‌گری و استبدادگری است، افزود: این دولت هیچ گاه در طول تاریخ دست از زیاده‌خواهی‌‌ها و سلطه‌طلبی‌های خود علیه دیگر کشورها برنداشته است.

دشمنی آمریکا با ایران همیشگی است

رئیس اندیشکده یقین، دشمنی آمریکا با ایران را همیشگی و دائمی خواند و ادامه داد: اعتمادسازی‌ها، پای میز مذاکره‌ نشستن‌ها، اجرای خواسته‌های آمریکا، همه و همه هیچ تأثیری در روند اقدامات زورگویانه ایالات متحده آمریکا نداشته و نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکا در دوران سازندگی، سیاست «هویج و چماق» را علیه ایران به کار برد، گفت: دولت هاشمی برای اخذ وام به خواسته‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تن داد و در این مسیر مماشات، زمینه صدور رأی پیگرد قانونی او و تعدادی از مسئولان کشور با رأی یک دادگاه محلی آلمان شکل گرفت.

عباسی با بیان اینکه وقایعی چون دادگاه میکونوس، اتهام به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، نتیجه این مماشات بود، در ادامه از وضعیت روابط سیاسی دولت خاتمی با دیگر کشورها سخن راند و گفت: دولت خاتمی با انتقاد به دولت هاشمی مبنی بر اینکه در برخورد با جهان سعه صدر نداشت، موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد.

ایران در زمان گفت‌وگوی تمدن‌ها «محور شرارت» معرفی شد

وی با بیان اینکه 150 کشور جهان در سازمان ملل به این طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها رأی می‌دهند، گفت: اما درست در همین سال، آمریکا اسلحه حادثه 11 سپتامبر را برای دست‌اندازی به دیگر کشورها برداشت و ایران را نیز محور شرارت معرفی کرد.

این استراتژیست با اشاره به اینکه اعتمادسازی اصلاحات و سازندگی نتوانست از استکبار آمریکا علیه ایران بکاهد، گریزی به وضعیت کشورهای تحت امر آمریکا چون عربستان زد و ادامه داد: عربستان سعودی به این دلیل که بله‌ قربان گوی آمریکاست و نفت خود را مفت در اختیار این کشور قرار می‌دهد، هیچگاه تروریسم معرفی نمی‌شود.

پرونده هسته‌ای ایران دستاویزی برای اعمال فشار

به گفته وی نظام سلطه جهانی به هر کشوری که نخواهد با سیاست‌های سلطه‌جویانه آن همراهی کند، هزار و یک انگ و اتهام می‌زند.

عباسی با بیان اینکه در سال 80، آمریکا با ساخت فیلم «w»، زمینه‌سازی برای حمله به ایران را در دستور کار داشت، افزود: جرج بوش، با نشان دادن نقشه ایران به دیگر سیاستمداران آمریکایی، مطرح کرد که باید این باتلاق را بخشکانیم!

وی طرح این مسائل از سوی آمریکا و تلاش برای براندازی این نظام را به دلیل استکبارستیزی ایران دانست و گفت: چهار پرونده «نقض حقوق بشر»، «حمایت از تروریسم»، «فقدان دموکراسی» و« تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای»، زمینه‌ای برای وارد کردن اتهام به ایران شد تا از این طریق به اهداف خود در برابر ایران دست یابند.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به اینکه اتهام به پرونده هسته‌ای ایران بیشترین اهمیت را برای آمریکا داشت، گفت: در دولت خاتمی، تعلیق گسترده فعالیت‌های هسته‌ای با هدف اعتمادسازی برای آمریکا نیز راه به جایی نبرد.

استراتژی «هویج و چماق»

وی ادامه داد: بعد از تعلیق فعالیت‌ها، آمریکا قصد مهار هسته‌ای، مخدوش کردن اقتدار ملی و حمله به ایران را داشت که البته بعد از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و فکر پلمب تأسیسات هسته‌ای کشور، این هدف به یک آرزو تبدیل شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکا با 27 هزار کلاهک هسته‌ای، هزاران موشک بالستیک و کروز هنوز از ایران وحشت دارد، بیان داشت: کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا برای 10 بار نابودی کره زمین کفایت می‌کند، اما باز هم از ایران در هراس است که این امر ماهیت پوشالی این تمدن استکباری را نشان می‌دهد.

وی سیاست آمریکا علیه ایران در سال 80 را سیاست هویج و چماق ذکر کرد و ادامه داد: در این سیاست با دادن چند امتیاز جزئی، چماق نظام سلطه بر سر کشور است، اما از آن جایی که نظام ایران، همواره دنبال برخورد احترام‌آمیز سایر کشورها با مردمش بوده، این سیاست نتوانست کاری از پیش ببرد.

استراتژی «پلیس خوب، پلیس بد»

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه نظام سلطه در سال 83 با استراتژی «پلیس خوب، پلیس بد» وارد شد، تصریح کرد: انگلیس، آلمان و فرانسه خود را ژاندارم خوب دهکده جهانی معرفی کردند و با این ترفند که اگر دیگر کشورها به خواسته‌های پلیس خوب تن در ندهند، به دام پلیس بد، یعنی آمریکا و اسرائیل دچار می‌شوند.

استراتژی «شوک و بهت»

وی از جواب ندادن این استراتژی در مورد ایران سخن گفت و ادامه داد: استراتژی بعدی، «شوک و بهت» بود که در اواسط سال 83 علیه ایران اسلامی اعمال شد.

به گفته عباسی دو بخش شوک انقلابی، ناشی از یک اغتشاش گسترده در سطح کشور ایران و دیگری شوک دموکراتیک، ناشی از تحقق یک انقلاب مخملین از اهداف این استراتژی بود، به این صورت که نظام سلطه در جریان بهت کشور از شوک وارده، به اهداف خود دست یابد.

وی تصریح کرد: از آنجا که آمریکا موفق به وارد آوردن شوک چه از درون و چه از بیرون به ایران نشد، «بهتی» پدید نیامد که بتواند از آن بهره‌برداری کند.

استراتژی «انقلاب مخملین»

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه سخنانش استراتژی «انقلاب مخملین» را دیگر استراتژی آمریکا علیه ایران عنوان کرد و ادامه داد: در این رویکرد نیز با تبلیغات عمومی و انجام عملیات روانی، قصد براندازی نظام دنبال می‌شد که در این مورد نیز آمریکا نتوانست به مقصود خود برسد.

«چیکن استراتژی»

وی استراتژی آمریکا علیه ایران در دوران احمدی‌نژاد را نیز «چیکن استراتژی» نام نهاد و بیان داشت: در این نوع از استراتژی ترفندهای گوناگون روانی و فیزیکی، برای وادار کردن حریف به کنار رفتن از رویارویی و برخورد به کار گرفته می‌شود که در دولت احمدی‌نژاد شاهد این رویارویی بین آمریکا و ایران و کوتاه نیامدن آنها در برابر هم بودیم.

استراتژی «قورباغه آب‌پز»

عباسی طولانی‌ترین «چیکن استراتژی» را مربوط به بحران موشکی 1992 کوبا دانست که دو ماه به طول انجامید و گفت: البته «چیکن استراتژی» ایران و آمریکا از بحران موشکی 1992 طولانی‌تر شد، زیرا از 84 تا 92 شاهد ادامه آن بودیم.

به گفته وی در جریان «چیکن استراتژی»، آمریکا هم‌زمان «استراتژی قورباغه آب‌پز» را نیز به کار برد، به این معنا که جریان سلطه و در رأس آن آمریکا، باید محیط جهانی را چون آب درون دیگ، به آرامی به نقطه جوش رساند تا ایران به مرور در آن آب‌پز شود که البته این سیاست نیز راه به جایی نبرد.

استراتژی «آنفولانزای نیویورکی»

رئیس اندیشکده یقین «آنفولانزای نیویورکی» را دیگر استراتژی آمریکا دانست و ادامه داد: این استراتژی شامل پنج وجه «نفرت از اسلام»، «نفرت از ایرانی‌گری»، «نفرت از نظام»، «نفرت از مسئولان» و «نفرت از قومیت‌ها» است که وجه نفرت از ایرانی‌ها را در فیلم 300 می‌بینیم.

«استراتژی مار»

وی با بیان اینکه پیاده کردن «استراتژی مار» دیگر هدف آمریکا در ایران بود، گفت: آمریکا در این استراتژی به دنبال منجمد کردن فضای بین‌المللی برای ایران به منظور بی‌حس کردن و به انزوا کشیدن آن بود که البته در این مورد نیز به موفقیتی دست نیافت.

«استراتژی آژاکس»

عباسی «استراتژی آژاکس» را یک استراتژی دیگر عنوان کرد و افزود: این استراتژی برای نخستین‌بار برای مصدق به کار رفت که جواب داد، اما در مورد نظام اسلامی ایران که در جریان فتنه 88 خودنمایی کرد، نتوانست به هدف مورد نظر دست یابد.

وی با بیان اینکه در این نوع استراتژی، حکومت دست به خودکشی سیاسی می‌زند، تأکید کرد: خویشتن‌داری نظام در موضوع فتنه 88 و ورود مردم برای جمع کردن این فتنه باعث شکست این استراتژی شد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه در سال 89 و 90، دوران رکود را شاهد بودیم به طوری که استراتژی خاصی علیه ایران پیاده نشد، اما تحریم‌ها شدت گرفت، تصریح کرد: در دولت جدید نیز دوباره شاهد برگشت استراتژی «هویج و چماق» علیه کشور هستیم.

به کارگیری بیشترین استراتژی‌ها علیه ایران

وی با بیان اینکه آمریکا بیشترین استراتژی را علیه ایران به کار برده است، گفت: از سال 80 تا 92، یعنی یک دوره 12 ساله شاهد به کارگیری این تعداد استراتژی براندازی علیه نظام جمهوری اسلامی بودیم در صورتی که برای فروپاشی شوروی، طی 45 سال فقط سه استراتژی به کار گرفته شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال سلطه بر جهان است، تأکید کرد: البته دیگر سیاست‌های پوسیده و نخ‌نمای این دولت اثری بر جهان ندارد به شرط اینکه هوشیار باشیم و غفلت نکنیم.

وی در ادامه از فروپاشی نظام اقتصادی جهان سخن گفت و با بیان اینکه در سال 2014 بدهی اقتصاد جهانی در 200 کشور جهان، 52 تریلیون دلار بوده، در صورتی که در 10 سال گذشته این بدهکاری 22 تریلیون دلار بوده است.

مبنای پول ایران نباید دلار بی‌پشتوانه آمریکا باشد

این استراتژیست بیشترین بدهکاران را نیز شامل کشورهای اروپای غربی، آمریکای شمالی، استرالیا، چین، ژاپن و کره جنوبی دانست و بیان داشت: هر کشوری که بیش از دیگر کشورها، طرح‌های اقتصادی مورد نظر غرب را پیاده کرده، بیشترین ضربه را نیز خورده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال 2015 بدهکاری کشورها از مرز 55 تریلیون دلار نیز خواهد گذشت، گفت: این بدهکاری‌ها حاصل چاپ اسکناس بدون پشتوانه توسط آمریکاست.

عباسی با طرح این سئوال که چرا باید مبنای پول کشور ما دلار بی‌پشتوانه آمریکا باشد، ضمن انتقاد از این وضعیت بیان داشت: بعد از مشاهده چاپ پول بدون پشتوانه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا نیز اقدام به چاپ یوروی بدون پشتوانه و ژاپن نیز به چاپ ین بدون پشتوانه روی آورد.

وی با بیان اینکه آمریکا مبنای معاملات نفتی جهان را «دلار» قرار داده است، گفت: این دلار بدون پشتوانه باعث زوال اقتصاد جهانی شده و متأسفانه هنوز شاهد تدریس تئوری‌های شکست‌خورده اقتصادی غرب در دانشگاه‌های کشور هستیم.

اثر سودخواری بر بشریت از طاعون بدتر است

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به طرح ایران در راه‌اندازی اوپک گازی و انجام معاملات تجاری با پول همان کشور یادآور شد: آمریکا بعد از اینکه متوجه اجرای این طرح از سوی ایران شد، درصدد ممانعت از عملیاتی شدن آن برآمد، اما ایران این کار را انجام داد، بدون اینکه آمریکا بتواند کاری انجام دهد.

وی با انتقاد از اساتید علم اقتصاد در دانشگاه‌ها، با تأکید بر اینکه آنها فقط به دنبال نظریه‌های مکاتب شکست‌خورده غرب هستند و آن را به خورد دانشجویان می‌دهند، تصریح کرد: خلق پول نه تنها به معنای خلق ثروت نیست که معنایی جز خلق بدهی ندارد.

عباسی گریزی به نظام رباخواری غرب زد و خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید «رباخوار به جنگ من به پا خاسته است» پس باید مراقب چنین نظامی بود.

وی با بیان اینکه اثر سودخواری بر بشریت از طاعون بدتر است، اساس و پایه بانک‌ها را بر مدار رباخواری دانست و گفت: سرانه تعداد بانک‌های ایران بیشتر از سایر نقاط جهان است، در صورتی که باید توجه داشت همین نظام سوداگری، غرب را با چالش مواجه کرده است.

80 درصد مردم از راه ربا و وام تأمین می‌شوند

این استراتژیست افزود: نسخه دست صدمی بازار بورس که باعث نابودی اقتصاد ایالات متحده آمریکا شده، امروز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به وفور تبلیغ می‌شود.

وی با اشاره به هشدارهای مراجع تقلید در خصوص سیستم ربوی کشور و بی‌توجهی مسئولان به این مسائل گفت: بنا به فرموده این مراجع 80 درصد مردم از راه ربا و وام تأمین می‌شوند، اما نه مجلس و نه دولت نمی‌خواهند فکری به حال این وضعیت کنند.

عباسی با طرح این موضوع که چرا باید نظام بانکی ما آن قدر گردن‌کلفت باشد که بابک زنجانی‌ها از آن سر بیرون بیاورند، گفت: اقتصاددانان و اساتید دانشگاه‌های ما به خاطر چندرغاز سکوت کرده‌اند و حرفی از منحط بودن تئوری‌های غربی نمی‌زنند که این جای تأسف دارد.

اقتصاددانان چرا در برابر مکاتب نخ‌نمای غربی سکوت کرده‌اند؟

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروفسور اشکرافت یک کمپین به نام «توابین اقتصاد» راه انداخته، خاطرنشان کرد: این اقتصاددان غربی به این نتیجه رسیده که تئوری‌های نئوکلاسیک اقتصادی، منحط است و از بابت اجرای این نظریه‌ها، به عذرخواهی از مردم روی آورده است.

رئیس اندیشکده یقین با طرح این سئوال که چرا 57 اقتصاددان در سال 85 به دولت اعتراض کردند، اما نمی‌خواهند به فروپاشی اقتصاد کشور به خاطر به کارگیری تئوری‌های غربی، اعتراض کنند، خطاب به آنان گفت: مگر شما از بیت‌المال حقوق نمی‌گیرید.

وی با بیان اینکه اقتصاددانان افتخار می‌کنند که دکترای phd دارند، در لحنی متذکرانه تصریح کرد: دکتر کسی است که از خود دکترین داشته باشد.

معیشت مردم به ربا آلوده شده

عباسی با انتقاد از اینکه روند تحول در علوم انسانی نادیده گرفته شد، خاطرنشان کرد: معیشت مردم به ربا آلوده شده و هیچ کس هم عین خیالیش نمی‌‌آید.

وی خشک شدن رودخانه‌های کشور را به دلیل دخیل بودن تغییرات زیست‌محیطی و یا مسائل مدیریتی، به خاطر نپرداختن زکات دانست و ادامه داد: پرداخت زکات، نابودکننده رباست، اما این فریضه نیز در جامعه کمرنگ شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تشت بی‌‌آبرویی نظام لیبرال بر زمین افتاده و صدای آن بلند است، گفت: بعد از تلاش برخی مسئولان برای اجرای سیاست‌های اقتصادی مکتب نهادگرایان و تئوری نئوکینزی در کشور، رهبری بحث الگوی اسلامی ایرانی را مطرح کردند که نشان از وجود ظرفیت‌های بسیار در درون برای نظریه‌پردازی اجرای آن دارد.

وی با بیان اینکه غرب با اقتصاد لیبرالی به دنبال مکیدن عصاره جان دیگر ملت‌هاست تا خود سر پا بماند، گفت: باید آگاه بود و هوشیارانه عمل کرد.

احمدی‌نژاد اقتصاد لیبرالی را پیاده کرد

عباسی در ادامه با بیان اینکه دولت قبلی پدر اقتصاد کشور را درآورد، مدل پرداخت 45 هزار تومان برای هر نفر را «هدرمندی یارانه‌ها» خواند و گفت: این مدل با عنوان مدل فریدمنی، در دوران ریگان در آمریکا، در دوران پینوشه در شیلی و در دوران تاچر در انگلیس شکست خورده بود، اما در ایران به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه بنده در آن دوران فریاد زدم که این مدل جوابگوی نیازهای اقتصادی کشور نیست، اما گوش کسی بدهکار نبود، گفت: احمدی‌نژاد به نام امام زمان، اقتصاد لیبرالی را در جامعه پیاده کرد به این صورت که در پشت صحنه، اقتصاد کشور را به لیبرال‌ها سپرد.

رئیس اندیشکده یقین خطاب به اقتصاددانان کشور گفت: اگر ناکارآمدی تئوری‌های شما در جمهوری اسلامی به اسم اسلام تمام شود، با ریز جزئیات مشخص می‌کنیم که چه کسانی مروج لیبرالیسم هستند.

نشستن پای میز مذاکره دردی از ملت دوا نمی‌کند

وی خطاب به دانشجویان نیز از آنها خواست نسبت خود را با جهان خود مشخص کنند و در ادامه گفت: شاید دیگر با این وضعیت کنونی، در چند سال آینده در محیط جهانی، هیچ کس نتواند برای اقتصاد جهانی کاری کند.

عباسی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از این مشکل توجه به اقتصاد مقاومتی و جدی گرفتن آن است، خاطرنشان کرد: خودباوری و توجه به ظرفیت درون باید مد نظر باشد تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه نشستن پای میز مذاکره دردی از ملت دوا نمی‌کند، گفت: شهدا در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر توان داخلی و بدون توجه به شرق و غرب توانستند کشور را از دست استکبار جهانی نجات دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: بعد از شروع مذاکرات ژنو، آمریکا در هر 9 روز یک بحران و مسئله جدید برای دولت ایران ایجاد کرده است.

وی با طرح این سئوال که باید دید چرا آمریکا برای این دولت که لبخند زد و حرفی از هولوکاست نزد، چنین رفتار می‌کند، گفت: دلیل آن تنها در خوی استکبارگری آمریکاست.

عباسی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشور، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «آن مرد که می‌گفت هولوکاست رفت» و حتی آمریکا را نسبت به ایران قوی خواند، اما باز هم شاهد توطئه‌های آمریکا علیه کشور هستیم.

اقتصاد مقاومتی راهکار برون‌رفت کشور از مشکلات

وی در بخش دیگری از سخنانش توجه به اقتصاد مقاومتی را در تمرکز بر روی تقویت تولید، مصرف کالاهای داخلی، قناعت و بریدن از مکاتب اقتصادی غرب دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به خوی استثماری نظام سلطه گفت: انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها با گسیل داشتن 22 میلیون سیاه پوست از آفریقا، آنها را به عنوان برده به کار گرفته و آمریکا را ساختند.

وی با بیان اینکه غرب و به ویژه آمریکا و انگلیس برای حیات خود، 777 میلیون دلار از منابع آفریقا را چپاول کردند، ادامه داد: پیشرفت غرب تنها به خاطر استثمار دیگر کشورهاست به طوری که هر کشور دیگری چنین چپاولی را داشت می‌توانست به یک قدرت تبدیل شود.

انتشار میزان خسارات وارده از سوی استکبار به ایران

عباسی از فعالیت مرکز پژوهش‌های دکترینال در ارتباط با برآورد خسارت کشورهای استکباری به ایران خبر داد و گفت: 14 تریلیون دلار توسط انگلیسی‌ها و 11 تریلیون دلار نیز توسط آمریکایی‌ها به ایران خسارت وارد شده که طی ماه‌ها و سال‌های آینده دیگر برآورد خسارت‌ها را منتشر می‌کنیم.

وی از دانشجویان خواست حق خود را از کشورهای استکبار بازستانند و در ادامه افزود: برای تحقق احکام الهی در کشور باید توجه به کارکرد دین، یعنی «قسط» را جدی بگیریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی که معتقد است باید مسئولان را با یک معیار به نام «قسط» و توجه به آن سنجید، اضافه کرد: غرب یک جنگ نابرابر و مشکوک را علیه ایران به راه انداخته پس باید مراقب دسیسه‌های دشمن بود.

آمریکا طرح تجزیه ایران را منتشر کرده است

وی انتشار طرح تجزیه ایران توسط آمریکا را یک کار خصمانه و البته احمقانه دانست و در ادامه با اشاره به دسیسه‌های دشمن به منظور سلطه بر جهان افزود: حادثه 11 سپتامبر یکی از توطئه‌ها برای حضور آمریکا در دیگر کشورها بوده، به طوری که این موضوع بر همه مشخص شده است.

عباسی ساخت فیلم «عملیات ترور» توسط آرت الیور، تهیه‌کننده آمریکایی را شاهدی بر این امر دانست و با طرح این سئوال که باید دید چرا آمریکا برج‌های دوقلوی خود را نابود کرد، گفت: به جز دستیابی به اهداف سیاسی و سلطه بر دیگر نقاط جهان، به خاطر وجود اشکالات عمرانی و معماری در برج‌ها باید نسبت به خراب کردن آنها اقدام می‌شد، پس چه بهتر که از این وضعیت برای سلطه‌گری آمریکا بر دیگر نقاط کشور استفاده شود.

منبع : خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن عباسی در نشستی با موضوع خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک(3) در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، ضمن گرامی‌داشت روز کارگر و روز معلم اظهار کرد: متأسفانه زندگی زالوصفتانه در بازار کار رواج یافته و برخی که دیر آمده‌اند می‌خواهند زود بروند و باید تلاش شود تا اثر این افراد از جامعه زدوده شود.

وی با طرح این سؤال که مسئله رویارویی ایران با آمریکا در تئوری بازی‌های سیاسی در کجا قرار دارد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی بین ایران و آمریکا وجود دارد که آمریکا در این رویارویی، استراتژی‌های مختلفی به کار بسته است.

آمریکا با واقعه 11 سپتامبر ذهنها را از مشکلات اقتصادی خود دور کرد

عباسی با اشاره به واقعه 11 سپتامبر در سال 80 تصریح کرد: بر همه دنیا مشخص شد که این واقعه توسط خود آمریکا طراحی و انجام شد و یک کارگردان آمریکایی یک فیلم سینمایی در این زمینه تولید کرده که در آن به جزئیات طرح تخریب برجهای دوقلو توسط آمریکا و سپس حمله به عراق و افغانستان به‌بهانه آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: برجهای دوقلو از نظر معماری و عمرانی مشکل داشتند و قرار بود در سال های آینده توسط دولت تخریب شود ولی آنها از این امر استفاده و به افغانستان حمله کردند.

عباسی گفت: در اوایل این رخداد 14 دلیل مبنی بر اینکه این اقدام نمی‌تواند توسط گروه القاعده انجام شده باشد، ارائه شد، حال امروز شاهد این هستیم که  در این زمینه در آمریکا فیلم سینمایی تولید شده روشنگری می‌کنند.

وی بیان کرد: در آن زمان ایالات متحده آمریکا با این اقدام توانست اذهان عمومی و سایر کشورها را از مشکلات اقتصادی خود دور کند به‌طوری که در آن زمان آمریکا چهار تریلیون دلار بدهی داشته و این رقم در حال حاضر به 17 تریلیون دلار رسیده است.

شیوه استکباری آمریکایی علیه ایران کاهش نداشته است

این تحلیلگر سیاسی  در این نشست با اشاره به اینکه دولت اصلاحات در سال 80 مبحث گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد، اظهار کرد: در آن زمان 150 کشور جهان این موضوع را تأیید کردند ولی در همان سال آمریکا اسلحه به دست گرفت و ترکتازی را در منطقه آغاز کرد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا در هر صورت اقدامات خود را علیه ایران انجام می‌دهند، تصریح کرد: در همان سالها بود که ایران، کره شمالی و عراق  را محور شرارت اعلام کردند و این در حالی بود که ایران به‌دنبال صلح و اعتماد سازی بود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه عربستان نیروهای لازم برای شورش در کشورهای منطقه را تأمین می‌کند، گفت: این کشور به‌علت اینکه از طریق نفت تمامی نیازهای آمریکا را تأمین می‌کند در محور شرارت نیست.

وی با بیان اینکه دولت اصلاحات اعلام کرد که دولت سازندگی در گفت‌وگو با ملتها سعه صدر نداشته است، افزود: در دولت سازندگی تمامی شرایط تحقیرانه صندوق بین المللی پول را برای بهبود روابط پذیرفتیم ولی در نهایت یک دادگاه محلی در آلمان رئیس جمهور وقت را تروریست دانسته قرار پیگرد قانونی وی را صادر کرد.

عباسی عنوان کرد: اعتماد سازی دولت سازندگی و اصلاحات نتوانست از رویکرد استکباری آمریکایی نسبت به ایران بکاهد.

وی اعلام کرد: آمریکا از سال 82 با طرح بهانه‌هایی همچون پرونده نقض حقوق بشر، پرونده فقدان دموکراسی در ایران، پرونده تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریست به‌دنبال براندازی ایران بود.

عباسی با اشاره به اینکه مهمترین دستاویز آمریکا علیه ایران پرونده هسته‌ای ایران بود، بیان کرد: در سال 82 تیمی متشکل از اعضای فعلی دولت تدبیر و امید با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به مذاکره نشستند و حاضر به اعتماد سازی از طریق تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران شدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال این بودند تا بعد از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال 82 اقتدار ملی را مخدوش و به ایران حمله کنند که در این زمینه موفقیت لازم را کسب نکردند.

آمریکا هرچه قوی‌تر می‌شود، بیشتر می‌ترسد

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا از سال 80 چندین استراتژی برای برخورد با ایران داشته است، گفت: آمریکا در سال 80 دکترین هویج و چماق را علیه ایران  اجرا کرد، این استراتژی برای عراق اجرا شد که 14 ماه به طول انجامید.

وی افزود: در این استراتژی اتحادیه عرب و اروپا نقش هویج و آمریکا و اسرائیل نقش چماق را به‌عهده داشتند، اتحادیه‌ها از عراق می‌خواستند که در قبال موارد ناچیز بمبهای هسته‌ای خود را معدوم کند در غیر این صورت آمریکا و اسرائیل به وی حمله می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: هم اکنون آمریکا از ایران نیز می‌خواهد که بمبهای خود را نابود کند و این امر نشان می‌دهد که آمریکا هرچه قوی‌تر می‌شود بیشتر می‌ترسد.

وی با اعلام اینکه در این ایام استراتژی هویج و چماق قرار بود توسط سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ایران اجرایی شود، اعلام کرد: این نوع دکترین توهین و تحقیر آمیز است و از آن‌سو که ملت و مردم ایران تحقیر را برنمی‌تابند سبب شد تا این سیاست درباره ایران تغییر کند.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: آمریکایی‌ها در سال 83 دکترین شوک و بهت را علیه ایران اجرایی کردند، در این دکترین در ابتدا باید به جامعه شوک وارد می‌شد که پس از این اقدام جامعه در بهت بوده به‌راحتی می‌توان آن را از پای درآورد که این سیاست نیز در ایران پاسخ نداد.

آمریکایی‌ها در انتخابات 84 به‌دنبال انقلاب مخملی بودند

عباسی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال 84 به‌دنبال انقلاب مخملی در ایران بودند، گفت: آمریکایی‌ها با مطرح کردن تقلب در انتخابات به‌دنبال انقلاب مخملی در ایران بودند که در این زمینه نیز تنها تعداد اندکی پاسخ آنها را برای تجمع داده و در نتیجه این استراتژی نیز با شکست روبه‌رو شد.

وی اعلام کرد: با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد در سال 84، دکترین جدیدی بین ایران آمریکا ایجاد شد و در این استراتژی ایران تحت عنوان دکترین جربزه مرغ به آمریکا حمله می‌کرد.

وی تصریح کرد: در این استراتژی هیچ‌یک از کشورهای طرف از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند و بیشترین زمان در تاریخ دو ماه بوده ولی از سال 84 تا 92 توسط دولت احمدی نژاد اجرایی شد.

تحلیلگر سیاسی ایران اعلام کرد: غرب در سال 85 استراتژی قورباغه را علیه ایران راه‌اندازی کرد، آمریکا در این استراتژی به‌دنبال این بود که ایران را با تحت فشار گذاشتن از خارج نابود کند که به‌علت شرایط اقتصادی نابسامان دنیا این سیاست نمی‌توانست تأثیر چندانی علیه ایران داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه در فروردین ماه 86 نخستین قطعنامه سازمان ملل علیه ایران صادر شد، گفت: در این ایام سیاست‌مداران آمریکایی با استراتژی آنفولانزای نیویورکی به‌دنبال براندازی ایران بودند.

وی تصریح کرد: نفرت از اسلام و شماتت اسلام، نفرت از ایران و شماتت ایران، نفرت از نظام و شماتت نظام، نفرت از مسئولان و شماتت آنها و در نهایت نفرت از مردم و شماتت قومیت‌ها از جمله راهبردهای آنان در عملیاتی کردن استراتژی آنان بود.

این تحلیلگر سیاسی اعلام کرد: آمریکایی‌ها با این سیاست به‌دنبال تخریب فرهنگ ایران باستان و فرهنگ اسلام بودند.

عباسی با اشاره به اینکه عدم نتیجه استراتژی آنفولانزای نیویورکی سبب شد تا آمریکایی‌ها دکترین آژاکس2 را در سال 88 در ایران اجرا کنند، اظهار کرد: این استراتژی برای نخستین بار در زمان مصدق اجرایی شد و در این سیاست به‌دنبال این هستند تا طرف مقابل دست به خودکشی بزند.

وی افزود: فتنه در قالب آژاکس2 چند روز قبل از انتخابات 88 تحت گزارش “کدامین راه به ایران” شکل گرفت و با طرح واژه “دروغ” به‌دنبال این بود که به اهداف خود در ایران برسد که با استحکام نظام رو‌به‌رو شد.

عباسی افزود: دشمن در این سیاست به‌دنبال این بود تا جامعه ایرانی را به خودکشی برساند و از این رو استراتژی مدارا در ایام هشت‌ماهه اغتشاشات را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 88 وقتی متوجه شدند که با عملیات مسالمت آمیز نمی‌توانند به نتیجه برسند دست به تحریک گروه‌های اعتراضی زدند، اعلام کرد: با تحریک مردم و گروه‌ها به‌دنبال این بودند تا جامعه نسبت به آنها خشونت نشان دهد ولی نظام با خویشتن‌داری این مرحله را پشت سر گذاشت تا مردم در 9 دی ماه 88 تمامی سیاست‌های غرب را خنثی کردند.

دکترین هویج و چماق علیه دولت تدبیر و امید

عباسی با بیان “در سالهای 89 و 90 در زمینه سیاست‌های آمریکایی با رکود روبه‌رو هستیم” گفت: اما مسائل سیاسی در ایران با خانه‌نشینی رئیس جمهور وقت و شکل‌گیری جریان انحرافی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای فروپاشی شوروی سابق در مدت 45 سال سه استراتژی اجرا کرد، گفت: برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از سال 80 تا 92 تعداد زیادی استراتژی در نظر گرفتند که هیچ‌یک موفق نشد؛ آمریکا دوباره دکترین هویج و چماق را علیه ایران اجرایی می‌کند.

آمریکا بعد از توافق ژنو هر 9 روز یک بحران برای ایران ایجاد کرده است

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: آمریکا از زمان توافقات ژنو با یک آهنگ مشخص هر 9 روز یک بحران برای دولت به وجود آورده است، برای نمونه  تصویب قطع‌نامه علیه ایران در فروردین ماه امسال، جلوگیری از ورود نماینده ایران در سازمان ملل به خاک آمریکا و مصادره اموال بنیاد علوی در آمریکا به‌ارزش 6 میلیارد دلار از جمله بحران‌های آمریکا بعد از توافق ژنو بوده است.

وی با بیان “در چنین شرایط فشار‌، امید به بیرون از کشور اقدامی واهی است” گفت: در شرایط فعلی باید با تولید منطقی، مصرف کالای داخلی، قناعت و اجرای مکتب اسلامی به‌دنبال مقاوم سازی بدنه اقتصادی کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم.

بدهی 52 تریلیون دلاری تمامی کشورهای جهان

عباسی تصریح کرد: بدهی کشورهای جهان در سال 82، 22 تریلیون دلار بوده که این رقم در سال گذشته به 52 تریلیون دلار رسیده که نشان دهنده اقتصاد ورشکست و فروپاشیده جهان است.

وی عنوان کرد: میزان بدهی آمریکا، ژاپن، یونان، استرالیا، کره جنوبی و کشورهای پیشرفته از سایر کشورها بیشتر است و پیش‌بینی شده که بدهی کشورهای جهان در سال آینده از مرز 55 تریلیون دلار می‌گذرد.

وی همچنین افزود: این بدهی‌ها به‌علت چاپ بدون پشتوانه اسکناس توسط دولت‌هاست، به‌طوری که آمریکا از سال 1972 چاپ دلار بدون پشتوانه طلا را آغاز کرده و همین امر سبب شده تا در حال حاضر با 18 تریلیون دلار بدهی بزرگ‌ترین بدهکار جهان لقب بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه در سال 87 اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ایران حق انجام معامله با پول رایج کشورهای طرف را ندارد، گفت: مشکل اصلی ایران در زمینه اقتصاد این است که ریال با دلار در جامعه جهانی سنجیده می‌شود.

وی اعلام کرد: استادان اقتصاد دانشگاه‌های ایران باید در این زمینه جامعه را روشن کنند که متأسفانه به آموزش مکاتب اقتصادی غربی پرداخته هنوز باور ندارند که این مکاتب از دور خارج شده‌اند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه چندین سال بحث چرایی پشتوانه ریال توسط دلار مطرح است، اعلام کرد: مهمترین عامل جهل جامعه به‌خاطر استادان اقتصاد است چرا که هنوز در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

استادان اقتصاد‌، اقتصاد روز را تدریس کنند

عباسی با بیان اینکه انجام معاملات بین کشورها بدون دلار پاشنه آشیل آمریکا محسوب می‌شود، اظهار کرد: استادان اقتصاد دانشگاه‌های ایران باید علم اقتصاد روز و عملیاتی در جامعه را تدریس کنند نه‌اینکه هنوز در دانشگاه‌ها اقتصاد مکتب آدام اسمیتی را که خود غرب هم دیگر از آن استفاده نمی‌کنند، آموزش دهند.

وی اعلام کرد: علم اقتصاد سقوط کرده و استادان دانشگاه مقصران اصلی این امر هستند چراکه براساس مکاتب قدیمی و منسوخ شده تئوری مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه خلق پول در دنیا بشر را نابود می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه رباخواری سازمان یافته در ایران شکل گرفته و هرگاه این مسئله در تاریخ بشر بروز کرده سبب نابودی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه بانک‌ها به بساز و بفروش تبدیل شده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود تأکید داشتند که اجازه ندهید پول کار کند چرا که مانع از تولید و اشتغال می‌شود ولی متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که بانک‌ها با تبلیغات گسترده پول مردم را به‌بهانه به‌کارگیری در بخش صنعت و تولید می‌گیرند ولی در سیستم ربا و سودخواری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها به‌صورت قارچ‌وار در حال افزایش هستند، گفت: سرانه بانک در ایران بیش از متوسط جهانی است و باید به این امر توجه داشته باشیم که کارکنان بانک تولیدکننده نبوده و تنها مصرف کننده هستند.

عباسی با اشاره به اینکه سوداگری دنیای غرب را نابود کرده است، بیان کرد: بارها مراجع تقلید اعلام کرده‌اند که سیستم بانک‌داری ایران ربایی است ولی کسی برای اصلاح آن اقدامی نمی‌کند و همین امر سبب می‌شود تا مفاسدی همچون بابک زنجانی و پرونده‌های سه هزار میلیارد تومانی شکل بگیرد.

چرا استادان اقتصاد از این اشتباهات خود توبه نمی‌کنند؟

رئیس اندیشکده یقین استادان اقتصاد را در این زمینه مقصر دانست و گفت: استادان اقتصاد اشکالات مکاتب منحط غرب را برای مردم و جامعه نمی‌گویند و این در حالی است که اقتصاد غرب دچار انحطاط شده است، چرا استادان اقتصاد از این اشتباهات خود توبه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مگر استادان اقتصاد از حقوق بیت المال ارتزاق نمی‌کنند، گفت: مگر استادان اقتصاد مدعی دکتری نیستند پس باید خود در این زمینه تئوری ارائه دهند نه‌اینکه مکاتب منسوخ شده غربی را برای دانشجویان بازگو کنند.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکایی در حال فروپاشی است، بیان کرد: با این حال استادان دانشگاه‌های ایران بر این باورند که اقتصاد ایران نامناسب است و این در حالی است که اقتصاد آمریکا به‌صورت دومینووار در حال ورشکستگی است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که آیات قرآن تئوری و سپس عملی نشود، فلاکت هفت میلیارد جمعیت جهان ادامه دارد، اظهار کرد: سود و رباخواری جنگ با خداست و همین امر عذاب‌ها و نابودی بسیاری را در پی دارد که از آنها غافل شده‌ایم.

مسئولان کشور تئوری‌های شکست‌خورده غرب را اجرا می‌کنند

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه مسئولان اقتصادی کشور تئوری‌های شکست خورده غرب را اجرا می‌کنند، تأکید کرد: اقتصاد نئوکینزی در یونان شکل گرفته و سبب نابودی اقتصاد این کشور شد و باز با این حال به‌دنبال اجرای این تئوری‌ها در کشور هستیم.

وی اعلام کرد: دولت قبل با توسعه تئوری‌های لیبرالی اقتصاد ایران را نابود کرد و با اجرای طرح اقتصادی فریدمن در زمینه اقتصاد مقررات زدایی کرده مردم را به وضعیت تأسف‌باری کشاند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

9 دیدگاه

  1. فایل صوتی رو بذارید . چون اکثرا در حین کارای دیگه سخنرانی رو گوش میدن

  2. استراتژی غورباقه (با عذرخواهی) در دولت مهر اصولگرایان (دولت آقای احمدی نژاد) بر علیه ایران اجرا شد ولی در آنموقع فقط این مرکز فقط بشرح آن پرداخت و گفته شد که این استراتژی شکست خورده است.
    مدتی بعد بر اثر اجرای این استراتژی و تحریم چند جانبه کشور، بشدت با رکود اقتصادی روبرو شدیم (استراتژیشان پیروز شد) که حتی اگر رئیس جمهور وقت هم پشت میزش نشسته بود کاری از ایشان برنمی آمد!!!
    با روی کار آمدن دولت اعتدالگرای تدبیر و امید، اگر همه توان سیاسی کشور روی مذاکرات با 1+5 معطوف نمی شد هرگز بحران بوجود آمده حل نمی شد چون با واقع گرایی نسبت به آن اقدام شد چون در واقع زیرساختی برای مقابله با این تحریم ها در شرایط فعلی وجود نداشت.
    در اینی که آمریکا هر بار به بهانه ای برای ما مشکلی ایجاد میکند غمی نداریم (چیز تازه ای نیست)…
    بهتر است به تشریح اقتصاد مقاومتی (که اقتصاد زیر ساخت محور در دهه های آینده است) بپردازیم.

    • معاونت پایگاه

      البته استراتژی غورباقه ابعاد مختلفی داشت که در جمع بندی می‌توان گفت استراتژی مذکور شکست خورد. لذا استدلال غلط شما مبنی بر گذاشتن همه توان سیاسی کشور بر مذاکرات به طور واضح مخالف منویات امام خامنه‌ای نیز هست. مشکل کشور از استراتژی‌های دشمن نبوده و نیست بلکه متاسفانه در درون کشور عده‌ای برای سود جویی و ضعف تئوریک و عملیاتی بسیاری از مدیران جامعه باعث این وضع اقتصادی شده. در اینجا لازم است که به رکود کلی اقتصاد جهان علی الخصوص آمریکای مستکبر در همین بازه زمانی که خودتان اشاره کردید، اشاره کنیم که چه کسی بر آنها استراتژی غورباقه را پیاده کرد که اینگونه دچار بحران عظیم وال استریت شدند. نباید با در دست داشتن دو سه شاخص زمینی به پیچیدگی معادلات یک کشور را تحلیل کرد. وزن هر شاخص و جایگاه اهمیتی آن را در تحلیل‌هایتان در نظر بگیرید. این‌طور رفتار کردن یعنی رفتار یک استراتژیست!

  3. سلام و خدا قوت خدمت شما از زحماتی که می کشین بسیار ممنونم اجرتون با امام زمان (عج)

  4. این همه داستان سرایی که نوشتین کی میخونه
    بعد این همه مدت وقت نکردی فایل بزاری اقای مدیر

  5. سلام پس فایلش کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟