استاد حسن عباسی در گفت و گو با خبرگزاری رسا

استاد حسن عباسی رییس اندیشکده یقین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، اظهار داشت: یکی از دلایل حرکت های افراطی گری مسائلی است که از سوی خود ما صورت می گیرد، زمانی که از ریگی پرسیدند به چه صورت جوانان را برای عملیات های انتحاری آماده می کردی، پاسخ داد: بعضی از قطعه های مراسم‌های عزاداری و مداحی هایی که به مقدسات اهل سنت توهین می شد را به آنها نشان می دادم، اینها به قدری به خشم می آمدند که هرمکان و زمانی به آنها می گفتیم دست به عملیات های انتحاری بزنید عمل می کردند.

وی افزود: این گروهک منحرف توانست بیش از 400 نفر را به شهادت برساند، بحمدلله این فرد به همت سرویس های امنیتی دستگیر، محاکمه و اعدام شد اما با اعدام ریگی این طرز فکر از بین نرفته است.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: صهیونیست های مسلمان شق سوم جریان پدیده صهیونیستی است که هم شیعه دارد و هم سنی، انگلیس خبیث در منطقه سه مذهب را ابداع کرد و تا به امروز این سه فرقه همچنان در حال خدمت به انگلیس هستند، در متن شبه جزیره عربستان وهابیت، در ایران بهاییت و در هندوستان قادیانیت را ابداع کرد.

وی ادامه داد: قادیانی ها در آفریقا به صورت خزنده و ملایم عمل می کنند، سلمان رشدی نویسنده رمان موهن ریشه تفکر و مبنای مذهبیش قادیانی است، قادیانی ها کمتر شناخته شده اند اما در حال فعالیت هستند.

عباسی افزود: انگلیس وقتی این سه جریان خطرناک را پایه گذاری کرد آگاه بود که برای امروز می تواند نهایت استفاده را از آنها داشته باشد، پدیده ای شوم در درون جهان اسلام علیه اسلام را بنا نهادند.

وی تصریح کرد: دنیای غرب نسبت به آینده خود نگران است، تردید نکنید اداره جهان در آینده بر عهده اسلام خواهد بود، تاریخ استراتژی غرب به لحاظ مناسبات تمدنی نفس های آخر خود را می کشد، نرم افزار اداره جهان غرب به پایان راه خود رسیده است، حرف آخر غرب برای اداره جهان، اقتصاد بود که این اقتصاد نیز از هم پاشیده شده است.

رییس اندیشکده یقین اظهار کرد: بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، نقشه بدهی جهان را مشخص کرده است؛ اقتصاد جهان 54 تریلیون دلار بدهی دارد تمدن غرب و هر دولتی که به آن وابسته است در حال فروپاشی است.

وی تأکید کرد: ناراحتی مردم این است که علت وجود مشکلات اقتصادی این مسأله است که ما تحریم هستیم و اگر تحریم ها لغو شود اوضاع مالی کشور خوب می شد، این فکر غلط است کشور ما به دلیل تحریم بودن به اقتصاد جهان وابستگی کمتری دارد و به میزان کمتری آسیب دیده است، اقتصاد ایالات متحده و جهان در حال فروپاشی است، برخلاف این تصور که تحریم به ما سختی داده است خود تحریم ها نعمتی بوده است برای این که کشور ما آسیب کمتری ببیند.

عباسی خاطرنشان کرد: زمانی که امام(ره) به گورباچف نامه ای ارسال کرد با این محتوا که مارکسیست به زباله دان تاریخ می پیوندد و شوروی فروپاشیده می شود برخی از کارشناسان این موضوع برایشان عجیب بود که مگر می شود شوروی نابود شود؟ اما چند سال بعد این اتفاق افتاد.

وی افزود: دنیای غرب، هیچ تمدن و تفکری برای ادامه اداره جهان ندارد و به دنبال نسخه جایگزین و نجات بخش است، تنها نسخه نجات بخش بشریت اسلام است، به همین علت چهره اسلام را نابود و تخریب می کنند که گرایش به اسلام کمرنگ شود.

رییس اندیشکده یقین گفت: در سال 85 تونی بلر سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت، در آن زمان طرحی را مطرح کرد تحت این عنوان که بگذار مسلمان با مسلمان بجنگد، از آن زمان 8 سال می گذرد و با سیاست شوم خود موفق شدند مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.

وی ادامه داد: بر روی برخی نقاط ضعف و مسائلی که افراطی ها به آن عمل می کنند و مبتنی بر بصیرت نیست دست گذاشته و شیعه و سنی را به جان هم انداختند، در چهار سال گذشته 200 هزار نفر در سوریه کشته شد، نسل کشی در سوریه عراق بحرین فلسطین سوریه به راه انداختند.

عباسی تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد اختلاف و نابودی اسلام، الگویی دارند تحت عنوان جنگ های مذهبی 30 ساله در اروپا؛ چه طور اروپا بی دین شد؟ جنگ هایی در اروپا به راه افتاد به عنوان جنگ های سی ساله مذهبی، به خاطر این جنگ های مذهبی در یک شب 8 هزار پروتستان به دست کاتولیک ها در فرانسه کشته شدند.

وی افزود: این جنگ ها کینه های بین کشور های اروپایی ایجاد کرد که مردم اروپا قید دین را زدند، بعد از چند قرن چنان مردم اروپا بی دین و سکولار شدند که تنها پوسته ای وارونه از دین و کلیسا به جا ماند؛ آخر بازی داعش، القاعده و النصره و افراطی شیعه این است که چنان در جهان اسلام نفرتی ایجاد کند که مردم بی دین شوند.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: علوم انسانی غرب به بن بست رسیده و در حال سقوط است، الان زمانی است که اسلام زمینه برای ظهور و بروز دارد، رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان در دیدار با اساتید دانشگاه فرمود: مبنای علوم انسانی غرب غیر الهی، مادی و غیر توحیدی است؛ یعنی مشرکانه است، عمده رشته های علوم انسانی غرب تثلیثی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو میلیون دانشجو علوم انسانی در کشور در حال تحصیل هستند، اگر در تکنولوژی هسته ای، سلول های بنیادی، علوم فضا و … پیشرفت کرده و خود کفا شده ایم اما در علوم انسانی به غرب متکی هستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: حاصل تلاش و مشقت های انبیا(ع) و ائمه معصومان(ع) پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است، خوشبختانه این انقلاب به جهان نیز صادر شد و ما باید به دنبال نتیجه این انقلاب در جهان باشیم.

رییس اندیشکده یقین گفت: موانع ارائه الگوی نجات بخش اسلام به جهان یکی این است که خود ما به این موضوع هنوز باور کافی نداریم، که اقتصاد جهان پاشیده خیال می کنیم چون تحریم هستیم اوضاع اقتصادی بد است و دوم این که برخی از تندروهای مسلمان با عمل خود مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند، دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا مبادا اسلام الگوی جهانی خود را ارائه دهد.

وی تأکید کرد: مسخره کردن و اهانت به مقدسات اهل سنت؛ غلاده به گردن انداختن و چهار دست و پا رفتن چه دردی را از اسلام دوا می کند؟ این عزاداری ها مقبول اباعبدالله(ع) است؟ تصویر این برنامه ها در دنیا پخش می شود و جنگ مذهبی به راه می افتد.

عباسی تصریح کرد: دو وظیفه بر دوش ما است اول این که نشان بدهیم که اسلام می تواند؛ رهبر معظم انقلاب فرمود: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و  سبک زندگی اسلامی؛ باید تلاش کنیم به جهان الگویی از زندگی اسلامی ارائه بدهیم که جهان به آن مراجعه کند و وظیفه دوم این است اختلافات جهان اسلام را از بین ببریم.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: مذاهب دست ساز جعلی همیشه به ضرر مسلمین و به نفع دشمنان عمل کردند، نتیجه فعالیت آنها این است که کشتار راه می اندازند سر می برند و جلوی دوربین به جهان نشان می دهند، نتیجه رفتار آنها انزجار و نفرت از مسلمانان در جهان است.

وی افزود: گروه های تکفیری نظیر داعش وقتی با ترس و رعب و وحشت می آیند، می دانند که نمی توانند حکومت کنند زیرا اصلا به دنبال حکومت نیستند تنها هدف آنها منفور جلوه دادن اسلام در جهان است، اسم القاعده تغییر پیدا کرده به داعش چند سال دیگر داعش عوض می شود با نام دیگری می آید.

عباسی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی را جریان تکفیری منحرف کرد، انقلاب مصر را ببینید، 80 سال اخوان المسلمین تلاش کردند و جنگیدند برای انقلاب مصر اما تلاش الازهر یک سال دوام آورد، و امروز می بینیم که حسنی مبارک تبرئه می شود، انقلاب مصر را منحرف کردند.

وی در پایان گفت: اسلام همانند گوهری در دستان ما است باید از آن محافظت کرده و  آن را به عنوان الگوی کامل و نجات بخش بشریت به جهان عرضه کنیم.

منبع: خبرگزاری رسا

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. مسعود قدک پور

    من مجموعا ديدگاههاى فلسفى و سياسى دکتر عباسى را باور دارم, در اينکه تمدن غرب در ابعاد مختلف دچار بحران و چالش هاى جدى است, کوچکترين ترديدى نيست, بحثى را ضرورى ميدانم با يک مقدمه اغاز کنم, سعى دارم مقدمه کوتاهى باشد, البته اگر بتوانم, متاسفانه هنوز انقلاب اسلامى ايران خيلى جوان است, نيروهاى انقلاب حدود دو دهه است که به جان هم افتاده اند, متاسفانه اغاز گر اين درگيرى (قطعا ناثواب) جريان موسوم به اصلاح طلبى به شيوه اى کاملا غير عقلانى و با انحصار طلبى و تخريب مخالف که بخشهايى از ان بوضوح غرض ورزى و با تهمت هاى ناروا اغاز کرد و فقط لشکر کشى را وسيله رسيدن به اهداف انتخاب کرد و گيت ورودى شان را کاملا باز گذاشتند که هر کسى با هر اهدافى به لشکر انها ملحق شوند, شايد خودشان.اين عمل انها هر نامى داشته باشد قطعا رقابت يک جناح سياسى در درون حاکميت نيست, متاسفانه يا از روى ناچارى و يا بعلت نداشتن استراتژى جناح اصول گرا.به غلط وارد همين شکل بازى شد, بازى اى که موجب شده زيان هاى بسيار سنگينى که جريان اصلاح طلبى انقلاب اسلامى را دچار تلاطم هاى درون زا نموده بود, با ورود اصول گرايان به همين روش مضاعف گرديد, اين بحث بسيار مفصل و قابل دفاع ميباشد, من خيل عظيمى از نيرو هاى انقلاب اسلامى را ميشناسم که علاوه بر تعهد و خلوص نيت انها به ارمانهاى انقلاب, از چنان استعداد و قابليتى بر خوردارند که ميتوانند در حوزههاى مختلف از ارمانهاى انقلاب محافظت و دفاع نمايند, در حوزه نظريه پردازى و (يا به نقل قول مقام معظم رهبرى کرسى ازاد انديشى ) اساتيد برجسته اى وجود دارند, استاد عباسى به حق يکى از برجسته ترين انديشمندان و نظريه پردازان اين انقلاب و کشور ميباشند, اولويت نظريه پردازى امروز ما فقط پيش بينى سقوط تمدن غرب نيست, به فرض اينکه تمدن غرب بزودى اسقاط شود, ايا ما با اين شرايطى که در داخل داريم يک گزينه مناسب براى جايگزينى تمدن غرب هستيم؟ شکى نيست که بلحاظ ارمانهاى انقلابى و اسلامى سالم ترين و شايسته ترين گزينه انقلاب اسلامى ايران است, ولى ايا فقط داشتن ارمانهاى خوب کافيست؟ ما امروز بايد ابتدا اولويت را به نظريه پردازى در حوزه هايى بدهيم که انسجام و وحدت را در اقشار مختلف جامعه بدهيم, بسيارى از دستگاه ها و نهادهاى حکومتى به نسبت اغلب کشورهاى مدعى دموکراسى و حقوق بشر عملکرد بسيار سالمتر و موفق ترى داشته و دارند, متاسفانه اين نهادها بيشر مورد هجمه هاى داخلى و خارجى واقع ميشوند, مثالهاى متعددى وجود دارد, قطعا ما لازم داريم که با نظريه پردازى چهار چوبى اراىه و تدوين گردد که فشارهاى غالبا نابجا و ناثواب رهاي يابيم, بصورت شفاف سياه نمايى و تخريب در رقابت هاى سياسى در کشور به يک استراتژى و حتى افزون تر به يک هدف مبدل شده, ادامه دارد,

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لطفا فایل صوتی سخنرانیها رو زودتر توی سایت قرار بدید تا بتونیم استفاده کنیم.