سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جوانان غربی، دانشجویان شرقی و یک درد مشترک

استاد حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک در نشستی تحت عنوان «جوانان غربی – دانشجویان شرقی و یک درد مشترک» که بعدازظهر امروز به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر و با محوریت نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی  برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: امیدواریم خاطره شهیدان روز 16 آذر به یاد ما بیندازد آزادی ما چه بهای سنگینی داشته است.

نامه مقام معظم رهبری زمینه ای برای گسترش مناسبات بین جوانان غرب و شرق است

عباسی با بیان اینکه در یکی دو هفته اخیر نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی در فاصله کمتر از یک سال پس از نامه اول صادر شد، ادامه داد: این نامه زمینه ای برای گسترش مناسبات بین جوانان غرب و شرق است؛ از این جهت که طرفین شناخت مناسب تری از یکدیگر پیدا می کنند و این شناخت ماهیت عمیق فکری و فلسفی ویژه ای در خود خواهد داشت.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه مسئله ما بر سر فراز مهم این نامه یعنی درد مشترک جوانان غربی و شرقی که همان ظهور و بروز تروریسم است، تصریح کرد: در سال های اخیر در منطقه ما به بهانه مبارزه با تروریسم اقداماتی از جمله لشکرکشی به افغانستان پدید آمد. حضور آمریکایی ها در عراق به بهانه سلاح اتمی خشونت را در منطقه افزایش داد و در شرایط فعلی بیش از پنج، شش ماه است که این گروه در سوریه به بسط تروریسم می پردازند.

وی نمود دیگر ظهور تروریسم در منطقه را افتضاح اخیر ترکیه در خرید و فروش نفت با تروریست های داعش دانست و ادامه داد: این در حالی است که این اقدام با حمایت ویژه آمریکا، اتحادیه اروپا و عربستان صورت می گیرد.

ایشان مبارزه با پدیده تروریسم را مثل پدیده حقوق بشر و آزادی فقط در حد شعار برای کشورهای غرب دانست و خاطرنشان کرد: نظام سلطه از آنچه ویترین زیبا دارد برای مقاصد خود استفاده می کند.

عباسی با اشاره به اینکه در فضای حیاتی امروز آنچه مهم است شناخت ریشه این درد مشترک است، افزود: این درد مشترک از تمدن غرب و آمریکا فراتر است.

کارشناس مسائل استراتژیک با مخاطب قرار دادن حضار داخل سالن ادامه داد: امروز شما به طور متوسط بیست تا بیست و پنج سال سن دارید و خواه ناخواه آینده زندگی‌تان هر روز با پدیده های خشونت باری روبروست. چون شما نیز با پدیده تروریسم دست و پنجه نرم می کنید.

وی به آرایش نیروهای پلیس این روزها در تهران اشاره کرد و گفت: آرایش پلیس امروز در تهران و سایر شهرستان‌ها ناظر بر جدی بودن تهدید است.

استاد عباسی ادامه داد: اهمیت درک زندگی در محیطی امن که پیرامون آن جنگ و تنش وجود دارد وقتی جدی می شود که بشنوید نیروهای امنیتی اطلاعاتی گروه‌های مختلف تروریستی را در مناطق و شهرستان های مختلف ایران شناسایی کردند.

عباسی با اشاره به بخشی از سخنان بشار اسد خطاب به اولاند رئیس جمهور فرانسه پس از وقایع تروریستی پاریس، اظهار داشت: بشار اسد در این سخنان عنوان کرد آنچه در پاریس رخ داد در طول 5 سال گذشته وضعیت هر شب و روز مردم من در سوریه بود. و این در حالی است که پس از واقعه پاریس، اولاند سه ماه در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

جوانان ایرانی در امنیتی به سر می برند که درک صحیحی از آن ندارند

کارشناس مسائل استراتژیک ضمن مخاطب قرار دادن مجدد حضار حاضر در جلسه اظهار داشت: شما در امنیتی به سر می برید که درک صحیحی از آن ندارید. چون نسل شما جنگ و تنش های حاصل از آن را درک نکرده است. نسل شما تنها مسائل سوریه، فلسطین، یمن و لبنان را از رسانه ها شنیده. شناخت این نکته یعنی امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این درد مشترک برای نسل شما در ایران چندان ملموس نیست، خاطرنشان کرد: این درد یک ریشه اصلی دارد.

ایشان با اشاره به بخشی از سخنان ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در تیر ماه سال گذشته اظهار داشت: این فرد در تیر ماه سال گذشته که داعش به پشت دروازه‌های بغداد رسید از جنگ مذهبی سی ساله‌ای یاد کرد که آغاز شده است و آن را در قیاس با جنگ سی ساله‌ای که بین مسیحیان رخ داد، قرار داد و عنوان کرد این جنگ سبب شد کل مسیحیت زیر سوال برود و به واسطه نفرتی که از دین مسیحیت در دل مردم ایجاد شد، مردم به کلی دین مسیحیت را کنار گذاشتند.

عباسی ادامه داد: این جنگ مذهبی سی ساله مدنظر آمریکائیان، ناظر بر این موضوع است که هر طور شده اسلام باید به حاشیه کشیده شود و شیعیان و سنیان تکفیری به جان هم بیفتند، تا ثمره آن نفرت مردم از دین اسلام باشد.

کارشناس مسائل استراتژیک شیعه انگلیسی و سنی تکفیری را حاصل تقویت غرب و آمریکا دانست و تصریح کرد: آنها معتقدند نفرت مسلمانان و مردم جهان باید تا حدی تقویت شود که نسل بعد، دین اسلام را به طور کلی کنار بگذارد.

اقتدار دستگاههای امنیتی کشور سبب سلامت ایران است

وی با بیان اینکه از این جنگ سی ساله یک سال و نیم آن سپری شده است، ادامه داد: این جنگ حوالی 50 سالگی شما به پایان خواهد رسید و این در حالی است که این روزها مرتب شاهد اخبار مختلفی از انفجار بمب در نقاط مختلف جهان هستیم و اگر اقتدار دستگاه های امنیتی کشور نبود محال بود که تهران از این اتفاقات جان سالم به در ببرد. پس این درد مشترک را باید جدی گرفت.

ایشان افزود: گروه هایی که در جهان ادعای مبارزه با تروریست دارند خود تروریست را حمایت و به بسط و گسترش آن کمک می کنند.

عباسی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت خانواده در عصر امروز گفت: فروپاشی عظیم خانواده در تمدن غرب و رسیدن امواج آن به جامعه ما، نشات گرفته از ادعای طلاق های عاطفی، مسئله سکس فانتزی یا تخیلی است که در فقه شیعی به نام زنای ذهنی شناخته می شود و تنها عامل آن نفوذ شیطان و جنودش در ذهن و امور انسان است. همچنین مشکلی که در نظام بانکی و اقتصاد ربوی وجود دارد از دیگر عواملی است که باعث شده بنیان های خانواده ها از درون فرو بپاشد. همان طور که می دانید طی یک سال اخیر در بورس ایران 180 هزار میلیارد نیست شد و کسی نمی داند کجا رفت. آیا این نتیجه قمار در بورس ما نیست؟

وی در خصوص اظهارات خود ادامه داد: امروز وقتی به نظام بانکی ایران و نظام بانکی جهانی نگاه می کنیم، مشارکت شیطان را در ساختار مالی و نوع عملکرد مسئولان آن می بینیم. هفته های پیش یکی از روسای بانکی ما برای دیدار با علما به قم رفت و پس از هر بار دیدار علما تاکید کرده بودند دیرکرد رباست و ربا حرام است. اما همه می دانیم که وقتی این روسا به قم می روند و می آیند صرفا برای این است که سفری به قم داشته باشند و گویی همه آن حرف ها را فراموش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فاصله طبقاتی امروز در جامعه نتیجه پول های نامشروع است، خاطرنشان کرد: مادامی که مردم دچار قمار، ربا و مسئله سکس فانتزی باشند، این پدیده و نفوذ ابلیس در زندگی آنها علاج پذیر نیست. مشارکت شیطان در مال و اولاد انسان‌ها از جمله مخاطراتی است که در طول زندگی بشریت ورود کرده و خواهد کرد.

امروز مغز جوانان و محتوای ذهنی آن، خوراک بقای حیات ضحاک ماردوش دشمن است

تحلیل گر مسائل استراتژیک ادامه داد: اگر امروز بگوییم خطر اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، یک آدرس نیم بند داده ایم. چرا که اصل خطر، شیطان و نوع تسخیر آن است. امروز لازم نیست مغز شما را به ضحاک ماردوشی بدهند که برای بقای عمر خود بخورد، بلکه همین که صرفا محتوای ذهنی شما همان چیزی است که او می خواهد تا از آن تغذیه کند برای او  کفایت می کند. طی یک سال گذشته و در سال 2015، 355 واقعه خشونت آمیز در آمریکا رخ داده است که اوباما در واکنش به آن می گوید هیچ جای دنیا چنین خشونتی رخ نداده. من می خواهم خطاب به ایشان بگویم آیا تا به حال نشسته ای تا بازی های کامپیوتری که کشور تو می سازد را تماشا کنی و ببینی که در این بازی ها چگونه مخاطب میلیون ها بار به دشمن فرضی خود شلیک می کند.

عباسی تصریح کرد: نشستی ببینی فیلم های اکشن هالیوودی ساخته شده در کشور تو چگونه کشتار مردمان بی گناه را نشان می دهد باید این سوال را از اوباما پرسید که چرا آحاد جامعه او اینقدر در کشتار راحت هستند به نظر می رسد که شیطان در پیکره و تارو پود جامعه آمریکا نفوذ کرده است.

وی اظهار داشت: از بس خشونت عریان در رسانه های خود نشان داده اند که ذائقه مخاطب امروز به گونه ای شده است که تا اوج کشتار و فحشا را در فیلم ها و بازی ها نبیند ارضا نمی شود امروز کسی در این که درون فیلم ها و بازی های کامپیوتری ساخته شده توسط دشمن چند گلوله شلیک می شود تعجب نمی کند و ما متوجه نیستیم که چگونه ذائقه و نوع فکر و ذهنیت ما را با رسانه های خود تغییر می دهند.

89 درصد بینندگان فیلم های پورن خود آمریکایی ها هستند

 تحلیلگر مسائل استراتژیک خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: حواستان باشد هنگامی که سکه ای را به بالا پرتاب می کنید دو رو دارد که در جوامع امروز شهوت به مثابه این دو روی سکه است اگر در جامعه ای خشم غلیان کند به طبع آن شهوت نیز غلیان خواهد کرد.

باید درد مشترک بین جوانان خود و جوانان غربی را به خوبی بشناسیم

وی در خصوص تمدن آمریکایی یادآور شد: آمریکا تمدنی است که 500 میلیون پیج پورن در فضای مجازی ایجاد کرده است و 30 میلیون وب سایت  و 20 تا 25 هزار فیلم با همین موضع تولید می کند و جالب اینجاست 89 درصد بیننده این فیلم ها خود آمریکایی ها هستند و تنها 11 درصد مخاطب آن ها را باقی مردم تشکیل می دهند؛ وقتی که خشونت و فحشا در این جامعه در حد اعلای خود وجود دارد معلوم است که شیطان ساحت آن ها را در نوردیده است و این همان درد مشترکی است که رهبری در نامه دوم خود به جوانان غربی به آن اشاره کرده است و امروز شما و جوانان غربی در معرض همه چیزهایی که گفته اند به صورت یکسان هستید و اینجاست که ضعف فرهنگی در جامعه خودش را نشان می دهد.

جوانان فرانسوی برای فهمیدن علت اتفاقات اخیر در پاریس کتاب جنگ جهانی چهارم رئیس سرویس اطلاعات خودشان را بخوانند

 عباسی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه اگر می خواهید به جوانان غربی بگویید علت اتفاقات اخیر پاریس در چیست خواندن کتاب الکساندر دومارانش را به عنوان جنگ جهانی چهارم به آن ها پیشنهاد کنید. این شخص کتابی را 25 سال پیش با این عنوان نوشته که در آن زمان رئیس سرویس اطلاعات فرانسه نیز محسوب می شده. وی جنگ جهانی چهارم را بین شمال و جنوب یعنی میان تمدن مسیحی و مدرن و تمدن اسلامی معرفی می کند. کافی است جوانان فرانسه فقط 46 صفحه اول این کتاب را بخوانند و ببینند 34 سال پیش رئیس سرویس اطلاعات خودشان چه بذری را کاشته‌اند که امروز باید اثراتش را این گونه برداشت کنند.

 وی به دانشجویان پیشنهاد کرد فیلم عملیات ترور را ببینند و گفت: این فیلم ساخته آرت الیور است اما نمی دانم چرا با وجود این که در ایران دوبله شد و در موسسه ما نیز با حضور کارگردانش به بحث و بررسی گذاشته شد اما هنوز از صدا و سیمای ما پخش نشده است در هر حال ما دو سه هفته آینده اسنادی را با جزییات در خصوص فیلم عملیات ترور و اسنادی که نشان می دهد علت اتفاقات تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان چیست را منتشر خواهیم کرد تا هم راستای نامه رهبری به جوانان غربی علت تروریستی که امروز با تزویر همراه شده است را بفهمند.

 تحلیلگر مسائل استراتژیک از تروریست به عنوان تروریستی سی لایه یاد کرد و افزود: امروز یک تروریست خاموش در دنیا در حال وقوع است که غربی ها خودشان عامل به وجود آوردن آن هستند، مدیا تروریسم، اکانو تروریسم، سایکوتروریسم، نارکو تروریست، ادرو تروریست، تروریست سایبری، تروریست هسته ای، تروریست رسانه ای و… از جمله مفاهیم جدیدی هستند که تماما ساخته و پرداخته جوامع غربی است.

اگر قرار است مشکل تروریست در دنیا حل شود باید بند بند نامه رهبری تئوریزه شود

وی خاطر نشان کرد: شما جوانان عمده عمر خود را در دوران تروریسم می گذرانید که دامن همه جوامع را خواهد گرفت اگر قرار است مشکل تروریست در دنیا حل شود باید بند بند نامه رهبری تئوریزه شود تا تمدن ایرانی و نظام اسلامی و بازه انقلاب اسلامی محفوظ بماند.

نسل جوانان ایرانی باید راه درمان این درد مشترک را پیدا کنند

 عباسی در پایان سخنان خود گفت: شما باید راه درمان این درد مشترک که امروز رهبری در نامه خود به آن اشاره کرده اند را به جهان بگویید و تنها جامعه ای که می تواند با این درد مقابله کند جامعه ایرانی است. مبادا در غفلت به سر ببرید پس چشمانتان را باز کنید و اجازه ندهید که حافظه تاریخی تان ضعیف باشد. بیش از نیم قرن پیش در کشور ما سه دانشجو ذبح و قربانی شدند و حالا نیم قرن بعد وقتی در چنین روزی یاد آن ها را گرامی می داریم همچنان می دانیم که دانشجوی ما زنده و بیدار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

استاد حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در همایش “جوانان غربی – دانشجویان شرقی و یک درد مشترک” که عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر و به مناسبت روز دانشجو برگزار شد اظهار داشت: در شرایطی 16 آذر را برگزار می کنیم که در یکی دو هفته گذشته نامه دوم رهبری به جوانان غربی با فاصله کمتر از یک سال منتشر شد، این درد مشترک همه جوانان جهان تروریسم است و 14 سال است که تروریسم در منطقه ما به بهانه‌های مختلف حضور دارد.

عباسی با بیان اینکه تروریسم در سی سال آینده وبال گردن تمدن بشری است گفت: آینده زندگی شما هر روز با پدیده‌های خشونت‌آمیز رو برو است.

وی اظهار داشت: اگر آرایش پلیس را در تهران و سایر کشورها می‌بینید سوای از مانور ناظر به اهمیت تهدید است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه ریچارد هاس رییس شورای روابط خارجی امریکا تیرماه سال گذشته که داعش به پشت دروازه های بغداد رسید از جنگ مذهبی سی ساله پرده برداشت گفت: این گفته ناظر بر این است که دین اسلام را به زاویه براند و جریان عمامه انگلیسی و گروه های تکفیری وهابی آنقدر نفرت می پراکنند که جهان 30 سال آینده، دین را به کنار بگذارند.

وی تاکید کرد: آبشخور اختلاف افکنی بین مسلمین سرویس های اطلاعاتی غرب است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه اقتدار دستگاه امنیتی کشور مانع بروز حوادث مشابه عراق و سوریه در ایران است.

عباسی با بیان اینکه جای جای نظام مالی امروز، ابلیس و یارانش در آن مشارکت دارند خاطرنشان کرد: دیرکرد در بانک ها رباست و ربا حرام است.

وی با بیان اینکه شما جوانان ایرانی در عصر به شدت ناامنی زندگی می‌کنید و از آن درک صحیحی ندارید گفت: هر روز وزارت اطلاعات و تیم‌های امنیتی انفجارهای زیادی را خنثی می کنند و کافی است یکی از اینها منفجر شود تا تروریسم را درک کنید و بدانید که در افغانستان چه اتفاقی می افتد.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: 1.5 سال از جنگ مذهبی سی‌ساله ریچارد هاس گذشته و در  50 سالگی شما جوانان‌، این پدیده خاتمه می‌یابد و این درد مشترک و مسئله آینده است.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: ضریب بالایی از حساب ما ربوی و اساس بورس قمار است ولی جای تأسف است که امروز به علم تبدیل می‌شود و در کشور اسلامی تبلیغ می‌شود.

وی در همین زمینه افزود: در بورس 180 هزار میلیارد تومان از جیب مردم به جیب یک درصد می‌رود و این اقتصاد چیزی جز اقتصاد ساختاریافته ربوی نیست.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: فاصله بین فقیر و غنی در جامعه ما حاصل ابعادی است که به اسلام هم مربوط نیست چون اسلام جایی نگفته که بین فقیر و غنی فاصله باشد.

حسن عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ماهیت شیطانی داعش اظهار داشت: سبوعیتی که در داعش می‌بینید که همان النصر بالرعب را نشان می‌دهد حاکی از آن است که شیطان تمام ساختار وجودشان را تسخیر کرده که امروز به آن زامبی شدن می‌گویند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حادثه سن‌برنادیو که هفته پیش اتفاق افتاد بعد از آن باراک اوباما مصاحبه‌ای کرد و در آن گفت که چنین خشونتی در هیچ جای جهان وجود ندارد باید گفت وقتی در یک بازی کامپیوتری فرد میلیون‌ها بار شلیک می‌کند و همچنین در فیلم‌های سینمایی هالیوودی که صحنه‌های خشونت‌بار بارها تکرار می‌شود چنین اتفاقی طبیعی است و دلیلش این است که شیطان تار و پود فرهنگ آمریکایی را به دست گرفته است.

وی افزود: از بس خشونت در فیلم‌های سینمایی نشان داده شده که مخاطب اغنا نمی‌شود و سازنده فیلم مجبور است دُز خشونت را بالا ببرد همچنین امروز 89 درصد تولیدات پورنو آمریکا را خودشان می‌بینند و تنها 11 درصد از آنها را مخاطبان غیر آمریکایی مشاهده می‌کنند.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: به جوانان غربی بگویید که اگر می‌خواهند بدانند چرا در پاریس بمب‌گذاری شد راهش این است که کتابی به اسم جنگ جهانی چهارم نوشته الکساندر دوما را بخوانند که منظور وی از جنگ جهانی چهارم در این کتاب جنگ تمدن مسیحی و  اسلامی بود، وی که رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه بود 34 سال پیش چه بذری را کاشت که امروز فرانسه باید آن را ببیند.

عباسی با اشاره به خطر تروریسم اظهار داشت: تروریسم حکومتی در دنیا شکل می‌گیرد که ساخته دست آمریکایی‌ها است در شرایطی دوره عصر تروریسم را می‌گذارنیم که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت و اگر قرار است درد مشترک همه باشد باید بند بند نامه رهبری به جوانان غربی تئوریزه شود و شقوق مختلف محورهای نامه را تئوریزه کنیم تا این مسیر همچنان محفوظ بماند.

وی اظهار داشت: تنها جامعه ای که می‌خواهد و می‌تواند به جنگ شیطان برود، جامعه ایران است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت: اجازه ندهید حافظه تاریخی‌تان از بین برود زیرا کسی که این حافظه را از بین ببرد مجبور به تکرار آن است.

منبع: خبرگزاری نسیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    صوت این سخنرانی رو می تونید تو آدرس زیر دانلود کنید
    http://bayan313.ir/?p=5214

  2. عالی بود
    دعا میکنم که خدا به همه ما کمک کند و این توفیق را نصیب ما کند که در مواجهه با شیطان عقب نکشیم و با تمام وجود و ظرفیت در این راه جهد و کوشش داشته باشیم
    انشالله…