سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع هر انقلابی یک خرمشهر

استاد حسن عباسی در نشستی با موضوع هر انقلابی یک خرمشهر – ۲۷ شهریور ۹۵ – در مسجد امام سجاد(ع) واقع در پردیسان قم، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره دلیرمردانی را که شجاعانه از اسلام و انقلاب دفاع کردند که نتیجه آن چنین شد که ما امروز از دوره 8 ساله دفاع مقدس بعنوان یک دوره طلایی فرهنگی و یک دوره طلایی اقدام و عمل یاد می کنیم.

وی افزود: هرچند در سال های اخیر مقوله دفاع از حرم، زمینه دفاع مقدسی فراتر از مرزهای ایران را رقم زده و همان حماسه ها به گونه ای و به شکل های دیگری در حال بازتولید است، اما الگویی که دفاع مقدس به جهان صادر کرد نتیجه اش شد حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، جهاد اسلامی در فلسطین و مجموعه هایی که امروز در دفاع وطنی سوریه و سایر نقاط استفاده می شوند و به حمدالله فرهنگ بسیجی است که در اقصی نقاط جهان فراگیر شده و تکرار شده است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ادامه داد: شاه بیت دفاع مقدس ما آزادی خرمشهر بود که امام فرمودند: “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، این توکل که هر نوع اقدام را از جانب خدا بدانیم عامل پیروزی و موفقیت ما بوده است.

وی بیان کرد: در سقوط خرمشهر سه اصل مهم وجود داشت؛ اول دولت خوشبین به غربی ها که خوشبین بود به جوامع بین الملل، خوشبین بود به آمریکا، خوشبین بود به فرانسه چون تحصیل کرده آنجا بود، خوشبین بود به کشورهای منطقه و بدبین بود به ظرفیت های درون نظام.

عباسی عنوان کرد: عامل دوم دشمن کمین کرده و منسجمی بود به پشتوانه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، شوروی و کشورهای عربی که در راس آنها دولت سعودی قرار داشت که صدام عامل آنها شد و حمله کرد به ایران.

وی افزود: سومین عامل در سقوط خرمشهر که از دو مسئله قبلی مهمتر است مسئله فقدان انسجام اجتماعی حول مسائلی که نظام در آن زمان به آن نیاز داشت بود.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ادامه داد: اما زمانی که خرمشهر آزاد شد چهار عامل اصلی داشت؛ ابتدا فرماندهی کل قوا بود که از بنی صدر گرفته شده بود و بر مبنای قانون به امام راحل واگذار شده بود، فرمانده کل قوایی که تدبیر و توکل بسیار بالایی داشت.

وی تصریح کرد: عامل دوم دشمن از مشروعیت افتاده و عامل سوم انسجام عمومی نیروهای دفاعی و نظامی که سراسیمه آمده بودند تا حرف حضرت امام را از زمین بردارند و افق های مشخص شده را تحقق بخشند. مانند افق شکستن حصر آبادن، آزادی خرمشهر و مراحل بعدی.

عباسی یادآور شد: آن روزها که بعد از سخنان مقام معظم رهبری در مجموعه دانشگاه امام حسین(ع)، تبیین مفهومی به نام جهاد کبیر مطرح شد مفهومی به نام آمادگی نیروهای انقلابی برای خرمشهرهای پیش رو، ما امروز بعد از 30 سال از واقعه خرمشهر در فضایی تنفس می کنیم که ماهیت نظامی ما ماهیت زیربنایی ماست.

وی افزود: پیچیدگی تهدید های امروز و خرمشهر های امروز که ما باید نسبت خودمان با آنها را تعریف کنیم، به ویژه نسل جوان ما که باید آماده شود تا در میدان ها و سنگرهای دیگر زورآزمایی و نقش آفرینی کند، تبیین و تزریق آن یکی از کارکردهای هفته دفاع مقدس است که باید به خوبی در این هفته انجام شود.

عباسی بیان داشت: در جهاد کبیر آن گونه که خداوند در قرآن خطاب به رسول جلیل القدر اسلام فرموده از کفار اطاعت نکنید یعنی مفهوم عدم اطاعت از کفار یکی از مولفه هایی است که ما باید در جهاد کبیر از آن پیروی کنیم و ما فهرست بلندی از مصادیق این نکته داریم که کفار می خواهند ما از آنها اطاعت کنیم که بخشی از آن خارج از مرزها است که فعلا رسانه ای شده است، بخشی که قبلا رسانه ای شده از مرزها عبورکرده و در داخل به قانون و قاعده تبدیل شده، به باور مسئولین تبدیل شده و بخشی از آن به دانشگاه های ما رفته است و به فکر استادان و دانشجویان ما تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یعنی امروز بسیاری از خرمشهرهای نرم ما در باور استادان ما، در باور مسئولین ما، در باور بخشی از مردم جامعه ما سقوط کرده و باز پس گیری این خرمشهر ها جوانب و سازوکارهایی دارد که باید به مانند قرارگاه های دوران دفاع مقدس از ابتدای آن سازوکارها شروع کنیم و یگان های عملیاتی جنگ نامنظم ما یا آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند “اقدام نامتقارن”  با شیوع پیشرفته جنگ نامتقارن اسلام به مقابله با آنها رفت.

عباسی تاکید کرد: اولین ویژگی یک نیروی انقلابی داشتن بصیرت است، دومین ویژگی نیروی انقلابی فهم دقیق علم مبارزه است که مباحث تقوا و خودسازی از پیش نیازهای آن است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب از مبارزه به اینجا رسید و با مبارزه حفظ شد و با مبارزه به ادامه مراحل می رسد، پس برای ما علم مبارزه یک علمی است که فهم آن، شناخت آن، درک آن، یک اصل است، همان طوری که بصیرت یابی یک اصل است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال گفت: انسان بدون بصیرت نمی تواند یک انقلابی موفق باشد، همان گونه که انسان بدون تقوا نمی تواند یک انقلابی موثر باشد، خیلی از انقلابی های بدون تقوای اول انقلاب، امروز علیه نظام و انقلاب شده اند.

وی بیان کرد: امروز نیز نیروی انقلابی با تقوا و با بصیرت که علم مبارزه را نشناسد آن هم یک پای کارش می لنگد، امروز بشر در دوره 60 سال گذشته 5 نوع عمل مبارزه را به خود دیده است.

عباسی تصریح کرد: معروف ترین عمل مبارزه مارکسیستی با نماد چگوارا، مائو، کاسترو بود که علم مبارزه آنها خشونت و اسلحه بود، شعار آنها این بود که جامعه مثل مادر مرده ای می ماند که باید شکمش را سزارین کرد و جامعه آینده از پهلوی آن به روش خشونت آمیز و توأم با اقدام خون بار زائیده شود.

وی ادامه داد: دومین علم مبارزه لیبرالیسم بود که تحت عنوان انقلاب های رنگی و انقلاب های مخلمی صورت می گیرد و سازوکارهای آن عمل گاندی در انقلاب هند بود و در ایران نیز در چند مرحله عده ای این انقلاب ها را دنبال کردند و فتنه 88 یک نمونه از آنها بود، جین شارپ و جوزف نای، یکی در تئوری پردازی قدرت نرم و دیگر در تئوری پردازی مبارزه بدون خشونت، معلمین افرادی در جامعه ما هستند که میخواهند نظام را براندازی کنند.

وی بیان کرد: سومین علم مبارزه صهیونیسم بود که بسیار خشن ولی همزمان با خشونت استفاده از تدبیر علم مبارزه لیبرالیسم هم در آن نقش دارد، در رسانه های خود نشان می دهند که چگونه خانه های فلسطینیان را ویران می کنند، تظاهر کنندگان فلسطینی را چگونه می زنند و از سوی دیگر تزویر و ریا در رسانه های خود به کار می گیرند.

عباسی چهارمین علم مبارزه را وهابیت برشمرد و گفت: اقداماتی که داعش، القاعده، النصره، بکوحرام، الشباب و 70 گروه وهابی دیگر انجام می دهند، سرمی برند ،جنایت های علنی می کنند، زنان رو غل و زنجیر می کنند و در بازارهای موصل می فروشند و همه را به اسم اسلام انجام می دهند، استراتژی آنها پیروزی با وحشت است که این علم مبارزه برای تخریب و انهدام اسلام عمل می کند.

وی افزود: در 4 شهریور امسال عالمان اهل سنت در چچن دورهم جمع شدند و خط بطلانی بر نسبت بین اهل سنت با وهابیت کشیدند که پیروزی بسیار عظیمی بود، جدا کردن 1میلیارد و 200 میلیون برادران اهل سنت از 4 میلیون وهابیت.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ادامه داد: اگر شیعه را مطابق با بهائیت نمی دانیم و بهائیت را مجعول و ساخته دست انگلیس می دانیم، اهل سنت هم مطابق بر وهابیت نیست و وهابیت هم پدیده ایست که از بیرون به اهل سنت چسبانده شده است، لذا باید این تفکیک را صورت می دادیم که مقام معظم رهبری با هوشمندی این فاصله  را در سالهای گذشته ایجاد کردند.

 وی یادآور شد: علمای اهل سنت هم این نکات برایشان تبیین شد و بعد در نشست همایش بین المللی مبارزه با تکفیر این فاصله بین شیعه با گروهای تکفیری شیعه که موسوم به تشیع انگلیسی در تلویزیون های لس آنجلسی هستند، این زمینه را ایجاد کرد که واکنش را توسط علمای اهل سنت و الازهر ببینیم که پیروزی عظیمی بود.

عباسی گفت: در سال 93 “ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجه آمریکا گفت که یک جنگ مذهبی 30 ساله شروع شد”، مثل جنگ مذهبی 400 سال پیش اروپا که یهود پشت آن بود و در شب عید سن بارتلمی در پاریس حدود 8 هزار نفر از نو مذهب های پروتستان را به فجیع ترین شکل مانند جنایت های داعش کشتند و وقتی این خبر به دیگر مناطق اروپا رسید تبدیل به یک جنگ شد که در آن جمعیت اروپا نصف شد و از آن به عنوان طاعون سیاه یاد می کنند.

وی افزود: این مطلبی است که در سال 1370 هنگامی که گروه تاریخ رادیو به دیدار مقام معظم رهبری می روند می فرمایند:” بروید و غرب را از عید سن بارتلمی و از مراسم آن کشتار و آن جنگ مذهبی 30 ساله به مردم معرفی کنید.”

عباسی ادامه داد: بلافاصله بعد از ریچارد هاس، برژینسکی و کیسینجر اعلام کردند که این جنگ مذهبی 30 ساله باید بین شیعه و سنی ایجاد شود تا در نسل بعدی آنها مانند اتفاقی که در اروپا افتاد، شیعه و سنی برای همیشه به فراموشی سپرده شوند و دوران سکولارها شروع شود.

وی ابراز کرد: همزمان با اعلام این توطئه، داعش به سمت بغداد حرکت کرد و رژیم صهیونیستی نیز حمله خود به نوار غزه را آغاز کرد.

عباسی گفت: پس از شکستی که رژیم صهیونیستی توسط حماس و جهاد اسلامی در نبرد 51 روزه خورد بنابر فرموده مقام معظم رهبری علمای اهل سنت دعوت شده و توطئه داعش برای نابودی اسلام و همچنین ماجرای این جنگ مذهبی 30 ساله برای علما تبیین شد.

عباسی پنجمین علم مبارزه را علم مبارزه شیعه برشمرد و گفت: بسیج و حزب الله لبنان حاصل این علم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه خرمشهر های جدید برای مردم اولا شناخته شده نیست، ثانیا برای مردم گفته نشده که مردم آزادیشان را مطالبه کنند، ثالثا در نیروی های انقلابی و عملیاتی که علم مبارزه را بشناسند و بروند خرمشهر ها را آزاد کنند انسجام وجود ندارد.

عباسی گفت: اکنون تنها یک عامل درجهت آزادی خرمشهرها، فعال و موجود است که آن هم امام تیزبین و حساسی است که افق های دور را می بیند، مشخص می کند و نشان می دهد.

وی تاکید کرد: لذا اگر ما کوتاهی کنیم، می شود دوران ائمه (ع) که آنها دیدند، تشخیص دادند اما اطرافیان آنها کارایی نداشتند.

عباسی افزود: برخی می گویند برای آن که ما به توسعه برسیم مثل آلمان و ژاپن باید بساط نیروهای مسلحمان را جمع کنیم، آنها همان کسانی هستند که 30 سال است در این تفکر به سر می برند، از روزی که فرمانده بودند در جنگ این تفکر را داشتند، در جای جای خاطرات خود نوشته اند که نشستیم جمع بندی کردیم که ارتش و سپاه را ادغام کنیم، جمع شان کنیم.

وی ادامه داد: دولت که دست آنها افتاد، کمیته های انقلاب اسلامی را جمع کردند، شهربانی، ژاندارمری، پلیس قضایی و کمیته ها را ادغام کردند، نهادی که اگر امروز در شهر می‌بود اکنون بسیاری از مشکلات را در شهرها نداشتیم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال بیان کرد: در سال 70 به گونه ای توطئه آمیز کسانی که امروز در جناح ضد ولایت فقیه هستند، کسانی که در لباس روحانیت هستند، آن روز نماینده امام در سپاه محسوب می شدند، وزیر کشور بودند، نشستند در اتاق هایشان کمیته را نابود کردند، امروز آن افراد در جبهه انقلاب کجا هستند؟

عباسی بیان کرد: نشستند توطئه آمیز نهاد مظلوم و پرکار جهاد سازندگی را که به جای همه وزارت خانه ها کار می کرد را جمع کردند، گروهی در بدنه انقلاب و نظام ریشه دواندند که کارشان این بود که آرام آرام دست و پای انقلاب را جمع کنند و در اصطلاح وظیفه آنها نرمالیزاسیون کردن بود، یعنی انقلاب را از انقلاب دربیاورند.

وی افزود: یکی از مقام های اجرایی کشور که فیلم آن در یوتیوب موجود است در سخنرانی رسمی اش در دولت گفت که انقلاب برای یک سال است نه برای 37 سال!

عباسی بیان کرد: اینها همان هایی هستند که در توطئه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در 20 سال گذشته و بعد از نابود کردن کمیته و نابود کردن جهاد سازندگی، طرح ادغام سپاه در ارتش را پیگیری می کنند.

وی گفت: این حرفی که امروز می شنوید که نیروهای نظامی را جمع کنید، حرف جدیدی نیست. در سال 84 در مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام، همایشی برگزار کردند و در سال 85 قطعنامه آن مجمع را با عنوان ثروت ملی یا قدرت ملی  منتشر کردند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال بیان کرد: آنها سپس مطرح کردند که ما قصد داریم به الگوی چین برسیم، استراتژی ملی چین را در ایران اجرا کنیم، سیاست درب های باز را اجرا کنیم که همه چیز به داخل بیاید و سپس این سوال را مطرح کردند که می خواهیم انقلاب اسلامی باشیم یا جمهوری اسلامی؟!

 وی افزود: آنها نوشتند اگر ما انقلاب اسلامی باشیم یعنی انقلاب را می خواهیم صادر کنیم که این هزینه دارد، اما اگر جمهوری اسلامی هستیم دست و پایمان را جمع می کنیم، ثروت ملی تولید می کنیم و جمله آخرشان این بود انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامی برسیم دیگر نباید به عقب برگردیم.

عباسی بیان داشـت: صورت ظاهری جریان قشنگ است اما فریبی بیش نیست چرا که قانون اساسی می گوید، اگر ما پذیرفتیم که جمهوری اسلامی هستیم، رئیس جمهور داریم و این کافی است و دیگر رهبر برای چیست؟! و این گونه زیرآب اصول مربوط به نهاد ولایت فقیه را می زنند.

وی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، آنجایی که می گوید ما جمهوری اسلامی هستیم، انقلاب اسلامی نیستیم، یعنی ارتش جمهوری اسلامی کافیست ما سپاه نمی خواهیم، ما در جمهوری اسلامی دادگاه انقلاب اسلامی نمی خواهیم، همان دادسرای عمومی کافیست، همان گونه که کمیته انقلاب اسلامی نمی خواهیم، جهاد سازندگی نمی خواهیم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال گفت: هرگاه بخواهند انقلابی را برچینند، ابتدا نهادهای آن را برمی چینند و در انقلاب اسلامی اصلی ترین نهاد ولایت فقیه است و جریان خزنده ای در درون مجمع تشخیص مصلحت نظام  تئوریسین آن می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فکر کرده اید که می توانید در لباس دین به دین ضربه بزنید، اگر فکر کرده اید که می توانید با تکبر روبروی نظام ولایت بایستید، روبروی تفکر انقلابی بایستید، نمی توانید

مردم با تکبیر از سخنان ایشان اعلام حمایت کردند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی کریمه

اخبار مرتبط :

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

7 دیدگاه

  1. با سلام
    بنده در کانالهای تلگرامی اندیشه جویان استاد عباسی و همچنین کانال بیانات استاد عباسی عضو هستم
    یکی از مشکلاتی که من دارم این است که فقط در این کانالها ( البته نه همیشه ) فایل های صوتی سخنرانی های ایشان قرار داده می شود . در سایت رسمی استاد عباسی و همچنین سایت کلبه کرامت هم فایل های تصویری خیلی کم است یا با تاخیر فراوان چند ماهه بارگزاری می شود

    خواهش دارم طوری برنامه ریزی نمایید تا فایل های تصویری به راحتی در اختیار ما قرار گیرد
    درک مفاهیم سخنرانی ها در خیلی از مواقع بدون تصویر سخت و دشوار است

    با احترام

    راستی یک سوال و خواهش :

    روشنفکران غرب زده و اختصاصاً آمریکا زده ای از جمله زیباکلام خائن ( که حتی برادرش هم قبولش ندارد ) با سخنان خائنانه و سخیف خود تیشه بر ریشه انقلاب دارند می زنند و البته از هیچ نهاد و مسئولی هم صدایی در نمی آید از جمله توهین آشکار این خائن به رهبر انقلاب و ارتش و …

    طوری برنامه ریزی گردد که در روشنگری های استاد عباسی این افراد ملعون هم رسوا شوند و نتوانند به اسم استاد دانشگاه !!!! این طور آزادانه مردم و افکار عمومی و به ویژه جوانان را گمراه نمایند

    اللهم عجل لولیک الفرج

  2. باسلام
    ای کاش همه مردم ما شیوه گفتار و عملکردشان به مانند برادر بسیجی آقای دکتر عباسی می بود!

  3. ((رئیس مرکز بررسی های دکترینال ادامه داد: اگر شیعه را مطابق با بهائیت نمی دانیم و بهائیت را مجهول و ساخته دست انگلیس می دانیم، ))
    سلام، ((مجعول)) درست هست، سایتش غلط املائی داشته.

  4. بنده یکی از دوستداران استاد عباسی هستم و تاکنون افراد زیادی را با اندیشه های ایشان آشنا کرده ام
    استاد عباسی به معنی واقعی کلمه عمار زمانه و انقلاب است و انشالله همه مردم بیشتر ایشان و اندیشه هایشان را بشناسند
    ایشان از هیچ احدی و قدرتی جز خدا ترسی ندارد و من از اینکه دوستدار ایشان هستم افتخار میکنم
    موفق باشید

  5. سلام
    هم صوت و هم گزارش برنامه پردیسان و حرم استاد را در این سایت ببینید، البته برنامه حرم تا فردا روی سایت مان بارگذاری می شود.
    از هر دو برنامه صوت استاد هست
    پردیسان را می توانید صوت و گزارش را بردارید
    حرم را فردا و یا نهایت پس فردا می تونید از سایت بردارید