سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دشت‌مزار دماوند

استاد حسن عباسی پنج‌شنبه شب – ۴ آذر ۹۵ – در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در حسینیه محله دشت‌مزار شهر دماوند گفت: امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که به تأسی از امام راحل که فرمودند «همه افتخارم این است که خود یک بسیجی هستم»، ما نیز توفیق حیات بسیجی را داشته باشیم. بسیجی یعنی همچون حضرت امیرالمؤمنین (ع) که تمام وجودشان وقف اسلام بود و اگر آحاد جامعه در دوره حیات حکومت اسلامی وجودشان وقف اسلام نباشد، استمرار حیات حکومت اسلامی با نقصان جدی روبه‌رو خواهد شد. زندگی بسیجی در هفته بسیج، نشان‌گر زندگی امیرالمؤمنین (ع) است که تمام وجودشان وقف اسلام بود؛ انسان‌های بزرگ بسیجی قیمت خود را شناختند و آن را به بالاترین بها فروختند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه برخی در صدر اسلام از اطرافیان پیامبر اعظم (ص) متأسفانه به عافیت‌طلبی مشغول بودند، گفت: نتیجه آن شد وقتی که بزرگان به عافیت‌طلبی روی آوردند، وجودشان وقف اسلام نبود، بلکه وقف جمع‌آوری زر و اندوخته غنائم بود و در آخر دو امام معصوم ما با شمشیر و 9 امام معصوم ما با جام زهر شهید شدند و امام دوازدهم در غیبت کبری هستند.

عباسی تصریح کرد: شهدای عزیز ما خود را وقف اسلام کردند.

مایه شرمساری مدیرانی در دماوند هستند که بنر بسیجیان را پایین می‌آورند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: رئیس جمهور برای 2 میلیون زائری که پشت مرزها گیر کرده بودند، حاضر نبود که نامه بزند و وزیر ویژه بفرستد و آن را مایه شرمساری بداند. اما برای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد آن را مایه شرمساری دانست؛ مایه شرمساری مدیرانی هستند که در شهر دماوند بنرهای بسیجیان را پایین می‌آورند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: در هفته بسیج هستیم و عقبه آن به سپاه مربوط است؛ فرماندار دماوند حق ندارد که به سپاه فشار بیاورد که آرم خود را بردارد؛ در هفته بسیج برای سخنرانی یک انسان انقلابی، فرمانداری به سپاه فشار می‌آورد که آرم سپاه را از روی بنر بردارید.

وی تصریح کرد: قرار بود که در این مراسم در خصوص بسیج و چارچوب‌های بسیج و همچنین مدافعان حرم و رویکردهای انقلابی صحبت کنم، اما با توجه به بی‌تدبیری که فرماندار شهرستان دماوند کرده است، به این فرماندار درس سیاسی می‌دهم که سیاست‌مدار باید حد و حدود خود را حفظ کند. اقدام فرماندار دماوند اسمش تدبیر، اما سوء تدبیر است و نتیجه آن سبب می‌شود که با پایین آوردن بنرهای بسیجیان، حرف‌هایی در این مراسم زده شود. آقای فرماندار دماوند، از آن چیزی که وحشت داشتید در شهر گفته شود، اکنون می‌گویم.

قانون تحریم‌های داماتو در زمان هاشمی‌رفسنجانی تصویب شده است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به افشاگری‌هایی تازه‌ای در خصوص ماجرای مک فارلین بیان کرد: آمریکا هر 30 سال اسناد طبقه‌بندی شده خود را منتشر می‌کند و امسال آن‌ها 41 هزار صفحه از اسناد مک فارلین را منتشر کردند.

عباسی به شکایت‌های دولت از وی در خصوص ماجرای مک فارلین اشاره کرد و افزود: در دو شکایت صورت گرفته، در مرتبه نخست 500 صفحه و در مرتبه دوم 41 هزار صفحه سند را به دادگاه ارائه کردیم.

عباسی با بیان اینکه دولت مدعی است که تدبیر دارد، بیان کرد: بر اثر بی‌تدبیری دولت، مقام معظم رهبری به جای دولت و وزارت امور خارجه هشدار می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری افزود: قانون داماتو و تحریم‌هایی که علیه ایران در سال 1375 تصویب شده، مربوط به دولت قبل نبوده، بلکه در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی بوده است؛ از سال 1373 تا 1375 سناتورهای آمریکایی طرحی را به دولت پیشنهاد دادند که کسی جرأت نکند تا در صنایع نفت و گاز ایران بیش از 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند، در غیر این صورت آمریکا حق برخورد با آن‌ها را دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال ادامه داد: این قانون آمریکا 20 سال پیش در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی تصویب شد؛ اکنون همه جا این را مطرح می‌کنند که فشارها بر ملت در دولت قبلی بوده و دولت‌های اصلاحات و سازندگی بسیار پاک دست هستند و هیچ مسأله‌ای نداشته‌اند.

عباسی گفت: بعد از تصویب قانون داماتو در پاییز سال 1375 و اواخر دولت هاشمی‌رفسنجانی، دولت آقای خاتمی روی کار آمد که هشت سال همه طور امتیازی به غرب داده شد؛ آمریکا در این دوره زیر بار نرفت که قانون داماتو را بردارد.

وی با اشاره به اینکه قانون داماتو در سال 1385 برای 10 سال دیگر تمدید شد، تصریح کرد: امروز قانونی که علیه ایران در دوره ریاست جمهوری هاشمی‌رفسنجانی تصویب شده، دوباره برای 10 سال دیگر بعد از اینکه سه سال هر چه از هسته‌ای داشتیم روی میز مذاکره گذاشتیم و قوانین دشمن را پذیرفتیم، تمدید می‌شود؛ دشمن نه تنها در مسأله برجام زیر بار حذف تحریم‌ها نرفت، بلکه با وقاحت قانون داماتو را به مدت 10 سال دیگر یعنی تا سال 1405 تمدید کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان کرد: بعد از تصویب قانونی علیه ایران، رئیس ‌جمهور ما به کرج رفت و گفت که تحریم را از آنجا که وضع شده بود، شکستیم؛ اما تحریمی که قرار بود آن‌ها جمع کنند، برای 10 سال دیگر تمدید شد.

روحانی یکی از دو نفری بود که به دنبال مادام‌العمری ریاست هاشمی‌رفسنجانی بود

وی با اشاره به افشاگری مسائلی که در سال 1375 صورت گرفت، گفت: در دوره هشت ماهه آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی، دو نفر به دست و پا افتادند که ریاست‌ جمهوری او را مادام‌العمر کنند؛ نخستین نفر، عطاءالله مهاجرانی بود، کسی که در دوره خاتمی وزیر و بعد به کشور انگلیس پناهنده شد و اکنون نیز در شبکه‌های غربی به نظام فحاشی می‌کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: نفر دومی که تلاش می‌کرد تا ریاست جمهوری آقای هاشمی‌رفسنجانی مادام‌العمر شود، شخص دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی کشور بود؛ روحانی مسأله پیدا کرده بود که اگر هاشمی‌رفسنجانی کنار برود، چکار کنند و در نشریات 20 سال پیش مطرح کرده بودند که هاشمی‌رفسنجانی فراتر از قانون اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی بداند که مدیرش در دماوند در بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌ها کاری کرد چیزهایی که از آن وحشت داشت را بگویم؛ آقای فرماندار اصلاح‌طلب شهرستان دماوند، مایه شرمساری این است که کسانی برخلاف قانون اساسی در این مملکت به دنبال مادام‌العمر کردن ریاست جمهوری بودند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با لحن بسیار تند تأکید کرد: وقتی بنرهای بسیجیان توسط فرماندار دماوند پایین کشیده می‌شود، بخشی از کارهای دولت را می‌گوییم تا جامعه بداند چقدر آن‌ها راست‌گو هستند؛ این موارد ربطی به دولت قبلی ندارد و به دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی برمی‌گردد.

 8 بدعهدی آمریکا طی 38 سال گذشته علیه ایران

عباسی با بیان اینکه آمریکا طی 38 سال گذشته تاکنون هشت بار بدعهدی کرده است، افزود: نخست وقتی دولت بازرگان سر کار بود، تعداد زیادی هواپیمای اف 16 خریداری کردیم که به سبب مشکلات اقتصادی آمریکا، به ما نقدی فروختند و بعد از دولت وقت آن را تحویل دادند و 12.5 میلیارد دلار ما را به مدت 10 سال نگه داشتند.

وی ادامه داد: دوم این بود که دانشجویان پیرو خط امام متوجه جاسوسی آمریکا در لانه جاسوسی شدند و سفارت را اشغال کردند و امام راحل نیز حمایت کردند؛ زن‌ها و سیاه‌پوست‌ها را آزاد کردند و 53 نفر از این‌ها ماندند.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: لازم است بدانید که مذاکراتی توسط اصلاح‌طلبان در الجزایر برگزار و قرار شد که شاه و 12.5 میلیارد دلار را پس دهند و دیگر در مسائل داخلی ما دخالت نکند؛ در این زمینه، ما گروگان‌ها را آزاد کردیم، اما آمریکا هیچکدام از تعهداتش را عملی نکرد و کلاً ما را تحریم کرد و تحریم از آن روز آغاز شد.

عباسی تصریح کرد: سومین بدعهدی آمریکا این بود که عراق را به جان ایران انداخت تا کشور را تصاحب کنند؛ سال 59 که جنگ آغاز شد، سپاه نوپا به کمک نیروهای ارتش رفت و به کمک بچه‌های جهاد، دشمنی که تا خاک ما آمده بود را عقب بردند.

وی اضافه کرد: در سال 1364، وقتی وارد خاک عراق شدیم و گرفتیم، آمریکا ترسید و گفت با بدنه معتدل ایران ارتباط می‌گیریم؛ مذاکراتی در سال 64 توسط دو گروه آغاز شد که یک کانال آن با جاسوس کنگرلو و میرحسین موسوی بود.

مذاکره برادرزاده آقای هاشمی با آمریکا، ماجرای 175 شهید غواص را به وجود آورد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان کرد: امروز آقایان تدبیر ریز مملکت را با خاطره اداره می‌کنند؛ آن‌ها یک صفحه برای وزیر خود منتشر نکردند، اما آمریکا برای نشستن و برخاستن با مک فارلین 41 هزار صفحه سند منتشر کرده است؛ خداوند می‌داند که در خصوص مذاکرات هسته‌ای که در نروژ و … انجام شده، 30 سال آینده چند میلیون صفحه سند منتشر شود.

عباسی با بیان اینکه ایران به خاک عراق رفت و آمریکا احساس خطر کرد، افزود: در این زمینه، آمریکایی‌ها جلو آمدند که می‌خواهیم با شما نزدیک شویم و اسلحه بفروشیم.

وی اضافه کرد: یک کانال آمریکا هم با علی هاشمی، برادرزاده آقای هاشمی‌رفسنجانی بود که در 28 شهریور ماه سال 1365 این فرد را آمریکایی‌ها شکار کردند و آمریکا بردند و سه روز توجیهش کردند؛ آمریکایی‌ها از طریق این فرد پرسیدند که برنامه‌های بعدی شما چیست؛ گفت قرار است که امسال بصره را بگیریم.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکایی‌ها همان جا فهمیدند که قرار است عملیات کربلای 4 و 5 در نزدیکی شلمچه صورت پذیرد؛ اطلاعات لو رفت و آن شد که بر سر بچه‌های ما در کربلای 4 آمد و دو سال پیش 175 شهید غواص را مشاهده کردید؛ مأمور سیا می‌گفت: «این فرد خام‌تر و جوان‌تر از آن است که بفهمد چه می‌گوید» و هر چه نباید می‌گفت؛ گفته است.

مدتی است که لبخندی بر لبان جناب ظریف دیده نمی‌شود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به ادامه بدعهدی‌های آمریکا پرداخت و افزود: از کانال سومی نیز یاد می‌شود که در 4 خرداد 1365، مک فارلین و یک اسرائیلی با یک تیمی به تهران می‌آیند و از طرف ریگان، یک کیک، کلت، انجیل امضا شده ریگان و یک کلید می‌آورند؛ کلیدی که آمریکایی‌ها در سال 1365 آوردند تا در روابط با ایران از آن طرف باز شود، ولی 27 سال بعد از این طرف کلید را انداخت تا مشکلات را حل کند، غافل از اینکه اوباما می‌رود و ترامپ می‌آید و زیر کاسه و کوزه همه چیز می‌زند، دیگر مدتی است که لبخندی بر لبان جناب ظریف دیده نمی‌شود و به تاریخ پیوست؛ آقای عراقچی را که اصلاً نمی‌بینیم و دیگر فشار ایمیلی هم جواب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در سفر مک فارلین با تیمی از اسرائیل، از موشک‌های فاسد تاریخ گذشته‌ای که آمریکا قبلاً به اسرائیل فروخته بود و مهر انبارهای اسرائیل داشت، به ایران آوردند و تمام کشورهای عربی را پر کردند که ما به ایران اسلحه فروختیم و هنوز بعد از 30 سال، کشورهای عربی همچون تونسی‌ها، الجزایری‌ها، عراقی‌ها، عربستانی‌ها، یمنی‌ها و… می‌گویند شما با اسرائیل ساخت و پاخت داشتید؛ آن‌ها می‌گویند ایران با اسرائیل رابطه داشته و اسلحه خریده‌اید و این را باور نمی‌کنند و این ضربه‌ای بود که آمریکا به ما زد.

عباسی در ادامه بدعهدی‌های آمریکا افزود: سرهنگی در آمریکا اعتراف کرد که از طرف سیا مأموریت داشته که برود در جبهه‌های ایران و مطمئن شود که سلاح‌های شیمیایی که آمریکا به عراق داده، در جبهه‌های ایران جزیره مجنون، فاو علیه ایران استفاده شده است؛ ما در سال 1365 و 1366، تقریباً پیروز جنگ بودیم و آمریکا با دادن سلاح شیمیایی، خواست که ایران پیروز نشود.

وی ادامه داد: از طرفی اطلاعات ایران را از کانال‌ها می‌گرفتند و از طرفی، سلاح شیمیایی در اختیار عراق می‌گذاشتند تا ایران پیروز میدان نشود و نهایتاً جام زهر را به امام نوشاندند و در جنگی که در حال پیروزی بودیم، امام را به سمت نوشاندن جام زهر کشاندند و امروز ادعا می‌کنند و خواب می‌بینند که جام زهر شیرین بود؛ آقایانی که ضعف داشتند امام راحل را به مسأله جام زهر کشاندند و گفتند که امام راضی بود؛ اما امام راحل یک جمله برای امروز گفت که هر کسی مطلبی از من نقل کرد، باید مکتوب یا در تلویزیون و رادیو دیده و شنیده باشد؛ چراکه می‌دانستند بعضی‌ها بعداً پشت سرشان خواب می‌بینند.

برجام در حال تبدیل شدن به قرارداد ترکمنچای است

رئیس اندیشکده یقین افزود: ششمین مورد از بدعهدی‌های آمریکا، زمانی بود که آمریکایی‌ها 11 سپتامبر را به وجود آوردند و گردن القاعده انداختند؛ ما در افغانستان با آمریکا همکاری کردیم؛ ولی زمانی که کار آمریکا انجام شد، دولت آقای خاتمی و چهار دولت دیگر را در محور شرارت قرار دادند.

عباسی تاکید کرد: بار هفتم، وقتی عراق را گرفتند، دو ماهه خواستند ایران را بگیرند و ترسیدند و مذاکرات راه انداختند؛ نترسید کسی از جناح شما نمی‌رود تا شهید شود؛ همه شهدا از جناح انقلابی هستند و اگر جنگ هم شود این انقلابی‌ها هستند که می‌جنگند؛ در دفاع مقدس قبلی زیباکلام و جواد ظریف و علی مطهری نبودند و در جنگ‌های بعد هم نیستند.

وی با انتقاد از صحبت‌های اخیر سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه «دلواپسان هر چه کمتر باشند، بهتر است»، خطاب به او گفت: دلواپس شما و رئیست هستید که نگرانید آمریکا زیر دو سال و نیمی که رفتید و باختید، بزند؛ اگر ملت در تاریخ خود ترکمنچای را دارد، برای این ملت برجام در حال تبدیل شدن به قرارداد ترکمنچای است. دوره جان کری وزیر امور خارجه آمریکا رو به پایان است و مشخص نیست که نفر بعدی آغوش برای دوستان باز کند؛ سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیسش دلواپس هستند.

وی انتقاد کرد: مایه شرمساری سخنگوی وزارت امور خارجه است که دلواپسانی که در سوریه و عراق شهید می‌شوند تا امنیت به وجود بیاید را زیادی خطاب می‌کند؛ کسانی که در جریان دارودسته نیویورکی‌ها هستند، در حال خودی و محرم شدن با دولت هستند و مگر انقلابی‌ها مرده باشند که آمریکا بخواهد در مملکت ما نفود کند.

چرا هاشمی‌رفسنجانی جلوی صادق زیباکلام لیبرال را نمی‌گیرد؟

وی تصریح کرد: معتقد هستم که دولت می‌خواهد حرف‌های خود را از زبان صادق زیباکلام بزند که ما رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کنیم و حاضر نیستیم که پا روی پرچم آن بگذاریم؛ امام راحل فرمودند که تا من هستم نخواهم گذاشت لیبرال‌ها قدرت بگیرند و حاکم شوند؛ چرا هاشمی‌رفسنجانی که مدعی است از امام راحل خواب می‌بیند جلوی صادق زیباکلام را نمی‌گیرد که می‌گوید سلول سلول بدنش لیبرال است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه لیبرالیسم پدیده‌ای است که فرماندار دماوند و دیگر اربابانش در شهرهای دیگر می‌ترسند که درباره آن حرف بزنیم، بیان کرد: کار امروز آن‌ها از عبدالکریم سروش به محمود سریع‌القلم و صادق زیباکلام رسیده است؛ امروز چه شده که بعضی در مملکت پشت سر صادق زیباکلام خود را قایم می‌کنند و صدایی از مدعیان خط امام شنیده نمی‌شود.

عباسی افزود: هر چیزی در حکومت خوب درآمده کار اسلام بوده و هر چیزی بد درآمده، کار لیبرالیسم بوده است؛ اگر حسن طهرانی‌مقدم تولید موشک می‌کند و تونل‌هایی از موشک‌ها می‌بینیم، کار مدیریت جهادی و اسلام است؛ اگر امروز دشمن در سوریه و عراق و لبنان شکست خورده و قاسم سلیمانی را مشاهده می‌کنیم، کار اسلام است.

وی تصریح کرد: در هر کجایی که ناکارآمدی، فساد، ویلاسازی، کاخ‌سازی، اختلاس 3 هزار میلیاردی، اختلاس صندوق فرهنگیان و … مشاهده می‌کنیم، کار لیبرالسیم است.

به خاطر چرخه یوترن دلار مطلقاً تحریم‌های ما رفع نخواهد شد

عباسی تاکید کرد: مطلقاً تحریم‌های ما رفع نخواهد شد؛ آمریکا یک مفهومی به نام یوترن یا دور برگردان دارد؛ معنایش این است که هر کسی می‌خواهد با ما مذاکره کند، باید پولش را به دلار تبدیل کند؛ وقتی آقای سیف به آمریکا رفت و گفت هیچ اتفاقی نیفتاد، می‌گویند ما هیچ قولی برای برداشتن چرخه دلار ندادیم و آمریکا برای نخستین بار راست گفت که به علت اعتماد به آمریکا و عدم حضور تیم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و وزیر خزانه‌داری آمریکا، کلاهی بر سر ما گذاشتند و هشت بار دست دوستی به دشمن دادیم و دشمن باز به ما نارو زد.

علی مطهری در حال تبدیل شدن به حجابی برابر آثار نجات‌بخش پدرش است

عباسی با اشاره به اینکه بابت اعمال علی مطهری، جوانان متدینی که آثار شهید مطهری را می‌خوانند، از آن فاصله می‌گیرند، گفت: علی مطهری در حال تبدیل شدن به حجابی برابر آثار نجات‌بخش پدر خودش است.

منبع: خبرگزاری نسیم

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

8 دیدگاه

  1. ادمین جان خسته نباشید فایل صوتیش اطلاع دارید ک چ زمانی منتشر میشه؟

    • یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

      خیر

      • با سلام ، فکر میکنم من و دیگر دوستانِ انقلابی و همرو یک انتقاد قوی و در خور تامل از شماداریم و اون اینه که در عصر ارتباطات و اطلاعات جای بسی تاسف داره که نتونیم به روز و لحظه ای سخنرانی های استاد عباسی رو دنبال و دانلود کنیم!!! واقعا جای تاسف داره! یه ضبط و یه آپلود مگر چقدر سخته؟!! واقعا چقدر سخته؟! این یه سخنرانی حماسی هست،فکر نمیکنم احتیاجی به تدوین،یا لاقل تدوین آنچنانی هم داشته باشه!! ما از گذاشتن فایل تصویریش هم ناامید شدیم،اصن نخواستیم،فایل تصویری ای که هزینه کردم دانلود کردم و بعد از بازکردنش میبینم نصفه،وسط سخنرانی تمام میشه میره پی کارش رو نخواستیم!!حلال نمیکنم! اگر حقی دارم حلال نمیکنم..لاقل همون فایل صوتیش رو به روز آپلود کنید! اینکه دیگه تدوینم نمیخوات! واقعا حق الناسه،از تیم استاد رائفی کمترین؟! آبروی استاد عباسی رو بردین با این طرز پشتیبانیتون،یک استاد انقلابی،یک تیم انقلابی میخوات نه یه مشت آسوده خیال! اگر نمیتونین در خورِ وجه ی ایشون کار کنید،سایتو تخته کنید مطمئن باشید نمردن بقیه میان دست میگیرن،من تهران نیستم شرایط شغلیم اجازه نمیده وگرنه مطمئن باشید تا الان صد بار اینکارو کرده بودم. اگر ذره ای برای استاد بزرگوار ارزش قائلید پیامم رو بذارید.

  2. این سخنرانی فایل صوتی یا تصویری ندارد ؟

  3. غلامرضا ذاکری

    حکیم فرزانه جناب آقای دکترحسن عباسی دعات میکنم

  4. کانال استاد عباسی در پیام رسان سروش(غیر رسمی)

    http://sapp.ir/hakimabbasi

    @hakimabbasi

  5. حسن عباسی در دماوند: مایه شرمساری فرمانداری دماوند است که برای سخنرانی بنده، بنر پایین می‌آورند و می‌گویند آرم سپاه حذف شود/ مایه شرمساری افتضاح لوله بالای شهر و ویلاسازی‌های دماوند است
    http://tarood.ir/?p=129435

    حسن روحانی یکی از دو نفری بود که به دنبال مادام العمر شدن ریاست جمهوری آقای هاشمی بود/ مذاکره برادرزاده آقای هاشمی با آمریکا، ماجرای ۱۷۵ شهید غواص را ایجاد کرد/ افشاگری‌های تازه حسن عباسی درباره ماجراهای مک فارلین/ به خاطر چرخه یو-ترن دلار مطلقا تحریم‌های ما رفع نخواهد شد
    http://tarood.ir/?p=129439