سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع کیک زردی که بنفش شد

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین روز دوشنبه – 21 فروردین 96 – در نشستی با عنوان کیک زردی که بنفش شد که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: مساله تقابل غرب با ایران فراتر از حوزه هسته‌ای و مربوط به سه هزار سال است.

وی ادامه داد: دعوای هسته‌ای با آمریکا و غرب بر سر تعداد سانتریفیوژ و یا درصد غنی‌سازی نیست بلکه به گفته وندی شرمن ما مشکلمان با ایرانی‌ها با ژن ایرانی است. زیرا در واقع در این ژن نوعی هویت استقلال،‌خودباوری و بنیادی پولادین است.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: امروز در بخش موشکی، انرژی اتمی و حوزه اسلامی دارای نقطه قدرت هستیم و غرب و امریکا نیز به آنجا فشار می‌آورد تا آن را فرسایش دهد. این استراتژی است که آمریکا علیه قدرت‌های روبروی خود به کار می‌برد. یک جنگ سرد تکنولوژیک بین غرب و ایران شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما پای میز مذاکره، انرژی هسته‌ای خود را دادیم و سیطره هسته‌ای آمریکا را پذیرفتیم ادامه داد: اینکه می‌گویند ما هسته‌ای را دادیم تا بحث اقتصادی مردم خوب شود و بازی برد برد باشد درست نیست. تحریم‌های اقتصادی حذف نشده است. اینکه می‌گویند برجام باران رحمتی است که بعضی نمی‌بینند آیا منظور از بعضی، همین 80 میلیون نفر جمعیت ایران است؟

وی بیان داشت: قرار این بود که در برجام تحریم‌ها رفع شود. شما که عینک مخصوص دارید و نتایج برجام را می‌بینید لطف کنید به دانشگاه‌ها بیایید و در مورد تحریم ایسا توضیح دهید.

عباسی اظهار داشت: چند سال گذشته که یک هواپیمایی ایران 140 که تولید خودمان است سقوط کرد عده‌ای فریاد زدند که ایرانی‌ها باید هواپیمای بهتری سوار شوند اما این درحالی است که ایرباس مالزی طوری سقوط کرد که از صفحه رادار گم شد و هیچ اثری از آن باقی نماند.

وی ادامه داد: وقتی ما قرارداد 10 میلیارد دلاری با ایرباس فرانسه می‌بندیم درنهایت 100 هواپیما به ما می‌دهند اما 10 سال دیگر ما نمی‌توانیم هواپیمایی تولید کنیم و به فکر تکنولوژی هواپیماسازی باشیم لذا دانشجوی ما مجبور است برود در همان ایرباس کار کند. وقتی هواپیما داریم دانشجوی هوافضای ما کجا کار داشته باشد. وقتی دهها مدل خودرو، تکنولوژی کشاورزی وIT  وارد می‌کنیم امکانی برای شغل دانشجو ایجاد نمی‌شود.

عباسی در مورد اشتباهات راهبردی دولتمردان گفت: اشتباه از سال 80 و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اقتصاد درهای باز شروع شد. جذب سرمایه خارجی، جذب تکنولوژی ارزان، ساخت با کارگر ارزان و غیرمتخصص و صادرات انبوه از تفکرات این اقتصاد بود. این سیاست در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالعه شد و چندین کتاب درمورد آن نوشته شد. رئیس جمهور فعلی برای یکی از آن کتاب‌ها به نام چین نو مقدمه هم نوشت.

این کارشناس مسائل استراتژیک اشاره کرد: بعد از آن‌ به دنبال سیاست درهای باز مدل تایلند رفتند. ما را در پست‌ترین مدل ارتباط با این کشور هل دادند. از سیاست‌ درهای باز چین ما را به سیاست درهای باز تایلند رساندند.

عباسی خاطرنشان کرد: سیاست درهای باز توسط مجمع تشخیص و دولت پیگیری شد در صورتی که امروز کشور انگلیس، فرانسه و ایالت متحده به سمت درهای بسته می‌روند. انگلیس از اتحادیه اروپا بیرون رفت چون نمی‌خواهد بار یونان، مجارستان و پرتغال را برعهده گیرد.

وی تاکید کرد: امروز به شهادت آمار و ارقام وضعیت بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه مردم است. یک نفر در این مملکت آمار برجام را می‌بیند اما بقیه آن را نمی‌بینند هر روز یک گوشه در کشور بیکار می‌شوند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه امروز در جهان مشکل اشتغال پدیده‌ای به نام جنگ ارزی را رقم زده است تصریح کرد: اگر شغلی در ایران ایجاد کنیم شغلی در یک کشور دیگر  از بین خواهد رفت. به تعبیر آیت‌‌الله جوادی آملی ستون فقرات ملت، نظام مالی است.

عباسی تاکید کرد: امروز که جوانان ما در سوریه شهید شدند و چند هزار جوان ما برای اعزام به جبهه‌های انقلابی ثبت‌نام کردند نگران تهدید نظامی دشمن نیستیم اما نگران سایه جنگ ارزی هستیم. تمام مراجع مطلق می‌گویند سیستم مالی ما ربوی است برای تذکر این بزرگان باید در آخرت پاسخگو باشیم. امروز نگرانی و مصیبت در جهان، مساله ربا است.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: وقتی اسم قاسم سلیمانی را می‌شنویم این نام تنها یک اسم نیست بلکه یک جریان انقلابی است و لشکر فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و حیدریون عراق است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت رفع سایه جنگ نیست بلکه طبق قانون اساسی این مساله با رهبری است خاطرنشان کرد: دولت با گفتن این مساله که ما با برجام سایه جنگ را دور می‌کنیم جک نگوید وظیفه شما زدودن سایه جنگ ارزی یعنی ایجاد اشتغال است.

این کارشناس مسائل استراتژیک درمورد شناخت بهتر جریان ضد انقلاب گفت: بعضی از جریان ضد انقلاب می‌گویند چرا سال 67 اعدام می‌کردند آیا نباید امثال ریگی که بیش از 400 نفر را کشت اعدام کرد. دوست داشتید شما هم در همان اتوبوسی بودید که جلوی دوربین سر مردم را بریدند. اینطور جلو برود 30 سال دیگر می‌گویند آن خلبانی که ریگی را از آسمان به زمین آورد و آن نیروی وزارت اطلاعات و آن قاضی و دادستان را باید بگیریم و اعدام کنیم که چرا این کار را کردند جریان ضد انقلاب این است. امروز نیت دشمن این است که هر کسی که 30 سال پیش با منافقین جنگ کرده مواخذه شود.

وی با تاکید بر اینکه امام درمورد آیت‌الله منتظری از لفظ شیخ ساده‌لوح استفاده کرد، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس به خاطر یک لحظه ایستادگی و برای یک لحظه مبارزه با تروریستها نادم و پشیمان نیستیم. جریان مسعود رجوی و چریک‌های فدایی بودند که به نیابت از صدام مردم را در جنوب کشور قتل عام کردند ما جایی شرمنده هستیم که زندگی اقتصادی خوبی ایجاد نکردیم.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

4 دیدگاه

  1. سلام. ببخشید فایل صوتی این جلسه نیست؟!

  2. باسلام و عرض خسته نباشی.
    احتراما درخواست دارم در رابطه با قرار دادن فایل صوتی سخنرانی های اخیر استاد طبق گذشته پر رنگ تر حضور داشته باشید.
    باتشکر فراوان

    • بله منم همین درخواست رو دارم.چرا سخنرانی های استاد سانسور میشه؟بخشی از صوت ها اصلا پخش نمیشه برخی انقد دیر ک دیگه قدیمی میشه مبحث.بقیه استاد هایی ک ما میشناسیم شب سخنرانی میکنم فردا صوت و فیلمش میاد.ممنون ک از این ب بعد صوت هارو سریع تر خواهید فرستاد