سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع بزرگداشت حماسه نهم دی – باقرآباد قرچک

بزرگداشت حماسه نهم دی با سخنرانی استاد حسن عباسی، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باقرآباد با حضور مسئولان و مردم حزب الله قرچک دوشنبه شب – ۱۱ دی ۹۶ – برگزار شد.

استاد حسن عباسی رئیس اندیشکدهٔ یقین در این مراسم اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ علایم فتنه بطور واضح نشان داده شد و دشمنان اسلام می خواستند این نظام مردم سالار دینی را تخریب کنند، اما با درایت رهبر انقلاب و حضور مرم همیشه در صحنه این فتنه به سرانجام نرسید.

وی گفت: در سال ۸۸ کاندیداهای مربوطه وقت شکست خوردند، دست به اردوکشی خیابانی زدند که چهره ایران را در سطح بین‌الملل تخریب کنند. آنان در زمان تحریم های گسترده کشور، میزان خسارت اقتصادی زیادی به کشور وارد کردند.

عباسی بیان کرد: جریان جنبش سبز که بخش عمده‌ای از آن‌ اصلاح‌طلبان بودند، اعتقادی به‌نظام یا قانون اساسی نداشتند، می گویند اگر از صندوق رأی اسم کاندیدای ما بیرون آمد این قبول است و دموکراسی حاکم است اما اگر نتیجه انتخابات آن چیزی نشد که ما می‌خواهیم پس انتخابات غیرقانونی بوده و دموکراسی نیست و این اعتقاد اصلاح‌طلبان مطلق جریان سبز و بخشی از جریان اعتدال‌گراست. این جریان در سال ۸۸ نتیجه انتخابات موردپسندش نبود و دست به تخریب منافع ملی زد، بلایی که بر سر کشور آورد ایجاد دو دستگی بود و وقتی مردم به خیابان آمدند دولت‌ها و ملت‌های دیگر نگاه کردند و دیدند ظاهراً انتخابات برآیند نظر ملی نیست.

رئیس اندیشکدهٔ یقین تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک‌فاز خطرناک داشت، سران فتنه نامه رسمی به دولت اوباما زده بودند و درخواست تحریم گسترده داشتند، حتی برخی از فرزندان آقای هاشمی طوری که برخی از خارج‌نشینان رسماً مصاحبه کردند و گفتند؛ مطالبه تحریم‌های گسترده علیه دولت جمهوری اسلامی را داشتند یا خود سران فتنه همین کار را کردند.

وی افزود: آقای هاشمی حاضر نبود که بگوید تقلب نشده و فتنه است، میرحسین موسوی و کروبی که به این نکته اذعان نمی‌کردند هیچ، خاتمی هم که در خلوت خود می‌گفت تقلب نشده شجاعت این را نداشت که این را علنی بگوید، برخی از افراد نیز کینه‌های عجیب‌وغریبی داشتند و حاضر نبودند خود را فدای نظام کنند و آن‌ها نیز از سویی دیگر قهر کرده بودند.

عباسی گفت: کاری که رهبر انقلاب در آن مقطع انجام دادند روشنگری بود. ایشان همان زمان گفتند «أین عمار» یعنی الآن عمار کجاست؟ رفتار رهبری مبتنی بر الگوی علوی بود؛ ایشان گفتند أین عمار و درواقع مقصودشان این بود که بگویند هیچ‌کسی نیست که برود مردم را توجیه و بصیرت افزایی کند ازاین‌رو مباحث توجیهی در قالب مباحث عماری آغاز شد و برخی واردشده و مواضع بسیار جدی و مهمی اتخاذ کردند ازجمله مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که از همان اول اعلام موضع و تکلیف را مشخص کردند.

وی با اشاره به رفتار سلبریتی‌ها بیان کرد: سلبریتی‌ها از منتخب انتخابات ۹۶ بریده‌اند و فاصله گرفته‌اند؛ اما شما در رسانه‌های اصلاح‌طلب در نقد پروژه پشیمانی از رئیس‌جمهور فعلی می‌بینید که آن‌ها می‌نویسند مگر ماجرای سال ۸۴ و ۸۸ را یادتان نیست و سپس علناً می‌گویند اگر ما این‌گونه رفتار کنیم ماجرای ۸۴ و ۸۸ تکرار می‌شود؛ درواقع به نوعی مدعی فضای دیکتاتوری می‌شوند.

رئیس اندیشکدهٔ یقین تصریح کرد: دشمنان ترفندها و دسیسه‌های مختلفی برای تخریب و مقابله با انقلاب اسلامی به کار برده‌اند، ملت ایران قدم محکمی با پیروزی مقابل دسیسه‌های دشمن برداشتند و وحدت و انسجام ملی را به رخ حریفان کشاندند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹ دی یادآور حضور یکپارچه مردم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بوده است، مردم ایران همواره مقابل توطئه‌های جدید دشمن ایستاده‌اند.

منبع: قرچک آنلاین

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

یک دیدگاه

  1. باسلام
    آنچه در این روزها روی میدهد و همه ما بطور مستقیم در حال دفاع از نظامی هستیم که برای برپایی آن خون یکی از افراد خانواده خود و یا بستگان را تقدیم کرده ایم و هرکدام از ما برای حکومت دینی حاضر به تحمل هرگونه تالمی هستیم باید برای آینده این نظام برنامه ریزی کنیم وظیفه ما دفاع از حکومت دینی چهارم که بعد از چهارده قرن برپا شده هستیم سه حکومت قبلی که توسط حضرت سلیمان ع در فلسطین – حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مدینه – و حکومت چهار سال و اندی امیرالمؤمنین علی ع در کوفه- جمعا به مدت 40 سالی که جمهوری اسلامی برپا شده است نبودند یعنی این نظام که در طول حیات چهل ساله خود صدها توطئه را از سر گذرانده است قرار است در مسیر اعتلای خود پرچم نهضت شیعه را به دست آخرین ذخیره الهی بدهد برای محقق شدن چنین هدفی در دوران حیات ما که آرزوی هرکدام از ما است مسئولیت هرکدام از ما را سنگین تر میکند بنابراین هوشیاری مضاعف و تلاش شبانه روزی یعنی همان درس های استاد عباسی میتواند راهنمای ما باشد برای سلامتی امام زمان و رهبر معظم انقلاب و همچنین برای استادان بزرگوار مثل استاد عباسی دعا میکنیم و تا آخر عمر خود در این جاده نور طی طریق میکنیم انشاءالله ح ن