استاد حسن عباسی در دیدار نخبگان استان خراسان‌شمالی؛ راه‌حل مشکلات ، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز است

استاد حسن عباسی در دیداری با نخبگان استان خراسان شمالی در سخنانی راه پیاده سازی عدالت در دهه پنجم انقلاب را تشریح کرد .

استاد عباسی گفت: در دهه پنجم انقلاب مسائل بسیار مهمی مطرح است . از جمله آنها جنبش عدالت و قسط است که مقام معظم رهبری نیز در این مدت چند بار به آن اشاره کرده است . همچنین نگرانی از ضد ارزش هایی است که عده ای سعی در ارزش کردن آنها دارند . اگر برای دهه پنجم انقلاب نقشه و راهی نداشته باشیم این دهه نیز می گذرد و جریانات سیاسی ما را بازی خواهند داد .

وی افزود: در سال 87 نیز این سخنان مطرح بود و گذشت . اما مسائلی مثل فتنه و روی کار آمدن دولت غرب گرا باعث شد این دهه را از دست بدهیم . در سال 1407 باز نگوییم انقلاب 50 ساله شد و کاری نکردیم . پس باید کاربردی تر نقشه بکشیم و نقش برای خود تعریف کنیم . برای این کار رهبری فرمودند هیئت های اندیشه ورز را تشکیل دهید .

وی خاطرنشان کرد: ما خلأ هیئت های اندیشه ورز و گروه های راهبرد محور داریم . آیا در این استان یک هیئت اندیشه ورز داریم ؟ نداریم. پس باید به سمت تشکیل این هیئت ها برویم و خروجی هایمان راهبرد باشد . برای هر مشکل یک راهبرد داشته باشیم . در دهه فجر سال آینده باید این برنامه را اجرا کرده باشیم .

عباسی گفت : برای این کار نیز امیدی به دانشگاه و حوزه نیست . باید نخبگان، آن را تشکیل دهند و آنجا راهبرد مشخص کنند .

وی تاکید کرد : انقلاب ما نه بازاری بود و نه دانشگاهی و امثالهم . انقلاب ما اسلامی بود و مکان اسلام مسجد است . ما نباید فکر کنیم باید تحول را از دانشگاه شروع کنیم . هسته تحول در اسلام مسجد است . پس اولین نکته برای حل مسائل مسجد محوری است . دومین نکته نیز اسلام محوری است . باید نیروهای انقلاب نگذارند مسیر از اسلام خارج شود .

رئیس اندیشکده یقین گفت : سومین مولفه حل مشکلات روحانی محور بودن است . هم اسلام منهای روحانیت خطر است و هم روحانی منهای اسلام . لذا باید روحانی محور نیز باشیم .

استاد حسن عباسی در خصوص اقدامات اخیر جریان موسوم به بهاری در کشور گفت : در چهل سالگی انقلاب پیامبر که مصادف با حکومت امیرالمومنین بود سه جریان علیه امام اقدام می کردند . این سه جریان دقیقا اکنون باز تولید شده اند . گروهی که از ابتدا امام را قبول نداشتند مثل امثال معاویه که به قاسطین معروف بودند . گروهی که عهد خود را شکستند مانند زبیر که ناکثین بودند و گروهی تحت عنوان مارقین که همان خوارج بودند. این گروه ها هم اکنون در کشور ما باز تولیدشده اند . جریان مارقین خود را بالاتر از و جلوتر از ولایت میدانستند که البته همین ها امام علی را به شهادت رساندند . ما به این میگوییم اسلام منهای روحانیت. اگر رئیس جمهور سابق خود را جدای از اسلام می داند که بحثی نیست . اما اگر ادعای اسلام دارد باید بگوید حرفش را از کدام عالم دین کنونی گرفته است . چون خودش که متخصص نیست. اما اگر هم می گوید حرف خودش است بگوید کدام عالم دین زیر سخنش را امضا می کند ؟

منبع: دانشجویان بیدار

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.