سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چهل‌سالگی جمهوری اسلامی و افق دهه پنجم

✅ محورهای اصلی سخنرانی استاد حسن عباسی، ۱۸ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه آزاد اراک:

✳️موضوع: «چهل سالگی جمهوری اسلامی و افق دهه پنجم»

?جمهوری اسلامی گرچه رقم زننده‌ی رکوردی بی‌سابقه در تاریخ بوده است، به این نحو که ملتی به مدت چهل سال علی‌رغم تمام اراده‌های شیاطین جنی و انسی پای مواضع حق خود ایستاده؛ اما هنوز در مرحله‌ی نظام‌سازی است و به مرحله‌ دولت اسلامی نرسیده است.

?آمریکا به عنوان عظیم‌ترین قدرت مادی جهان، قدرتی فراتر از فراعنه که بر زمین، دریا، زیر دریا، فضا، سایبر، علم، رسانه و… سیطره دارد، تنها معارض خود را اسلام و در متن اسلام، اسلامِ انقلاب اسلامی می‌داند.

?جمهوری اسلامی امروز درگیر پیچیده‌ترین نوع جنگ، یعنی جنگ ارزی مابین ریال و دلار است، با هجومی بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌های ارزی علیه ریال.

?برنامه‌ی رسمی دشمن، متلاشی شدن از درون و سپس رژیم چنج (تغییر حکومت) در جمهوری اسلامی‌ست؛ که برای این مقصود، از روش جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی بهره‌ می‌برند.
فعال سازی گسل‌های عادی یک جامعه و سپس موج سواری بر روی آن، جنگ هیبریدی است. دشمن در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته ۷ گسل در جامعه‌ی ایرانی را آزاد کرد و پیش‌بینی می‌شود برای سال جدید، بیش از ۲۰ گسل فعال بشود که می‌تواند باهم همزمان نیز باشند. طی روزهای گذشته همزمان با گسلِ جنگ ارزی، زیرساخت سایبری بانک‌های ما نیز مورد هجوم گسترده‌ی سایبری قرار گرفت.

?امروز جمهوری اسلامی بدیلی ندارد که در صورت تغییر این حکومت، جایگزین آن بشود. و انقلاب اسلامی در جای‌جای جهان اسلام تکثیر شده است. لبنان، یک جمهوری اسلامی کوچک تکثیر شده‌ است. وزیرکشور لبنان گفته بود اگر به مقاومت رأی دهید، از فردا باید فارسی صحبت کنید. مردم در پاسخ به او موجی را با این مضمون در فضای سایبر راه‌اندازی کردند که اگر وارد پارلمان شوی به تو می‌گوییم: «خوش آمدی» یعنی ما به فارسی صحبت کردن فخر می‌کنیم.

?به عنوان یک معلم استراتژی، این نکته را به ضرس قاطع می‌گویم زمانی که آمریکایی در مقابل ما زانو زده باشد، پیش‌روی دوربین‌ها بگرید و رسماً عذرخواهی کند آنگاه می‌توان سخن از #مذاکره با آمریکا زد. در غیر این صورت، نتیجه‌ی آغوش گرفتن جان کری، لبخند زدن به دشمن و ساعت‌ها گفتگوی ویژه با او، وضعیت کنونی #برجام و تعهدات نیم‌بند و ناقص آن است که حتی به همان هم دشمن پایبند نماند.

?روند تکاملی انقلاب در نظام اجتماعی طی ۴ دهه‌ی گذشته با تبیین افق دهه‌ی پنجم:

1⃣ دهه‌ی نخست انقلاب اسلامی، دهه‌ی نفی بود. شعار «نه شرقی، نه غربی» گویای همین نکته است که انقلاب اسلامی، نه انقلابی #لیبرالیستی و نه انقلابی #مارکسیستی بود.

2⃣ دهه‌ی دوم، دهه‌ی حیرت بود؛ معلوم می‌نمودیم که اگر لیبرالیسم یا مارکسیسم نیستیم، پس چه هستیم! در این دهه‌ی بحث‌ها در محافل فکری، دانشگاهی و رسانه‌ای ما بر سر سنتی یا مدرن بودن انقلاب اسلامی بود.

3⃣ دهه‌ی سوم، تبیین این تقابل بود که اصالت با بشر است یا با خدا؛ در پارادایم اومانیسم، خدا هم به بشر سجده می‌کند. در حالی که در پارادایم خدا، انسان به خدا سجده می‌کند و خود را با خدا تعریف می‌کند.

4⃣ دهه‌ی چهارم، تقابل مابین ولایت الله یا ولایت طاغوت بود. چقدر قائلیم به اینکه الله باید بر ما حکومت کند یا هواهانی نفسانی بشر. اگر علما و فلاسفه‌ی غربی در تفکرشان به الحاد رسیده‌اند، پس جامعه‌ای که آن را پایه‌ریزی کرده‌اند نیز از این مستثنی نخواهد بود. در این مرحله معلوم شد درصد زیادی از مسؤولین جمهوری اسلامی در عمل قائل به ولایت الله نیستند پس یکی پس از دیگری زمین خوردند.

5⃣ امید ما در دهه‌ی پنجم، تحقق قسط برای رفع فقر و فساد و تبعیض است.

————

متن مشروح  سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چهل سالگی جمهوری اسلامی و افق دهه پنجم

۱۸ اردیبهشت ۹۷ – دانشگاه آزاد اراک

ملت ایران، رکورددار تاریخ است. برای اولین بار است که ملتی توانستند چهل سال پای مواضع حق بمانند و شیاطین جنی و انسی با همه‌ی اراده‌ها خود کاری از پیش نبردند. آمریکا به عنوان عظیم‌ترین قدرت مادی جهان، یعنی فراتر از قدرت‌های فراعنه، بر زمین، دریا، زیر دریا، فضا، سایبر، علم، رسانه و… سیطره دارد، تنها معارض خود را اسلام و در متن اسلام، اسلامِ انقلاب اسلامی می‌داند. جمهوری اسلامی در مرحله‌ی نظام‌سازی است و هنوز به مرحله‌ دولت اسلامی نرسیده است.

جنگ پول‌ها یا جنگ ارزی، پیچیده‌ترین نوع جنگ است. ما امروز درگیر جنگ ارزی مابین ریال و دلار هستیم. در تاریخ جنگ‌های ارزی، چنین هجومی سابقه نداشته است. در تاریخ جنگ‌های ارزی، چنین نوعی از هجوم که امروز علیه ایران است، سابقه نداشته است. 23 استراتژیست جنگ ارزی از سال 1389 طرح جامع برای نابودی ایران، چین و روسیه از طریق پول‌شان را در دستور کار قرار دادند. تهدید نظامی علیه کشور ما خیلی متصور نیست؛ در درگیری مستقیم نظامی، همواره حجم عظیمی از جوانان سلحشور در قواره‌ی شهید محسن حججی را داریم که در برابر دشمن مقاومت می‌کنند. ضمن آنکه امروز تسلیحات نظامی ما نیز این امکان را به ما داده تا یک بازیگر اصلی در جهان باشیم. اما تهدید اقتصادی در معیشت مردمی که به نام خدا انقلاب کردند، به این نحو است که شیطان از طریق سفره‌شان با آن‌ها مقابله می‌کند؛ یک میلیون تومان پیش از عید، امروز 600 هزار تومان ارزش دارد؛ یعنی سرمایه مردم همچون قالب یخی در آفتاب مانده، این‌گونه آب شد. میلتون فریدمن در کتاب «سرمایه‌داری و آزادی» از قول لنین، رهبر شوروی کمونیست آورده است که مهمترین راه برای نابود کردن یک کشور، نابودی از طریق پول آن است.

برنامه‌ی رسمی دشمن، متلاشی شدن از درون و سپس رژیم چنج (تغییر حکومت) در جمهوری اسلامی‌ست؛ با شیوه‌ی نوینی از جنگ‌ها که جنگ هیبریدی یا ترکیبی نام دارد. به طور طبیعی هر جامعه، مابین 50 تا 60 گسل دارد. در جنگ‌های هیبریدی، دشمن این گسل‌ها را فعال کرده و بر روی آن سوار می‌شود. پیش از عید، حدود هفت گسل را فعال کردند. با فاصله‌ی 20 روز، انرژی یکی خالی شده و تا می‌خواست بی‌رمق شود، گسل بعدی فعال می‌شد. پیش‌بینی می‌شود در سال 97 بیش از 20 گسل فعال شود. همزمان با گسلِ جنگ ارزی، زیرساخت سایبری بانک‌های ما نیز مورد هجوم گسترده‌ی سایبری قرار گرفت. فعال‌سازی این دو گسل به صورت همزمان نشان از امکان همزمانی گسل‌ها در آینده می‌دهد. ضعف مدیریت‌ها و ضعف مبانی نظری در مدل‌های پیاده شده، مسأله را تشدید کرده. به همین علت امسال در جنگ هیبریدی، مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هشدار می‌دهند که با طرفی که غَدّار است، مذاکره نکنید. به علت نادیه گرفتن این اصل از علی(ع)، از سال 1359 تا 1392 هشت بار با آمریکا پای میز مذاکره آمدیم و هر هشت بار شکست خوردیم؛ چراکه طرف مقابل ما (آمریکا و اروپا) غَدار بود؛ یعنی به تعهد و میثاق خود پایبند نبود و هر هشت بار نامردی کرد. در مذاکرات دور آخر، آمریکا در قبال برپیده شدن صنعت هسته‌ای ما که به تولید سوخت 20 درصد نیز دست‌یافته بود، حاضر نشد حتی U-Turn را ابقا کند. یوتِرن، روش ایران در دور زدن دلار برای معاملات بین‌المللی با دلار بود که با وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از سال 1359 بکار گرفته شد چون که دیگر امکان معامله‌ی مستقیم با دلار برای ما وجود نداشت؛ اما آمریکا سال 1389 این روش را مسدود ساخت تا ما امکان دور زدن دلار را هم نداشته باشیم.

به عنوان یک معلم استراتژی، این نکته را به ضرس قاطع می‌گویم زمانی با آمریکا می‌توان سخن از مذاکره با آمریکا گفت که او مقابل ما زانو زده باشد، پیش‌روی دوربین‌ها بگرید و رسماً عذرخواهی کند. شوروی طی 45 سال ابرقدرتی خود، چین با قدرت عظیم اقتصادی‌اش و قدرت عظیم فرانسه هرگز نتوانستند یک آمریکایی را دستگیر کرده و او مقابل‌شان زانو زده باشد! تنها ملتی که آمریکایی را وادار کردند یونی‌فرم خود را درآورده و مقابلش زانو بزند و از ترس بگرید و عذرخواهی کند، ملت ایران است. تنها زبان گفتگو با نظام مستکبر و متکبر جهانی، از موضع اقتدار است. تنها یک زبان برای مذاکره با آمریکایی‌ها سراغ داریم و آن زبان قاسم سلیمانی‌ست که حتی حاضر نشد نامه‌ی رئیس C.I.A را باز کند و بخواند.  در غیر اینصورت، نتیجه‌ی لبخند زدن به دشمن و آغوش گرفتن جان کری و ساعت‌ها گفتگوی ویژه با آن وضعیت امروز برجام است. آمریکا ما را همچون 6 دیکتاتوری منطقه (عربستان، بحرین، قطر، امارات، اردن، کویت) می‌خواهد که بدوشدمان؛ یعنی به دوران پیش از انقلاب و حکومت شاه ایران بازگردیم تا آمریکایی‌ها هرچه می‌خواهند در آن حیات خلوت خودشان ترک‌تازی کنند و ما مانع‌شان نشویم!

امروز جمهوری اسلامی بدیل ندارد که در صورت تغییر این حکومت، جایگزین آن بشود. انقلاب اسلامی در جای‌جای جهان تکثیر شده است. ظرف دو روز گذشته، آمریکا با کمک عربستان و امارات کمپین زدند و هرچه تلاش کردند تا نتیجه انتخابات لبنان را به سود جریان هم‌سوی خود تغییر دهند، نتوانستند و حتی به گفته سعد حریری، 30درصد کرسی‌های گذشته‌شان را نیز از دست دادند. لبنان، امروز یک جمهوری اسلامی کوچک تکثیر شده ا‌ست. وزیرکشور لبنان گفته بود اگر به مقاومت رأی دهید، از فردا باید فارسی صحبت کنید. مردم در واکنش به این موضع او، موج گسترده‌ای را در فضای سایبر به راه انداختند که اگر وارد پارلمان شوی به تو می‌گوییم: «خوش آمدی» یعنی ما به فارسی سخن گفتن فخر می‌کنیم. حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان، زینبیون زینبیون و… جمهوری اسلامی‌های تکثیر شده هستند.

مردم از مشکلات اقتصادی، تبعیض و فساد در دستگاه‌های اداری مختلف گله‌مند هستند اما مشکلی با اسلام ندارند. قیاس چهل سالگی انقلاب اسلامی در قبال با چهل سالگی صدر اسلام (امام سجاد(ع) جامعه‌ی سال شصت و یکم صدر اسلام را با 6 گونه حیوان به زیبایی هرچه تمام تبیین می‌کنند.)، چهل سالگی انقلاب شوروی (که جورج اورول در کتاب مشهور «مزرعه‌ی حیوانات» با داستانی از حیوانات، انقلاب شوروی را از آغاز تا فروپاشی ترسیم می‌کند)، و چهل سالگی انقلاب فرانسه (که دوبار دست به دست شد) و… نکات حیرت‌آوری دارد؛ جمهوری اسلامی در نقطه‌ی اوج خود قرار دارد؛ گرچه از این آفت‌های (اشرافی‌گری، ویژه‌خواری، آقازاده‌گری، تفسیر قانون به نفع خود، تحریک هواهای نفسانی و موج‌سواری بر آن و…) در امان نیست و در دهه‌ی پنجم با این مشکلات روبرو هستیم. اگر از انقلاب حضرت موسی(ص) کلیم عبرت نگیریم که تا بازگشت از کوه طور امت او گوساله‌پرست شدند؛ یا اگر از انقلاب حضرت رسول(ص) درس نگیریم که شصت سال نگذشته از آن، نوه‌اش را سر بریدند، یا حتی از انقلاب‌های دوره‌ی مدرن که آن‌ها نیز آفت‌های مشابهی داشته‌اند، عبرت نگیریم، این آفت‌ها گریبان‌گیر ما نیز خواهند شد.

روند تکاملی انقلاب اسلامی در نظام اجتماعی طی 4 دهه‌ی گذشته چنین بوده است:

  • دهه‌ی نخست انقلاب اسلامی، دهه‌ی نفی بود. یعنی معلوم می‌نمودیم که ما چه چیزی نیستیم. شعار «نه شرقی، نه غربی» گویای همین نکته است که انقلاب اسلامی، نه انقلابی لیبرالیستی و نه انقلابی سوسیالیستی و مارکسیستی بود.
  • دهه‌ی دوم، معلوم می‌نمودیم که ما چه هستیم. اگر لیبرالیسم یا مارکسیسم نیستیم، پس چه هستیم! در این دهه‌ی به حیرت گذشت؛ بحث‌ها در محافل فکری، دانشگاهی و رسانه‌ای ما بر سر سنتی یا مدرن بودن انقلاب اسلامی بود.
  • دهه‌ی سوم، موعد تفکیک مابین دو پارادایم اومانیسم یا تئوئیسم بود. اصالت با بشر است یا با خدا؛ در پارادایم اومانیسم، خدا هم به بشر سجده می‌کند. در حالی که در پارادایم خدا، انسان به خدا سجده می‌کند و خود را در مدار او تعریف می‌کند؛ در این نگاه، حق انسان نیز تابعی از حق خداست و در همین چارچوب است که حق واقعی او تضمین می‌شود. در این دهه دانستیم که علوم انسانی غرب، اصالت را به بشر می‌دهد پس به لزوم تعریف و تولید علوم انسانی جدید پی بردیم.

ما محدودیت‌هایی داریم که بر مبنای این محدودیت‌ها نمی‌توانیم هرکار که می‌خوهیم انجام دهیم. برای مثال نمی‌توانیم یک لیوان اسید سولفوریک میل کنیم، چون می‌میریم. بر همین مبناست که خدا برای ما حدودی را معین کرده که عدول از این حدود، سبب نابودی ماست. انبیا(ص) مهندسین راه بودند و جاده‌ی حرکت بشر از دنیا به آخرت را با دین ترسیم کردند. این جاده دو دسته گاردریل دارد: حدود الهی سلبی و ایجابی. اگر پلیس راهنمایی و رانندگی قوانین را به ما گوشزد می‌کند، انجام یا ترک این قوانین توسط ما برای او فرقی ندارد بلکه این ما هستیم که منفعت برده یا متضرر می‌شویم. اگر گاردریل‌های دو سوی جاده نباشند، در صورت انحراف از جاده، به بیرون پرت می‌شویم. عبور از یک گاردریل، برابر با سقوط است. به این علت است که اصالت با خداست نه با بشر. این دعوا همچنین در جمهوری اسلامی پابرجاست. جریانی در کشور ما می‌گوید اگر خانومی روسری خود را سر چوب می‌زند، با ژست حقوق بشری می‌گویند اختیار انتخاب با اوست. در فضای حقوق بشری که آمریکا، انگلیس، فرانسه و… پشت سر شماست، بعد از این ماجرا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نخست روسری، سپس بالاتنه و بعد پایین تنه و آنگاه هرزگی مردان و زنان که قبل از انتخاب شما در عصر انقلاب جنسی در آمریکا رخ داد. در نتیجه‌ی آن، چشم حریص مردان حریص‌تر شد. 89 درصد مصرف کنندگان 500 پیج پورن جهان آمریکایی‌ها هستند. افراد از نظر جنسی تغذیه شدند و بعد از آن به مرحله‌ای رسید که دیگر مردان از زنان و زنان از مردان خسته شدند و شد امروز که مردان با مردان و زنان با زنان ازدواج می‌کنند. و این عمل قبیح علی‌رغم حرام اعلام شدن در یهود، مسیحیت و اسلام، در 24 کشور جهان به تصویب رسید؛ از میان 600 نماینده پارلمان آلمان، 390 تن آن به تصویب ازدواج هم‌جنس‌بازان رأی مثبت دادند! چهارهزار سال قبل در کشور اردن قومی این چنین کثافت‌کاری می‌کردند؛ خدا به پیامبر خود دستور داد با دختران خود از شهر خارج شوند تا عذاب الهی این منطقه را با باران سجیل زیر و رو کرد. ترس غرب از قوت موشکی ایران از این نشأت می‌گیرد که عذاب الهی، اینبار موشک سجیل ایران باشد که بساط هم‌جنس‌بازان امروز در جهان را زیر و رو کند! گرچه این، ترقه‌ای بیش نیست و عذاب الهی ورای آن است؛ اما حکمت اینکه امثال شهید طهرانی‌مقدم آرزو داشتند تا دشمن را شخم بزنند، به معنای دیگر این است که عذاب الهی بر سر این قوم باشند. به ما می‌گویند شما متحجر هستید و قانون هزاروچهارصد سال قبل را اجرا می‌کنید. آیا شما متحجر نیستید که روش چهارهزار سال قبل در قوم لوط را رسمی می‌کنید؟ جنبش خانواده که راهپیمایی عظیم یک میلیون نفری علیه تصویب قانون هم‌جنس‌بازی در فرانسه را به راه انداخته بودند، مدتی پیش در سفری به ایران و دیدارهایی با مراجع در قم و کمیسیون فرهنگی مجلس و… مسأله‌ی اصلی‌شان نابودی خانواده در غرب بر اثر زنازادگی بود. آنچه که در نتیجه‌ی کنار گزاردن حجاب در اروپا پدید آمد و امروز آمارهای رسمی حکایت از زنازادگی 57 درصد فرانسوی‌ها می‌دهد. راهی که غرب رفته و به چنین نتیجه‌ای رسیده و امروز در زنازادگی دست و پا می‌زند، ما اکنون با نه به حجاب اجباری و… آغاز کرده‌ایم! اما بشر غربی حتی در ازدواج هم‌جنس‌ها با هم نیز به نتیجه نرسید، به بیماری تنهایی دچار شد و تنها زندگی کرد. 5 ماه قبل، اولین وزارت تنهایی در دنیا در انگلیس تأسیس شد زیرا از میان 66 میلیون نفر انگلیسی، قریب 10 میلیون تن تنها زندگی می‌کنند. نه تنها جنس مخالف، که دیگر حوصله‌ی جنس موافق را هم ندارند. این پدیده یکی از 13 مگاترند در آینده‌شناسی غرب است که، اخلاق تمدن غرب را تا سال 2050 میلادی نابود می‌کند. محبت و مسائل جنسی می‌باید هم‌پای هم دیده‌شوند تا میان یک زوج به فرموده‌ی قرآن کریم، در «لتسکونو الیها»[1] سکینت رقم بخورد و آنگاه مودت و رحمت میان‌شان جعل شود. امروز بشر غربی در اوج مناسبات جنسی قرار دارد، اما محبت و مودت و رحمتی در این مناسبات نیست؛ تعادل برهم خورده و بشر غربی بحران محبت دارد. این شرایط، سی سال بعد دامنگیر جامعه‌ی ما نیز خواهد شد چراکه سیاست‌هایی که بشر در اومانیسم به آن پرداخت، غلط بود.

نقشه جهانی خانواده “World Family Map” که متشکل از چندین سازمان رسمی زیرنظر سازمان ملل، میزان تولدهای خارج از ازدواج رسمی در کشورهای جهان را مورد مطالعه قرار داده و هر سال منتشر می‌کند.

http://worldfamilymap.ifstudies.org

شورای نگهبان در حکومت دینی وظیفه دارد معلوم کند قانون تصویب شده با شرع در تعارض است یا خیر. اگر رأی مردم در تعارض با حکم خدا باشد، مهر ابطال خواهد خورد. سیستم مالی غرب ربوی است و کسی هم اعتراض نمی‌کند در حالی که مراجع اعظام تقلید طی دو سال گذشته 110 بار موضع‌گیری علنی علیه بانک‌ ربوی داشتند. مبتنی بر تئوری‌های غلط غربی، حجم زیادی از نقدینگی در جامعه وجود دارد که در ماه‌ها و سال‌ها آینده معضل خواهد بود چرا که خدا فرموده ربا را به محاق می‌برم. اگر فقهای ما به روش فقهی ربا را بررسی می‌کنند و علیه نظام ربوی موضع‌گیری می‌کنند، پروفسور کورتن در تاب «سرمایه‌داری فردا» به محاق برده شدن ربا را به روش علمی و سکولار می‌گوید: «خلق پول، خلق ثروت نیست؛ خلق بدهی است.» 63 تریلیون دلار بدهی جهان، حاصل چاپ پول بدون پشتوانه یا ربای جهانی‌ست که 21 هزار میلیارد دلار آن ازآن آمریکاست. اینجاست که خدا ربا را جنگ با خود اعلام می‌کند. اوضاع اقتصاد جهان با پایه‌ی نظریات جرمی بنتام در کتاب «دفاع از ربا» و آدام اسمیت بسیار وخیم است؛ عملاً اقتصاد جهان در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارد؛ پس اگر در سال‌های آینده یک جنگ جهانی دیگری رخ دهد، نباید تعجب کرد.

  • دهه‌ی چهارم، تقابل مابین ولایت الله یا ولایت طاغوت بود. اینکه به حکومت الله بر خود قائلیم و چه میزان؛ یا به حکومت هواهانی نفسانی بشر بر خود قائل هستیم. خداوند در قرآن کریم به پیامبر خود نهیب می‌زند که: «تو بر کسانی که اله خود را هوای نفس خود گرفتند، وکیل نیستی.»[2] اگر علما و فلاسفه‌ی غربی خود در تفکرشان به الحاد رسیده‌اند، پس جامعه‌ای که آن را پایه‌ریزی کرده‌اند نیز از این مستثنی نخواهد بود؛ این اولیای طاغوت، مردمی که از اینان پیروی کرده‌اند را به ظلمات می‌برند. اما کسانی که در عمل قائل به ولایت الله بر خود باشند، او تضمین کرده که مؤمنین را از ظلمات به نور رهنمون می‌سازد. مقصد ما نور است.[3] و حکومت دینی، میدان آزمایش مردان است. در این مرحله معلوم شد درصد زیادی از مسؤولین جمهوری اسلامی در عمل قائل به ولایت الله نیستند پس یکی پس از دیگری زمین خوردند.
  • دهه‌ی پنجم، دهه‌ی تحقق قسط برای رفع فقر و فساد و تبعیض است. قسط، کارکرد اجتماعی اسلام، است به این معنا که سهم هرکس هرچه هست به او پرداخت شود و سهم هرکس هرچه نیست، از او بازپس گرفته شود. هرگاه در خانواده و نظام تمدنی چنین خط کش و میزانی اجرا بشود، تنها در این صورت است که می‌توانیم بگوییم اسلام در آن پیاده شده است و شهد و شیرینی اسلام به کام مردم خواهد نشست. خدا اهل قسط را بسیار دوست می‌دارد و امید ما در دهه‌ی پنجم، تحقق قسط است.

والسلام

کانال مرجع نشر سخنرانی‌های استاد حسن عباسی

    Dr-abbasi.ir

     @dr_abbasi

[1] – «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» – سوره روم- آیه 21

[2]  – «أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا  – أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا» – سوره فرقان – آیات 43 و 44

[3] – «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ َالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فيها خالِدونَ» – سوره بقره – آیه 257

————

اخبار مرتبط:

استاد حسن عباسی ظهر امروز – ۱۸ اردیبهشت ۹۷ – در همایش چهل‌سالگی جمهوری اسلامی و افق دهه پنجم در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار کرد: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب را پشت سر می‌گذاریم، این در حالی است که مشاور امنیت ملی ترامپ اعلام کرده بود که ایران چهلمین سالگرد انقلابش را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: دشمنان برای امسال خواب‌های زیادی برای ایران دیده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ترامپ اعلام کرده امروز تکلیف برجام را مشخص خواهد کرد، بیان داشت: آمریکایی‌ها چند خواسته از ایران دارند از جمله ابدی کردن مصوبات برجام یک، کم کردن برد موشک‌ها به 300 کیلومتر در برجام دو و  عقب‌نشینی از سوریه، لبنان و عراق در برجام سه است.

عباسی گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که در عراق و سوریه بعد از صدام 7 هزار میلیارد دلار هزینه‌ کرده و نتوانسته‌اند به نفوذ در این کشورها دست پیدا کنند، حال آنچه را که نتوانسته‌اند با داعش و حربه نظامی در منطقه و با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد دلاری به دست آورند، می‌کوشند از راه برجام 3 به دست آورده و مانع نفوذ ایران شوند.

وی اظهار کرد: آنها می‌گویند اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود، شما در برجام 3 از منطقه خارج شوید تا تحریم‌ها لغو شود، در برجام شماره 4 که برجام حقوق بشری است اعلام کرده‌اند مفاد حقوق بشر باید رعایت شود تا بخشی از تحریم‌ها را منتفی کنیم که بعید است ایران شروط آنها را بپذیرد، همچنین بعید است که آمریکا از خواسته‌های خود کوتاه بیاید.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در خصوص وضعیت برجام سه فرضیه مطرح است، اول اینکه ایران شروط را بپذیرد، دوم اینکه ترامپ از برجام خارج شود و فرضیه سوم که احتمال بیشتری دارد بحث مداخله اتحادیه اروپا است که به نیابت از آمریکایی‌‌ها سه تحریم جدید موشکی، حقوق بشری و منطقه‌ای را علیه ایران اعمال کند و از این طریق ایران را تنبیه و به قول خود تضعیف کنند.

عباسی گفت: اگر اتحادیه اروپا بتواند ترامپ را قانع کند که از برجام خروج نکند، قطعاً موج جدید تحریم‌ها را اعمال کنند و ترامپ یک دوره چهارماهه دیگر در برجام بماند که این نشان می‌دهد آنها یک پروژه درازمدت برای امسال طراحی کرده‌اند که موضوع حساس و مهمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای عالی امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن نخواهد گرفت و تحریم‌های جدید علیه ایران در راه است، عملاً برجام شکست خورده و به خاطر حفظ برجام فعلی مجبور هستیم، تحریم جدیدی را تحمل کنیم، ساختار چهلمین سال عمر جمهوری اسلامی و افق چشم‌انداز دهه پنجم نکات متعددی را در بر دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در دوره انبیا 40 سال حکومت دینی وجود نداشته و بسیاری از انبیا تنها ماندند و بر مردم عذاب وارد شد افزود: در دوره امامان معصوم (ع) نیز امکان 40 سال حکومتی دینی بر مردم به وجود نیامد، در دوره غیرمعصومین نخستین بار است که مردم حکومتی را به وجود آورده‌اند که به نام دین اقداماتش را انجام می‌دهد.

عباسی گفت: 40 سال یک رکورد است و برای نخستین بار ملتی توانستند 40 سال پای مواضع به حق خود ایستاده و اراده شیاطین نتوانسته کاری از پیش ببرد، این در حالی است که امروز آمریکا عظیم‌ترین قدرت مادی جهان است و چنین دولتی در زمان نمرود، فرعون، عباسیان و بنی‌امیه نبوده است.

وی افزود: آمریکا بر تمام جهان سیطره دارد و تنها معارض خود را پدیده‌ای به نام اسلام و ایران می‌داند و از این‌رو از همه ترفندهای خود برای نابودی اسلامی استفاده می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز پیچیده‌ترین نوع جنگ در دنیا جنگ ارزی است، امروز درگیر جنگ بین ریال و دلار و یا همان جنگ پول‌ها هستیم که در تاریخ نخستین جنگ جهانی مالی است که توسط دشمنان برای نابودی پول ایران، روسیه و چین طراحی شده است.

عباسی با بیان اینکه دشمنان نابودی پول را راهکار نابودی کشورها می‌دانند، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که از طریق جنگ نظامی راه به جایی نخواهند برد، اگر گزینه جنگ نظامی برای ایران مطرح شود، ایران به خوبی خواهد توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند، در جریان جنگ سوریه صدها هزار جوان امثال شهید حججی در نوبت رفتن به سوریه بودند، اگر جنگ نظامی علیه کشور مطرح شود، حجم عظیم جوانان سلحشور در جبهه‌ها حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: ایران در زمینه دفاعی کشوری خودکفا است و تهدید نظامی نمی‌تواند برای کشور مطرح شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تهدید اقتصادی یکی از تهدیدهای جدی امروز است، ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند که سفره مردم را کوچک کنند، ضعف مدیریت‌ها مسئله را تشدید کرده است و امروز مهم‌ترین مشکل، مشکل جنگ ارزی است که بخشی توسط دشمن و بخشی به دلیل ضعف مدیریت صورت می‌گیرد.

عباسی جنگ سایبری را از دیگر تهدیدهای نظام دانست و گفت: دشمنان جنگ دیگری را همزمان با جنگ ارزی در دستور کار قرار داده‌اند که از آن به عنوان هیبریدی یاد می‌شود.

وی گفت: در جنگ هیبریدی دشمن از طریق شناسایی و فعال کردن گسل‌ها زمینه فروپاشی جامعه را فراهم می‌کنند، قبل از عید 7 گسل و بعد از عید 2 گسل را شناسایی و فعال کردند که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال 14 گسل دیگر را فعال کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: امسال در جنگ هیبریدی مسائل و مشکلات زیادی خواهیم داشت، چراکه دشمنان به دنبال تضعیف ایران از درون و سپس تغییر حکومت هستند.

عباسی ادامه داد: تلاش در راستای تغییر حکومت  که امروز توسط بدخواهان اعلام می‌شود، نشان می‌دهد که مذاکره هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و آمریکا از مذاکره برای نابودی ایران و تبدیل ایران به سوریه و افغانستان استفاده می‌کند. دولتی که مسئله‌اش براندازی ایران است، مذاکره با این دولت هیچ فایده‌ای ندارد، امروز کمتر کسی است که باور کند، امریکا برای مذاکره کردن قابل اعتماد است.

وی تأکید کرد: امروز ایران شرایط ویژه‌‌ای دارد و ادعا می‌کند بدیلی ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره یکتا (دبیر بخش خبری پایگاه)

یکتا ؛ دبیر بخش خبری پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار اخبار مربوط به استاد حسن عباسی است.

2 دیدگاه

  1. سربازگمنام

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم: آمریکاباطراحی واجرای برجام،لوله های زرادخانه های اتمی مارابابتن بست،ولی دولت دراقدامی کاملامتحیرکننده(به قول قبلی خودشان…!!!)وغافلگیرکننده؛همچنان به لوله های بتن ریزی شده،متعهدمی ماند…!!!آیابحمدالهی،اکنون زمان امتیازگیری(حقوق پایمال شده جمهوری اسلامی)وبازی متفکرانه مابااروپانیست؟؟؟

  2. اگر جریان سیاسی لیبرال کشور ازغصه بمیرد ،رواست.
    اگر این جریان سیاسی غیرانقلابی کشور،ازغصه بمیرد رواست.
    اگر لیبرال های کشور درکنج انزوا ازغصه بمیرند،رواست.
    چراکه چه توهین ها که نکردند……………..
    چراکه چه تقابل هائی با امام جامعه درسطح عقیدتی که نکردند…….
    چراکه چه تقابل هائی درسطح استراتژیکی با امام جامعه که نکردند…..
    چراکه چه گلابی ها و سیب هائیکه وعده ندادند…….