درآمدی بر مبانی دکترینولوژی / جلسه 2 کلبه ی کرامت

درآمدی بر مبانی دکترینولوژی / مجموعه جلسات کلبه کرامت | جلسه 2

درآمدی بر مبانی دکترینولوژی / جلسه 2 کلبه ی کرامت

مدت زمان: ۱ ساعت و 4 دقیقه

تاریخ : ۵ بهمن ۱۳۸۵

موضوع : درآمدی بر مبانی دکترینولوژی

فرمت:  mp4 , mp3 

کیفیت: عالی

توضیح کوتاهی از این جلسه:

در مبانی دکترینولوژی یک تصمیم و تدبیر از باور تا اجرا سیری منطقی را طی می کند . ما وقتی به امام حسین (ع) می پردازیم ، خیلی با حجم عمر حضرت کاری نداریم و فقط یک نکته رو می دونیم . این حجم عظیم کتاب ها فقط در مورد آن چند ماه آخر هستش . کسی در مورد چندین سال (54،60 حالا چند سال) زندگی ایشان صحبتی نمی کند . یعنی از بیش از چندین قرن زندگی حضرت ما فقط از مقطعی کوتاه از زندگانی ایشان اطلاع داریم .

از زمان اصرار یزید بر بیعت به بعد قسمت اجرا و قبل از این رو حوزه تصمیم و باور سازی و خودسازی نسبت به آن باور می دانیم و بعد اجرایی بسیار بسیار زیبا .حسین شناسیِ حسینِ دوره اجرا نیست ؛ حسینِ دوره تصمیم و باور سازی  ست . کسی مراحل زینب شدن ، حسین شدن ، حبیب شدن ، قاسم شدن رو تمرین نمی کند .

هستی شناسی تصمیم سازی از باور تا اجرا یک سیر منطقی داره که از نظر مفاد فلسفی به دو کلمه عربی تفکیک  میشه . حقیقت و واقعیت . گفتیم تصمیم یک آتشی ست که به آن نزدیک می شویم و از آن حرارت می گیریم .  اساس هستی شناسی تصمیم و تدبیر تنظیم واقعیت است نسبت به حقیقت . تفلسف هم چیزی ست که در جامعه غربی برای تبیین حقیقت صورت گرفت . اساس فلسفه تبیین عقلانی پدیده هاست . اساس باور از اینجا شروع میشه . اگر کسی به اساس آتش توجه نکنه در اجرا و تصمیم به نتیجه مطلوبی نمی رسه .

 از فلسفه ، فلسفه مضاف (موضوعی) پدید می آید  . یعنی به نوعی کاربردی می شود . خروجی فلسفه مضاف در هر گرایشی می شود دکترین (آنچه بین آن هفت مذکور رو پر می کند ) . خروجی دکترین هم استراتژی (تاکتیک و تکنیک ) عمومی و بعد استراتژی (تاکتیک و تکنیک ) موضوعی ست . ( 5 گام از باور تا اجرا –> فلسفه – فلسفه مضاف – دکترین ( مثل پاشنه آشیل ) – استراتژی عمومی – استراتژی مضاف) .

مواد اولیه تولید علم مفاهیم است . انسان غربی یک گونه مفهوم ، عربی دو گونه و ایرانی سه گونه مفهوم را باید اتیمولوژی کند .

فلسفه در زیان یونانی یعنی دوست داشتن دانش

از حکمت  ، حکمت مضاف (موضوعی) پدید می آید  . یعنی به نوعی کاربردی می شود . خروجی حکمت مضاف در هر گرایشی می شود قاعده فقهی (آنچه بین آن هفت مذکور رو پر می کند ) . خروجی قاعده فقهی هم فقه عمومی خرد و کلان و بعد فقه  موضوعی خرد و کلان ست . ( 5 گام از باور تا اجرا –> حکمت – حکمت مضاف – قاعده فقهی (مثل نفی سبیل)– فقه عمومی – فقه مضاف) .

حکمت در قرآن و احادیث و به صورت الهام موجود است . فقه هم داریم اما باز می بینیم که روی قواعد فقهی کار نشده است .

دانلود فایل صوتی:

 Mediafire Download Link

حجم: 7.4 مگابایت

دانلود فایل تصویری: ( لینک مستقیم)

 دانلود :   Mediafire Download Link

 دانلود به صورت یکپارچه از سرور اندیشکده

 حجم:96 مگابایت

پسورد فایل (در صورت نیاز) : www.dr-abbasi.ir

 منبع :دکتر عباسی

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

4 دیدگاه

  1. سلام جلسه 2 کلبه کرامت لینک های تصویری مشکل داره ممنون از تلاشتان

  2. عزیز جلسه دوم فایل تصویریش خرابه یعنی پارت اولش بجای 95 مگ 7 مگه فکر کنم صوت رو به جای تصویر اشتباهی گذاشتی
    ممنون از تلاشت

  3. یحیی مستعار

    پارت یک 7 مگابایت http://dl.dr-abbasi.ir/sajad/Level3/2.part1.rar
    پارت دو 300 کیلوبایت http://dl.dr-abbasi.ir/sajad/Level3/2.part2.rar
    ؟ 🙁

  4. خسته نباشید دوست عزیز
    اگر کمکی از دست من بر میاد بگو تا آرشیو رو زودتر کامل کنیم، من سرعت نتم بالاس
    موفق باشی