دکتر حسن عباسی / جمهوری دهم

جمهوری که بود، جمهوری که هست، جمهوری که نیست، جمهوری دهم 

در این سخنرانی مهم و حماسی که در ایام پیش از انتخابات دهم ریاست جمهوری در اردیبهشت ۸۸ در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان انجام شد، دکتر حسن عباسی، در ابتدا به بررسی خط­مشی و رویکرد دولت های مختلف پس از انقلاب پرداخت و به سیاست خارجی جمهوری هفتم و هشتم (دوران اصلاحات)، نتیجه آن و بازخورد این عمل کرد در انتخابات جمهوری نهم اشاره کرد. در ادامه وی با بیان ورود جمهوری نهم به خطوط قرمز غرب در حوزه سیاست خارجی، به بررسی عملکرد جمهوری نهم در حوزه سیاست داخلی نظیر: انرژی هسته‌ای، تکنولوژی فضایی، خصوصی سازی و اصل ۴۴ و… پرداخت.

این برنامه ۳ ساعت و ۸ دقیقه­ای که شامل سخنرانی، تریبون آزاد (و البته هوچی­گری، شانتاژ و اختلال در نظم جلسه)  همراه بود، بازخوردها و نتیجه های خیلی خوبی داشت. به جز مطالب دقیق و کارشناسانه ارائه شده در این همایش که البته به خاطر شانتاژ و هوچی‌گری عده‌ای به پایان نرسید! چیزی که به صورت واضح و شفاف و آشکار و بی‌پرده مشخص شد، چهره واقعی تفکر اصلاح طلبی (از نوع دوم خردادی آن) و داعیه داران حمایت از میرحسین موسوی بود.

مدت زمان: 3 ساعت 22 دقیقه

تاریخ : 21 اردیبهشت ماه ۱۳۸۸

مکان برگزاری: تالار دکتر شریعتی دانشگاه اصفهان

موضوع : جمهوری که بود، جمهوری که هست، جمهوری که نیست، جمهوری دهم 

فرمت: mp4 , mp3

کیفیت: عالی

فایل صوتی اضافه شد.

دانلود فایل صوتی:

 دانلود – Direct Download Link 

حجم:34.7 مگابایت

 منبع :دکتر عباسی

دانلود فایل تصویری:

 دانلود به صورت پارت های ۱۰۰ مگابایتی:

دانلود پارت ۱ :   Direct Link

دانلود پارت ۲:    Direct Link

دانلود پارت ۳:    Direct Link

دانلود پارت ۴:   Direct Link

دانلود پارت ۵:   Direct Link

دانلود پارت 6:   Direct Link

 حجم:594 مگابایت

 منبع : مبین مدیا

 

بخش اول: بررسی سیاست خارجی جمهوری هفتم و هشتم [دوران اصلاحات]، نتیجه آن و بازخورد این عمل کرد در انتخابات جمهوری نهم.

بخش دوم: ورود جمهوری نهم به خطوط قرمز غرب در حوزه سیاست خارجی [برخی دانشجویان سعی در به هم زدن صحبت‌های دکتر عباسی را دارند.

بخش سوم: بررسی عملکرد جمهوری نهم در حوزه سیاست داخلی: انرژی هسته‌ای، تکنولوژی فضایی، خصوصی سازی و اصل ۴۴ و…

بخش چهارم: بررسی موضوع عملکرد اسفندیار رحیم مشائی، مدرک جعلی کردان و انتقاد جریان اصول گرایی به این دو موضوع و در ادامه بررسی این نکته که ریشه‌های “کردانیسم” را سید محمد خاتمی در سیستم دولتی آغاز کرد [موضوع مدرک نداشته خاتمی و استفاده از عنوان آن در طول ۱۶ سال فعالیت مدیریتی در سطوح مختلف کشور.

بخش پنجم: درخواست مناظره اطلاح طلبان با دکتر عباسی از طرف دانشجویان و اعلام این موضوع که چهره‌های اصلاح طلب از مناظره با دکتر حسن عباسی فرار می‌کنند. افرادی مانند: حسن روحانی، تاجیک، محسن آرمین و… [به عنوان نمونه، فایل صوتی مناظره دکتر حسن عباسی و محسن آرمین در دانشگاه شهید بهشتی در سال ۸۱ پیرامون اظهارات و حکم هاشم آغاجری، در انتهای همین مطلب برای دانلود قرار داده شده است.

بخش ششم: ادامه موضوع عدم پذیرش مناظره از طرف اصلاح طلبان و شروع هوچی‌گری و برهم ریختن همایش از طرف حامیان میر حسین موسوی، که دکتر عباسی می‌گوید:

” این هم از ادب کسانی است که می‌خواهند کشور را در دست بگیرند… مادامی که اهل هو و جنجال و فریادید به هیچی نمی رسید. مادامی که اهل شانتاژ و اهل جوسازی و اهل این هستید که نگذارید برنامه به نتیجه برسه و بعد بیایید حرف بزنید به هیچ چی نمی رسید. من ۱۵ ساله دارم امثال شما را می‌بینم. عاقبتش علی افشاریه. خوشبختم که چهره ای از آینده روی کار آمدن اصلاح طلبان را نشان دادند و نشان دادند که قرار اینها بیایند سر کار فقط فحش بدن، فریاد بزنن، هو کنند و جنجال کنند. اگر راست می گید که اهل منطقید ساکت می نشستید که بحث تمام بشه و به نتیجه برسه…”

بخش هفتم: در ادامه جو سازی و فحاشی و شانتاژ طرفداران موسوی و بر هم زنندگان مراسم، تعدادی از دانشجویان شعار می دهند “سلام بر موسوی و…” که دکتر عباسی در پاسخ می‌گوید:

“بیچاره موسوی که طرفداراش شمایید. موسوی اگر قرار باشه با شما کشور را راداره کنه، کشور به چه فلاکتی می‌افته.”

در این قسمت دکتر از دانشجویان می‌پرسد که آیا مایل به ادامه بحث هستسند که اکثر دانشجویان خواستار ادامه بحث می‌شوند که طرفداران موسوی شروع به هو و داد زدن می‌کنند.

حسن عباسی: “همواره جماعت اهل هو کسایی بودن که هیچ کدام از آدمهای شاخصشان که برای سخنرانی می‌آیند نمی‌توانند یک متن روشمند ارائه کنند، من نتیجه‌ای که می خواستم از بحثم بگیرم، تا الان گرفتم، نتیجه‌ام این بود که یک جریانی با شانتاژ، کشور را به دست گرفته بود و امروز مجدداً می خواهد با شانتاژ کشور را به دست بگیرد، روشش برای اداره کشور هو کردنه، اهل منطق و حرف نیست و این آن نتیجه‌ای است که می خواستم بگیرم و شما شاهدش بودید و…”

بخش هشتم: در ادامه، صحبت‌های دکتر عباسی نیمه کاره باقی می‌ماند و تریبون آزاد برگزار می‌شود و دکتر عباسی به پرسش‌های برخی از دانشجویان اصلاح طلب حامی موسوی، در رابطه اوضاع اقتصادی ایران و جهان پاسخ می‌دهد.

بخش نهم: در ادامه تریبون دانشجویی، نمایندگانی از ستاد میر حسین موسوی سوالاتی را در رابطه به انتقاد از سیاست خارجی دولت نهم مطرح می‌کند که دکتر عباسی به آن نیز پاسخ می دهد.

بخش دهم: در انتهای جلسه، دکتر عباسی در ادامه پاسخ به سوال امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به موضوع هولوکاست به عنوان ملاک شناخت آزادی بیان در غرب می‌پردازد و می‌گوید:

“مبنای مشروعیت دین، اسلام و ایرانی را انسان امریکایی، اسرائیلی و اروپایی می‌بره زیر سوال، یک بار یکی از مبانی مشروعیت غرب [هولوکاست] را ایران به چالش کشید تا بگه اگر تو وارد خط قرمز من بشی، منم برای اینکه مشروعیت تو را زیر سوال ببرم حرف برای گفتن دارم… “

در ادامه دکتر عباسی به برخی عقب نشینی‌های دوران اصلاحات و موضع گیری های زبونانه برخی نویسندگان و روشنفکران و سیاسیون اشاره می کند که در این موقع، برخی از دکتر می‌خواهند که مانند مشائی، نام آنها را ببرد و دکتر پاسخ می گوید:

“… میشه مثل پیرمؤذن، فاطمه حقیقت جو، اکبر گنجی، محسن سازگارا… مگر خاک فرهنگی این مملکت را محسن سازگارا به توبره نکشید…. آنهایی که در حلقه کیان، بنیان‌های اسلام و نظام را زیر سوال بردند، امروز کجای آمریکا زندگی می کنند؟… یک مشائی را توی دولت احمدی نژاد کردن چماق، که خود ما هم بهش نقد داریم. من لیست ۲۵۰ آدمی که از دفتر آقای خاتمی حقوق می‌گرفتند که زیرآب اسلام را بزنند منتشر می‌کنم. آقای میر حسین موسوی باید تکلیفش را با جریانی که ۲۵۰ نفرش جاسوسی می‌کنه روشن کنه، والسلام”.


درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

12 دیدگاه

  1. داداش پارت سه مشکل داره لطفا حلش میکنی؟؟؟؟؟؟خدا قوت.

  2. سلام
    آقا صوتیش دانلود نمیشه
    چیکار کنم؟

  3. با سلام.لطفا پارت 5 رو بررسی کنید.همش و دانلود کردم اما پارت 5 دانلود نمیشه…لطفا،تورو خدا درستش کن!

  4. با سلام.لینک خرابه میتونین درستش کنین

  5. اقا لطفا لينك ها رو چك كنيد نميشه دانلود كرد.

  6. چرا نميشه دانلود كرد؟

  7. سلام
    ممنون میشم اگر مناظرات دکتر عباسی را هم برای ما در دسترس بگزارید

    متشکرم

  8. ببین امیر…واقعا دمت گرم…اصلا فکرشم نمی کردم توی نت یه سایتی تو این قد و قرواره سخنرانی های دکتر رو با این کیفیت بزاره….شدیدا می خوامت….خدا خیرت بده:***************************

  9. استاد مناظره رو در رو نداره؟؟ اگه صوت و یا تصویری از مناظراتش داری لطفا تو سایت بزارید. یا فراخوان بدید اگه کسی داره لینکشو بده.. ممنون.

  10. سلام. خیلی زحمت می کشی.ممنون. فایل تصویری ها خرابه عزیز لطفا اصلاح کنید…

  11. سلام
    پارت اول لینک دانلود خراب است
    لطفا مجددا آپ کنید