حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حسن عباسی در جشن یکسالگی دکتر سلام به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا از طرف مجموعه دکتر سلام به دلیل کمبود جا عذرخواهی کرد سپس در خصوص سازوکار اخلاقی نقد به سخنرانی پرداخت.
در ابتدا با اشاره به باران امروز تهران گفت: از مجموعه‌ای که رد می‌شدم باران و رعد و برق بود این رعد و برق و باران نکته‌ای را به ما نشان می‌دهد پدیده‌های طبیعی نشانه چیست این تغییرات جوی آیتی از طرف خداست.
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
عباسی ادامه داد:‌ اگر از کسی پرسیده شود مومن به چه چیز هستید متاسفانه نمی‌داند به چه چیزی ایمان دارد ما همه مسلمان هستیم ایمان در قلب وارد نشده و غالبا نمی‌دانیم چگونه باید ایمان به قلب وارد شود و ایمان قلب چیست.
وی در ادامه با برشمردن هفت متعلَق ایمان گفت: هفتمین متعلق ایمان به خدا ایمان به نشانه‌های خداست اگر از این هفت متعلق یکی را نداشته باشیم به شش متعلق دیگر نیز ایمان نخواهیم داشت.
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور ادامه داد: ‌هر پدیده در عالم نشانه خداست شما اگر بخواهید با هر کسی صحبت کنید باید با زبان آن فرد صحبت کنید زبان خدا هم نشانه‌های او است تمام پدیده‌ها در هستی به ما نشانی می‌دهند این هوای مطبوع نشانی است هر اتفاقی آیتی از طرف خداست کار حکیم این است که بداند نشانه‌های خودشان هدف نیستند آنها به جای دیگر اشاره می‌کنند.
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
عباسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گرد هم آمدن ما در این جشن نیز یک نشانه است یک جوانی که به یک خانم یا آقایی تذکر می‌دهد نهی از منکر می‌کند اما تذکر دادن محدود به زلف خانم‌ها نمی‌شود.
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
وی در ادامه توضیحات خود گفت: ‌وقتی دستگاه‌های دولتی امر به معروف و نهی از منکر می کنید اسمش را می‌گذارند نقد وقتی از منکر بینی مثل ربا در نظام بانکی نهی می‌کنید می‌گویند شما نظام بانکی را نقد می‌کنید.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال امینت بدون مرز تصریح کرد: به بیان غربی شما در نقد اول انتقاد می‌کنید تا بحران به وجود نیاید مثلا اگر فردی را ببینید که به یک راهی می‌رود اما در مقابل او چاهی وجود دارد به او هشدار می‌دهید که در مقابل تو چاه وجود دارد مراقب باش به داخل آن نیفتی این معنای نقد از نگاه غربی است اگر کسی و نظامی نقد شد معنایش این است که به آن فرد یا نظام هشدار می‌دهیم تا در چاه بحران نیفتد اما اگر کسی را نقد کنید فکر می‌کند با او دشمنی دارید.
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
حسن عباسی: طنز «دکتر سلام» جدال احسن بود
عباسی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به هدفمندی یارانه ها گفت: ما چهار سال قبل نسبت به هدفمندی یارانه‌ها نقد می‌کردیم و مسئولان را نسبت به بحران پیش رو هشدار می‌دادیم ما می‌گفتیم این مسئله در جهان قبلا امتحان شده و نظام مبتنی بر آن هدفمندی تخریب شده است سپس آقایان رفتند در دانشگاه امیرکبیر گفتند که مگر فلانی اقتصاد خوانده که ما را نقد می‌کند حالا بعد از چهار سال که به اساتید لیبرال امیرکبیر اعتماد کردند می‌گویند ببخشید اشتباه کردیم آن روزی که می‌گفتید این نظام اشکال دارد می‌گفتند شما مشکل جناحی دارید.
وی گفت: الان هر نه روز برای این دولت از سوی آمریکا و اروپا یک بحران به وجود می‌آید نه روز قبل شش میلیارد دلار سرمایه بنیاد علوی را بلوکه کردند در حالی که کل پول‌هایی که قرار بود به ما طی توافق‌نامه‌های چندماه گذشته به ما بدهند چهار و نیم میلیارد دلار بود این وضعیت به دلیل لبخندهای دولت است نه روز قبل از آن ابوطالبی را به سازمان ملل راه ندادند و این مسئله را به یکی از بحران‌های دولت جدید تبدیل کردند نه روز قبل‌تر نیز بیانیه‌ای صادر کردند و در آن گفتند که باید همجنس‌بازی در ایران آزاد شود اتحادیه اروپا نیز باید دفتری داشته تا نسبت به این وضعیت نظارت کند در حالی که در قرآن به صراحت بیان شده چهار هزار سال قبل اصحاب قول صدوم برای اولین بار به همجنسگرایی روی آوردند وقاحت اتحادیه اروپا و آمریکا به جایی رسیده که می گویند ما باید به قوم صدوم برگردیم حال مسئله این است که اعتماد مردم به دولت روحانی هر نه روز یک درجه کمتر شده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور خطاب به مجموعه دکتر سلام گفت: این مجموعه به این روند توجه داشته باشند که اگر این مسئله «هر نه روز یک بحران» جلو برود با دست خود آمریکا و اروپا آرزوی ما برآورده می‌شود آرزوی ما این بود که امید داخل نسبت به خارج کمتر شود در حال حاضر هر نه روز یک درجه اعتماد ما به آمریکا و اروپا کمتر می‌شود.
عباسی با توجه به اخلاق نقد گفت: اگر جریان منتسب به بسیج به اخلاق نقد توجه نداشته باشند سال بعد جشنی با این شکوه نخواهیم داشت ماهیت نقد باید به امر معروف و نهی از منکر تبدیل شود اگر دکتر سلام این گونه شود و جریان نقد را به نهی از منکر و امر به معروف تبدیل کند شبیه به ابوذر می‌شود.
وی در پایان گفت: قطعاتی که دوستان در مجموعه طنز دکتر سلام انتخاب کردند جدال احسن است اما برخی قطعات چندان مناسب نبود و گاهی ماهیت استهزا می‌گرفت امیدواریم سال آینده شاهد شکوفای جریان امر به معروف و نهی از منکر و جایگزینی آن به جای نقد باشیم.

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

4 دیدگاه

  1. سلام.
    برای کسی که دنبال استراتژیک است زشته که غلط املایی”قالبا ؟؟”به این وضوح را داشته باشد!

    در جواب آقا محمد:
    آدرس کلاس استاد http://www.kolbeh-keramat.ir

    موفق باشید،التماس دعا

    • امیر ( مدیر سایت )

      سلام علیکم
      احسنت به دقت نظر شما
      اصلاح شد ؛ اما توجه داشته باشید که ، ابن مطلب در سایت از روی خبرگزاری دانشجو برداشته شده و خب این خبرها خیلی سریع زده میشه و گاها از این مشکلات غلط دیکته ای پیش می آید
      یا علی

  2. چرا سخنرانی های دانشگاهی رو برا دانلئد نمیذارید
    لطفا بذارید زودم بذارید

  3. عاشق این حرف زدنشم…… الهی… کاش میشد برم پیشش منم شاگردش باشم