تلاش برای احیای فتنه‌گران در دانشگاه به ضرر وزارت علوم است

حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره مطرح شدن دوباره عناصر فتنه در محافل دانشجویی گفت: متاسفانه مسئله بسیار مهم احیای مجدد فتنه گران، زدودن قبح ارتباط با بیگانه، بردن آبروی نظام و مسائلی از این دست در جریانات اخیر دانشگاه در حال شکل ‌گیری است که این مسائل محیط را بشدت رادیکالیزه می‌کند؛ محیط رادیکالیزه دوقطبی‌شدن را درپی دارد که کار را به افراط می‌کشاند و این افراط با سیاست‌های دولت که به دنبال اعتدال است، در تقابل کامل است.


وی افزود: واقعیت این است که جناح نزدیک به نحله سبزها تلاش می‌کند که از فرصت پیش آمده در فضای وزارت علوم استفاده کند و مجدداً شرایط را به شرایط پس از سال‌های جریان دوم خرداد در دانشگاه‌ها ببرد، ولی تبعات این ساختارشکنی‌ها برای سیاست‌های دولت و وزارت علوم بسیار زیاد خواهد بود.
رئیس اندیشکده یقین گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع آنها را به نتیجه برساند، مطرح کردن مجدد عناصر فتنه در صحنه دانشگاه‌ها برای احیای آنها و زدودن مسائلی که مربوط به آنهاست، صورت می‌گیرد و تلاش می شود که وجهه از دست رفته آنها بازگردانده شود، اما چون این کار به شکل بدی در حال انجام است نتیجه معکوس می‌دهد و اتفاقاً انزجار را از این افراد بیشتر می‌کند.
عباسی در پایان اظهار کرد: این سیاستی است که ممکن است در وزارت علوم و دوره جدید آن باشد که آرام آرام فضایی را برای فتنه‌گران و سران فتنه باز می کنند، اما این مسیری که بعضی تشکل‌های دانشجویی می‌روند برخلاف شعار اعتدالی است که دولت مدنظر دارد و موجب می‌شود حرکت‌های افراطی و ساختارشکنانه در کف دانشگاه‌ها مجدداً استمرار پیدا کند و همین موضوع به خودی خود به جای اینکه دولت را به فضای اعتدال بکشاند به افراط دچار می‌کند که شرایط بسیار خطرناکی برای دولت است و به ضرر وزارت علوم تمام خواهد شد.

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

7 دیدگاه

  1. سیداحمدآتشی

    سلام.استاد.من دانشجوی معماری دانشگاه صنعتی شاهرود هستم و تحقیقات اسلامی وسیاسی ومذهبیم رو با سخنرانی های شما و استاد رائفی پور واستاد رحیم پور شروع کردم.اجرتون با حضرت قائم (ع).من می خواستم از طریق مکاتبات حالا به صورت ایمیل یاهرصورت دیگه ای با شما ارتباط اطلاعاتی برقرارکنم. من تاحد توان خودم دارم در راه جامعه ی مهدویت تلاش می کنم ودائما با جبهه های روشنفکری واصلاح طلبی که در دانشگاه ویا مکان هایی که من به اونجاها دسترسی دارم وارد بحث وجدال می شم وبا قدرت این کار را در راه ولایت و ان شاا.. نزدیک کردن ظهورحضرت حجت ادامه می دم.اما متاسفانه تعداد ما اندک وجبهه ی مخالف بسیار هستندومن از شما درخواست می کنم که ادرس ایمیلی به من بدهید تامن بتونم سوالاتم رو ازشما بپرم.اجرکم عندالله…

    • سلام علیکم
      استاد هیچ ایمیلی ندارند که به شما داده شود که به ایشان ایمیل بزنید و شما مستقیما با ایشان ارتباط پیدا کنید
      شما می توانید به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و از قسمت ارتباط با ما سوالاتتان را بپرسید
      http://www.andishkadeh.ir/Contact
      و برادر نگران نباشید و به راهتان ادامه دهید که قرآن می فرماید
      کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله
      که کم شما غلبه می کنه بر اکثریت باطل به اذن خدا

      موفق و موید باشید
      یا علی

    • خسته نباشي داداش
      ميدونم مثل خيليها اينروزها دلواپسي ولي نگران نباش به قول امام راحل ما مامور به تكليف هستيم ونه نتيجه.
      شما تلاشت را بكن البته سعي كن وارد جدال نشي اگه تندي گرهي از كار كسي بازميكرد حتما پيامبر رحمت ازش استفاده ميبرد .ايشان با مشركين مواجه بود و با لبخند راهنمايي ميكرد . ما كه با برادران مسلمان خود كه نظر مخالف با ما دارن مواجهيم نبايد وارد جدال بشيم .
      خلاصه سعي كن اولا نيت فردي در هيچ برخوردي با مخالفت نداشته باشي دوما به آنچه ميداني و ميگويي عمل كن چيزهايي را كه نميداني خدامي آموزد(مرحوم بهجت) وسوما بحثهاي اساتيد ديگر را گوش كن مثل اساتيدي مثل رحيم پور – سبحاني – مصباح- كتابهاي استاد مطهري تا پايه هاي بحثهاي مخالفان را ياد بگيري حرفهاي امروز و ديروز كه هيچ بحثهاي آينده شان برايت روشن خواهد شد تمام روشنفكري و مدرنيسم تعداد انگشت شماري مطلب دارد كه علما تضادها و عدم حقانيت آنها را بارها ثابت كرده اند نياز به پژوهش امروز بيشتر از توليد حرف جديد اثردارد

  2. واقعا استاد بزرگی هستید سخرانی عالی
    خداپشت پناهتون

  3. سلام استاد یک نظری دارم ما دانشجو ها خیر سرمون پروژه میدیم من میگم به جای اینکه این پول ها حیف بشه دولت بیاد برای تعداد ورودی ها یک پروژه تعریف کنه و تحقیات رو به صورت یک فایل ورد بگیره 150 تومن پول خودمون میزاریم دولت پروژه را تعریف کنه و طی یک زمان معین در خواست تحویل پروژه را بکند نه پول حیف میشه نه عمر دانشجو یک مشکل حل میشه تازه منابع مالی هم نمیخواد 4000000*150000=000000006 میشه پول 4 میلیون دانشجو خدا هم راضی نیست مفت برای امریکا علم تولید کنیم با سلام فراوان از طرف یکی از پسران شما

    • معاونت پایگاه

      علیکم السلام
      متاسفانه امکان انتقال نظرات شما از طریق این پایگاه وجود ندارد برای رساندن مطلب خود به دست استاد از پایگاه اندیشکده اقدام بفرمایید.

  4. من از صراحت و صداقتی که در گفتار کارشناسانه و دلسوزانه جناب دکتر وجود داره واقعاً متشکرم .انشا الله شاهد تحقق سخنان ایشان در عملکرد مسولین باشیم.”و من الله التوفیق”