دانلود سخنرانی دکترین دیپلماسی قابل انعطاف

دانلود سخنرانی استاد حسن عباسی در همایش دکترین دیپلماسی قابل انعطاف در دانشگاه صنعتی قم + گزارش

مدت زمان: 1 ساعت و 51 دقیقه 

تاریخ : 15 مهر ماه 1392

موضوع : دکترین دیپلماسی قابل انعطاف

فرمت: Mp3

کیفیت: عالی

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، حسن عباسی در همایش«دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه» که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم عصر روز یکشنبه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه بر گزار شده بود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (علیه السلام)، با اشاره به استراتژی رشد معادل با صفر آمریکا در برابر ایران گفت: ۱۰ سال است که آمریکا این ادعا را مطرح کرده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است و تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است. دربهترین حالت ایران می تواند ثابت کند که به دنبال تسلیحات اتمی نبوده و نیست در این حالت تازه به نقطه اولیه خود رسیده است. به این می گویند بازی رشد معادل با صفر. این در حالی است که خود آمریکا در آن زمان ۲۷هزار کلاهک هسته ای داشت.

دانلود سخنرانی دکترین دیپلماسی قابل انعطاف

وی گفت: آمریکا از همین استراتژی در مقابله با سوریه استفاده کرده است. به این ترتیب اگر سوریه بتواند ثابت کند که از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است تازه به پیشرفت برابر با صفر رسیده است. در حالیکه در زمان جنگ عراق با ایران هیچ وقت حمله شیمیایی عراق علیه ایران محکوم نشد.عباسی افزود: سازمان ملل اعلام کرده است که از ۱۰۰ کشور دنیا تروریست به سوریه آمده است. همچنین آمریکا با  نمایش جنایات تکفیری ها در سوریه نه تنها با مردم سوریه می جنگند بلکه چهره خشونت باری از اسلام به نمایش می گذارند.رئیس اندیشکده یقین با اشاره به شیوه تاریخی مبارزه آمریکا با سایر کشور ها افزود: آمریکایی ها از زمان شوروی تا کنون با هر کشوری که به مبارزه پرداخته اند یک استراتژی ثابت را اعمال کرده اند. آن ها ابتدا روابط را وارد تنش و تقابل می کنند مانند زمان خورشچف در شوروی که به این دوره پارلل می گویند و در دوره بعدی روابط آن ها به کنار گذاشتن تقابل ها مانند زمان گورباچف وارد می شود که به آن دوره کاهنده می گویند.وی در ادامه گفت: آمریکایی ها در زمان اصلاحات با شعارهای آقای خاتمی مبنی بر ایجاد رابطه دوستی با غرب گمان می کردند که بدون طی کردن دوره پارالل وارد دوره کاهنده شده اند اما سخنان رهبری، آن ها را در این تئوری ناکام گذاشت و در همین دوره گفتگوی تمدن ها، آمریکا توانست به افغانستان و عراق حمله کند.حسن عباسی  به انتقاد از سیاست های پولی و بانکی پرداخت وافزود: اقتصاد آمریکا براساس ربا صورت پذیرفته است و اقتصاد کشور ما نیز بر همین اساس سرپاست.وی در ادامه به تشریح دیدگاه خود پرداخت و خاطر نشان کرد: دلار در ابتدا با پشتوانه طلا شکل گرفت اما چندی بعد آمریکا همان طلا ها را بفروش رساند و دلار بدون پشتوانه را چاپ کرد. در زمان ریگان نفت پشتوانه طلای آمریکا قرار گرفت و ایران تنها کشوری بود که نفت خود را با ارز یورو به فروش رساند و این اقدام آمریکایی ها را نگران می کرد.وی ابراز داشت: در ایران هم دلار هزار تومانی را دولت با قیمت ۲۹۰۰ تومان بفروش می رساند که ۱۹۰۰ تومان آن ربایی است و سپس رئیس همان دولت مدعی می شود که تمام بدهی های دولت پرداخت شده است. حال آن که این بدهی از ربای در یافت شده از مردم پرداخت شده است.و رئیس فعلی بانک مرکزی نیزمدعی است  محاسبه قیمت دلار مبتنی بر منطق است. که همان منطق ربوی است.عباسی با اشاره به صحبت های آیت الله جوادی آملی در دیدار با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور ربوی است گفت: اساس اقتصاد کشور بر مبنای علم اقتصاد وارد شده از غرب استوار است. علمی که پروفسورجوزف یوجین استیگلیتز برنده جایزه صلح نوبل اقتصاد می گوید این اقتصاد سقوط آزاد کرده است. این در حالی است که عده ای در مجمع تشخیص مصلحت سندی را برای اداره اقتصاد کشور تنظیم می کنند که بر مبنای نئوکنزیسم است غافل از اینکه صاحب این فکر معتقد است این نظریه سقوط آزاد کرده است.وی افزود در ۸ سال گذشته کسانی که وزارت اقتصاد کشور را برعهده داشتند هر دو شاگردان کسی بوده اند که خود را پیرو همین تفکرات غربی می داند و مدعی است که” اقتصاد یعنی من”.وی درباره مذاکرات با غرب متذکر شد: نباید سطح توقع مردم را بالا برد. مردم گمان می کنند که با برقرای ارتباط با آمریکا تمام مشکلات اقتصادی حل خواهد شد اما باید دانست که همین امریکا، ۵ روز است که بر سر مسائل بودجه در حال shut down(خاموش) به سر می برد و همین اقتصاد، ۱۷ تریلیون دلار بدهی به بار آورده است.

حسن عباسی با اشاره به اقتصاد فرو پاشیده غرب وکشورهایی نظیر یونان گفت: اگر رابطه با آمریکا راه حل مشکلات اقتصادی کشوربود کشور هایی نظیر یونان که علاوه بر آمریکا با اسرائیل هم ارتباط دارند نباید در این آشفتگی اقتصادی  فرو می رفتنند.

وی  از برخی تحلیل های غلط سیاسی انتقاد کرد و اظهار داشت: حمایت از حزب الله لبنان یا حماس سبب مشکلات اقتصادی نشده است بلکه همان اجرای آیه «فاستقم کما امرت» است که سبب استقلال دفاعی کشور شده است که می توانیم سر دسته یک گروهک تکفیری مانند ریگی را با افتخار دستگیر کرده و محاکمه کنیم.

عباسی گفت: آنهایی که ادعا کرده اند که امام می گفت روزی هم می توانیم با آمریکا رابطه دوستی برقرا کنیم.باید بدانند شعار همیشگی امام خمینی مبارزه و ایستادگی در برابر با شیطان بزرگ آمریکا بوده است.

وی در پایان راه حل مشکلات اقتصادی را مدیریت صحیح و داشتن ایدئولوژی، مبانی نظری و نقشه راه درست و مبتنی بر اسلام دانست؛ واز همه دانشجویان و جوانان خواست تا وارد مجموعه های نظریه پردازی شوند و ابراز امید واری کرد ،با افزایش تعداد دانشجویان  و فعالیت فکری آن ها بتوان در آینده برنامه جامع  اقتصادی برای برون رفت از بحران جهانی اقتصاد را طرحی کرد.

 منبع : خبرگزاری دانشجو

دانلود فایل صوتی:

کیفیت خوب :

دانلودDirectLink   |  Rodfile  |  Uploadbaz

 حجم:38.4 مگابایت

کیفیت پایین :

دانلودDirectLink   |  Rodfile  |  Uploadbaz

 حجم:16 مگابایت

پسورد فایل (در صورت نیاز) : www.dr-abbasi.ir

 منبع : دکتر عباسی

 

گزارش تصویری از این همایش : (برای دیدن هر عکس روی لینک آن کلیک کنید )

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/01.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/02.jpg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/03.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/04.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/05.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/06.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/07.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/08.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/09.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/10.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/11.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/12.jpeg

Doctrine%20Diplomaci%20Ghabele%20Enetaf/13.jpeg

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

9 دیدگاه

  1. سلام لطفا اگه برنامه اي هست معرفي کنيد

  2. سلام ميخواستم ببينم برنامه اي هست که جديدترين سخنراني هاي دکتر عباسي رو بهمون اطلاع بده؟

    • معاونت پایگاه

      علیکم السلام
      ان شاالله در برنامه داریم که یک برنامه اندروید طراحی کنیم اما در حال حاضر خیر فقط از طریق پایگاه میتوانید مطلع شوید

  3. سلام … رنگ زرد. سنبل. نفوذ انگلیس مکار در تمام جهان است. بنا بر این. به اطراف خودتان بنگرید. !! در موقعیتیکه هستید. پیر استعمار. انگلیس. نفوذ کرده یا نه؟؟؟

  4. سلام و خسته نباشید
    این سخنرانی در سال 92 بوده یا 91 ؟ بنظرم سال 92 درسته و احتمالا اشتباه نوشتید!

  5. سلام.میگم تصویریش نیست؟چرا جدیدا فقط صوتی هست و تصویریش نیست.

  6. بسمه تعالی
    سلام
    با تشکر از زحمات دوستان جهت ارسال زمان و مکان سخنرانی ، از روشنگری و بصیرت افزایی آقای عباسی سپاسگزارم

  7. ببخشید جسارته ولی این سخنرانی 16 مهرماه بوده و مدت سخنرانی دکتر در دانشگاه صنعتی قم 1 ساعت و 51 دقیقه بوده و موضوع سخنرانی دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه بوده است .