استاد حسن عباسی در نشست خبری فیلم لژیون Legion

استاد حسن عباسی در نشست خبری فیلم “لژیون” در سینما فلسطین گفت: اول از همه باید هفته دفاع مقدس را تبریک بگویم و ربط این فیلم با دفاع مقدس را حتما توضیح خواهم داد چرا که امام فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل است و تمام شدنی نیست.


وی ادامه داد: جنگ خودش را فقط در خاکریز نشان نمی دهد بلکه جنگ کفر و ایمان ممکن است در همه ابعاد زندگی ما وجود داشته باشد.
عباسی گفت: هدف پنتاگون و استراتژی آنها تسخیر قلب‌هاست نه تسخیر خرمشهر و آبادان. رزمندگان این جنگ سینماگران و تصویرپردازان هستند.
وی افزود: فیلم، عکس، صدا و تصویر سازوکار این نوع سینما و جنگ است و وظیفه آن ایجاد شک در سازوکار یقین شما می باشد.
وی ادامه داد: مواجهه با ایمان در  دوره جنگ سرد در آن سوی تفکر مدرن قرار داشت اما الان آرایش کفر و ایمان تغییر کرده است.
استاد عباسی گفت: در آثار ایمان ستیز، زدن تهمت به ملائکه و اصالت دادن به شیطان مدنظر است. برای مثال در فیلم کنسانتین جبرئیل در مواجهه با لوسیفر شکست می خورد.

فیلم کنسانتین constantin
فیلم کنسانتین constantin

وی اظهار داشت: مسیحیت می گوید چون انسان خوب و بد دارد فرشتگان هم همین طور هستند و از نظر غرب چیزی به نام جن وجود ندارد و خیر و شر و یا همان لوسیفر و مکائیل انحرافاتی ممکن است در آنها وجود داشته باشد.
وی تأکید کرد: امتیاز اسلام این است که جن، انس و ملائکه را جدا از یکدیگر می داند که کارشان فقط عبادت خداوند است اما برخی اختیاری و برخی اجباری.
کارشناس مسائل استراتژیک توضیح داد: تفکر داروین منکر همه اینهاست و در این نوع نگاه ها و این فیلم ها نگاه توراتی یا نگاه یهودی تقریبا وجود دارد.
وی افزود: در این فیلم و فیلمهای مثل آن خدا مرده است و در سریال قلمور که الان در امریکا در حال پخش است همین طور می باشد.

سریال قلمرو Dominion
سریال قلمرو Dominion

وی ادامه داد: بچه های ما اولین چیزی که از این تصاویر دریافت می کنند این است که فکر می کنند یک خلأ قدرتی در جهان وجود دارد و جبرئیل، میکائیل، لوسیفر یا همان شیطان بر سر این قدرت دعوا دارند و زمانی این اتفاقات می افتد که خدا وجود نداشته باشد.
عباسی ادامه داد: اکنون دعوای جبرائیل و مکائیل با لوسیفر تبدیل به جنگ میان میکائیل و جبرائیل شده است.
وی با توجه به فرق اسلام و ایمان گفت: متأسفانه اکثر ایرانی ها یعنی از هر هزار نفر بیش از 900 نفر ما نمی دانیم فرق اسلام و ایمان چیست و ما یک جامعه اسلامی هستیم نه ایمانی چون مردم فرق اینها را نمی دانند غربی ها از این ظرفیت ها به نفع خودشان استفاده می کنند.
وی ادامه داد: بنده در بیش از 35 شورای مدیریتی کشور حضور داشتم و از اغلب آنان پرسیدم فرق اسلام و ایمان چیست حتی یک نفر جواب درست به این مسئله نداد.
عباسی اظهار داشت: ایمان به خدا ایمان به عالم غیب و ملائکه ایمان به کتاب ایمان به انبیاء ایمان به آخرت و آیه ها و نشانه های خدا جزو ایمان است و اگر کسی چنین نگاهی داشته باشد مومن نامیده می شود و مفسرینی همچون علامه طباطبایی می گویند اگر یکی از اینها نباشد بقیه چیزها از ما قبول نمی شود.

 

متعلقات ایمان
متعلقات ایمان

وی افزود: دعوای علم و هنر با خدا این است که خدا را نمی شود در زیر تلسکوپ پیداکرد.
وی افزود: اصل امروز اصل ایمان است و همه متفکران دنیا می گویند دوره لیبرالیست به پایان رسیده و اقتصاد جهان به مرز فروپاشی رسیده است. ریچارد واتسن می گوید اسلام آخرین اداره کننده جهان است و برای تخریب این تفکر باید مبارزه کرد.
عباسی ادامه داد: آنها اولین کاری که می کنند این است که باید خدا را از بین ببرند نیچه و داروین این کار را کردند. دعوای امروز بین خلقت گراها و عالم گراها است که خلقت گراها می گویند یک طرح برای اداره جهان وجود دارد اما داروین می گوید جهان خود به خود به وجود آمده.
وی ادامه داد: شما در غرب کسی را پیدا نمی کنید که روحیه شهادت طلبی داشته باشد و حتی بتواند شهادت پرور تربیت کند و برای انحراف این تفکر از القاعده و داعش استفاده می کنند در حقیقت اسم القاعده را عوض کردند به جایش داعش گذاشتند که وظیفه تخریب ایمان را دارد.
وی در خصوص این فرع این تحقیق ها گفت: فرمول این کار این است که اگر جبرئیل را بزنیم خود به خود بقیه ایمان سست می شود چرا که جبرئیل پیام آور الهی بوده همین فرشته بود که کتاب آورده و وحی را به پیامبران می رسانده و ایمان به آخرت هم از دل کتاب انبیاء بیرون آمده. پس مجرای اصلی آن جبرائیل است.

فیلم لژیون Legion
فیلم لژیون Legion

عباسی ادامه داد: معصیت باعث شده که سدهای کشور ما خشک شود و اگر ما به قرآن اعتقاد داریم باید این چیزها را قبول کنیم و اگر قرار بود هواشناسی و پلیس آب جواب می داد امریکا امروز دچار خشکسالی شدید نمی شد و باید بگویم بحران ایمان ما را فراگرفته و مصادیق ایمان را نمی دانیم.

خشک شدن سدها
خشک شدن سدها

وی خطاب به برخی از کسانی که شیفته غرب هستند گفت: توپ و تانک ما را پیروز نکرد بلکه ایمان جوانان ما باعث شد ما پیروز شویم و در زمان هیچ پیامبری مردم مانند الان اشتیاق به دین نداشتند پس غرب باید جوهره دین و ایمان را نابود کند.
عباسی با اشاره به آیه های 97 و 98 سوره بقره گفت: دعوای ما دعوای هزار و 400 سال پیش است عده ای یهودی در فدک خدمت پیامبر آمدند و گفتند می خواهیم اسلام بیاوریم اما شرط داریم و شرطش این است که که بدانیم شما را چه کسی آورده است و تا پیامبر گفت جبرائیل آنها گفتند اگر مکائیل باشد ما قبول می کردیم.
وی افزود: نگاه یهود به فرشتگان مخرب و خطرناک است چرا که آنها اعتقاد دارند جبرائیل باعث بیرون انداختن شیطان از بهشت شده است.
وی گفت:  ژانر سینمای الحادی خدامردگی دعوای فرشتگان برای قدرت و تخریب موعود است و در همه این فیلم ها فرشتگان نادم و پیشمان هستند.
عباسی اظهار داشت: طی 20 سال با بررسی 22 هزار قسمت از فیلم و سریال های غربی ده نقطه مشترک از آنها بیرون آوردیم که یکی از آنها القاء زنازادگی به موعود است و در لژیون می بینیم کودکی که از آن زن بدکاره به دنیا آمده و قرار است منجی باشد پدرش معلوم نیست که این فرایند بسیار خطرناکی است.
عباسی ادامه داد: این جشنواره از برکت خون شهدا پربار شده و نصحیت من به نسل جوان این است که پایه های فکری و سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.
وی با طعنه به برخی از سینماگرانی که اسیر و شیفته غرب هستند گفت: جنبش شیطان گرایی نمی تواند مقابل جنش ایران بایستد و جنود شیطان می داند که فیلم فاخر اگر به وجود بیاید و از حالت آپارتمانی خارج شود حرف های زیادی برعلیه آنها دارد.
وی افزود: چند سال پیش رهبری فرمودند فیلم های فاخر در مورد پیامبران بسازید و هر سال در همین تلویزیون ما و سینما هفت تا می توانستند این کلمه را به سخره گرفتند.
عباسی در پایان اظهار داشت: غرب با 27 هزار کلاهک هسته ای در سوریه فلسطین و جاهای دیگر شکست خورده است و ما همان طور که از انبیاء و اولیاء و ائمه اطهار دفاع می کنیم مدافع ملائکه نیز هستیم و این جزء تفکرات بنیانی شیعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

3 دیدگاه

  1. خداوند عزوجل به حق مهدی صاحب زمان ( عج) آقای دکتر رو واسه ما نگهداره که مارو از فتنه های آخر زمان با خبر میکنن انشاالله در رکاب آن حضرت مهدی موعود (عج) هستیم و هرگز بیعت نمیشکنیم…..اللهم عجل لولیک الفرج به حق زهرا (س)

  2. با سلام و تشکر
    لطفا لینکی برای دانلود صوتش هم بذارید
    بازم تشکر

    • معاونت پایگاه

      علیکم السلام
      ان‌شاالله در صورتی که فایل صوتی آن به دست ما برسد حتما قرار خواهیم داد