گزارش کامل از سخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه یزد

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، عباسی شب گذشته در همایش دانشجویی «دیپلماسی و نرمش» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت 13 آبان بیان داشت: در آستانه 13 آبان و روز مبارزه با استکبار و همچنین روز تسخیر لانه جاسوسی قرار داریم و با توجه به نکاتی که در طول این مدت در رابطه با مبارزه با استکبار وجود داشته این روز نسبت به سال های گذشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: این 13 آبان رنگ و بوی متفاوت از سال های قبل دارد؛ چراکه شش کشور در مقابل ما قرار دارند و سعی می کنند با تهدید و زور آنچه می خواهند بر ما تحمیل کنند؛ بنابراین اهمیت روز 13 آبان امسال حقیقتا جدی تر و مهمتر از سال های گذشته است که با پشتیبانی مردم از تیم مذاکره کننده در مقابل آنها با استحکام خواهیم ایستاد.
گزارش کامل از سخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه یزد
رئیس مرکز مدیریت استراتژیک تصریح کرد: تیم مذاکره کننده مقابل ما مشتکل که از شش کشور بزرگ است که از هر حربه، تهدید، تطمیع و تحریم برای ایجاد چالش در مذاکرات استفاده کرده اند؛ اما در مقابل نیز تیم مذاکره کننده ما نیاز به تقویت خود توسط افکار عمومی و حمایت افکار عمومی دارد؛ زیرا در صورتی که مذاکره نباشد اصلا مواضع دو طرف اهمیتی ندارد؛ اما امروز که مذاکره در پیش داریم باید با حمایت های مردمی از کشورمان که در موضع زور نیست، حمایت کنیم.
حریت، آزادکی و ایستادی در برابر استکبار را از محرم بیاموزیم
عباسی با اشاره به تقارن ماه محرم و 13 آبان افزود: این ماه، ماه حریت و آزادگی و سازوکار زیربار ظلم نرفتن را به ما آموخته است که این تقارن را نیز به فال نیک گرفته و باید نهایت استفاده از سیره اهل بیت را در این ماه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلابمان با مواضعی در سطوح بالاتر در مواضع هسته ای وارد مذاکرات می شویم؛ چراکه لازم است ضرورت دیپلماتیک جامعه بالارود تا ابعاد نظری را دولت و مسئولان با مردم در میان گذاشته و به سمت پیروزی پیش برویم.
رئیس مرکز مدیریت استراتژیک با اشاره به سیاست خارجی کشور گفت: ما در دیپلماسی تجربه ای محدود داریم و از سویی نیز با توجه به درگیری های متعدد و دست و پنجه نرم کردن با تحریم ها زمینه ای برای تمرین دیپلمات هایمان وجود نداشته است که نسبت به تجربه عمیق شش کشور از این حیث جوان می باشد.
تیم مذاکره کننده ما نیازمند پشتیبانی افکار عمومی است
عباسی تصریح کرد: زمانی که افکار عمومی محیا باشد طبیعتا پشتیبانی بیشتری از تیم مذاکره کننده وجود خواهد داشت که از این طریق می توان با بالابردن سواد عمومی توان آشنایی نسل بعد با تئوری های این بازی را فراهم کرد.
وی با اشاره به حالت های بازی استراتژیک خاطرنشان کرد: ما سه نوع بازی به همراه سه گپ جهت بازی در سیاست خارجی داریم که مبدع آن آمریکا می باشد و از این طریق نیز توانسته بسیاری از اهداف خود را پیش برد و افراد مقابل خود را به زانو در آورد.
آمریکا با بازی استراتژیک دو کشور بزرگ را از پای در آورد
این محقق و نویسنده کشور افزود: آمریکا با استفاده از بازی های استراتژیک توانسته دو قدرت جهان یعنی شوروی و چین را از پای درآورد و در این راستا نیز سعی دارد کشور ما را در گام سوم از این طریق به زانو درآورد که اگر در این راستا در طول این سه دهه به تاریخ کشور خود بنگریم جتما این استراتژیک را خواهیم دید.
عباسی ادامه داد: آمریکایی ها در طی مدت چندین سال، شوروی را از موضع قدرت پایین کشانده و باعث فروپاشی آن شدند و انقلابی که 70 سال به طول انجامید تا پا گیرد در طی مدت 60 سال به زیر کشاندند و از لنین به خروشچف و گورباچف رساندند که همچنین این الگو را نیز در رابطه با چین به کار بردند و آن را از شوروی جدا کرده و لیبرالیزه کردند.
وی گفت: آنها در رابطه با ایران آمدند تا در سال 76 دولت اصلاحات را به دولت گورباچف نزدیک کرده و آن جریان را تکرار کنند، اما رهبرمعظم انقلاب با دیدی وسیع به افرادی که این فکر را می کردند، تذکر داده و گفتند حتی شبیه به آن نیز عمل نمی کنند.
مهمترین قصد آمریکایی ها به زانو در آوردن جمهوری اسلامی است
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: در ادامه زمانی که آمریکایی ها دیدند در دولت اصولگرا عقب نشینی دارند، گفتند این دولت نیز همانند خورشچف است و مدام نیز برای آن تبلیغ کردند و بمب گذاری های عراق را به گردن ایران انداختند و برای همان نیز ما را به پای میز مذاکره بردند؛ اما با تیزبینی رهبر انقلاب و مسئولان، بیان شد که فقط برای مسئله عراق است و نه چیز دیگر که باز هم عقب رانده شدند.
عباسی افزود: ما به صراحت می گوییم که وضعیت دولت فعلی به نحوی نیست که وضعیت کشورمان در مقابل آن ها گورباچفی شود و دولت فعلی نیز از بسیاری از موانع گذر کرده است و در موارد غیر از مسئله هسته ای مذاکره نمی کند.
در صورت مراوده با آمریکا فقط پنج درصد مشکلات ما حل می شود!!!
وی ادامه داد: ما در اثر مراوده تمام عیار با آمریکا و ایجاد سفارت خانه به صورت بسیار خوشبینانه فقط پنج درصد از مشکلاتمان حل می شود؛ بنابراین دستاورد آن در مساله هسته ای و فقط مذاکره برای آن نتیجه دارد و نه دست ما زیر ساتور است و نه مشکلات ما با رابطه با آنها حل خواهد شد.
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: منظور رهبر انقلاب از نرمش قهرمانانه به نحوی است که ما استقامت کرده و انعطافمان تا جایی باشد که دشمن نتواند به خواسته های نامشروع خود برسد که در این راستا نیز تلاش های بسیار جدی در دولت های پیشین صورت گرفت و نتیجه های خوبی نیز در بر داشت.
عباسی بیان داشت: نهاد جمهوری اسلامی در جایگاهی قرار گرفته است که ایالات متحده قصد دارد ما را به سرنوشت خورشچف دچار کرده و به زانو در آورد؛ اما خوشبختانه کشور ما در مقابل به نحوی عمل کرده است که ادعا می کنیم آنها از ما می خواهند که ما به پای میز مذاکره برویم.
وی تصریح کرد: اکنون آمریکایی ها متوجه شده اند که با حریفی قدرتمند و جوانی کم تجربه ولی قدر روبرو هستند و دست به هر اقدامی جهت جلوگیری از پیشرفت کشور ما می زنند.
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز افزود: نرمش قهرمانانه انعطافی است که پس از 34 سال از عمر انقلاب هنوز در موضع قدرت قرار گرفته ایم و با وجود رویکردهای متفاوت در دولت های مختلف، باز موضعی قدرتمند در جهان داریم.
مدیریت ناکارآمد و مبانی نظری ضعیف مهمترین مشکل ما است
عباسی ادامه داد: ما 34 سال است که انقلاب کرده ایم و 33 سال تحریم هستم؛ اما آنچه ما را رنج می دهد مدیریت ناکارآمد و مبانی نظری ضعیف در اقتصاد می باشد و سالهاست که از آن رنج می بریم و روز به روز وضع بدتر می شود و درد و رنج ما نیز بدین دلیل است که در بسیاری از جنبه ها به صورت لیبرالیستی عمل می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما به اثبات می رسانیم که با ایجاد رابطه با آمریکا فقط چهار تا پنج درصد از مشکلات ما حل می شود؛ چراکه معتقدیم کشور ما درآمد سالانه اش برابر با 300 تا 400 میلیارد دلار می باشد و بدهی آن نیز بین 30 تا 35 هزار دلار است؛ اما ایالات متحده چهار برابر بودجه سالانه خود بدهی دارد که میزانی برابر با 17 تریلیون دلار می باشد.
رکود در تمام جهان است و نه فقط در ایران
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به زمزمه برخی در خصوص رابطه با آمریکا تصریح کرد: یک عده ای فکر می کنند چون ما تحریم هستیم فقط ما مشکل داریم و سراسر جهان گل و بلبل است؛ اما باید بدانند که رکود در تمام جهان بوجود آمده است و این فکری اشتباه است و اینطور نیست که ما بیچاره باشیم و تمام دنیا گل و بلبل باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر باور ما این است که با مذاکره با آمریکا و رابطه با آنها دلار پایین می آید، باوری کاذب است؛ چراکه در بلند مدت باعث بی اعتمادی مردم به دولت و فشاری اشتباه برای تیم مذاکره کننده بوجود خواهد آمد.
عباسی افزود: سیاست عرصه اقدامات رئال است و اگر ایالات متحده می توانست کاری کند؛ چرا یونان به این وضعیت دچار شده است و باید پرسید که آیا یونان اسرائیل را به رسمیت نشناخته است، پس چرا به این وضع دچار شده است.
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: اگر ایران خودرو و سایپا در تحریم است کارخانه خودرو فورد که تحریم نبود؛ پس چرا به این وضع گرفتار شد و امروز مردم آمریکا به جنبشی اجتماعی رسیده اند که ما 10 سال آینده بدان خواهیم رسید.
وی «تروریست بالذات» را دومین پرده شناخت آمریکا از کلام امام (ره) عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا فقط 210 سال قدمت دارد و این سرزمین با کندن پوست سرخ پوستان بومی و برگرده سیاه پوستان آفریقا ساخته شد که این بارزترین نشان تروریست بالذات بودن آمریکا است.
عباسی گفت: آمریکا «شیطان بزرگ» است و این سومین پرده شناخت آمریکا است. شیطان جز اغوا و سدکردن راه رسیدن به خدا کاری ندارد و انسان ها از دست آن به خدا پناه می برند؛ چه بسا در مقابله با آمریکا که شیطان بزرگ است باید بیشتر به خدا پناه ببریم و انزجار بیشتری را علیه آن اعلام کنیم.
این محقق و نویسنده کشور در ادامه با بیان اینکه امام(ره) آمریکا را «ام الفساد» می خواند، گفت: امروزه 25 میلیون سایت مستهجن در آمریکا فعالیت می کنند که به طور میانگین برای هر 13 نفر یک سایت می توان در نظر گرفت و این نشان از خسران مردم و دولت آمریکا به عنوان ام الفساد است؛ حال آنکه رباخواری از شاخصه های دولت آمریکا است که اقتصاد و معیشت مردم دنیا را مختل کرده است.
زمان صدور انقلاب و اسلام با ترویج بانکداری اسلامی به جهان است
وی تصریح کرد: بت امروز پول است و معبد آن نیز بانک می باشد و امروز 6000 بانک اروپایی دچار مشکل شده اند و وقت آن است که اقتصاد اسلامی را به عرصه ظهور رسانده و هفت میلیارد مردم جهان را از این وضع فلاکت بار نجات دهیم و از این طریق اسلام را در جهان بسط و گسترش دهیم.
عباسی تصریح کرد: ربا جنگ با خداست و اگر می خواهیم زندگی سالم داشته باشیم و دعاهای ما به استجابت برسد هرگز وام نگیریم؛ زیراکه بزرگان و مراجع ما نیز ربا بودن آن را بارها مطرح کرده اند و بیان کرده اند که این پول حرام است و امروز نیز اگر می شنوی و نسبت به آن بی توجهی می کنی باید در روزی خود شک کنی؛ زیرا کسی که این را می شنود و حلال خورده است حتما از آن استفاده نمی کند.
این محقق و نویسنده کشور در پایان گفت: من التماس کردم و التماس می کنم که شما دانشجویان زندگی بدون وام را شروع کنید، که لازمه آن نیز دوری از چشم و هم چشمی است.
گزارش تصویری از این همایش : (برای دیدن هر عکس روی لینک آن کلیک کنید )

درباره امیر (سردبیر پایگاه)

امیر؛ سردبیر پایگاه هستم و ماموریتم در این پایگاه انتشار فایل‌های جلسات استاد حسن عباسی است. هیچ دسترسی به استاد عباسی ندارم پس لطفا سوالات مهم خود که فقط استاد عباسی در توان پاسخ به آن است را برای ما ارسال نکنید و به سایت اندیشکده مراجعه نمایید و در آن پایگاه بپرسید.

10 دیدگاه

  1. باسلام.آقاي عباسي نبايد روي آدمها واسمها سرمايه گذاري كند.نمونش احمدي نژاد ميشه..پول ملي رو به كاه تبديل كرد و تورم رو به جاي پول نفت سرسفره هاي مستضعفان آورد.وضمنا اقاي دكتر در موضوعاتي كه تخصص نداريد نظر نديد شما كه فرق تخلخل وتكاثف رو نميدونيد چرا وارد مباحث فلسفي ميشي و جوونارو به اشتباه ميندازي.سو تفاهم نشه من نه خاتميچي هستم نه احمدي نژادي . غقط مطيع رهبرم امام خامنه اي جانم فداي رهبر

    • امیر ( مدیر سایت )

      سلام علیکم
      دوست گرامی استاد روی احمدی نژاد سرمایه گذاری نکرد ، همان طور که امام خامنه ای سال 88 فرمودند محسن رضایی از فرماندهان جنگ و موسوی نخست وزیر بنده بودن ؛ دوستان من هستن اما نظر من به آقای احمدی نژاد نزدیک تر است و از ایشون حمایت کردند و به صلاح جامعه دانستند که اگر در این برهه ی زمانی اگر آقای احمد نژاد روی کار بیایند بهتر است و به مصلحت نظام و اسلام است و هیچ وقت روی آقای احمدی نژاد سرمایه گذاری نکرد و در همیشه سیاست انتخاب بین بد و بدتر است ایشون رو انتخاب کرد. استاد هم به تببین اینکه چرا احمدی نژاد بیاید بهتر است و به تببین موضع رهبری پرداختند و از ایشون حمایت کردند.
      و حضرت آقا الان صلاح رو بر این می بینند که از مذاکرات حمایت کنند و هر روز بفرمایند که ما از دولت و مواضع دولت در مذاکرات حمایت می کنیم ؛ و این سرمایه گذاری نیست ؛ این یک آینده نگری و دیدن افق هایی است که حضرت آقا می بینند ،
      و همیشه این را بدانید که ما به امام نیاز داریم نه امام به ما ؛ پس در ولایت مداری مون نباید اصلا بپرسیم که چرا این کارو کردی چرا این کارو نکردی ؟ باید استطاعت صبر داشته باشیم و مانند حضرت موسی (ع) نباشیم که از خضر راه بپرسیم که چرا این کارو کردی چرا نکردی ، ولایت مداری بدون چون و چرا .
      حضرت آقا ولی امر و امام جامعه است و جایگاه خضر نبی را دارد ؛ و استاد حسن عباسی هم همیشه به تببین مواضع ایشون و در پیروی از ایشون بوده و به عنوان یک شخصی که در تبیین مواضع رهبری در مواقع مختلف بوده است نباید به این حرکت ایشون خدشه وارد کنید و استاد رو به عنوان یک امام اندیشه بدانید و بدانید اگر در این موقع این حمایت رو از کسی میکنند حتما یک دیده ی بصیری دارند که آینده رو می بینند و همیشه هم ایشون هر آینده نگری که کرده به تحقق پیوسته است . همان طور که در یک مسجد یک روحانی را امام جماعت می دانیم اینجا استاد حسن عباسی را یک امام اندیشه بدانیم یک انسانی که دلش به حال ما میسوزد قرار است خضر راه اندیشه باشد ؛ و همان طور که گفتم در ولایت مداری از یک امام نباید چون و چرا آورد.

      اما در مورد فلسفه باید بگم استاد عباسی تمام فلسفه اسلامی و فلسفه غرب را پیش بهترین استادان فلسفه در دانشگاه پاس کرده اند و دانشجویان دکتری فلسفه زیر دست ایشون پایان نامه مینویسن و از ایشون درس میگیرن و شما هم این اشتباه آقای غرویان را نکنید که گفته بودند استاد باید بدایه و نهایه امتحان بدهد بعد نظر بدهند ؛ و با جواب استاد وهن ایشون و تمام کسانی که از ایشون و تفکر ایشون رو داشتند شد.
      شما رو اجاع میدم به جواب های فلسفی استاد عباسی به غرویان و تمام کسانی که ناجوانمردانه در یک هجمه ی تبلیغاتی دشمن میخواستن که ایشون رو بدنام کنند
      https://dr-abbasi.ir/2876
      و
      https://dr-abbasi.ir/2932
      و
      https://dr-abbasi.ir/2965
      و بدانید استاد حسن عباسی به بهترین شیوه فلسفه اسلامی و فلسفه ی غرب را در جلسات کلبه کرامت درس داده اند و شما می توانید در لیست زیر فهرست جلساتی که استاد به تبیین فلسفه و حکمت پرداختند ببیند و شاید بتوانید استفاده کنید و این شبه که استاد حسن عباسی فلسفه نمی دانند برایتان رفع شود ؛ لیست جلسات کبه کرامت :
      https://dr-abbasi.ir/kolbehkeramat
      در پناه حق.

  2. لطفا” فایل تصویری هم بزارید .

  3. لطفا فایل صوتی یا تصویریش رو بگذارید.
    ممنون از زحماتتون
    اجرتون با امام حسین

    • امیر ( مدیر سایت )

      سلام علیکم
      اگر به دستمان برسد حتما برای دانلود در سایت قرار میدهیم.

  4. سلام علیکم . خدا قوت برادر .
    لینک دانلود سخنرانی استد رو هم بگذارید لطفا.
    با تشکر
    در پناه امام زمان باشید انشاءالله.

    • امیر ( مدیر سایت )

      سلام علیکم
      اگر به دستمان برسد حتما برای دانلود در سایت قرار میدهیم.

  5. بسمه تعالی
    سلام
    این نظام مثل آب کشی است که همه ناخالصی ها و خرده افکارهای پستی مثل لیبرالها و ملی مذهبی و … را از سوراخ های ریزش به بیرون می ریزد تا اینکه همه دیدگاه ها و افکار مشص شد معلوم شود لبیک یا حسین را چه کسانی بع مرحله عمل خواهند رساند

  6. یه بنده خدایی بهم گفت: چرا اینقدر به حرفهای ایشون گوش میدی ! بهتر نیست یکم قرآن بخوانی ! در جواب گفتم : بهتر است کلام ایشان را بشنوم و بفهمم و عمل کنم تا اینکه قرآن بخوانم و نفهمم و عمل نکنم.

    • امیر ( مدیر سایت )

      سلام علیکم
      قرآن بخوانید با بصریت و گرنه همان هایی که قرآن میخواندند امام علی (ع) را به شهادت رساندند.